Skocz do zawartości

[rura sterowa] przedłużenie rury sterowej Ahead 1/1.8.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sprawa jak w tytule.

Potrzebuję przedłużyć rurę 1/18 cala. Na zewnątrz wymiar jest standardowy dla formatu Ahead 1/1.8. Wewnątrz rury mam 24 milimetry i to pod ten wymiar musze dopasować takowy adapter.

Znajdzie się taki?

PS. ten niżej wskazany nakładany adapter z góry odpada, bo go nie przykręcę górnej śruby do rury (rura sterowa jest krótsza po prostu i nie ma miejsca na górną śrubkę/zacisk).

ADAPTER PRZEDŁUŻKA RURY STERÓW A-HEAD 1-1/8 AHEAD 6953161563 - Allegro.pl

Myślałem ogólnie o zwykłym wpuszczanym adapterze Ahead. Z tym, że 25.6 > 28.6 mm nie pasuje do wewnątrz. Myślę jeszcze nad opcją 22.2 > 28.6 mm, ale tu z kolei nie mam pewności czy nie będzie za wąska rura dolna skoro wewnątrz rury jest 24 mm. Chyba że będzie on pasował idealnie?

Adapter Zoom Q-82S alu 28.6/22.2mm srebrny 11060536917 - Allegro.pl

245268422_863902894323559_8157883735076477748_n.jpg

245234270_619478205894231_7237085132921700900_n.jpg

adapter_ahead.png

109835.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zęby nie trawa co roku nie rosną. 

Jak już potrzebujesz wydłużyć, to użyj adaptera do tego przeznaczonego. A drugi pomysł z wykorzystaniem adaptera, który pozwala przy standardzie sterów skręcanych 1"" wykorzystać np. mostek ahead sobie odpuść i nawet o tym nie myśl. Szkoda Twojego zdrowia. 

Edytowane przez siemalysy
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaję mi się, że nie ma takich adapterów, ale może znajdzie się ktoś kto coś takiego widział w co jednak wątpię. Jeżeli jest to jakiś dobry amortyzator to rozważ całkowitą wymianę rury sterowej. Serwisy robią takie rzeczy. 

Jak nie czytałeś tego wątku, to poczytaj => klik

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc że to widelec do szosy lub czegoś podobnego, odpuść jakieś adaptery bo to się źle skończy. 

Swoją drogą, nie zmierzyłeś ile Ci potrzeba rury sterowej? Jest to pierwsza rzecz którą się sprawdza, a każda osoba chociaż minimalnie zorientowana w temacie, także poda taką informację.

Rury sterowe się wymienia, ale nie w takich widelcach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie mierzyłem. Cena była dobra to wziąłem go. Widelec w sumie mnie wyszedł 160 zł. Co jak na karbon było chyba, co najmniej, dobrym interesem. 

A teraz mam kombinowanie z jego przedłużeniem.

Tak. Rama jest szosowa. Ale będzie tam płaska kierownica. Coś typu fitness bardziej finalnie. 

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koleś mi go oddał za 300 ogólnie. Z tym że swój stary tary amortyzator w międzyczasie sprzedałem za 140. Finalnie wyszło mnie 160. Na takiej zasadzie. 

Trzeba przedłużyć. Nie ma innej opcji. Będzie kombinowanie. 

Tak wystaje, że wspornik kierownicy nie mieści się cały. W sensie. Nie przykręcę górnych śrub do rury sterowej. Mieści się tak w 3/4.

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem teraz w pracy dlatego nie powiem ile wystaje.

Dodatkowo rama jest w malowaniu, więc też nie zrobię na tę chwilę przymiarki widelca do rury sterowej i nie zmierzę tego w sumie ile ona wystaje ponad główkę. 

Dopiero tak minimum za tydzień. 

Ale z drugiej strony w sumie to nie głupi pomysł z takim niskim mostkiem. Można podać jakieś konkretne przykłady? Sprawdzę sobie. 

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.cyklomania.pl/fsa-mostek-sl-k-mtb-12,id8212.html

Widziałem też chyba tańszą wersję. Był kiedyś też Accent Twenty, ale nie polecam ze względu na jakość.

Ogólnie sytuacja jest dość kiepska. Przedłużki nie użyjesz, bo nie masz jak jest zamontować. Zresztą, litości, malujesz ramę itd, a wsadzisz taki coś?

Do środka rury też nic nie wsadzisz, bo to zbyt ryzykowne.

Jedyne rozwiązanie jakie widzę to uciąć rurę w połowie, wstawić do środka tulejkę i nałożyć na to dłuższą rurę. Tyle że to chyba będzie problematyczne, bo raz że wytrzymałość, dwa że rura musi być idealnie prosta, bo Ci padną za chwilę łożyska sterów.

