Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam starego Herculesa po długiej przerwie chciałem zacząć jeździć na rowerze. Na początku chciałem kupić jakiś nowy rower za 4/5k zł ale stwierdziłem, że doprowadzę Herculesa do porządku 

Od razu powiem że mam 2m wzrostu i ok 140kg wagi chciałem kupić jakieś koło, które byłoby trochę wytrzymalsze od standardowego.

Chciałbym to zrobić w miarę budżetowo, żeby najtańszym kosztem zobaczyć czy po prostu znowu złapię tego bakcyla. 

Koło jakie znalazłem: 28 cali

https://allegro.pl/oferta/kola-28-29-airline-plus-ma-rodi-novatec-c-kkpl805-10522793409

Przerzutki mam 7 rzędowe na starym kole jest wolnobieg ale jak zmienię na kasetę to chyba nic się nie stanie???

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez PiTuSqr
      Hej, posiadam ten cud techniki  w rozmiarze ramy(?) 19(cali?)
      http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/630/Kross.Hexagon.V6/
      Trochę bardziej go w tym roku użytkuje i brakuje mi prędkości. Wiem że szosy z niego nie zrobię, ale muszę gonić kolegę na gravelu. Dobrze mi się jeździ na przełożeniu 2x7. Pozwala mi pedałować długo, ale z prędkością średnia 25km/h na danym odcinku.
      Zastanawiam się nad kołami 28"(700xYYc?) i zmianą korby (chyba 170-175mm) na większą liczbę zębów. Tylko nie wiem czy inne koła wejdą do tej ramy? Z przodu jest zapasu w brud. A z tyłu wygląda to tak jak na zdjęciach.
      Czy inne modyfikacje mogą lepiej wpłynąć na prędkość?
      W przyszłości (może za rok) pewnie kupię jakiego gravela o ile ceny nie poszybują w kosmos.
      Jeśli podejdą koła i korba to następna jest kierownica i przerzutki na coś lepszego niż Acera.
      BTW Czy od razu przy korbie inwestować w coś co ma z przodu 2 zębatki nie 3?
      Tak już na marginesie kolega ma Marine 4 corners i siedzi mi się na nim wygodniej niż na moim hexie.
      Pozdrawiam,
      PiTu


    • Przez precelek
      Dzieńdobrek forumowicze,
      Trochę z głupoty, trochę zbyt napalony, trochę zachęcony premią w pracy (miłe wspomnienie) postanowiłem zmodernizować swój stary rower - Ghost EBS Comp 29 2014/2015.
      Rower przeleżał zimę na balkonie bez zabezpieczenia i dorwała go ta ruda ******. Z racji że potrzebowałem na szybko czegoś w góry, a w sklepach puchy, pogadałem z chłopakami na serwisie i postanowiliśmy zainstalować nowy napęd 1x11. W sumie to XT/XTR z korbą SLX. No fajny napęd, nie ma co. Serwisant również odwrócił mostek i tak powstał rower na starej ramie, starych kołach, starej sztycy, starym siodle, starej kierownicy i starym turbo beznajdziejnym widelcu RST.
      Mając już solidne podstawy chciał bym w kolejnych miesiącach rozbudowywać rower tak żeby na wiosnę 2022 mieć już kompletnie nową maszynę. Planuję nawet pójść na kurs serwisowy i złożyć nowy rower od zera sam. Jednak strasznie słabo znam się na sprzęcie, uwielbiam po prostu jeździć. Rower ma być maszyną 100% XC pod maratony i single tracki. Do każdej innej jazdy posiadam drugi rower z którego jestem mega zadowolony (no chyba że wsadzę tam GRX 1x11 zamiast 2x10). Moje parametry to waga 100-105kg przy wzroście 196cm.
      Chciałem was prosić o podzielenie się doświadczeniem i pomoc w doborze kolejnych komponentów oraz rady czego szukać, jako że maszynę planuję kończyć raczej na jesieni.
      A więc kolejno kroki:
      1. Mam upolowany widelec RockShox SID 29 RL3 DebonAir 2019 100mm 15x110mm za 2700zł bez manetki. Amortyzator ma rurę sterową długości 17.5cm. Czy to mało czy w sam raz? Nie udało mi się znaleźć żadnych informacji. Reba obecnie kosztuje 2500zł+, recoon 1500zł. No po prostu ten używany SID (podobno przejechał <100km) wydaje mi się fajną opcją. Porządny amortyzator z wyższej półki gotów udźwignąć mój ciężki tyłek i dać mi fajne doznania z jazdy. Tak przynajmniej wynika z recenzji. No i cena względem reby - rewelacja.
      2. Chciał bym wymienić jeszcze w obecnej ramie koła i nie wiem jak do tego podejść. Rama ma tylne mocowanie piasty z szybkozamykaczem, amortyzator jest już/będzie pod sztywnego boosta. Jak byście do tego podeszli? Wymiana przedniego koła a tylne dopiero przy wymianie ramy? Czy wymiana obu kół, a w tylnym zmienić tylko piastę z nową ramą na sztywną oś? Opony już są w przeciętnym stanie, koła ciężkie i chcę tubelessa - stąd chęć zmiany kół.
      3. Sztyka myk myk - tutaj poczekam na nową ramę, ponieważ obecna ma zewnętrzne prowadzenie pancerzy a jednak chyba wewnętrzne wygrywa estetyką. Szkoda będzie zaraz wymieniać sztycę. Czy sztyce pokroju RockShox Reverb utrzymają mój ciężki tyłek?
      4. Kierownica i mostek - czy jest sens wymieniać kierownicę przy starej ramie? W sumie nie widzę przeciwskazań, czy jednak poczekać i dobrać pod geometrię nowej ramy?
      5. Rama i tutaj jest najgorzej - nie wiem ani czego szukać, ani jak, ani za ile. Proszę - pomóżcie. Wiem tylko że chcę szukać ramy po sezonie. Karbon? Obawiam się że jestem za ciężki, ale może się mylę? Tytan w XC ma sens? A może po prostu lekka rama z "tego nie pomalujesz"? Jak wspomniałem na początku rower ma służyć 100% do jazdy XC. Nie będzie jeździć po asfalcie (poza odcinkami maratonów), nie będzie jeździć po mieście. Nie będę na nim robić tras po 100km.  To ma być rower górski typowo w góry, ale jednocześnie na tyle zwinny żeby zawijać się między drzewami i radzić sobie świetnie na podjazdach i zjazdach. Ma być na tyle sztywny żebym nie czuł pompowania (które przy mojej wadze musi występować). Maszyna do IKSCE jednym słowem.
      Budżet? Sky is the limit :) A tak poważnie to chodzi o złożenie fajnego roweru dla AMATORA. Moje cele sportowe to pierwsza trzysetka w imprezach dla amatorów. Tak, jak dojadę w ramach pierwszych 300 pozycji będę więcej niż szczęśliwy. Tylko tyle i aż tyle. Na pewno nie chcę kompletować czegoś czego nie potrzebuję, ale chcę czuć satysfakcję z jazdy i z wydanych pieniędzy.

