Skocz do zawartości
  • 0

[opony] - prośba o pomoc w doborze


Gość Karmazynowy jeleń

Pytanie

Gość Karmazynowy jeleń

Pomożecie w doborze opony?

Mój problem polega na tym, że nie wiem opona którą bym kupił będzie dobra. Posiadam obecnie: https://allegro.pl/oferta/continental-grand-prix-5000-700x28c-opona-rowerowa-10798338291  i złego słowa nie można o tej oponie powiedzieć, natomiast jest ona na tyle szeroka (28mm) że trzeba ją lekko dłonią uderzyć przy wyjmowaniu. Oczywiście można kupić 25mm ale to już na granicy felgi.

Kupił bym na próbę tę: https://allegro.pl/oferta/opona-pirelli-p-zero-velo-race-sl-tlr-700x26c-10239254910?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss&ev_adgr=rowery&ev_campaign_id=14398658358&gclid=CjwKCAjwtfqKBhBoEiwAZuesiODdoyWJGYDJ8qk0oQwFhg_PXYucC45XcI9R_5HojKMHdG9hn7xoIhoCMwEQAvD_BwE  tak dla odmiany, tylko nie wiem czy będzie pasować. Piszą "NIE są kompatybilne z obręczami hookless" i nie mogę wygooglować czy mam te haki czy ich nie mam.

Posiadam te koła: https://www.bikestacja.pl/kola-dt-swiss-350-road-mavic-open-pro-ust-1610g-p-8831.html

Czy ta opona PIRELLI będzie na nie pasować?

Czy jest ona dużo gorsza od obecnie posiadanych CONTI?

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Karmazynowy jeleń

Znalazłem taki artykuł: https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/18493/pirelli_p_zero_race_tlr_naprawde_lekkie_tubelessy i zdecydowałbym się na wersję SL, bo jeżdżę wyłącznie po suchych, dobrych asfaltach i tylko w ciepłe dni. W artykule jest takie zdanie: "niezależnie od wersji opony mają nowoczesną konstrukcję, dostosowaną do szerokich obręczy" Ktoś rozumie o co autorowi chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

i czy taka droga dedukcji jest poprawna (magazynbike.pl)?

Nasze testy wykazały, że opona Continental Grand Prix 5000 należy do grona najlepszych na świecie i najbardziej wszechstronnych szosowych gum. Ale okazuje się, że jej wariant bezdętkowy nie jest kompatybilny z nowymi kołami tubeless marek Enve, Giant i Zipp

To by mogło oznaczać, że nie mam obręczy hookless, bo skoro jeżdżę na tej oponie i jest wszystko OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Pirelli.com zaś podaje

P ZERO™ Race TLR SL 28-622 is compatible with hookless rims according to ETRTO 5bar/73psi max pressure limitations.

P ZERO™ Race TLR SL 24-622 and P ZERO™ Race TLR SL 26-622 are NOT compatible with hookless rims.

I to się zgadza, ale czy teoretycznie, gdybym kupił 28 (choć kupię 26) to jak jest przystosowana do hookles to do NIE hookles też by się nadawała?? Ależ to zamotane hehe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Temat trudny i chyba nowy... Nikt nic nie wie?

P ZERO™ Race TLR SL 28-622 is compatible with hookless rims according to ETRTO 5bar/73psi max pressure limitations.

To już z gatunku czarnej magii chyba... Dla tej opony są tabele i przy mojej wadze ciśnienie ma być 6,5bar to co, jak dla tej powyżej będzie >5 to wyskoczy z obręczy HOOKLESS?? Może być hookles do 5bar to powyżej ją trzeba założyć na zwykłą obręcz. To by znaczyło że KAŻDA opona pod HOOKLESS może pójść na zwykłą obręcz? Wygląda, że tak...

Szatan tu maczał palce :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcz hookless nie ma zagiętego do środka rantu, o który "haczy" stopka opony, co utrzymuje oponę na obręczy. Z tego co widzę, Mavic Open Pro UST jest klasyczną obręczą.

