Skocz do zawartości

[Wybór roweru] Canyon lux cf 7 vs Trek supercaliber 9.7


Rekomendowane odpowiedzi

OCLV to marketingowa nazwa którą Trek stosuje od lat 90'tych, ale już w rowerach szoswych są dwa typy karbonu, 700 i 800 w zależności od wersji (SL i SLR). Nie wiem jak z Supercalibrem, ale na pewno różnią się damperem, w tanich modelach jest Fox Performance, w drogich Factory Kashima. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast biadolić nad cenami trzeba zlewać tego typu marki a ludzi nieświadomych przestrzegać by nie zostawiali u tych cymbałów pieniędzy. Ogólnie takie marki jak Spec, Trek to marki dla wyznawców i fanatyków wiec trudno tu mówić o łowieniu jelonków. Owszem na samym dole finansowym jest padlina i nachalna, prostacka reklama wyprała mózgi ale w dobie informacji każdy jest kowalem własnego losu i pieniędzy. Jak ktoś chce konieczne dać prawie dychę za jakiegoś Szpeca HT na najgorszym rynkowym amorze, osprzęcie typu SX to czemu nie. Ja bym się wstydził robić za frajera ale niektórym to nie przeszkadza. A co do samego wyboru by było w temacie raczej kupił bym u Niemca z lenistwa bo po co cokolwiek ruszać a powód drugi patrz wyżej. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest mistrzowskie porównanie, cena praktycznie identyczna. Canyon wręcz ocieka foxowym zlotem, xtrami , najdroższe koła dt swiss a Spec... koła za może 500zł, Reba bez manetki blokady, tanie rurki bez droppera. 

 https://www.specialized.com/pl/pl/epic-comp/p/199644?color=320002-199644

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/cross-country-bikes/lux/lux-trail/lux-trail-cf-9-emily-batty/3019.html?dwvar_3019_pv_rahmenfarbe=WH%2FBU

Trek to samo, nikt mi nie powie że nawet gdyby ( choć nie sądze) rama była trochę lepsza ( geometria, sztywność, waga) to na gorszych amorach czy kolach będzie to lepiej jeździć.

W dzisiejszych okolicznościach  gdy za pośredniczenie w zakupie roweru trzeba sklepowi zapłacić ok 6tys zł , a można tą samą kwotę wrzucić w rower przy zakupie bezpośrednio od producenta to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Alsew napisał:

Z tego co podaje Trek na swojej stronie to wynika że wszystkie ramy do Supercaliber są zbudowane z tego samego carbonu tj OCLV Mountain. W tych tańszych modelach na 2022 faktycznie w specyfikacji brakuje opisu ramy i jej parametrów ale wyżej pojawiają się użyte technologie i OCLV Mooutain. Wiec albo Trek kłamie albo masz lewe info. 

Z tego co wiem to tworzywo to jedno a dokładność wykonania ramy to drugie. Te droższe modele są zdaje się bardziej dopracowane w trakcie klejenia karbonu. Raczej Jolka Demolka nie jeździ na ramie z roweru za  4,5k USD 😉 To że są dwa rodzaje ramy supercalibra mówił mi ostatnio jeden z dystrybutorów treka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarmata Może tak jest. Średnia półka Supercaliber ma dwie ceny do wyboru przy tej samej konfiguracji więc zapewne dopłacasz za lepszy karbon. Jeśli twierdzisz że ta rama która jest sprzedawana osobno to "ta lepsza" to ciekawe ile waży ta gorsza ? Bo nawet ta lepsza za lekka nie jest 🤔 A temacie Jolki Demolki, to takie rowerowe F1  no i ona nie potrzebuje roweru z limitem wagowym 136kg i nie robi na jednej ramię takich przebiegów jak zwykły zjadacz chleba .