      Wymagam dużo, ale wydaje mi się to ciekawy projekt do dyskusji. Liczę że jest tutaj grono wariatów którzy zechcą mi uświadomić czego potrzebuję, a czego nie potrzebuję. Będę pewnie dziękował w odpowiedziach, ale też dziękuję z góry każdemu komu chciało się to chociaż przeczytać.

      * Na zdjęciu widoczny stary rower w pełnej okazałości z oryginalnym osprzętem

    • Przez Wam
      Witam,   Szukam kół, które zastąpią mi wysłużone SHIMANO WH-MT35 29". Trochę nietypowe, uwielbiam szybko jeździć szosą w mieście i za miastem. Dodatkowo musi być jak MTB (niestety). Potrzebuję mocnego koła, które zniesie drogi rowerowe (z delikatnymi progami) i nie ma problemu z szybką jazdą na twardym i nierównym terenie typu szuter, ubite ścieżki w lesie. Co roku pękają mi szprychy, przy ruszaniu z miejsca lub przyśpieszaniu. Jak szukam w MTB to obręcze są za szerokie, jak w szosie i przełaju to za wąskie. Szybkozamykacz odrzuca większość fajnych modeli. Są to kolejne koła które są zbyt słabe.   - ilość: zestaw = przód + tył - waga roweru ze mną: około 110 kg - przeznaczenie: bardzo dynamiczna (i trochę siłowa) jazda szosowa, umiarkowany twardy teren MTB - system zamknięcia: szybkozamykacz QR - średnica: 29" - szerokość opony: od 1,5-2,2" lub więcej. - ulubione opony: SCHWALBE HURRICANE 700x40C (1,6"), stary wzór - hamulec: tarcza na centerlook - materiał: aluminium - waga zestawu: do 1900 - 2000 g - kolor: czarny - cena: 800 - 1500 zł - roczny przebieg: 4000-6000 km - max. prędkość: do 50-60 km/h   Pozdrawiam, WM
    • Przez Grzybu77
      Cześć szukam jakiś trasek (singli) w okolicy Krakowa (las Wolski itd.) do nauki jazdy. Chodzi mi o jakieś małe dropy hopy lub ogólnie jakieś fajne traski nie bardzo wymagające tj. dla początkujących żeby się nauczyć takiej jazdy na enduro. Przedtem jeździłem na dircie i BMX więc jakieś tam pojęcie o skakaniu mam ale chcę zacząć powoli od początku. Ogólnie przepraszam jak zły dział ale nie wiedziałem czy w konkretnym regionie czy jak więc napisałem tutaj :-) Jak faktycznie zły to proszę o przeniesienie :-)
    • Przez roberikrowerem1
      Hej, w moim rowerze z lat 80 brakuje przerzutki. Potrzebuję przerzutkę tylną , która obsłuży 6 przełożeń z tyłu.  Jest to rower szosowy, szukam przerzutki do okolo 120 zł, która będzie pasowała na moje mocowanie do ramy to to  pierwsze u góry z lewej strony. Nie ma haka ani nic. Prosze o pomoc.
       
      2. czy na pewno wejdą koła na obręcz 20mm. mierzone od scianki do scianki?  wcześniej na tych kolach byl rozmiar 37-622  teraz chcialbym 28-622 czy da radę?
      Z góry dziękuję 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...