Skocz do zawartości

[Koła] Jakie koła do XC i czy DT Swiss to nie przerost formy nad treścią.


adamsanders

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, trochę mnie nie było ;)

Aktualnie posiadam w swoim Scott'cie jakieś koła syncrosowe. Ile to waży cholera wie. na pewno tył z kasetą Sram NX i oponą Jack rabbit około (jak dobrze pamiętam) 2800g a więc w ciul ;).

Do końca roku, beż jakiegoś ciśnienia chciałbym to dziadostwo zmienić na coś zdecydowanie lepszego. Jako że budżet mam raczej ograniczony w granicach 1k-1.2k wiem że na koła nawet ze średniej półki to nie starczy więc w grę wchodzą tylko używki. Chce także zmienić napęd w rowerze więc bębenek musi być na XD (będzie kaseta SRAM GX, jest sporo lżejsza od NX i celuje ze lekki zestaw + kaseta da mi coś w okolicach -1kg na wadze).

Oglądałem x1700 i x1900 od DTswiss. Nie wiem czemu jak w konfiguratorze daję bębenek XD to od razu przechodzi mi na mocowanie tarczy 6 śrub a microspline na centerlock. W tym wypadku musiałbym użyć adaptera albo zmienić tarcze? Dobrze kombinuje?

Mam amor i przedni zacisk FOX. Czy wymaga to jakiejś specjalnej piasty albo innego zacisku koła, czy wszystko jest uzależnione od danego producenta?

Przód 15x110 boost

tył12x148 boost

Proszę o jakiekolwiek sugestie, czego szukać, czego się wystrzegać, może ktoś ma jakieś koła które mi podpasują na sprzedaż. Wiem ze w dobrych pieniądzach i tak aby wszystko mi podpasowało aby nie wymieniać czegoś jeszcze będzie bardzo ciężko ale jak pisałem nie mam ciśnienia, jak pojawi się okazja to wtedy kupię. Co do składania kół - z racji że jak widzicie jestem w tej kwestii totalnym ignorantem to taką opcję od razu odrzuciłem, nie wiem czy słusznie.

Edytowane przez adamsanders
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim budżecie proponowałbym:

Obręcze https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-trace-25mm-29-32h-440g-65-10005151214 (2x199zł)

Szprychy sapim d-light (224zł)

Jeśli jazda tylko latem, to nyple sapim polyax aluminiowe (64zł), a jeśli cały rok to mosiężne (19,20zł).

Zaplot dwóch kół 50-200zł od koła, ja płaciłem 50zł od koła w https://www.facebook.com/kolokolapl/ + 30zł za obklejenie obydwu kół taśmą tubeless. Dałem swoje obręcze z allegro, od nich piasty, szprychy i nyple.

Obręcze, piasty, szprychy, nyple i zaplot wyjdzie Cię w powyższej konfiguracji 641-686 zł.

Zostaje Ci około 500zł na piasty, więc starczy na nowe Novatec`ki D791 / D792. Dobre ceny na nie mają w rowerowyraj.pl lub w wyżej linkowanych koło-koła.

Ja chciałem microspline, więc z tyłu mam Novatec`ka D902.

Przód waży 809g, tył waży 1049g, mieścisz się w 1200zł z nowymi, wytrzymałymi i w miarę lekkimi kołami.

"W miarę lekkie" i "wytrzymałe" odnoszę do swojej wagi 82kg. Pewnie szczawik 60kg mógłby bezpiecznie jeździć na kołach 1600g.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie kombinujesz z tym bębenkiem XD. To droższe, gorsze, problematyczniejsze i to sporo rozwiązanie a oszczędzasz na zakupie kół jako takich... Nawet teraz wiszą na olx ściągnięte z innego roweru nowe X1700 tyle, że trzeba z 5 stów dorzucić. Ile kosztuje kaseta Sramolca GX a ile jakaś Deorka? Już by była kasiorka. No ale jak tak się chcesz bawić to nie moja kwestia. Ja się już lata temu wyleczyłem z oszczędności na kołach. 1900 to bez sensu brać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, KSikorski napisał:

Odpuść sobie obręcze ryde trace.....one są fajne ale nie chcą współpracować z większością opon ;-(  Tzn założysz ale trzeba używać 2 łyżek......masakra. 

Mam 3 kumpli którzy to mają.....marudzą fest.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powiedziane wyżej, trochę bez sensu mając tak ograniczony budżet pchać się w XD i kasety za 1000 PLN. 

W piastach DT możesz zmienić później sam bębenek i montować kasety jakie chcesz, ale to dodatkowe 200-300 PLN. W każdym razie nie jesteś ograniczony do bębenka, z którym kupujesz koła. 

Centerlock jest z Shimano bo to ich rozwiązanie. Jeśli kupisz takie piasty, będziesz potrzebował adapter na 6 śrub albo nowe tarcze. 

No i pomijam sens wymiany kół dla samego odchudzenia setu o pół kilo, no ale kto bogatemu zabroni. Jakby brakowało im sztywności, opony ledwo wchodziły albo piasty dogorywały, to co innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dokumosa napisał:

Te X1700 to raczej nie nowe. Nowe są na 240tkach i obręczach XR

Nie widzę w aktualnym katalogu modelu X 1700. Jest XR 1700 na piastach 350.

  

11 minut temu, some1 napisał:

Jak powiedziane wyżej, trochę bez sensu mając tak ograniczony budżet pchać się w XD i kasety za 1000 PLN. 

Zgadzam się. Sam zimą będę przechodził na 12-rzędowe Shimano, zostawię tylko korbę SRAM. W cenie kasety GX Eagle będę miał kasetę SLX, przerzutkę i manetkę XT. ;)

  

Godzinę temu, adamsanders napisał:

W tym wypadku musiałbym użyć adaptera albo zmienić tarcze? Dobrze kombinuje?