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tyfon79 napisał:

Zamiast biadolić nad cenami trzeba zlewać tego typu marki a ludzi nieświadomych przestrzegać by nie zostawiali u tych cymbałów pieniędzy. Ogólnie takie marki jak Spec, Trek to marki dla wyznawców i fanatyków wiec trudno tu mówić o łowieniu jelonków. Owszem na samym dole finansowym jest padlina i nachalna, prostacka reklama wyprała mózgi ale w dobie informacji każdy jest kowalem własnego losu i pieniędzy. Jak ktoś chce konieczne dać prawie dychę za jakiegoś Szpeca HT na najgorszym rynkowym amorze, osprzęcie typu SX to czemu nie. Ja bym się wstydził robić za frajera ale niektórym to nie przeszkadza. A co do samego wyboru by było w temacie raczej kupił bym u Niemca z lenistwa bo po co cokolwiek ruszać a powód drugi patrz wyżej. 

 

Mam nieco inny pogląd. Sam jestem użytkownikiem od kilku lat Treka X-Calibra 8 więc ich budżetowego HT do XC. W miedzy czasie wymieniłem 90% części ale nadal jest zwolennikiem tej marki z dwóch głównych przyczyn - ich podejściu do klienta i reklamacji no i ramy która mi pasuje. Myślę, że jest tak, że część z nas maniaków rowerowych uzależnia się od marek dzięki ich działaniom marketingowym i traktuje swój rower jak coś więcej niż tylko dwa kółka. To tak jak z miłośnikami samochodów, którzy dopłacają np. do audi mimo, że skoda też dobrze jeździ co dla innych jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alsew napisał:

@Sarmata Może tak jest. Średnia półka Supercaliber ma dwie ceny do wyboru przy tej samej konfiguracji więc zapewne dopłacasz za lepszy karbon. Jeśli twierdzisz że ta rama która jest sprzedawana osobno to "ta lepsza" to ciekawe ile waży ta gorsza ? Bo nawet ta lepsza za lekka nie jest 🤔 A temacie Jolki Demolki, to takie rowerowe F1  no i ona nie potrzebuje roweru z limitem wagowym 136kg i nie robi na jednej ramię takich przebiegów jak zwykły zjadacz chleba .

Ramy Treka nie należą do najlżejszych i zdaje się nie stawiają to jako przewagę, a nacisk jest na solidność ram. Ta zwykła na pewno jest cięższa od tej za 21k, która ma oznaczenie SL, czyli pewnie super light.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, look285 napisał:

Tu jest mistrzowskie porównanie, cena praktycznie identyczna. Canyon wręcz ocieka foxowym zlotem, xtrami , najdroższe koła dt swiss a Spec... koła za może 500zł, Reba bez manetki blokady, tanie rurki bez droppera. 

 https://www.specialized.com/pl/pl/epic-comp/p/199644?color=320002-199644

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/cross-country-bikes/lux/lux-trail/lux-trail-cf-9-emily-batty/3019.html?dwvar_3019_pv_rahmenfarbe=WH%2FBU

Trek to samo, nikt mi nie powie że nawet gdyby ( choć nie sądze) rama była trochę lepsza ( geometria, sztywność, waga) to na gorszych amorach czy kolach będzie to lepiej jeździć.

W dzisiejszych okolicznościach  gdy za pośredniczenie w zakupie roweru trzeba sklepowi zapłacić ok 6tys zł , a można tą samą kwotę wrzucić w rower przy zakupie bezpośrednio od producenta to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. 

 

 

 

Ale troche niesprawiedliwe, bo w tej samej cenie co Epic Comp jest Epic Evo Comp, gdzie masz zamiast Reby masz SIDa 120mm oraz masz myk-myka. Manetki blokady nie spotkasz w specach bo nie uznają tego, dla nich albo Brain albo brak.

https://www.specialized.com/pl/pl/epic-evo-comp/p/199655?color=319954-199655

Canyon wraz ze swoim malowaniem jest w super specyfikacji prosto z olimpiady (chyba limitowany model) jest super propozycją i ciężko o kontrofertę, tym niemniej Spec nie jest aż taki zły :) Jest dużo zalet zakupu w sklepie

Edytowane przez Mateusz_Brycki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Sarmata napisał:

Ramy Treka nie należą do najlżejszych i zdaje się nie stawiają to jako przewagę, a nacisk jest na solidność ram.

