Skocz do zawartości

[Chyba gravel do 4000], niska dziewczyna


Rekomendowane odpowiedzi

 
Poszukuję roweru:
*do ok 4000 zł (może być używka)
* po mieście i ale głownie w dalsze podróże (50-100km) z sakwami lub bez, więc możliwość żwiru, piachu, dziur, lasków, łąk itp. Oraz pewnie sporo asfaltu
* koniecznie musi być mozliwość domontowania bagażnika pod sakwy (od czasu do czasu)
* prosta rama - nie lubię wersji lady - skośnych
* mały rozmiar ramy i nie bardzo ciężki (159cm wzrostu)
Gravel czy Cross ?Już po wielu tygodniach czytania, skłaniam się jednak w kierunku gravela.
Teraz, od kilku lat, jeżdzę na taniej, składanej szosówce z prostą kierownicą, bez przerzutek.
Lista zawęziła się do:
-Romet 4c (chociaż wygląd nie do końca mi odpowiada, oraz koła 650b- jakoś przyzwyczaiłam się do 28')
-Triban 520 rc, kórego nigdzie nie ma
- myślałam nad Kross Esker 2.0,   Aspre 1 (nawet rama S chyba będzie za duża? Długość nogi 75cm)
Pomóżcieeeee
 
Dziękujęę!
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że jeśli teraz jeździsz z prostą kierownicą to przesiadkę na gravela ( kupno takiego ) powinnaś poprzedzić jakąś próbą z barankiem . Może ci taka kierownica będzie odpowiadać , a może nie . Trzeba przejechać kilka/naście/dziesiąt  km żeby sprawdzić . Szczególnie w terenie i na zjazdach . Weź też pod uwagę że gravele czasem albo i często mają szosowe napędy . Dość twarde , na pewno twardsze niż crossy . I nie każdy gravel ma mocowanie bagażnika , a crossy tak . No i oczywista sprawa amortyzatora . Za 4 tyś można już chyba znaleźć crossa z powietrznym amorem . W terenie się przydaje .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, homologacja napisał:

prosta rama - nie lubię wersji lady - skośnych

sloping to nie jest żadna cecha damskich ram tylko ogólny trend w projektowaniu

 

 

BTW przy takim wzroście to o męskich ramach możesz zapomnieć, praktycznie wszystko będzie za duże

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to w tym rozmiarze za wiele producenci rowerów nie robią, zawsze malutkich ram jest z 10 razy mniej niż rozmiarów na 170-190cm. Biorąc pod uwagę to że szukasz na baaaardzo przebranym i pustym rynku rzadkiego rozmiaru na dodatek typu roweru który obecnie jest bardzo popularny, to nie będzie łatwe zadanie.

Jak może być ciut drożej i pozycja na rowerze może być agresywniejsza to chyba to jest jedyny rower jaki bym kupił w tej cenie... 

https://m.olx.pl/d/oferta/rower-gravel-accent-furious-xs-48cm-sram-apex-1x11-cyclocross-promocja-CID767-IDLIdJp.html

Jak nie to zweryfikuj typ roweru na crossa, bo nic z graveli nie znajdziesz teraz w takiej cenie w tym rozmiarze.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@abdesign- możesz myśleć o Marinie FC różnie ale powiem Ci jedno. Jeździłem w życiu na kilkunastu bardzo różnych rowerach. FC po wymianie 4-ch kierownic i 3-ch mostków jest najwygodniejszym rowerem jaki miałem w życiu. Absolutnie nie jest to rower dla kogoś kto szuka sportowych doznań. Pomimo że w realu wygląda lepiej niż na zdjęciach to dalej estetyka jest ..... dyskusyjna. Jednak z pewnością jest wart tego żeby się do niego przymierzyć jeżeli pewne jego cechy się zaakceptuje. Całkiem niedawno zrobiłem na nim traskę 202 km co przy moim skromnym tempie zajęło mi cały dzień. Zero zmęczenia, bólu tyłka czy rąk, drętwienia czegokolwiek. Następnego dnia wsiadłem na rower tak jakbym poprzedniego w ogóle na nim nie jeździł. Także nie naskakuj na coś czego nie spróbowałeś :)

Spotkałem się z określeniem na niego - trekking z barankiem. Ta nazwa świetnie oddaje jego charakter.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobry wpis, 4 kiery/3 mostki ... mysle ze jak ktos pokombinuje, to na prawie kazdym rowerze da sie osiagnac taki sam rozklad 3 kluczowych punktow podparcia,  jesli tylko rozmiar jest dobrze dobrany, tylko ze to ma znaczenie ze tak powiem Statyczne,  a wazne sa jeszcze wlasciwosci jezdne, dynamiczne roweru.... Moglbys kolego podrzucic jeszce wage calego na gotowo do jazdy  ? 