11 godzin temu, Gość Karmazynowy jeleń napisał:

W artykule jest takie zdanie: "niezależnie od wersji opony mają nowoczesną konstrukcję, dostosowaną do szerokich obręczy" Ktoś rozumie o co autorowi chodziło?

Chodzi o to, że każda wersja tej opony będzie dobrze siedzieć na obręczach o szerokości wewnętrznej >19mm

Cytat

jak dla tej powyżej będzie >5 to wyskoczy z obręczy HOOKLESS??

Zachodzi takie ryzyko, dlatego producent mówi, że nie jest kompatybilna.

Cytat

to by znaczyło że KAŻDA opona pod HOOKLESS może pójść na zwykłą obręcz?

Tak.

11 godzin temu, Gość Karmazynowy jeleń napisał:

Czy jest ona dużo gorsza od obecnie posiadanych CONTI?

Zdania są podzielone, a testom nie do końca można wierzyć. Sporo jest opinii, że jest to opona lepsza od Conti, a na pewno nie dużo gorsza.

Podsumowując, możesz sobie ją kupić. 

A jeździsz w ogóle bez dętki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Kurcze, ale profesjonalnie mi odpowiedziałeś. Bardzo Ci dziękuję. Oczywiście jeżdżę bez dętki i już nie zamierzam do niej wracać. Obecna GP jest OK, ale piczy kłak za szeroka (28mm). Nie będę wymieniał już zacisków na 8000 Natomiast jest głośna na asfalcie. Mam bardzo cichy napęd, w zasadzie roweru nie słyszę, słychać tylko szum opon. Co ciekawe, jak zjeżdżam na kostkę, bo mam taki kawałek trasy to jakbym żaglówką płynął. Cisza jak makiem zasiał. Pozbyłem się tej prymitywnej przerzutki przedniej 6800 na 8000 i tak ją wyregulowałem, że trymowanie stało się zbędne. A jeszcze tylko  ona generowała mi zbędny hałas (ocieranie łańcucha o wózek już na przedostatniej dużej koronce ).  Zobaczymy jak będzie z Pirelli, bo kupię komplet w takim razie. Może będzie i ciszej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Jeszcze kolego (coś mam do Krakowa ostatnio dużo pozytywów odnośnie świata rowerowego :), szkoda, że piłka nożna nas tak dzieli) powiedz proszę, czy te dwa rowki pośrodku to są czujniki zużycia? Czy to jakiś inny ukryty sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

omegagl

Nie, nie wróciłem i decyzji już nie zmienię. Tylko politycy zmieniają poglądy, choć ponoć tylko krowy nie :)

Nie będę zakładał konta, brał udziału w dyskusjach itp. 

Jeszcze brak mi trochę wiedzy nt. kół, piast, opon, bo resztę ogarnąłem i teoretycznie i praktycznie (sam naprawiam, wymieniam, majsterkuję)

Pewnie zdąży się od czasu do czasu, ze jako gość jakieś pytanie zadam, bo Waszego poziomu nie osiągnę, ale już nie będę wyskakiwał jak to celebryci przy otwieraniu lodówki hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Nie no tak, to nawet pierwszy w Polsce wspominał o potrzebie ciągłości nauki :)

Pewnie od czasu do czasu wpadnę z problemem, bo świat rowerowy nie stoi w miejscu, ale już tak bardziej asertywnie i tylko jak naprawdę będę miał wątpliwości, których nie potrafię rozwiązać czy to googlując czy Youtubując.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

a w tych oponach łatwo nie było... powymyślali jakieś cuda wianki...

