Skocz do zawartości

[Kierownica] PRO Inżynieryjny Kasztan


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Chciałbym Wam krótko opisać moją udrękę z kierownicą PRO Vibe Aero Alloy. Może ktoś z Was rozważa jej zakup, a poniższy opis da nieco szerszy obraz tego "inżynieryjnego kasztana".

W poniższym linku są bardzo ładne zdjęcia, pokazujące wszystkie otwory do prowadzenia pancerzy.

https://road.cc/content/review/pro-vibe-aero-alloy-handlebar-285729

Pierwszy problem to ostre krawędzie w otworach. Nie są to niedoróbki w procesie produkcji, po prostu tak jest zaprojektowana. Gdy pancerz dotyka krawędzi, natychmiast pojawia się odgniecenie a po kilku ruchach nacięcie. Podczas przeciągania, pancerz zostaje zmasakrowany. Jakby tego mało, to samo przeciąganie jest tragiczne, bo pancerz blokuje się właśnie na krawędziach. Żeby tego uniknąć, przy krawędziach wsadziłem słomki do picia i przez nie przeciągałem pancerz. Same wycięcia są "płaskie", przez co pancerz załamuje się na krawędziach.

Oczywiście była to połowa sukcesu. Kolejny problem to otwór na pancerz hamulca. Jest malutki, dosłownie minimalnie większy niż pancerz. Oprócz problemów powyżej, pojawia się jeszcze jeden. Pancerz da się ruszać tylko gdy wystaje w neutralnej pozycji z otworu. Gdy się go nawet lekko odchyli, blokuje się o ostrą krawędź. No i tu zaczynają się schody. Pancerz trzeba wsadzić do manetki, ale żeby to zrobić trzeba go pochylić i wtedy wepchnąć. Tyle że z powodu powyżej, nie da się tego zrobić. Oczywiście można wysunąć więcej pancerza, zgiąć i wsadzić do manetki. Tyle że tak się też nie uda, bo nie da się go zgiąć go tak mocno przy okazji nie łamiąc. A wszystko to z normalnym pancerzem hamulcowym, bo próba przeciągnięcia bezkompresyjnego to jakaś abstrakcja.

Zrobiłem dwa podejścia do tej kierownicy, ćwiczyłem ze starymi pancerzami, próbowałem naprawdę długo i uważam że jest to gigantyczny niewypał i dramatycznie zły projekt. Naprawdę zależało mi na tej kierownicy, ze względu na parametry jak i wygląd. Tyle że jest to produkt z gatunku, że czego by się nie zrobiło, to i tak będzie źle.

Ogólnie odradzam zakup. Widziałem inne kierownice Aero i można było to rozwiązać znacznie lepiej. A wystarczyło zrobić większy otwór pod hamulec i nieco poprawić kształt wycięć.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakby wziąć pilnik i poprawić?

Nie raz i nie dwa pilnikiem poprawiałem to co producent uznał za dobrze zaprojektowane ale w produkcji zostało słabo wykonane. To w sumie żadna ujma a daje plus do satysfakcji. 

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, skom25 napisał:

A wystarczyło zrobić większy otwór pod hamulec i nieco poprawić kształt wycięć.

więc w czym problem? to nie jest ani karbon ani wylajtowane aluminium

kiedy zakładałem bontragera vr cf też łatwo nie szło i sporo czasu zajęło ale nawet mi przez myśl nie przeszło winić za to bądź co bądź mądrzejszych ode mnie w tej kwestii projektantów

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Mihau_ napisał:

więc w czym problem? to nie jest ani karbon ani wylajtowane aluminium

kiedy zakładałem bontragera vr cf też łatwo nie szło i sporo czasu zajęło ale nawet mi przez myśl nie przeszło winić za to bądź co bądź mądrzejszych ode mnie w tej kwestii projektantów

Uciąłem i wywaliłem już te kawałki pancerza, ale pokazałbym Ci jak wygląda po przeciągnięciu. Co lepsze, "udało" mi się również zerwać powłokę zewnętrzną. Naprawdę uważasz że to jest dobry projekt, gdy stwarza takie problemy?

Żeby nie było, poczytałem na zagranicznych forach i większość jak nie wszyscy są podobnego zdania. Tragiczne prowadzenie pancerzy i ostre krawędzie które je niszczą.

@PawelW84 niby nie jest to problem, ale skoro ktoś to tak zaprojektował, to może większy otwór wcale nie jest wskazany. Nie znam się na wytrzymałości metalu. Zresztą, nie po to się wydaje 300 zł na kierownicę z Alu, żeby teraz rzeźbić...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam byłem zainteresowany ta kierownicą, tylko w wersji karbon a skoro takie cyrki z wersją amelinium, to teraz mam zgryza.

O ile jeszcze w takiej coś można przydrutować, to w karbonie raczej nie za bardzo, zresztą płaci się za produkt gotowy i dopracowany, a nie za kombinacje alpejskie, chyba że jakaś lewa partia się trafiła. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe żeby to była "lewa" partia. Tak jak pisałem, widziałem dużo wpisów i w każdym to samo.

W karbonie ( jeżeli nie masz Di2) jest jeszcze gorzej, bo wylot przy mostku jest jeszcze mniejszy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, skom25 napisał:

niby nie jest to problem, ale skoro ktoś to tak zaprojektował, to może większy otwór wcale nie jest wskazany. Nie znam się na wytrzymałości metalu. Zresztą, nie po to się wydaje 300 zł na kierownicę z Alu, żeby teraz rzeźbić...

Przecież nikt nie karze robić 2x większych otworów, wystarczy że delikatnie wyprowadzisz sobie pilniczkiem/wiertłem potrzebne kąty, oraz zaokrąglisz te krawędzie które kaleczą pancerz.

 

Ewentualnie można nic nie rzeźbić przy tym, tylko przeciągnać pancerze i jeździć, jeździć, wymieniać je jak się zużyją aż w końcu potrzebne kąty i zaokrąglenia w kierownicy same się wytrą.

Edytowane przez kamilmozej
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...