Skocz do zawartości

[koła] 26 cali na ścieżki leśne, drogi polne, szutrowe


Wawrzula

Rekomendowane odpowiedzi

Czy, warto brać takie koła cena ok 400zł /tył/przód
Normalna jazda bez świrowania ;) ,  po drogach polnych, ścieżkach leśnych, szutrach i szosach...

Piasty Shimano Deore T610

  • waga przód + zacisk: 141 + 60 gram
  • waga tył + zacisk: 365 + 62 gram
  • oś piasty przód / tył: 100 / 135 mm
  • piasty na kulkach
  • skorupa piast wykonana z aluminium

Obręcze Stars J19DG:

  • wysokość: 30 mm
  • szerokość wew: 19 mm
  • wskaźnik zużycia obręczy
  • waga: 524 gram
  • otwór na wentyl: 9mm
  • zalecany wentyl: AV schreder (samochodowy)

Szprychy cnSPOKE:

...a może jakaś lepsza, konkretna propozycja w tej cenie?

Rozumiem, że zakup samych piast Deore T610  plus serwisowy przeplot na stare obręcze, (nie zniszczone), się finansowo nie opłaca...

Dzięki z góry za podpowiedź
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym w koła na piastach z kulkami nie poszedł. Najtańsze Novateki będą moim zdaniem lepsze. A koła, cóż, entry level, tak należy je traktować.

Ten sam sprzedawca ma te same koła z piastami N do kupienia. Jak już ma być wybitnie budżetowo, to dołożyłbym te 3 dychy czy ile tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Wawrzula napisał:

Rozumiem, że zakup samych piast Deore T610  plus serwisowy przeplot na stare obręcze, (nie zniszczone), się finansowo nie opłaca...

Przeplot około 60zł od koła.

Nyple i szprychy wyjdą Cię około 1,3zł za sztukę (srebrna sapim leader + nypel sapim polyax).

Dodaj koszt piast i będziesz wiedział czy się opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, cervandes napisał:

No ja bym w koła na piastach z kulkami nie poszedł. Najtańsze Novateki będą moim zdaniem lepsze. A koła, cóż, entry level, tak należy je traktować.

Ten sam sprzedawca ma te same koła z piastami N do kupienia. Jak już ma być wybitnie budżetowo, to dołożyłbym te 3 dychy czy ile tam.

Powiem, tak, ja się nie znam, i nie wiem, jak zbudowane są konkretne piasty, tego jest pierdyliard rodzajów.
Obecnie mam najprawdopodobniej takie :
Piasta przednia Formula FM-21 Alloy
Piasta tylna Formula FM32-Allo,
Nic, mi to nie mówi....
..Przekukałem się na nich 8300km, nie zauważając niedogodności....., ale że wymieniam napęd, to patrzę, co przy okazji innego wymienić, by sama wymiana napędu miała większy sens, a nie, że za powiedzmy  rok polecę do serwisu z przekładaniem, kasety na nowe piasty / koła.
Może nie wiem, nie znam, odczucia, jak może być lepiej, bo nigdy nie jeździłem jakimiś lepszymi rowerami.

Szukam czegoś nie gorszego, ewentualnie lepszego, od tego, co mam....ale tak,
...zgadza się nie za drogo..

To, jeszcze inaczej, jaka dobra piasta tył i przód w rozsądnej cenie.
Jakieś propozycje....?
To, sobie to przeliczę ile wyjdzie za koło z przeplotem serwisowym.
Myślałem, że deore, to coś znaczy, coś więcej niż "kicha"...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się tym, że piasty na kulkach, czyli takie klasyczne Shimano to w dzisiejszych czasach zabytek. Ludzie wolą i wybierają piasty na łożyskach maszynowych. Są o wiele bardziej trwałe, nie trzeba się bawić w serwisowanie, a jak padnie łożysko, to się je wymienia. W piastach z kulkami musisz dbać o luzy, kasować je, smarować, czasem wymieniać kulki, konusy. A jak uszkodzeniu ulegnie bieżnia wewnętrzna to BYEBYE MASZKAROOO i zmieniasz piastę.

 

Ja bym szedł w maszynówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, KSikorski napisał:

Przeplot około 60zł od koła.

