Skocz do zawartości

[Korba] Ujechany FSA Gossamer wymiana korby. Na jaką?


Rekomendowane odpowiedzi

Jak na teraz mam FSA gossamer, na gołych łożyskach BB30. Luz jest kasowany podkładką falistą, korba 175mm, kompakt 50/34T, 5 śrub. Mufa ma 68mm długości. Główny problem to taki, że mam zeżarte powierzchnie styczne łożysk i luz około milimetra. Tak więc korba praktycznie na śmietnik. No i mam problem co tam wsadzić w zamian. Żeby to nie kosztowało 1500zł bo tyle nie mam :).

Chciał bym, żeby to obsługiwało 110BCD na 5 śrub, bo Truvativ robi blaty stalowe na ten rozmiar i żadnych innych nie widziałem. I teraz czy ja powinienem szukać BB30 na grubą ośkę, czy lepiej ładować tam suporty konwersyjny Tokena na 24mm (shimano/sram). A jak tak to jakie serie korb szukać?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, skom25 napisał:

Kupujesz normalny zestaw Shimano i suport. Odpuść jakieś Tokeny i inne cuda, na które wywalisz kupę kasy a nic Ci to nie da.

A widziałeś kiedyś zestaw łożysk shimano któe mają do wewnątrz 24mm na hollowtechową ośkę a od zewnątrz pasują do mufy BB30? Bez gwintu i nie pressfit? Ja nie znalazłem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oś korby jest wytarta  w miejscu styku z łożyskami na poziomie kilkusetnych milimetra, takie minimalne  wytarcie gdy rusza się korbą może sprawiać wrażenie luzu na poziomie jednego milimetra. Przekładki między łożyskiem a osią korby można zrobić z blachy o grubości 0,05mm. Czasami ten patent się sprawdza gdy uda się wcisnąć oś korby z blachą w łożyska.

IMG_20211020_094322.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Electronite masz jeszcze bardzo starą metodę naprawy. Delikatnie w miejscu wytarcia punktujesz po obwodzie oś i gotowe. Sprawdza się wyśmienicie w wielu przypadkach. Będziesz miał spokój na kilka sezonów. Warunek jest taki że trzeba pilnować łożysk, bo gdy one będą zatarte to znowu zeszlifują oś.

Można jeszcze radełkować oś, ale to już trzeba do maszyny zapiąć.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi punktami to bardzo dziękuję za poradę. Na pewno spróbuję. Natomiast moja ośka wygląda bardziej na zerodowaną, ma wzdłużne rysy i jest wyraźnie obniżona w miejscu łożysk. Łożyska są OK nic nie jest zatarte. Tak samo śladów "nawijania" metalu nie ma.

No, ale na coś się muszę zdecydować. Albo zostaję na BB30 i szukam korby do mufy 68mm. Albo pcham suport redukcyjny i coś z Hollowtechem/GXP.  Co będzie łatwiej kupić?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ośka ujechana na śmieć. Woda stoi w mufie po rannej jeździe. Ale napunktowałem jak pisałeś, mniej więcej co 8mm, w dwóch rzędach, zygzakiem. No i POMOGŁO. Musiałem ośkę wbić gumowym młotkiem, ale delikatnie. Trzymałem jedną ręką cały rower za ramę, i prałem młotem aż weszło. No i super śmiga, nic nie chrupie. Trochę się bałem, że wybiję naprzeciwległe łożysko, ale się utrzymało w gnieździe. No, ale wiadomo - to jest prowizorka, tylko do następnej awarii. Na 100% kupuję ten suport Tokena, bo on jest skręcany  woda do niego nie będzie szła.

 

Tylko teraz pytanie, jaką korbę do tego - Shimano FCrs500 jest superOK, tylko nie ma na allegro.

IMG_20211021_111526[1].jpg

IMG_20211021_111544[1].jpg

IMG_20211021_111531[1].jpg

IMG_20211021_111551[1].jpg

Edytowane przez Electronite
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam czułem różnicę, zawsze jeździłem na 175mm   ,  zamontowałem 170mm i było słabo.

Czułem że coś jest nie tak , a byłem przekonany że mam zamontowane 175mm bo takie zamówiłem - dopiero potem dopatrzyłem się że to jest 170mm , dostałem inne niż zamawiałem.

Nie robiłem fittingu  , po prostu po powrocie do 175mm jeździło mi się znowu 'normalnie'.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Mihau_ napisał:

na fittingu ci wyszło, że masz mieć 175 i nic innego nie wchodzi w grę?

Pfheheheee... Toś mie rozbawił. Ja wżyciu w sklepie rowerowym nic nie kupiłem (stacjonarnie). Ten rower ma wode w ramie i w kołach. Stosunek mam do niego taki, że ma jechać i jechać i jechać. Stukać może co chce. 175 jest teraz i tak ma zostać, bo tak sobie założyłem. Po prostu.

BTW, stuka znowu, nie tak mocno ale już jest luz znowu.

Edytowane przez Electronite
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...