4 godziny temu, chrismel napisał:

Także nie naskakuj na coś czego nie spróbowałeś :)

TO nie jest zaadne naskakiwanie, jak ktos w zyciu objezdzil troche rowerow, to nawet na oko ze 4C to kloc, ktory skreca jak amerykanski lotniskowiec, i zachodzi przy zakretach :P Dynamiki w nim tyle co w wozie z weglem...zatem na moje oko polesanie komus takiego roweru kto ma 160cm i moze wazyc okolo 60kg... 

To jest cos jak jezdzenie terenowym Suvem po miescie... no ale nie wyklucam ze ktos moze lubieć takie atrakcje :P

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze martwią mnie te wpisy, nie powiem. Dziekuję bardzo, są super pomocne i zwracają mi uwagę na rzeczy, o ktorych nie myślalam. Rometa 4c pewbie na razie nie będę miała jak przetestować,ale po waszych pesymistycznych wiadomosciach:) może jednak dokladniej przygladnę się crossowym jednak eh

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ALe oprocz tego 4c, to nic pesymistycznego tu nie pisano 😉 Mysle ze jak szukasz gravela, a jezdzisz na szosie ktora prawdopodobnie toczy sie lekko, to nie ma sie co ogladac na jakies kloce typu 4c...tylko spokojnie trzeba kupic cos lekkiego nawet na alu ramie i z np carbonowym widelcem...jestem świadom tego, ze stalowa rama lepiej wybiera itd...ale jak ktos wazy 60kg, bedzie mial w gravelu opony gravelowe, czyli z 35C minimum, cisnienia gravelowe, to nie musi posiadac stalwoej ramy, bo uzysk w komforcie bedzie na poziomie placebo, a wagowa strata ... bedzie nie do odrobienia na wymianie jakis rurek... w 4c sam widel na nieucietej sterowce wazy 2kg... czyli tyle ile dobra alu rama.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może się skusisz na Silexa 200? Fakt, że nie mieści się w budżecie. Za to wersja niebieska na 2021 jest śliczna :) Do tego rama jest specyficzna i nie powinno być żadnych problemów z przekrokiem, oczywiście musiałabyś znaleźć wersję XS. Fakt, że mogło by być jeszcze coś więcej za tą cenę ale takie czasy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

wagowa strata ... bedzie nie do odrobienia na wymianie jakis rurek... w 4c sam widel na nieucietej sterowce wazy 2kg... czyli tyle ile dobra alu rama.

4c waży 12.7 kg, czyli nadal mniej niż przeciętny cross i jakieś 2kg więcej niż dobry gravel w tym budżecie. Od Eskera 2.0 różni się raptem o kilogram, ale to nie jest dobry gravel tylko maksymalna budżetówka. Mniejsza o to. 

Z kobietą 60kg oznacza to, że zestaw będzie ważył o około dwa i pół procent więcej niż na aluminiowej ramie, i o tyle będzie gorsza dynamika. Różnica jeszcze bardziej zatrze się po obciążeniu sakwami. 

Dajcie już spokój z tymi bajkami jak to lekki rower lata i sam jeździ, zwłaszcza, jeśli ktoś szuka czegoś do miasta i turystycznie pod sakwy. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprosze zdjecie z wagi na gotowo do jazdy takeigo 4c, moze byc sklepowy set z pedalunkiem, wage widelca widzaialem kiedys na wlasne oczy 2kg.

I  widze tu roznice wagi na poziomie 25% do roweru wazacego 10kg ...  rozumiem ze komus kto ma rower w tej wadze nie wydaje sie to duzo...ale jak wsiazdie na rower ktory wazy 10kg a jezdzil do tej poty takim co wazyl 12,5 to na bank poczuje roznzice ..

Skoro według  Ciebie to bajki, bez znaczenia jest waga, bez znaczenia jest dynamika, pewnie i  bez znaczenia jest to jak rower skręca... czy sie gnie pod nogami czy nie... Weic po co kupowac lepsze rowery ...jak mozna jezdzic na gorszych skoro sie i tak dojedzie :P Co ma znaczenie w takim razie ? 