Może w Pipidówce Małej gdzieś na wschodzie. 

Już od dawna sam składam swoje koła i problem mnie nie dotyczy, ale jak patrzę na ceny w dużych miastach to tyle to czasem biorą za wymianę opony (a w holenderce z pełną osłoną łańcucha i piastą planetarną to nawet drugie tyle) . Ostatnio kolega był u mnie z jakąś rodzinką z Warszawy i chłopak mówił, że za centrowanie tylnego koła chcieli od niego 50 zł.

Żyjemy w czasach "plandemii" i dobrobytu jaki zgotował nami PIS. Z tych 60 zł jak legalnie działający serwis opłaci wszystkie haracze, to nic mu nie zastanie. Chyba że odwala fuszerkę na szybko pracownikami z łapanki. Koła są kluczowym elementem roweru i precyzja i brak pośpiechu owocuje dopiero odpowiednią jakością pracy. To musi kosztować. 

https://sportown.pl/serwis-rowerowy-cennik-warszawa-ursynow-kabaty,1024,pl.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cervandes]
Nie ma opcji odpowiedz, cyt, więc piszę tak z "palca" ;)

Szukam czegoś na wzmacnianych obręczach, ciężko jest, nawet jakby chcieć wydać około 1K, a ja nie chcę , bo jeszcze wymienić zużyty napęd a to też kosztuje.
Znalazłem na piastach maszynowych takie coś, i już jest jakieś tam wzmocnienie obręczy .

Nie wiem, czy mogę tu wstawiać linki  do allegro, więc wklejam ponownie opis:

 

Cytat

Komplet nowych kół w rozmiarze 26”. Stworzony z markowych komponentów w skład których wchodzą piasty wyposażone w łożyska maszynowe, doskonałe jakościowo wzmacniane portugalskie obręcze Rodi oraz czarne szprychy Sle. W całości komplet prezentuje się efektownie. Będzie również bardzo dobrze służył przez wiele sezonów, zarówno użytkownikom typowej okazyjnej rekreacji na świeżym powietrzu, jak również osobom korzystającym z roweru, każdego dnia oraz rowerzystom uprawiającym lekkie odmiany kolarstwa szosowo-terenowego.

- wyposażone w wysokie trzykomorowe obręcze mtb firmy Rodi , model Airline Plus. Wykonane w kształcie trapezu równoramiennego, wzbogacone w utwardzone kapslowane miejsca mocowania szprych, co pozytywnie wpływa na ich trwałość, oraz odporność na centrowanie

- rozmiar 26"

- dostępny kolor produktu: czarne obręcze, czarne szprychy, czarne piasty

- kod KKPL603

- obręcze zbudowane są z aluminium 6063-T6, obrobione cnc z wskaźnikiem zużycia dzięki czemu po długich sezonach użytkowania wiadomo kiedy obręcz powinniśmy wymienić

- otwór w obręczy przystosowany pod dętki o klasycznym wentylu, zaworze samochodowym av lub rowerowym dv.

- wymiar wewnętrzny obręczy wynosi 19 mm

- wymiar zewnętrzny obręczy wynosi 24 mm

- można zastosować oponę o szerokości balonu od 26 x 1,25 do 2,35

- wysokość obręczy wynosi 27 mm

- wymiary te gwarantują trwałość całości.

- wyposażone w doskonałe technicznie, najnowsze modele piast na łożyskach maszynowych Firmy Novatec na 36 szprych. Modele te przy obrocie koła nie wykazują najmniejszych oporów toczenia

- piasta przednia to model NT-A361SBT i tylna model NT-F362SBT, wyposażone zostały w przelotowe osie na zaciski, dzięki czemu montaż i demontaż koła odbywa się bez użycia klucza,  a co za tym idzie na długiej wycieczce, nie zaskoczy nas ewentualne nieszczęście w postaci złapania gumy. Mając na zapasie oczywiście dętkę i pompkę.

- piasty są uszczelnione, w sposób który, nie jest możliwe przedostanie się jakichkolwiek zanieczyszczeń do środka korpusu piasty co wydłuża żywotność. Boki zostały zabezpieczone dekielkami zaciskanymi na osi śrubą.

