Skocz do zawartości

[Hamulce] Przejście poziom wyżej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Krossa Level 8.0 2019 i ciągle myślę nad modyfikacjami.Jako że hamulce w nim są jakie są zastanawiam się nad przejściem na wyższą grupę,tym bardziej że ostatnio zmieniłem klocki hamulcowe i już samo to zdecydowanie poprawiło hamowanie. Zakładając klocki kuknąłem na specyfikację i widzę że jest u mnie tarcza hamulcowa SM-RT30 180mm. Myślę,czy sama wymiana tarczy na np. XT RT-MT800  wyraźnie poprawi hamowanie,czy zacząć od czegoś innego ? Będę wdzięczny za sugestie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcza typu wide musi być do tych zacisków.

image.png.6c618a0e81ad96a8fdd435bcbeabf2e3.png

Wszystko od rt66 w górę to narrow i jednocześnie wszystko od rt56 włącznie w dół to ta sama kicha. Proponuję poszukać jakieś alternatywne tarcze.

Jeśli masz klamki bl-mt501 to wymień same zaciski np. na br-m6100. Z przodu można zaszaleć montując 4-tłoczkowy br-mt420 albo 520. Do wspomnianych zacisków pasują już wyższe modele tarcz i nie polecam nic wyżej niż rt66 (koniecznie musi być produkcja japońska bo chińczyki są tak samo lipne jak rt30).

Z kolei jeśli decydowałbyś się na wymianę całych hamulców i szedł dalej w shimano to musisz doliczyć sobie jeszcze nowe manetki przerzutek bo starych nie zmieścisz na kierownicy razem z nowymi klamkami.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Jeżeli potrzebujesz zwiększenia siły hamowania to na pewno wymiana tarcz to dobry kierunek. U mnie te tarcze bardziej piszczały niż hamowały.

Sam hamulec masz całkiem niezłej klasy i jego bym nie ruszał. 

Pamiętaj że po wymianie tarczy musisz przejechać kilkadziesiąt kilometrów żeby klocek dotarł się z tarczą. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia oznaczeniami ale wszystkie zaciski shimano na klocki b01s to jedno i to samo pod względem konstrukcji. Różnice w oznaczeniach, kształcie na zewnątrz i rozwiązaniu odpowietrznika. A co do przewodu to jest na nim napisane sm-bh59 natomiast hamulce deore i wyższe modele wykorzystują sm-bh90.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat mankamentem zacisku klasy "Acera" nie jest sam zacisk jako taki... bo ma tłoczki tej samej średnicy jakie ma wspomniana deorka - hydraulicznie działa tak samo, czyli z jednakową siłą wypycha klocki w kierunku tarczy. Problemem jest to, że jego możliwości limituje wspomniana gówniana tarcza pasujące szerokością do klocków jakie obsługuje ten zacisk. Niestety wymagają tej szerszej tarczy, a te tarcze shimano robi... nieprzeciętnie słabe. Więc pomimo tego że zacisk "Acera" i zacisk br-m6100 mają "tyle samo siły" to niestety shimano klockom z zacisku "Acera" każe się ślizgać po zaoblonej plastelinie zamiast po przyzwoitej tarczy, niestety co już zauważył @Dokumosa shimano zaczęło produkować nawet droższe tarcze w Chinach w technologii "pies ją obszczał" i też są spod prasy bez obróbki na magnesówkach.

PS. przewód ma zdecydowanie mniejsze znaczenie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...