Skocz do zawartości

[Hamulec tarczowy] który wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Z góry witam wszystkich, jest to mój pierwszy post.

Cześć. Rozmyślam nad kupnem nowych hamulców (nowych ze sklepu) do ostrzejszej jazdy (nie będę tu podawał dyscypliny ponieważ czytając wasze komentarze widać że wszystkich ludzi jeżdżących w enduro fr dh traktujecie jak głupich nastolatków).

Mam na oku kilka modeli. Budżet na komplet to +/- 800 zł. Na przód na pewno czterotłok, na tył może być dwu lub czterotłok. Coś proponujecie? Tylko bez sramów, guidy mam obecnie ale niedługo czas na inne.

Mam na oku kilka modeli może coś z tych będzie dobre:

- Shimano Deore BR-M6120/6100

- Magura MT 5

- Avid Elixir R (słyszałem o nich wiele świetnych opinii)

- Magura MT 4

 

Priorytetem jest siła, następnie modulacja, a następnie bezawaryjność.

Proszę o opinie, dzięki, pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz bez sramow i rozważasz avidy?

Masz jakieś manetki przerzutek? Jeśli coś starszego niż sl-mx100 (za X podstaw sobie 4-9) to hamulce Shimano nie będą pasować. Poza tym spory kłopot z tarczami do nich występuje.

Z takim budżetem to najlepsze były by deore m6120+6100 ale zastrzeżenia jak wyżej.

Na dobre magury (mt trail) nie starczy. Nie kazdt trawi tez plastikowe klamki oraz liniowe ich działanie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Deore:

Dobre i dość mocne hamulce, 4 tłoki pracują tak samo jak inne 4 tłokowe od shimano. Tak samo z 2 tłokami, choć na 2 tłoki nie ma ceramiki. Hamulce godne polecenia jeżeli będą używane w dobrych warunkach lub gdy się będzie o nie odpowiednio dbało. W złych warunkach zimowych po paru miesiącach mogą zdechnąć. 

Magura MT5/4:

Mocny hamulec który ma dziwną, czasami problematyczna klamkę która notorycznie potrafi się zapowietrzać. Nie zawsze i nie u każdego. Hamulec raczej bez awaryjny dla osób którym nie przeszkadza dzwonienie i ocieranie tarcz. Jak tobie tak - skreśl z listy. klocki sa bardzo blisko i czasami nic sie z tym nie da zrobić. Raczej marnej jakości stokowe klocki. Delikatna klamka, podatna na upadki. 

Elixiry:

Hamulce które darze sympatią, sa one dobre, zwłaszcza wysokie modele jak 9, xx. Są dość proste w odpowietrzaniu, zaciski są niezniszczalne raczej - nie wiedziałem jeszcze cieknącego. Jednak to hamulec który musi mieć kochającego właściciela. Założyć i zapomnieć to nie domena hamulców srama/avida. Płyn zmieniać co roku, na dobry płyn nie tanią berbeluchę. W przeciwnym wypadku klamka ulegnie degeneracji. Pamiętaj ze te hamulce nawet sprzedawane jako nowe z pudełka leżą w tym pudełku juz x czasu, często x lat. Pamiętaj tez ze hamulcom wszystko jedno czy jeździ w terenie czy leży w pudełku. Jak jest woda w powietrzu, a jest, to on sobie ją capnie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O taką odpowiedź PUKLUS właśnie mi chodziło. No ja sam hamulców nie robię, jak jest źle to daje do znajomego serwisu. Rozważam magurki, miałem mt sport ale mnie zawiodła, macałem mt5 u kolegi ale ta wielka klamka odstrasza a ważna jest tez dla mnie ergonomia klamki czyli ten feeling żeby głęboko sie nie zapadała i jej kształt. No i magurki tez sporo sympatyków poleca.

 

Deore tez wiele osób stawia jako solidny produkt, na tył wystarczą dwa tłoki z tarczą 180, a na przód z tarczą 200 chciałbym cztery tłoki, a mam pytanie czy jakby budżet nie pozwala to czy z tarczą 200 wystarczą dwa tłoki deore m6100 do skutecznego hamowania?

No a o tych avidach słyszałem świetne opinie. Miałem jednego avida juicy 5 na przodzie z tarczą 203 i był całkiem spoko.

A napisałem bez sramów bo obecnie mam sramy i wole cos innego.

Mógłby ktoś mi odpowiedzieć na to pytanie czy dwa tłoki deore z przodu wystarczą z tarczą 203?

Aaa i manetek nie mam, mam rower przystosowany pod zjazdy na napędzie singlespeed, czyli nie mam manetek więc z tym problemu nie ma.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Wystarczą to pojęcie względne, bo jak ktoś ma łapy jak prasa hydrauliczna to i na bele mechaniku uzyska całkiem rozsądne osiągi. Ja mam małe dłonie i ostatnio jak śmigałem sobie rowerem marki czołg (Spec kenevo - dobre 30kg wagi) na hamulcach typu kotwica (Sram Code), to po godzinie już miałem zmęczone dłonie, juz sięgałem 2 palcami nie jednym. 

Im mocniejszy hebelek tym większy komfort użytkowania. Każdy hamulec ma coś za uszami, a to awaryjny, a to za słaby itd. Nie ma chyba idealnego. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
12 godzin temu, Sewcio_pl napisał:

O taką odpowiedź PUKLUS właśnie mi chodziło. No ja sam hamulców nie robię, jak jest źle to daje do znajomego serwisu. Rozważam magurki, miałem mt sport ale mnie zawiodła, macałem mt5 u kolegi ale ta wielka klamka odstrasza a ważna jest tez dla mnie ergonomia klamki czyli ten feeling żeby głęboko sie nie zapadała i jej kształt. No i magurki tez sporo sympatyków poleca.

 

Deore tez wiele osób stawia jako solidny produkt, na tył wystarczą dwa tłoki z tarczą 180, a na przód z tarczą 200 chciałbym cztery tłoki, a mam pytanie czy jakby budżet nie pozwala to czy z tarczą 200 wystarczą dwa tłoki deore m6100 do skutecznego hamowania?

No a o tych avidach słyszałem świetne opinie. Miałem jednego avida juicy 5 na przodzie z tarczą 203 i był całkiem spoko.

A napisałem bez sramów bo obecnie mam sramy i wole cos innego.

Mógłby ktoś mi odpowiedzieć na to pytanie czy dwa tłoki deore z przodu wystarczą z tarczą 203?

Aaa i manetek nie mam, mam rower przystosowany pod zjazdy na napędzie singlespeed, czyli nie mam manetek więc z tym problemu nie ma.

Kupujesz dwa mt5. Amputujesz i sprzedajesz klamki, ja dwa razy popchnąłem za 200 sztukę. Kupujesz dźwignie shimano. Za 150 szt. Masz taniej niż fabryczne magury heble bezproblemowe 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduje się prawdopodobnie na komplet dwutloczkowych deore, nie jeżdżę typowo w górach, ani mocno, jestem nastoletnim amatorem ostrzejszej jazdy więc myślę że wystarczą.

 

A mam pytanie czy zakręcanie przewodu hamulca hydraulicznego wokół mostka może mieć negatywny wpływ na jego działanie np. gąbzcastosc klamki?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Nie wiem jaka musi być różnica długości żeby to było wyczuwalne, ja w przypadku dwóch identycznych hamulców w jednym rowerze,  przód i tył,  nie widzę między nimi różnicy przy naciskaniu dźwigni. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...