- piasta tylna jest wyposażona w bębenek typu Shimano na który można założyć kasetę 7/8/9/10/11 rzędową typu Shimano, Sram, Sun Race lub innych marek. Aby zastosować kasetę 7 rzędową potrzeba dystans, ponieważ bębenek jest za długi na taką ilość rzędów. Dystans pod ewentualną 7-kę montowany na bębenku przed kasetą dołożymy gratis w razie potrzeby.

- czarne zaciski w komplecie z aluminiową dźwignią do przedniej i tylnej piasty

- szprychy firmy Sle czarne wykonane z mocnej utwardzonej stali o średnicy 2 mm, pokryte antykorozyjnym ocynkiem oraz dodatkowo warstwą lakieru

- nyple stal Sle

- waga przedniego koła z zaciskiem wynosi 1115 gram.

- waga tylnego koła z zaciskiem wynosi 1384 gram.

- rozstaw przedniej piasty, to standardowe 100 mm

- rozstaw tylnej piasty, to standardowe 135 mm

- koła przeznaczone pod hamulce typu v-brak

Ujdzie, do jazdy turystycznej, (z niewielkim bagażem), rekreacyjnej, po drogach gruntowych, leśnych, mogą się zdarzyć kocie łby etc, ale ogólnie jazda bez "świrowania" ;) 
??? ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5kg to już dramat moim zdaniem. Tak, możesz linki wklejać, czemuż miałoby to być zabronione?

Wrzuciłeś ofertę na koła z obręczami Airline.

 

Moim zdaniem to pisanie, że obręcz jest 'wzmocniona' to banialuki. Jestem przekonany, że firmowe obręcze z o wiele mniejszą wagą zniosą o wiele więcej. A tutaj nawalone szprych w opór, budżetowo jak się da i cudowny opis jakie te koła nie są. Otórz nie, one są nadal budżetowymi kołami ważącymi bardzo dużo.

 

Jeśli rozważasz składanie i nie jesteś dzik 120kg to piasty wybrałeś spoko, do tego wybierz z allegro obręcze, ale cokolwiek lepszego niż Stars Circle bo to też najpodlejszy paździerz. I idź w 32 szprychy a nie 36. Co Ty, tandem budujesz? ;)

 

Przykład:

https://allegro.pl/oferta/obrecz-rowerowa-author-argon-pro-x7-26-32-otwory-10437969700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marvelo napisał:

Może w Pipidówce Małej gdzieś na wschodzie. 

Tyle kosztuje w Krakowie w serwisie "Koło koła".

W Trójmieście ceny za zaplot 50zł w małym, jednosobowym serwisie po 100zł u autoryzowanego dealera Treka. Jeśli ma być przeplot a nie zaplot to +20zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, cervandes napisał:

 

Jeśli rozważasz składanie i nie jesteś dzik 120kg to piasty wybrałeś spoko, do tego wybierz z allegro obręcze, ale cokolwiek lepszego niż Stars Circle bo to też najpodlejszy paździerz. I idź w 32 szprychy a nie 36. Co Ty, tandem budujesz? ;)

 

Przykład:

https://allegro.pl/oferta/obrecz-rowerowa-author-argon-pro-x7-26-32-otwory-10437969700

Rozumiem, ale pisałem, że nie chcę wydawać na koła sumy około 350 za koło wliczając 70 zł koszt zaplecenia jednego.
Troszkę 1,5 raza więcej, niż zakładałem. 2,5 kg waga to dużo, a ile to, przyzwoicie powiano ważyć?
Zaznaczam, nie jestem ortodoksem, ultrasem, czy sportowcem, nie walczę o  każdy gram.
O to niech walczą sponsorowani zawodnicy, oni się o kasę nie martwią - "ma być" 😛

Zdaję  sobie sprawę, że ciężko o koła 26 cali, ot marketing, zmuszanie  świata do wymiany rowerów ;) bo. ktoś wymyślił sposób na łatwy  hajs... No ale na to nie mamy wpływu.....  Nie nazwę tego postępem.
Postępem, jest np: Hollowtech II w miejsce "kwadratu".
Wracając do tematu :)
W obecnych kołach też mam po 36 szprych jeżdżę na tym trasy 50 -130 km i nie umieram z wysiłku, w kontekście, że ale ciężki ten rower...., (ewnie na carbonowym odleciałbym w kosmos 😛  ), więc jakby za niewielką dopłatę  mogło by być nie co  lepiej niż mam, to bym nie pogardził ale za półtora x   do 2x tyle, to już jest różnica istotna w kosztach... :(
To ile kg powinno ważyć koło, by inie był to dramat, Nie interesują mnie ultra lekkie rozwiązania.

