Skocz do zawartości

[Pozycja] Czy duża zmiana pozycji w rowerze XC ma sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Mostkiem zawsze można się bawić - na plus, na minus, podkładki pod czy nad ...ale bez przesady. Skrócenie czy wydłuzenie mostka o 1 cm to jeszcze całkiem w porządku ale jeżeli o więcej - to znaczy, że nie kupiłeś dopasowanego roweru. Cube'y zwykle dawały wyprostowaną pozycję.  

Z ciekawości - dlaczego chcesz kupić XC HT o sportowej geo zeby ja potem "skwadracić" ? Chodzi o wagę ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można się bawić zmieniając mostek, kierownicę, niby w jaki sposób Scott przerabiał Sparka w Sparka RC :) Natomiast takie zmiany są możliwe w ograniczonym zakresie i również ograniczone tym, co producent dał na wejściu. Ile podkładek zostawił, jak nisko jest główka, jaki mostek jest fabrycznie. Generalnie z XC zjazdówki nie zrobisz, najwyżej ograniczysz dyskomfort po 2-3 godzinach jazdy. 

Poza tym skracanie mostka nie służy specjalnie prostowaniu pozycji, a są sytuacje, kiedy nawet mocniej pochyli, więc nie wiem czemu połowa postów jest na ten temat. Jak chcesz się bardziej wyprostować, trzeba zacząć od odwrócenia mostka na "+" albo wymiany na taki z większym wzniosem. Jeśli to za mało, to wymiana kierownicy. 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To po co Ci drugi Trail, a właściwie Trailo podobne coś? Nie łapię tej logiki. XC to pochylona pozycja, rower nastawiony na sport. A Ty kupisz model sportowy i zrobisz z niego dupowóz który już masz.

Zupełnie jak Ci wszyscy szosowcy kupujący model Race, a potem wsadzający 5cm podkładek pod mostek i kierownicę z malutkim Reach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że ten wątek to takie zawoalowane pytanie typu: "mam trailowego fulla, szukam drugiego roweru na lekki teren". 

Z jednej strony nie ma co demonizować tej pozycji na rowerze XC, jest sportowo ale to nie jest tak, że bez bikefittingu nie da się tym jeździć. Tak jak pisałem, ogarnięci producenci też dają pewne pole manewru, sam mam XC z bardzo niską główką, ale ma też dużo podkładek, fabryczny mostek na "+" i już jest całkiem wygodnie. Choć trail to nie jest i nie będzie. (https://www.forumrowerowe.org/topic/182057-zdjęcia-codziennie-jedno-zdjęcie/?do=findComment&comment=2323615)

Z drugiej strony są też inne kategorie rowerów, hybrydy, flatbary, gravele, to też jest możliwy kierunek poszukiwań w zależności od tego gdzie zamierzasz tego roweru używać. Bo może się okazać, że tym XC będziesz jeździł tylko po pożarówkach i ścieżkach rowerowych, a w teren to i tak będziesz brał obecny rower. 

Edytowane przez some1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...