Skocz do zawartości

[dętka] Założyłem nową dętkę do opony, napompowałem i zrobił się garb


Zapora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaznaczam że jestem amatorem. Przebiłem oponę, właściwie została rozdarta kawałkiem czegoś metalowego na ścieżce rowerowej, nowa oryginalna opona Giant Gavia AC 2 tubeless, 700x28. Pokleiłem, nie zdając sobie sprawy co zrobi z tym wysokie ciśnienie. Dokupiłem dętkę w nadziei że jeszcze pojeżdżę na oryginalnej prawie nowej oponie, nie zapuszczając mleka.
Niestety szybko wyszło że byłem w błędzie, napompowałem sklejoną oponę i szlag trafił klejenie, wyszła bulwa. 

Dokupiłem poniżej opisaną oponę:

Continental Ultra Sport III Performance 700c

Producent: Continental
Model: Ultra Sport III
Rozmiar: 700 x 28 (ETRTO 28-622)
Wersja: Drutowana
Technologie: Performance, Pure Grip Compound
Oplot: 3/180 TPI
Ciśnienie robocze: 95-120 PSI
Waga: 340g

Dętka której użyłem:

Dętka Mitas FV47 700x23C/28C
Producent: Mitas
Model: FV 700C
Rozmiar: 700 x 23/28C  (ETRTO 23/28 - 622/635)
Wentyl: FV
Długość wentyla: 47 mm
Waga: 108 g

Niestety po napompowaniu do 80-85 PSI robi się garb na oponie który na pierwszy rzut oka nie jest widoczny, co oczywiście uniemożliwia normalną jazdę.

Chciałem tanio ogarnąć temat i tak skończyłem. Co radzicie, co zrobiłem źle? 

Mam wrażenie że dętka jest za długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuść powietrze, polej ranty wodą z płynem do mycia naczyń i napompuj ponownie, powinna wskoczyć na swoje miejsce

Ultrasport to generalnie opona niskiej klasy więc jakości premium też się nie spodziewaj

Żeby zacytować musisz najpierw zaznaczyć fragment wypowiedzi. Ostatniego posta nie możesz cytować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Spuść powietrze, polej ranty wodą z płynem do mycia naczyń i napompuj ponownie, powinna wskoczyć na swoje miejsce

Ultrasport to generalnie opona niskiej klasy więc jakości premium też się nie spodziewaj

Jakie opony polecasz? Zrobię jak sugerujesz i dam znać. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Po powrocie z pracy ściągnąłem oponę i dętkę, sprawdziłem dokładnie czy są widoczne jakieś wady. 
Wszystko wyglądało dobrze. Założyłem jak kolega zasugerował, smarując ranty wodą z płynem, w sumie upieprzyłem wszystko opone, felge, siebie, podłogę... bo nie miałem cierpliwości. 
Na początku napompowałem może z 10-20 psi, machnąłem kołem i widziałem że już garb się pojawił. Mimo to dobiłem do ponad 80 psi, był lekki strzał jak poprzednio co by wskazywało na ułożenie opony i ostatecznie ku mojemu zdziwieniu jest ok. Przejechałem się, jest normalnie.

Nie wiem czy wszystkie opony szosowe są tak cienkie, po prostu jak papier. Obawiam się że byle kamyczek i będzie po oponie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...