Inna sprawa, że na kołach  mega budżetowych przejechałem ponad 8700km i po za zmęczeniem piast, nic z nimi nie jest, obręcze ok - ocena serwisu. Więc myślałem, że będzie taniej...., jednak jak zacząłem drążyć tu temat, to widzę, że czy zlecę wymianę piasty, na lepszą, czy kupię nowe koła to i tak bez 600-700 nie podchodź.... Martwi mnie to trochę....
Przynajmniej wiem, na czym stoję.

ps. nawet nie zauważyłem, gdzie wstawiłem link, kopiowałem tylko opisy. No ale skoro nie ma problemu, to ok, na różnych forach są różne obyczaje, stąd to moje pytanie o linki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2021 o 22:27, Wawrzula napisał:

To, jeszcze inaczej, jaka dobra piasta tył i przód w rozsądnej cenie.
Jakieś propozycje....?
To, sobie to przeliczę ile wyjdzie za koło z przeplotem serwisowym.
Myślałem, że deore, to coś znaczy, coś więcej niż "kicha"...

Piasty Shimano z poziomu Deore i wyżej to już jest naprawdę przyzwoita jakość. Ostatnio zaglądałem do przedniej LX pierwszy raz od jakichś dziesięciu lat i nic, zero zużycia, nawet smar czysty. Tylną XT serwisowałem co kilka lat (rozbiórka, czyszczenie, nowy smar) i też doskonale się spisuje. Nawet Alivio potrafią chodzić latami. Jeśli do środka nie dostanie się woda (np. podczas mycia myjką lub skąpaniu roweru w kałuży po osie) to przegląd raz na kilka tysięcy kilometrów wystarczy.

A te na łożyskach maszynowych też nie są wieczne i zwykle mają słabsze uszczelnienie niż Shimano, bo tylko kontaktowe, a nie labiryntowe (jak droższe Shimano). Woda potrafi się dostać do tych łożysk maszynowych i też je szlag trafi. Jeśli już maszynowe to raczej przednie, bo są lżejsze niż klasyczne Shimano i można je kupić dość tanio.

Polecam z czystym sumieniem tą (mam i używam, cena rewelacyjna i nie ma tu żadnego kruczka, po prostu sprzedawca gdzieś dorwał za grosze hurtem, bo miał tego dużo):

https://allegro.pl/oferta/piasta-przod-formula-32h-v-brake-zacisk-7551550747

Ma dodatkowe uszczelnienie oprócz własnego w łożysku, co wróży dużą trwałość.  

Wielkiego wyboru obręczy 26 cali pod V-brake obecnie nie ma, ale da się kupić przyzwoite i niezbyt ciężkie (około 450-500 g).

Ostatnio przeplatałem swoje koła z powodu zużycia obręczy (miałem Mavic XM317 - już nie do dostania). Chciałem wykorzystać stare szprychy (cieniowane DT i Sapim), więc szukałem takich o podobnym ERD. Znalazłem te: https://www.goride.pl/obrecze/obrecz-accent-trackliner-26?from=listing&campaign-id=20

DSCF3469.thumb.JPG.f10b3b8597664086953761335ba2ef79.JPG 

W sklepie e-bmx.pl znalazłem ciekawe, lekkie obręcze wysokiej klasy (łączone spawaniem a nie na klin), ale tylko na 36 szprych:

http://e-bmx.pl/opis/263681/obrecz-alexrims-equalizer-19.html

Do tego piasta przednia: http://e-bmx.pl/opis/9481101/piasta-przod-novatec-nt-a361sbt-2-lozyska-maszynowe.html

Na tył może być i taka: http://e-bmx.pl/opis/9040966/piasta-tyl-shimano-fh-rm70.html

To razem 290 zł. Do tego szprychy zwykłe lub nawet cieniowane 2-1.8-2 w kolorze czarnym: http://e-bmx.pl/opis/3795546/szprychy-cn-spoke-db454-20-18-20-czarne.html

72szt x 2.15 = 154.8 zł.