Uważam ze Zawsze jest lepiej miec lepszy rower niz gorszy... chyba ze planuje sie rzucac takim rowerem, nie przypinac zostawiając go samopas, jesli liczymy na jego szybką dematerializacje roweru, to jest jedyny przypadek gdy warto jest mieć rower gorszy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, homologacja napisał:

Rometa 4c pewbie na razie nie będę miała jak przetestować

Z Rometem 4c być ciężko, z Marinem będzie łatwiej ;)

A może rower fitness? Merida Speeder 200 na przykład. Wg opisu ma możliwość zamocowanie bagażnika, jest lekki i rozmiary od xxs. Opona max jaka wejdzie to 37mm. Nie wiem jak z dostępnością.

Edytowane przez chopmaz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Recenzja jak dla mnie jest świetna - zgadzam się z każdym słowem które powiedział o FC kolega.

2 godziny temu, homologacja napisał:

może jednak dokladniej przygladnę się crossowym

Skorzystaj z okazji że Mariny są dostępne i przejedź się na nim. To nic nie kosztuje.

19 godzin temu, homologacja napisał:

po mieście i ale głownie w dalsze podróże (50-100km) z sakwami lub bez

Bo biorąc pod uwagę co napisałaś może się okazać że jest to rower dla Ciebie. Oczywiście można znaleźć lepszą opcję na tego typu rower ale nie w podanym budżecie.

2 godziny temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

czyli z 35C minimum

Celowałbym raczej w okolice 40C-42C.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, chopmaz napisał:

Z Rometem 4c być ciężko, z Marinem będzie łatwiej ;)

A może rower fitness? Merida Speeder 200 na przykład. Wg opisu ma możliwość zamocowanie bagażnika, jest lekki i rozmiary od xxs. Opona max jaka wejdzie to 37mm. Nie wiem jak z dostępnością.

haha, masz rację :D ok, popatrzę!

 

6 godzin temu, kipcior napisał:

A może się skusisz na Silexa 200? Fakt, że nie mieści się w budżecie. Za to wersja niebieska na 2021 jest śliczna :) Do tego rama jest specyficzna i nie powinno być żadnych problemów z przekrokiem, oczywiście musiałabyś znaleźć wersję XS. Fakt, że mogło by być jeszcze coś więcej za tą cenę ale takie czasy.

Też mam go na swojej liście, jeśli nie znajdę nic w budżecie

 

No ewidentnie jednak gravel, bo testowałam dziś i Crossa (giant roam) i gravela (kellys soot) i niebo a ziemia. Jednak 10 lat jazdy na singlu wżarło mi się w kości i cross nawet S wydał mi się człogiem, pozycja aż nenaturalnie dla mnie wyprostowana (przypominała mi jakbym jezdziła na miejskim) i taka szeroka kierownica (teraz mam prostą i wąską dość), a był leciutki i fajny z wyglądu. No ale innych graveli do testowania nie mieli, nawet ten kellys to była M, a eski dostaną za rok :D:D No nic, będę szukać dalej i w najbliższych dniach poszukam sklepu z FC, żeby zobaczyć, chociaz nie powiem, sportowy pazur  w wyglądzie bardziej mi się podoba ( a wierzcie mi jestem ostatnią osobą, która patrzy na wygląd bardziej niż użyteczność) ale jakoś tak moje serce jednak kieruje się w bardziej sportowo wyglądające modele niż FC. Ale na pewno sprawdzę na własnej skórze, też tę wagę. Dziękuję za podpowiedzi

Edytowane przez homologacja
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Mihau_ napisał:

zerknij sobie na to, opony 35c zmieści,

tylko to jest szosa i tylko tam się nadaje. 35 w terenie- gładkie???? Jak ktoś ma szosowe zacięcie to ok. Do jazdy po lesie dla niewprawionego amatora musi być 40-45+ zapas na błoto. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda jak ktoś ma doświadczenie ;-)) To niemal rasowy CX-efektywność do bólu . Ale jest to maszyna dla ściganta dla którego jazda po lodzie na 33mm laćkach nie stanowi problemu a raczej zabawę. Amator nie znajdzie tu niczego- ani komfortu ani bezpieczeństwa. 

Większość ludzi panikuje na rowerach crossowych jak mu naraz sekcja z kilkoma korzeniami wyskoczy a niedajbóg piach na odcinku dłuższym niż 100 m. Panie nie da się założyć opon 29????

 

 

Edytowane przez woojj
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego pierwszy rower jaki zaproponowałem wyglądał tak:

 

accent.png

I szczerze... ktoś ten rower sprzedaje niemal w zakładanym budżecie - nowy - ma napęd 1x11 czyli dla wielu "ulubieny" jakbym szukał to bym się długo nie zastanawiał.

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...