A już niestety wtopiłem trochę kasy, kupując błędne komponenty i później sprzedają je na aukcji za pół ceny. Przynajmniej ktoś się ucieszył hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Witam,

Kupiłem ostatecznie ten komplet opon: https://imgbox.com/txpZt8K9  Mam pytanie, ponieważ teraz nie jeżdżę to lepiej założyć je, napompować, ale nie mleczyć i pozostawić opony na kole do wiosny? Rozumiem, że trzymanie jej zwiniętej w opakowaniu to średnio mądry pomysł? Jest tu jakaś zasada?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Nikt nic z tym mleczkiem nie podsunie? @nctrns? Jeżeli nie, to wybiorę Bontragera. Opona założona: https://imgbox.com/rp2GNhpH  i mimo że obejrzałem z pięć filmów na YT, to nie wiedziałem, że koło TUBELESS nie potrzebuje żadnej taśmy :) Ono jest jakąś masą od środka elegancko zalane, wygląda tp na dużo mądrzejszy i bardziej solidny pomysł niż rodzaj TR, także lepiej wybierać chyba takie koła. Zdębiałem, jak zdjąłem opnę. Stopień trudności taki  mocno średni, to jak ktoś się nie czuje na siłach = serwis. Serdeczne podziękowania dla kolegi @abdesign

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Dzięki kolego. A tak mnie urzekła ta firma, kolor i to, że to nowy model uszczelniacza... Daj link jak Ci się oczywiście będzie chciało (możliwie mała pojemność), najchętniej Allegro. A takie cudo znasz? https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-mleczko-continental-revo-sealant-60ml-10731537755  ps. Na kole mam napis UST, niemożliwe, bo tam żadnej taśmy nie ma. Otwory są tu gdzie wchodzą szprychy, ale one są zalane fabrycznie taką masą. To bardzo ładnie i profesjonalnie wygląda od środka. Kontaktowałem się nawet z kolegą abdesign i mi to potwierdził, bo ja nawet kupiłem 2 taśmy o dwóch różnych szerokościach :) No ale wiadomo, nauka kosztuje, a nawet dobrzy lekarze mają swój mały cmentarzyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

@TheJW, po nocy flak, myślałem, że bez mleczka ta opona będzie jednak trochę ciśnienia trzymać...

To tak ma być? Jeżeli tak, to pozostawię te koła bez powietrza, są zdjęte, więc położę i niech leżakują do wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy tak ma być. Tak może być

Nie chce mi się czytać wszystkiego od początku, może kupiłeś jakieś wylajtowane opony z porowatymi ściankami. W takiej sytuacji uszczelniacz jest niezbędny do ich zalepienia i uszczelniania opony. Dobry uszczelniacz, bo kiepski tylko nimi wypłynie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

GP 5000S TR Tu masz link do zdjęcia: https://imgbox.com/rp2GNhpH  Czy są wylajtowane i porowate to nie wiem, ponoć opona mistrzów. Producent podaje, że opory mniejsze o 20% czyli jak jeżdżę ze średnią 30km/h to wzrośnie mi ona do ~36km/h

Czyli tak ma być, że ta opona bez mleka powietrza nie utrzyma? Jak tak, to odetchnę a zamleczy się przed sezonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

"Wrzuciłem" do wanny to koło i leci powietrze tu, gdzie wchodzi szprycha. Dostaje się więc ono do tego wewnętrznego profilu w miejscu mocowania szprych. Zdjąłem jeszcze raz tę oponę i jedyne miejsce gdzie to powietrze może się tam dostać, to chyba zawór. Wyjąłem taką samozwańczą podkładkę, która była na zaworze, pod tym gumowym stożkiem, którą kiedyś musiał ktoś założyć, bo widać, coś się musiało źle dziać. Teraz to już tylko nadzieja, że mleko to uszczelni, nie dawało mi to spokoju, bo to niemożliwe by było, co by przez kilka godzin nową oponą nawet TR uciekło całkiem powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karmazynowy jeleń

Dla osób które przeczytały (pomagały @TheJW) małe sprostowanie. Była normalnie naklejona taśma na kole, trochę mój wzrok w garażu tego nie dostrzegł. Teraz w pokoju odwinąłem starą i nawinąłem nową. Na końcu podgrzewając suszarką jeszcze poodciskałem tę taśmę. Nie mam teraz czym zrobić otworu gdzie wentyl, bo chyba najlepiej byłoby na gorąco ją przepalić? Wtedy nie będzie się ona rozwarstwiała. Uff, nawet to fajna zabawa na kontakt z rowerem zimą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...