Jak kupisz wszystkie części u nich, montaż kół będziesz miał gratis, czyli całe koła na wysokiej klasy obręczach, czarnych cieniowanych szprychach i czarnych piastach wyjdą te 445 zł. 

Policzmy inny wariant, tym razem na 32 szprychy, na tanich, ale markowych obręczach Rigida Zac19  (tu w kolorze białym, jeśli zaakceptujesz). Będzie ciężej, ale solidnie.

http://e-bmx.pl/opis/9055815/obrecz-26-ryde-zac-19-32otw-biala.html

Do tego piasty LX:

http://e-bmx.pl/opis/9032889/piasta-przod-shimano-deore-lx-hb-t670.html

http://e-bmx.pl/opis/9212453/piasta-tyl-shimano-deore-lx-fh-t670.html

Szprychy nierdzewne,  srebrne:

http://e-bmx.pl/opis/266628/szprychy-cn-spoke-26.html

W sumie taki komplet wyjdzie niecałe 330 zł. Nic lepszego w tej cenie nie znajdziesz.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[marvelo]

23 godziny temu, marvelo napisał:

W sklepie e-bmx.pl znalazłem ciekawe, lekkie obręcze wysokiej klasy (łączone spawaniem a nie na klin), ale tylko na 36 szprych:

http://e-bmx.pl/opis/263681/obrecz-alexrims-equalizer-19.html

Do tego piasta przednia: http://e-bmx.pl/opis/9481101/piasta-przod-novatec-nt-a361sbt-2-lozyska-maszynowe.html

Na tył może być i taka: http://e-bmx.pl/opis/9040966/piasta-tyl-shimano-fh-rm70.html

To razem 290 zł. Do tego szprychy zwykłe lub nawet cieniowane 2-1.8-2 w kolorze czarnym: http://e-bmx.pl/opis/3795546/szprychy-cn-spoke-db454-20-18-20-czarne.html

72szt x 2.15 = 154.8 zł.

Jak kupisz wszystkie części u nich, montaż kół będziesz miał gratis, czyli całe koła na wysokiej klasy obręczach, czarnych cieniowanych szprychach i czarnych piastach wyjdą te 445 zł. 

 


Podobałby mi się ten wariant,  450zł  za 2 koła spoko, ale potrzebuje piastę tył z bębenkiem na 10 rzędów, może być też Novatec...

Mógłbyś mi takie zestawienie z tego sklepu  dobrać....

Sorry, że ja tak mało samodzielnie, ale do tej pory moje wymiany czegokolwiek w rowerze polegały na czymś w rodzaju, że przytaczałem rower do serwisu i mówiłem: "Zużyło się to, i to, proszę wymienić na nowe, nie gorsze od tego, co było, może być nieco lepsze, jak się da, to lepsze nie za dużo drożej., proszę sprawdzić, co jeszcze ewentualnie do konserwacji , wymiany."
Serwis zaufany, więc mogłem tak i to dobrze funkcjonowało. Zawsze dostawałem coś lepszego niż się spodziewałem ;)
Teraz, jak ciężko z częściami, to muszę wszystko sam kompletować, kupować, bo w serwisie mówią, że części nie mają na miejscu i nieraz miesiące trwa, aż dostaną od dostawcy.

Pozdrawiam ;)


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, marvelo napisał:

Piasty Shimano z poziomu Deore i wyżej to już jest naprawdę przyzwoita jakość.

O ile mnie pamięć nie myli to WH-MT15 i 50 to Deorki. To powiem Ci tak od 2009 do 2013 miąłem mt15, potem mt50. Piasty porażka, na MT15 wżery były po 1500 km, gdzie piasku i wody na oczy nie widziały. Pomyślałem, ok - moja wina, dowaliłem za duzo, kupiłem więc mt50 i po 2 latach ( jakieś 3 000 km ) poszły w kosz bo to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie, o tym?
https://allegro.pl/oferta/kola-26-volar-tarcza-kaseta-novatec-8-9-10-11s-11060436903

