Skocz do zawartości

[Hamulce] Przejście poziom wyżej


Alex81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Krossa Level 8.0 2019 i ciągle myślę nad modyfikacjami.Jako że hamulce w nim są jakie są zastanawiam się nad przejściem na wyższą grupę,tym bardziej że ostatnio zmieniłem klocki hamulcowe i już samo to zdecydowanie poprawiło hamowanie. Zakładając klocki kuknąłem na specyfikację i widzę że jest u mnie tarcza hamulcowa SM-RT30 180mm. Myślę,czy sama wymiana tarczy na np. XT RT-MT800  wyraźnie poprawi hamowanie,czy zacząć od czegoś innego ? Będę wdzięczny za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza typu wide musi być do tych zacisków.

image.png.6c618a0e81ad96a8fdd435bcbeabf2e3.png

Wszystko od rt66 w górę to narrow i jednocześnie wszystko od rt56 włącznie w dół to ta sama kicha. Proponuję poszukać jakieś alternatywne tarcze.

Jeśli masz klamki bl-mt501 to wymień same zaciski np. na br-m6100. Z przodu można zaszaleć montując 4-tłoczkowy br-mt420 albo 520. Do wspomnianych zacisków pasują już wyższe modele tarcz i nie polecam nic wyżej niż rt66 (koniecznie musi być produkcja japońska bo chińczyki są tak samo lipne jak rt30).

Z kolei jeśli decydowałbyś się na wymianę całych hamulców i szedł dalej w shimano to musisz doliczyć sobie jeszcze nowe manetki przerzutek bo starych nie zmieścisz na kierownicy razem z nowymi klamkami.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Jeżeli potrzebujesz zwiększenia siły hamowania to na pewno wymiana tarcz to dobry kierunek. U mnie te tarcze bardziej piszczały niż hamowały.

Sam hamulec masz całkiem niezłej klasy i jego bym nie ruszał. 

Pamiętaj że po wymianie tarczy musisz przejechać kilkadziesiąt kilometrów żeby klocek dotarł się z tarczą. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia oznaczeniami ale wszystkie zaciski shimano na klocki b01s to jedno i to samo pod względem konstrukcji. Różnice w oznaczeniach, kształcie na zewnątrz i rozwiązaniu odpowietrznika. A co do przewodu to jest na nim napisane sm-bh59 natomiast hamulce deore i wyższe modele wykorzystują sm-bh90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mankamentem zacisku klasy "Acera" nie jest sam zacisk jako taki... bo ma tłoczki tej samej średnicy jakie ma wspomniana deorka - hydraulicznie działa tak samo, czyli z jednakową siłą wypycha klocki w kierunku tarczy. Problemem jest to, że jego możliwości limituje wspomniana gówniana tarcza pasujące szerokością do klocków jakie obsługuje ten zacisk. Niestety wymagają tej szerszej tarczy, a te tarcze shimano robi... nieprzeciętnie słabe. Więc pomimo tego że zacisk "Acera" i zacisk br-m6100 mają "tyle samo siły" to niestety shimano klockom z zacisku "Acera" każe się ślizgać po zaoblonej plastelinie zamiast po przyzwoitej tarczy, niestety co już zauważył @Dokumosa shimano zaczęło produkować nawet droższe tarcze w Chinach w technologii "pies ją obszczał" i też są spod prasy bez obróbki na magnesówkach.

PS. przewód ma zdecydowanie mniejsze znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...