Skocz do zawartości

[hak przerzutki] Romet Aspre 2


Rekomendowane odpowiedzi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Gruszkojados
      Witam, mam problem z zamontowaniem linki do przerzutki w piaście. Pytanie brzmi jak mam ją prawidłowo zamątować. Załączone zdjęcia pokazują cały 3-biegowy układ, w tym specyficzną rurkę do którwj powinna wejść linka i ta rurka powinna zostać przykręcona do dźwigni przerzutki.
      Marka i model niestety nieznany ponieważ rama ma około 60 lat (prawdopodobnie Romet, rama na licencji kanadyjskiej).
      Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc w tej sprawie.


    • Przez zgreg
      Szukam roweru szosowego, brałem pod uwagę:
      1/Romet Huragan 4,
      2/Merida
      3/Giant
      4/jakiś Decathlonowski ostatecznie, 
      5/ w ramach marzeń- Bianchi, Pinarello
      Nie chce używki
      Rama alu, 2 blaty 52/36 ew. 50/34, tylnia duża min. 28, opony min. 25 a najl. 28C, dobrze jakby można było dołożyć błotniki (acz niekoniecznie), mogą być hamulce szczękowe, bardzo preferowany cały osprzęt w grupie (najlepiej Tiagra, o 105 raczej nie ma co marzyć w tym budżecie)
      Teren częściowo pagórkowaty
      Mam dobrą kondycję ale jestem zdecydowanie amatorem.Mam 186 cm wzrostu, 70 kg
    • Przez Adamicki
      Zamierzam upgradować korbę i suport w rowerze miejskim Romet Orion bez przerzutek. To ten rower http://www.bikestats.pl/rowery/romet-orion_514_466.html
      Kiedyś miałem tam korbę na kliny, obecnie mam korbę na kwadrat. W obu przypadkach suport to taki składak z osobną osią, miskami wbijanymi w mufę, do tego wianki, nakrętki (tak archaicznie trochę). Nie jestem zadowolony z żywotności i sztywności tych rozwiązań, bo szybko się pojawiają luzy.
       
      Taki system miałem kiedyś:
      https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-romet-170mm-1-rzedowy-46-zebow-9065623694
       
      Chcę wraz z nowym napędem zastosować nowsze i sztywniejsze rozwiązanie suportu:
      -wersja 1: wciskana tuleja redukcyjna + jakiś gotowy suport na kwadrat odpowiednio dobrany długościowo
      https://allegro.pl/oferta/tuleja-do-suportu-mechanizm-korbowy-wigry-kwadrat-8622374871
       
      lub
      -wersja 2: suport naprawczy
      https://allegro.pl/oferta/mwv-suport-naprawczy-wklad-suportu-pakiet-68-122-5-9771370681
       
      Pytanie: co będzie lepsze żywotnościowo i czy oba te rozwiązania będą możliwe, bo może ten suport naprawczy pasuje tylko do takich klasycznych gwintowanych muf, a może u mnie jest niekompatybilna średnica otworu mufy?
      Gdyby jednak oba rozwiązania technicznie były wykonalne, to na logikę to wydaje mi się, że suport naprawczy, będzie sztywniejszy długoterminowo, bo taka tuleja prędzej czy później złapie jakieś luzy. Tymczasem suport skręcony na maxa będzie w tej mufie siedział mocniej, bo dokręcenie to jak sprężenie i będzie aktywnie go dociskać obustronnie, podczas gdy tuleja będzie bez "siły sprężającej". Dodatkowo wydaje mi się, że suport powinien być łatwiejszy w montażu i demontażu (a może się mylę?).
       
      Proszę o podpowiedzi osoby, które przerabiały podobny temat.
    • Przez M4nUnit3d
      Witam.
      Po długiej wewnętrznej walce w wyborze miedzy Romet Aspre 1 a Marin Gestalt w końcu postawiłem na Rometa z uwagi na jego dostępność. Romet z pewnością ma przewagę z uwagi na karbonowy widelec, Marin natomiast był brany pod uwagę głównie ze wzgledu na opony. Myślę o wymianie ogumienia w Aspre zaraz jak tylko wejdę w jego posiadanie. Jeżdżę głównie po asfalcie różnej jakości. Jeżeli miałbym określić to procentowo to jest to mniej więcej 90% asfalty różnej jakości / 10% utwardzone ścieżki rowerowe i spokojniejsze dróżki leśne na dystans zazwyczaj około 50km (przy Romecie będę już częściej jeździł trasy ~100km). Obecnie jeżdżę crossem Lazaro Integral v3 2020 na oponach 700x40 (nie znam modelu).
      Aspre 1 fabrycznie posiada Michelin Power Gravel 700×40C. Tutaj właśnie z uwagi na rodzaj tras na jakich jeżdżę myślałem o natychmiastowej sprzedaży fabrycznych opon (póki są nowe) i na wymianie na jakieś opony 700x32 typu semi-slick. 
      I tutaj po długim wstępie rodzą się moje pytania  1) Jakie opony typu semi-slick możecie mi polecić do Aspre 1?
                                                                                              2) Czy w ogóle warto wymieniać ogumienie i czy różnica będzie odczuwalna?
    • Przez PIFFxPAFF
      Witam cieplutko w tej zimny Majowy dzień. 
      Na wstępie chciałem od razu zaznaczyć, że jestem dość mocnym laikiem w kwestii rowerowej. 
      Natomiast do sedna, kupiłem rower Romet Mustang M4 2021 na kołach 29'' i ramie 21'' jednak nie jestem w 100% pewien czy rozmiar roweru jest proporcjonalny do moich wymiarów, mam 188 cm (86cm przekroku). Podczas jazdy mam dziwne wrażenie że kierownica jest 'troszeczkę' za daleko choć może po prostu zawsze miałem źle dobrany rower. 
      Myślicie ze powinienem przejść na 19" czy to już będzie zdecydowanie za mała rama? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...