To ciekawe co piszesz bo czytając opis Supercaliber na ich stronie "niska waga"  jest odmieniana przez wszystkie przypadki. Nawet wykastrowanie tego roweru ze skoku i zespolenie dampera z rama odbyło się dla ograniczenia wagi... I nie zależy im na "solidności" ramy tylko jak już to na ograniczeniu ilości wymian gwarancyjnych 😁 Prawdziwy z ciebie funboy marki 😄

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, look285 napisał:

W dzisiejszych okolicznościach  gdy za pośredniczenie w zakupie roweru trzeba sklepowi zapłacić ok 6tys zł , a można tą samą kwotę wrzucić w rower przy zakupie bezpośrednio od producenta to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. 

 

 

 

Nie wiem czy zauważyłeś ale oba rowery mogę mieć w podobnej cenie wliczając w to kilka małych przeróbek. Do Treka wpadłby kpl osprzęt XT M8100 a SLX poszedłby do HT. Do Treka wpadłyby również lepsze koła, sztyca i kierownica.

Bardziej zależy mi na porównaniu systemów zawieszenia, plusów czy też minusów pomiędzy tymi rowerami (również poza sprzętowymi jak gwarancja itp) niż skupianie się na cenie 😉

 

Edytowane przez schwinn0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, schwinn0 napisał:

plusów czy też minusów pomiędzy tymi rowerami (również poza sprzętowymi jak gwarancja itp)

W Treku gwarancja jest tak dobra, jak sklep w którym kupujesz. Ogólnie opinie są raczej dobre, ale ostatnio inny kolega opisywał problem, bo sklep w którym kupił rower się przestawił i nie był już dystrybutorem Treka https://www.forumrowerowe.org/topic/253733-trek-denna-jakość-obsługi-marki-premium/?tab=comments#comment-2324383

W Canyonie warunki gwarancji masz opisane na stronie. Przy drobnych naprawach jest szansa, że zwrócą koszty lokalnego serwisu zamiast wymagać odsyłania całego roweru. Canyon ma jasno opisany crash replacement wraz z cennikiem części zamiennych na stronie, Trek chyba też ma ale trzeba pytać w sklepie. 

Oczywiście przedłużone gwarancje są tylko na wyszczególnione elementy. Przerzutki, amortyzacja, akcesoria, obowiązują gwarancje Sram, Shimano itd. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym Luxa bo ma prostsze rozwiązania i jest klasycznym lekkim fulem do XC i jest lepiej wyposażony na starcie. Do wymiany tylko sztyca i siodło (wiem bo też miałem takie u siebie w Exceed: -300 gram na starcie przy niewielkim wydatku jak się dobrze poszuka części :)

A ten Trek to taki wynalazek trochę. Skok z tyłu jest symboliczny. Poza tym jest dużo droższy i jeszcze chcesz sporo elementów wymieniać więc cena poszybuje wysoko. Szkoda kasy jak dla mnie.

Poza tym Trek mi podpadł ze swoją obsługą gwarancyjną - jak rama pęka to musisz podpisać lojalkę że nigdzie nie pokażesz że rama pękła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w Treku jakieś dziwne zawirowania były na rynku warszawskim. Sporo lokalnych "starych" sprzedawców/dystrybutorów straciło status dealera. 

34 minuty temu, Dokumosa napisał:

Jak masz już jednego HT to po co chcesz drugiego (supercaliber ;))?

Eeee bez przesady 😁. Owszem nie jest to jakiś super skok, jednak tylne zawieszenie bardzo fajnie pracuje na nierównościach. Na niewielkie wzniesienia można pominąć nawet blokadę zawieszenia (przynajmniej ja takiej potrzeby nie miałem podczas testu w Otwockich lasach)

3 minuty temu, jaro0011 napisał:

Poza tym Trek mi podpadł ze swoją obsługą gwarancyjną - jak rama pęka to musisz podpisać lojalkę że nigdzie nie pokażesz że rama pękła :D

Żartujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o gwarancje Canyona to 2 razy składałem reklamację i póki co nie było kłopotów. Jedynie problem jest taki że musiałem np zdemontować koło, zdjąć wszystkie graty (tarcza, kaseta itp) i przygotować przesyłkę dla kuriera (darmowy). Jak ktoś nie potrafi sam tego ogarnąć to pewnie musiałby najpierw prosić jakiś serwis żeby mu to przygotował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pierwszym razem padło koło Mavic - nie dało się go naprawić i musiałem czekać ponad miesiąc aż francuzi z Mavica przyślą nowe koło.

