Gość Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 Hej, Tak, wiem, prawidłowa odpowiedź to "jak Ci wygodnie" albo "spróbuj i zobacz" Tyle że chciałem poradzić się nieco bardziej doświadczonych szosowców, jak to wygląda z ich strony. Może jest coś o czym nie wiem? Mam aktualnie cztery różne kierownice i naszło mnie pytanie. Skąd mam wiedzieć jaka jest wyjściowa pozycja dla kierownicy? Z jednej strony wydaje się to głupie. Z drugiej strony, w przeciwieństwie do prostych kierownic, ktoś baranka projektował także pod kątem ergonomii dolnego chwytu. No i przykładowo kupiłem ostatnio kierownicę PRO Vibe. Tak wygląda z profilu. No i skąd ja mam wiedzieć jaka jest pozycja wyjściowa? Równoległa do ziemi ma być część dolna czy górna? Patrząc na oznaczenia na kierownicy, to wydaje mi się że dolna, chociaż nie jest to takie oczywiste. No i jeszcze raz. Chodzi tylko i wyłącznie o pozycje wyjściową, taką jaką projektant brał przy projekcie. Wiadomo że potem wlecą poprawki. @abdesign Ty to masz hurtownię kierownic i chyba przymierzałeś ich całkiem sporo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 Przy jednej z moich kierownic szosowych producent zalecał takie ustawienie wyjściowe, żeby końcówki kierownicy (tam gdzie się wkłada zaślepki) były pionowo czyli prostopadle do podłoża. Z kolei na filmie Veloart (można znależć na youtube) fitter twierdzi, że ustawia tak,żeby górna część była poziomo lub lekko w dół ( za wyjątkiem takich kierownic, które mają bardzo krótkie chwyty dolne - wtedy ustawia nieco bardziej w dół). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 Mi poradzono, żeby wyjść od płaskiego na górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 załóż klamki tak żeby były tworzyły z górną częścią kiery równą linię a później ustaw kierownicę równolegle do podłoża najlepsza pozycja wyjściowa bo to co najlepsze dla ciebie poznasz metodą prób i błędów albo fittingiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 @Mihau_ tak właśnie robiłem dotychczas. Wydawało mi się to dość sensowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 Kierownicę ustawia się pod wygodę dolnego chwytu, a klamki pod górny chwyt. Jednego przepisu nie ma. Przykładowo Canyon w gravelach montuje kierownicę lekko w dół (ma dość krótkie dropy), a klamki lekko w górę. Im wyżej masz kierownicę tym bardziej jest skłonność do podnoszenia klamek, żeby tworzyły odpowiedni kąt z nadgarstkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 5 minut temu, some1 napisał: Kierownicę ustawia się pod wygodę dolnego chwytu, a klamki pod górny chwyt. Jednego przepisu nie ma. Przykładowo Canyon w gravelach montuje kierownicę lekko w dół (ma dość krótkie dropy), a klamki lekko w górę. Im wyżej masz kierownicę tym bardziej jest skłonność do podnoszenia klamek, żeby tworzyły odpowiedni kąt z nadgarstkiem. Ta kierownica ma dziwny kształt. Jak się ustawi równo górę, to dolny leci w kosmos i odwrotnie. Mi chyba będzie nieco łatwiej, bo wolę mniej "zbite" kompakty. Vibe ma 80 Reach i 130 Drop o ile dobrze pamiętam. W PLT na szosie 75/125 miałem wrażenie że w dolnym jest ciasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 Po prostu pokazuję co jest punktem wyjściowym i jak różne są podejścia do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 Na tym Vibe jest jest kwestia oznaczeń z przodu. Jak się postawi dół na płasko, to wtedy linie są równoległe do podłoża. Jak się ustawi górę na płasko, to celują nieco w górę. Co nie zmienia faktu, że na 99% ustawie płasko górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 Jak dla mnie to jest punkt wyjścia, od którego powinno się zaczynać: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 Z hurtownią to mnie rozbawiłeś obecnie mam ze 3 sztuki kierownic luzem (Na 6 rowerów z barankiem). Gmeram to w rowerach młodej. Tu już wszyscy wszystko napisali. Ja mam przeciętnie poziomo dropy i z 5% opuszczone łapy. Ale... Tak mam w jednym rowerze... inaczej mam w przelajce i inaczej w rowerze który targam w góry bo mają różne geometrię różne wysokości główki ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 W sumie to wszystko jedno jak ją ustawisz na początek I tak będziesz zmieniał pochylenie i pozycję klamek duuuuużo razy. Proponuję na razie jeździć bez owijki aż dojdziesz do wniosku że ustawienie masz w miarę OK. Oczywiście musisz mieć multitoola przy sobie bo będzie często w użyciu. PS. Ustawiałem nowy rower ostatnio. Po wymianie 4-ch kierownic i 3-ch mostków wydało mi się że już wszystko jest OK. Od tego momentu przewinąłem owijkę jeszcze około 15 razy wprowadzając drobne korekty zanim przyszedł moment że już nic nie chcę zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.