Skocz do zawartości

[do 2000/2500] rower trekingowy, przepuklina kręgosłupa


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Proszę o pomoc w doborze roweru trekingowego.

Wzrost: 179cm, waga: ~88kg, przekrój: 80cm (rozmiarowo to chyba wychodzi rama 19")

Specyfika poruszania się: głównie drogi asfaltowe (Wrocław i pobliskie miejscowości), czasem utwardzone drogi nieasfaltowe czy leśne, raczej płasko, bez jazd wyczynowych. Dłuższe wyjazdy głównie w weekendy, na co dzień raczej przejazdy po mieście.

Mam (obecnie zaleczone) problemy z przepukliną kręgosłupa w części lędźwiowej, stąd im bardziej wyprostowana postawa tym lepiej. Dopuszczam wymianę / osobny zakup amortyzacji pod siodełkiem.

W związku z tym, że jeżdżę głównie gdy jest jasno to preferowałbym rower bez dynama w piaście (a lampka na baterie to nie problem), bo wydaje mi się to niepotrzebnym obciążeniem.

Na start (tj. nie licząc np zakupu amortyzacji pod siodełko itp) najchętniej wydałbym do 2000 (no ew. 2500 gdyby różnica jakości roweru była zauważalna).

Dodam, że nie znam się na tyle, żeby być w stanie ocenić stan używki, więc celowałbym tylko w nowe.

Dodatkowo fajnie jakbyście mogli polecić sklep(y) we Wrocławiu gdzie można by się do takich rowerów przymierzyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że powinieneś zacząć właśnie od wizyt w sklepach albo od przejrzenia ich ofert w necie . Nie ma sensu polecać rowerów których może nie być w sklepach . 

Pierwszy z brzegu - w Pałacyku i jeszcze gdzieś mają sklep

https://immotion.pl/rowery-crossowe-i-trekkingowe/2068-rower-trekkingowy-unibike-voyager-gts-1.html

https://immotion.pl/rowery-crossowe-i-trekkingowe/2057-rower-trekkingowy-unibike-vision-gts-1.html

Na Pomorskiej

https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Romet-Wagant-5-ciemnoniebieski-2021r./42859

itd

Niestety teraz chyba we wszystkich trekkingach montują koło z prądnicą . Zawsze można zmienić przednie koło , to nie będzie duży koszt  . Gdybyś chciał mieć rower bez prądniccy to powinieneś patrzeć na rowery crossowe i ew doposażyć taki w błotniki , bagażnik i co tam chcesz . Będzie drożej ale gorsza sprawa że na crossach pozycja jest bardziej pochylona niż na trekingu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałbym roweru do którego da się założyć oponę o szerokości 2" z tyłu. Odnośnie sztycy to nie rozważaj tego typu: https://allegro.pl/oferta/wspornik-sztyca-amortyzowana-zoom-sps-c372-31-6-mm-10025311286 Na rynku jest wiele modeli, Suntour NCX, Cane Creek, Red Shift które naprawdę działają. Pozycję za kierownicą możesz wyprostować na przykład takim mostkiem: https://bbbcycling.com/pl_pl/bhs-26-toprise

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2021 o 17:21, WaGiant napisał:

Niestety teraz chyba we wszystkich trekkingach montują koło z prądnicą . Zawsze można zmienić przednie koło , to nie będzie duży koszt 

Chyba tak ostatecznie zrobię - wezmę trekinga z prądnicą i wymienię ją na piastę bez prądnicy.

Z rowerów które myślałem to właśnie te wskazane przez Ciebie Unibike'y (Voyager / Vision), Romet Wagant 5, ew. Maxim MT 2.3 / Kross Trans 3 - zobaczę które uda się przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast amortyzowanej sztycy przemyślałbym rower na szerokich oponach (powyżej 2cale) plus niższe ciśnienie. Zamiast ciężkiego amortyzatora, który i tak niewiele daje - stalowy (cromo) widelec. Do tego wygodne siodło i gripy.

Ale jak chcesz iść utartym szlakiem to twoja sprawa :)

P.S zobacz jeszcze ile te rowery trekkingowe ważą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie spieszył z wymianą piasty. Do piast z prądnicą można dokupić bardziej niż przyzwoite lampy (np. https://www.bumm.de/en/products/dynamo-scheinwerfer.html ). Taka prądnica nie stawia jakiegoś dużego oporu - przy jeździe rekreacyjnej można go w ogóle nie zauważyć. Poza tym masz oświetlenie w rowerze zawsze - nie musisz się zastanawiać czy je zabrałeś albo czy masz naładowane akumulatory.

3 minuty temu, stpman napisał:

Zamiast amortyzowanej sztycy przemyślałbym rower na szerokich oponach (powyżej 2cale) plus niższe ciśnienie.

Ja mam zarówno opony 2" jak i amortyzowaną sztycę - przy problemach z kręgosłupem trzeba uważać żeby go nie nadwyrężyć na większych nierównościach. Ale to kwestia bardzo indywidualna - zależy od rodzaju problemu, terenu po jakim się jeździ i ilości godzin na rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprostowana pozycja dla kręgosłupa też nie jest najlepsza, wszelkie nierówności będą dobijać kręgi. Ja nabawiłem się przepukliny przy bieganiu, dlatego przestawiłem się na rower. Pozycja troche bardziej wyciągnięta (tylko też bez przesady) jest zdecydowanie lepsza dla kręgosłupa. Szosa, gravel (tylko nie z jakąś agresywną geometrią) sprawdzą się lepiej, tylko budżet za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...