Ostatnio padła tylna piasta w kole Reynolds (takie samo jak jest w nowym Luxie CF 7 :P) ale naprawili ekspresowo w Canyon Polska w Szczecinie i po paru dniach koło było u mnie.

Także wszystko zależy od dostępności części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Alsew napisał:

To ciekawe co piszesz bo czytając opis Supercaliber na ich stronie "niska waga"  jest odmieniana przez wszystkie przypadki. Nawet wykastrowanie tego roweru ze skoku i zespolenie dampera z rama odbyło się dla ograniczenia wagi... I nie zależy im na "solidności" ramy tylko jak już to na ograniczeniu ilości wymian gwarancyjnych 😁 Prawdziwy z ciebie funboy marki 😄

Piszą niska waga bo każdy tak musi pisać, bo wszyscy mają hopla na tym punkcie. Ale jak wejdziesz np. na stronę Orbei modelu Oiz https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/mountain/oiz/ to jest wielki baner pokazujący ich ramę OMX i informacje 1740 gr. W treku nigdy takich informacji nie widziałem, nigdy wg mnie aż takiego nacisku na wagę nie kładli. Solidność oczywiście ma zadanie ograniczyć liczbę napraw i wymian ram zwłaszcza w kontekście dożywotniej gwarancji, którą wprowadzili chyba jako pierwsi i i chyba mają jeden z najwyższych limitów wagowych. Tak jak pisałem gdzieś, jestem zwolennikiem marki ale bez przesady funem nie jestem  😉 , widzę też gorsze strony jak chociażby wysokie ceny w stosunku do poziomu komponentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Jak masz już jednego HT to po co chcesz drugiego (supercaliber ;))?

W moim przypadku jeszcze go nie chcę , tylko rozważam jako jedną z opcji 🙂 . Sytuacja się trochę zmienia i producenci coraz większy nacisk kładą na duży skok i łagodny kąt główki jak chociażby w nowym sparku, którego brałem pod uwagę ale teraz jest do moich zastosować "za trailowy". Ten supercaliber do wyścigów w Wielkopolsce wg mnie by wystarczył, skoro przez kilka lat objeżdżałem je na zwykłym HT 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, jaro0011 napisał:

Ostatnio padła tylna piasta w kole Reynolds (takie samo jak jest w nowym Luxie CF 7 :P) ale naprawili ekspresowo w Canyon Polska w Szczecinie i po paru dniach koło było u mnie.

Także wszystko zależy od dostępności części.

Jak oceniasz te koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, some1 napisał:

W Treku gwarancja jest tak dobra, jak sklep w którym kupujesz. Ogólnie opinie są raczej dobre, ale ostatnio inny kolega opisywał problem, bo sklep w którym kupił rower się przestawił i nie był już dystrybutorem Treka https://www.forumrowerowe.org/topic/253733-trek-denna-jakość-obsługi-marki-premium/?tab=comments#comment-2324383

W Canyonie warunki gwarancji masz opisane na stronie. Przy drobnych naprawach jest szansa, że zwrócą koszty lokalnego serwisu zamiast wymagać odsyłania całego roweru. Canyon ma jasno opisany crash replacement wraz z cennikiem części zamiennych na stronie, Trek chyba też ma ale trzeba pytać w sklepie. 

Oczywiście przedłużone gwarancje są tylko na wyszczególnione elementy. Przerzutki, amortyzacja, akcesoria, obowiązują gwarancje Sram, Shimano itd. 

 

W moim przypadku miałem też kontakt z Trek Polska, który zalecał mi np. wymianę kół. Oni mają też możliwość wpływania na sklepy z załatwianiem gwarancji.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...