  • Model: Alexrims Volar 2.1
  • Rozmiar: 26"
  • Obręcz: Aluminiowa, jednokomorowa, kapslowana
  • Wysokość stożka: 18 mm
  • Szerokość zewnętrzna rafki: 26 mm
  • Szerokość wewnętrzna rafki: 21 mm
  • Szprychy: ocynkowane, czarne Nie wiem, jakie
  • Ilość szprych: 32
  • Model piasty przód: Novatec D471SBT
  • Model piasty tył: Novatec D472TSBT
  • Piasta przednia: na zacisk z mocowaniem na hamulec tarczowy na 6 śrub
  • Piasta tylna: na zacisk przystosowana pod kasetę nasuwaną 8/9/10/11 - rzędową, z mocowaniem na hamulec tarczowy
  • Łożyska: Maszynowe
  • Uszczelnienie: Uszczelki stykowe
  • Korpus: Aluminium
  • Szerokość przedniej piasty: 100 mm
  • Szerokość tylnej piasty: 135 mm
  • Waga koła przedniego: 1030 g
  • Waga koła tylnego: 1250 g
  • Kolor obręczy: Czarna
  • Kolor piasty: Czarny
  • Informację dodatkowe: Zalecany rozmiar opon 26" x 1,4 - 2,5



w porównaniu z tym,
OBRĘCZ ALEXRIMS EQUALIZER 1.9
PIASTA PRZÓD NOVATEC NT-A361SBT
PIASTA TYŁ NOVATEC D712SB                                        
SZPRYCHY CN SPOKE DB454 2.0-1.8-2.0 CZARNE
 Czy do hamulców v-brake

Przypomnę, że jazda głównie przełaj, cross  drogi leśne, gruntowe wiadomo szosa..turystyka z niewielkim bagażem. itp. Raczej nic, co można by nazwać mtb.
Ja ważę około 90kg Więc, chyba wielki dzik nie jestem przy moim wzroście. ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką mam obecnie obręcz, nie wiem, co to jest, na zdjęciu jedyna jakaś"metka" Nie wiem, czy da się na tej podstawie zidentyfikować. czego warta jest, w zestawieniu z obręczami "Rodi Airline Plus", czy Stars J19DG?

Bo tak rozmawiam, tu i tam, i niektórzy sugerują bym zostawił te obręcze ze zdjęcia, bo jak nie chcę wydawać kilkuset zł za obręcz, to nic lepszego niby nie znajdę...

Z własnego doświadczenia:
Obręcz przeszła swego rodzaju test bojowy, musiałem na flaku tylnego koła  przejechać około 15 km i nie zrobiło się z tej obręczy, jakieś "jajo" a ważyłem wtedy jakieś 91 kg i na plecach miałem kolejne 5 kg sprzętu. i to by przemawiało jakby za zostawieniem obręczy. Choć nikt fachowym okiem  jej dokładnie nie obejrzał.

Heh zachciało mi się nocnej wyprawy rowerem na astrofotografię ;)

Jest, ktoś wstanie zidentyfikować obręcz z fotografii i porównać do tych wymienionych wyżej?
Totalnie nie wiem, co to jest, i nie chce zakładać nic gorszego, ot tyle.

obręcz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryde to marka powiązana z takimi markami jak Rigida, Weinmann, Alesa, Van Schothorst. Jakie są relacje między nimi dowiesz się tutaj: https://www.ryde.nl/history

Zatem doświadczenie i technologie wywodzą się z marek znanych od lat na rynku. Wiele modeli zachowało nawet nazwy. Modele Zac19 czy np. Chrina występują obecnie pod marką Ryde, a wcześniej były bardzo popularne jako Rigida.

Ten model Zac17 to raczej mało obecnie popularny (zgodnie z filozofią nazewnictwa powinna mieć 17 mm szerokości wewnętrznej), bo wąski. Ale tyle miały kiedyś sportowe, lekkie obręcze do XC i wciąż da się takie spotkać np. pod marką Accent (choćby te wspominane przeze mnie Trackliner).

Twoje obręcze są raczej lekkie (obstawiam okolice 450-500 g), nieoczkowane, z systemem Safety Line. To podstawowa, przyzwoita obręcz markowego producenta i jak widać po Twoim przykładzie, dzielnie zniosła eksploatację.