Jedyna osoba jaką kojarzę że jest w stanie w tym temacie coś dodać, to @ACTIVIA. Jeżeli on nic nie wymyśli, to nikt.

A najlepsze rozwiązanie to kupić inny widelec. Rura nie wygląda na przesadnie krótką, tylko Ty pewnie masz ramę z krowiastą główką. Powinien się sprzedać. Policz sobie czy nie będzie Ci się to dużo bardziej opłacało...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, skom25 napisał:

Jedyne rozwiązanie jakie widzę to uciąć rurę w połowie, wstawić do środka tulejkę i nałożyć na to dłuższą rurę. Tyle że to chyba będzie problematyczne, bo raz że wytrzymałość, dwa że rura musi być idealnie prosta, bo Ci padną za chwilę łożyska sterów.

Jedyna osoba jaką kojarzę że jest w stanie w tym temacie coś dodać, to @ACTIVIA. Jeżeli on nic nie wymyśli, to nikt.

no ale on wymienia cala rure w koronie amortyzatora zdaje sie, a nie bawi sie w lepienie... z kilku kawałków...w takim alu-carbonie taka rura jest niewymienna, i nieprzedluzalna. A jak ktos twierdzi inaczej, to niech spróbuje dohamowac mocno te kilka a moze kilkadziesiat razy  i zobaczymy czy kierownica bedzie dalej polaczona sztywno z przednim kołem 😉  

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz u siebie taki mostek pod kierownicę i nie ma opcji go zamontować. 30 mm główki to za wysoko. 

Obstawiam że potrzebuję coś maksymalnie do 25 mm. 

A takich mostków to zapewne nie ma... 

A sama rama ma taką główkę. 

Screenshot_20211015-093602.jpg

Screenshot_20211015-093557.jpg

Screenshot_20211015-093606.jpg

Screenshot_20211015-093612.jpg

Screenshot_20210831-165340.jpg

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, adonim85 napisał:

Obstawiam że potrzebuję coś maksymalnie do 25 mm. 

A takich mostków to zapewne nie ma... 

Generalnie to zostaw w spokoju przedłużenie tej rury, wybierz niskie stery bez komina albo z minimalnym, jak trzeba to nawet z gatunku "slamset": https://www.cyklomania.pl/cane-creek-stery-slamset-tapered-is42-is52-40,id12162.html i mostek tego typu :https://www.cycology.pl/mostek-fsa-slk-20-100-mm-czarno-szary-p1360518/

Oczywiście dobierz komponenty pod portfel - tych Ci nie proponuję bo ich cenę znam - da się kupić tańsze odpowiadające.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jak nie jeździsz w mokrych warunkach, a koniecznie chcesz coś ukleić z tego zestawu, to zupełnie zrezygnuj z pokrywy sterów. W jej miejsce wstaw podkładkę 2-3mm i wyjdzie na to samo. Oczywiście musisz sprawdzić czy mostek nie będzie szorował o ramę. Dużo nie zyskasz, ale u Ciebie to jest walka o milimetry.

Możesz jeszcze spróbować czegoś, czego chyba bym sam nie zrobił, ale kto Ci tam wie. Załatw sobie jakieś 5-10 mm rury sterowej, tyle ile minimalnie potrzebujesz. Kup jak najdłuższy ( widziałem takie co mają z 10 cm) ekspander montowany w rurach karbonowych. Dowal go mocno i tyle. Dzięki temu mostek będzie skręcony na całości. Wydaje mi się, że jest to znacznie mniej ryzykowna operacja niż jakieś dziwne przedłużki. Problem tylko może być taki, że trafisz rurę z minimalnie innym wymiarem wewnątrz niż Twoja, a wtedy cały plan pójdzie się...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowa o takim triku? 

p4pb3448878.jpg

20 minut temu, abdesign napisał:

Generalnie to zostaw w spokoju przedłużenie tej rury, wybierz niskie stery bez komina albo z minimalnym, jak trzeba to nawet z gatunku "slamset": https://www.cyklomania.pl/cane-creek-stery-slamset-tapered-is42-is52-40,id12162.html i mostek tego typu :https://www.cycology.pl/mostek-fsa-slk-20-100-mm-czarno-szary-p1360518/

Oczywiście dobierz komponenty pod portfel - tych Ci nie proponuję bo ich cenę znam - da się kupić tańsze odpowiadające.

Które tańsze np?  🤨🤔

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, Ty jestes ten sam gosc co tam w innym temacie lepi przod napedu od przelajki, manetka tiagra  a tyl od mtb na simano, manetka deore  a tutaj  ten widelec ... dla nie jestes niekwestionowanym królem druciarstwa.  ;-))  uwazaj na siebie w kazdym razie, bo ten rower moze przestac skrecac niespodziewanie :P

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...