hawkeye Napisano 25 Października 2021 Udostępnij Napisano 25 Października 2021 Cześć, Na wstępie, wiem że tego typu tematów jest sporo, ale raz że mają już po kilka lat, a dwa że nie znalazłem opinii o taśmie Muc-off. Chciałbym przerobić swoje koła (merida comp, wew. 20mm) na tubeless razem z oponami Vittoria TNT. Utknąłem na wyborze taśmy. Rozważam: - vittoria 20mm - przystępna cena, ale w sklepach piszą żeby owinąć dwa razy no i martwię się czy nie za wąska. Na stronie producenta nic takiego nie jest napisane. Ktoś może się wypowiedzieć? - Gorilla - spotkałem kilka wpisów o tym że przykleja się do opony razem z płynem Stansa którego chcę użyć. Czy można temu jakoś zapobiec? Może węższy pas nakleić? - Stans notubes - 21mm, minus to cena - Muc-off - 21mm, jak wyżej Jeśli już mam zapłacić za dedykowaną to chciałbym wybrać jak najlepszy produkt. Proszę o rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Października 2021 Udostępnij Napisano 25 Października 2021 Mam taśmę Vittoria, ale używam dętek. Widziałem tylko fabryczną taśmę WTB, ale ta Vittoria wydaje mi się o tyle dziwna, że jest dość sztywna i strasznie szeleszcząca. Nie wiem czy tak powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 25 Października 2021 Udostępnij Napisano 25 Października 2021 Ja polecam tylko taśmę dt swissa, wtb i vittoria mega sztywne ciężko przykleić bez bąbli i jak wyżej szeleści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hawkeye Napisano 25 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2021 Ale wtedy lepiej 21mm czy 23mm do wew. 20mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Października 2021 Udostępnij Napisano 25 Października 2021 DT zaleca 2mm więcej niż wewnętrzny wymiar. Ogólnie się przyjęło, że powinno być 4-5 mm więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jelizee Napisano 25 Października 2021 Udostępnij Napisano 25 Października 2021 Mam gorilla z płynem stansa (zwykły nie race) - nie ma żadnych problemów. Jej minusy to jest grubsza (trochę cięższe zakładanie opony) oraz konieczność docięcia (parę dodatkowych minut roboty). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 25 Października 2021 Udostępnij Napisano 25 Października 2021 Taśma Stansa to jest to prawdopodobnie to samo co Tesa (nie pamiętam numeru), która kosztuje kilkukrotnie mniej - wpisz w wyszukiwarkę i znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Października 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Października 2021 7 godzin temu, hawkeye napisał: nie znalazłem opinii o taśmie Muc-off. Mówisz - masz. Taśma sztywna, mocna, nierozciągalna. Ciężko się ją zakłada by nie było pod nią bąbli ale za to jest trwała. Ja zwykle zakładam koło w rower zaciskam hamulec tak by koło sie obracało z wyraźnym oporem i wtedy nawijam takie taśmy. Nadaje się pod koła szosowe do cieśnień ok 8bar. Jest tez bardzo dobra do kół enduro z piankowym insertem w dużych rozmiarach, ponieważ bardzo ciężko się składa takie koła i łatwo łyżkami lub też samą opona uszkodzić taśmę. Zazwyczaj używamy taśmy e13 (e-thirteen) bo jest elastyczna i szybka z montażu jednak na duże obciążenia nie wskazana. 6 godzin temu, skom25 napisał: Ogólnie się przyjęło, że powinno być 4-5 mm więcej. Tak bo jak się ma miękką taśmę przy zrzucaniu opony z rantu, taśma potrafi być tak sponiewierana ze trzeba nawijać nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.