Musisz myśleć przyszłościowo. Ja na przykład składając koła wziąłem piasty DT 240 z CenterLockiem, bo wyznaję tylko hamulce Shimano i takie mocowanie było w tym wypadku sensowniejsze i praktyczniejsze. Dokupując adapter masz też możliwość założenia tarcz IS. Odwrotnie nie da rady. Na piasty CL z ewentualnym wykorzystaniem adapterów jesteś więc w stanie założyć wszystkie dostępne na rynku tarcze.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TheJW napisał:

Skąd masz informacje o nowych 370-tkach na Ratchet'cie? Ja widzę jedynie upgrade kit z systemu zapadkowego do Ratchet'a.

Dawno się już tym chwalili. Potwierdzenie jest w ofercie: X 1900 SPLINE® | DT Swiss

Generalnie mocno przeszeregowali swoje produkty i to co kiedyś było alu top'em np. XR1501, XM1501 itd. zmieniło nazwę na XR1700, XM1700... To co do niedawna było znane jako X1700, M1700... teraz nazywa się X1900, M1900...

7 minut temu, Tyfon79 napisał:

Nie ma co kombinować i znowu podniecać się cyferkami. Mi chodzi o sposób podejścia do zakupu i by był system Ratchet. Tu jest i są nowe https://www.olx.pl/d/oferta/kola-29-dt-swiss-x1700-nowe-waga-1664-gr-CID767-IDLB5Qj.html#217b5c07b4

Akurat jeśli chodzi o X1700 to względem starych X1900 dopłata 600zł się nie kalkuluje. One się różnią wyłączne sprzęgłem. Upgrade można ogarnąć za 300zł (na oryginalnym bębenku) a za 200zł na chińskim MS (jakościowo b. przyzwoite).

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, TheJW napisał:

@Tyfon79 tylko są 600 zł ponad budżet. Za 1200 zł ciężko będzie znaleźć nowe koła na piastach DT z Ratchetem.

No to przecież piszę by zamiast bezsensownego XD kupić na klasyczny bębenek. Strzelam w ciemno, że miedzy kasetą Deore a GX jest taka różnica albo za chwilę będzie. Ludzie raczej jak widzą cenę GX'a to dostają palpitacji a tu zainteresowany chce podążać niejako pod prąd. Dałem tylko przykład by nie iść półśrodkami i celować w Ratchet. Dla mnie waga jest pomijalna a to co zmuszało mnie zawsze do zmian były niestety praca, padające lub wręcz rozpadające się tyle piasty. Z DT nie ma tego typu problemów a jak są to jest to skala mikro-mikro. Mi się udało praktycznie nówki 1700 dostać za 9 stówek tyle, że pod 27,5. Trzeba dać info o zamiarze kupna to może nawet ktoś z forum się odezwie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, woojj napisał:

Odpuść sobie obręcze ryde trace.....one są fajne ale nie chcą współpracować z większością opon ;-(  Tzn założysz ale trzeba używać 2 łyżek......masakra. 

Mam 3 kumpli którzy to mają.....marudzą fest.

Już dwa razy przekładałem opony i faktycznie trzeba sobie pomóc łyżką, ale nie ma żadnego dramatu.

Dramat był jak "migrowałem" opony z luźnych obręczy alexrims. Wtedy z mleka na rancie opony robi się "skórka" i z tą skórką nie wciągnie się opony na tryce 25. Musiałem "obrać" oponę, co było dość żmudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, teraz to mi namieszaliście jeszcze bardziej...

W kwestii wyjaśnienia - budżet na całość to nieco ponad 2k. Na to składają się używane koła (prawdopodobnie), nowa kaseta a więc i z nią nowy łańcuch i przednia zębatka oval. Gdyby się uparł to tak naprawdę nie muszę wymieniać tego napędu bo mam najechane niecałe 5k a że o napęd dbam wiec póki co jeszcze jest w miarę ok. Tylko że ogranicza mnie system zastosowany na kasecie i piascie, zmieniając to czy na XD czy microspile musze wymienić i tak i tak kasetę a co za tym idzie resztę napędu. Jasne, mógłbym z czasem kupić znowu SRAM NX na zwykłym shimanowskim bębenku albo jakiś odpowiednik ale nie wiem czy nie lepiej właśnie dopłacić.

Ktoś polecił Deorkę 12. Jak to działa z łańcuchem i przerzutką GX?

Co do kół. Przód jest ok ale tył był centrowany już 3 razy i to pomimo że ja raczej jeżdżę w miarę ostrożnie. Piasta z tyłu też nie najwyższej jakość. Zrzucenie wagi o około kilogram to moim zdaniem właśnie gra warta świeczki jak najbardziej bo i z czego miałbym zejść więcej.

 Co do ceny GX...no taki mamy teraz klimat, NX kosztował w Decu 325 zł przed pandemią teraz chyba i tak 500. Więc jak miałbym wydać tylko na coś co i tak już mam to uwierzcie że te 200 stówy więcej z GX już mnie nie zbawią.

Edytowane przez adamsanders
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Dokumosa napisał:

Przy tych piastach trzeba mieć jeszcze zakup nowego ratchet na uwadze. Ten z tych piast w moim przypadku poległ dość szybko w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie, lekkie koła są jak najbardziej wskazane, ale po co pakować kasetę Deore, która waży 600 gram, czyli tyle samo co NX. Jeśli mógłby zostać obecny napęd to kupiłbym koła z klasycznym bębenkiem z opcją późniejszej zmiany na XD lub MS. Obecnie zostałoby więcej kasy na koła, a na napęd można dozbierać za jakiś czas i wymienić bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...