Technology

  

INTERNAL SAFETY LINE 

This system shows the rim wear without the risk that the rim sidewall collapses immediately without warning. The pin channel is opening up before the hook is collapsing. With the visible crack in the rim the sidewall stays with its integrity, but needs to be replaced asap. This prevents potential accidents. Internal safety line is a Ryde patented design. Safety line is offered on all CNC pinned rims.

Jeśli pojawi się na ściance bocznej linia (czyli po prostu dziura do wewnątrz), obręcz jest zużyta i trzeba ją wymienić. Ma to zapobiec oderwaniu krawędzi obręczy pod wpływem ciśnienia w oponie, bo druga, wewnętrzna ścianka powinna wytrzymać tą próbę. 

Ale każda obręcz się zużywa i nawet jeśli te Twoje jeszcze nie doszły do tej linii, prawdopodobnie już nie mają pełnej grubości ścianki i chyba nie warto się bawić w przeplatanie, zwłaszcza że np. taki odpowiednik w postaci wspomnianego Tracklinera kosztuje około 50 zł (w goride.pl) i waży 450 g (w dodatku jest oczkowany, czyli  ma wzmacniane otwory na nyple). W dodatku za przeplot zapłacisz nieco więcej niż za zaplot na nowych częściach, chyba że chciałbyś sam rozkręcić stare koła i zastosować ponownie te same szprychy (jeśli to zwykłe ocynki to i tak nie warto).

Dlatego moim zdaniem warto złożyć kompletnie nowe koła, a te ewentualnie mieć na zapas lub na zimę.

Jeśli chodzi o kompatybilność tylnej piasty z kasetą 10rz to piasty z bębenkiem pod 8/9rz też taką przyjmą, tylko z odpowiednią podkładką, więc spokojnie możesz składać tylne na tych proponowanych przeze mnie piastach lub jakimś Novatec-u, jeśli wolisz maszynowe. 

A obręcz 26" pod V-brake  za kilkaset złotych? Obecnie tu już raczej nie znajdziesz. 

Nawet kiedyś te topowe obręcze Mavic, Alexrims czy Rigida ważyły w granicach 400 g, wiec moim zdaniem Accent Trackliner (albo szersze o 2 mm Offrider) czy te Alexrims ze zklepu e-bmx to dobre oferty.

  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marvelo
Pewnie niepotrzebnie mieszam, ale...może dobrze kombinuję?
Wpadły mi w oko DT SWISS 535.
Owszem jedna za stówkę.... Martwi mnie tylko szerokość wewnętrzna 19mm. Mam nowe opony 2.0, pewnie za szerokie. Ale brałem, jakie były na 26 cali, a musiałem natychmiast kupić ze względu na zużycie starych, które umknęło wcześniej mojej uwadze , a 2 dni później jechałem na 5 dniową wycieczkę ponad 550 km, więc nie mogłem ryzykować...
...ale dobra, wracając do: DT SWISS 535, jak one się mają do opon Ofinder, czy tych Alexrims z e-bmx?
Jeszcze jedna sprawa, jaka jest wysokość płaszczyzny dla klocków hamulca w tych SWISS? Bop czytałem, gdzieś nawet tu na forum, że często jest z tym problem, że obręcze są często za wąskie dla klocków hamulcowych.

Piasty wybrałem
Novatec NT-A141SB Piasta przód 36H
Novatec NT-F362SBT Piasta tył 8/11s 36H

Patrzyłem jeszcze na: odpowiednio:
NOVATEC A141SB 32h przód"
NOVATEC F362TSBT 11S 32h tył
...niby mniej szprych, ale te dwie ostatnie rekomendowane są do kół szosowych.
Do tego wszystkiego, szprychy jakieś cieniowane? Czy, to cieniowanie można pominąć? Nie ścigam się, a trochę siły w nogach jest, więc nie walczę o każdy gram ;)
Ja ważę coś pomiędzy 87-90 kg+ ewentualny bagaż na rower, kilkanaście kg max. Chcę jeździć też po drogach leśnych, polnych, szutrach etc nie ograniczać się do asfaltu ale z drugiej strony nic co podchodzi pod klasyczne MTB czy inne szaleństwa 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...