Skocz do zawartości

[Pozycja] Czy duża zmiana pozycji w rowerze XC ma sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Wypluć płuca z satysfakcją można na każdym rowerze :D O ile nie jesteś na bezprzewodowej łączności z połową serwerów świata.

Ciekawy temat, jestem na podobnym etapie. Miałem szosę na 32c i fulla 140/130, dokupiłem gravela. Pojeździłem trochę po lesie na początku i szybko wleciał bagażnik z sakwami, nie nadaje się to do prawdziwej jazdy w terenie. XC, here we go again...

Z tego co zrozumiałem kolega szuka jednego roweru zamiast dwóch. Nie mam pojęcia jak to jeździ, sam jestem mocno zainteresowany tym:

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-8/2619.html?dwvar_2619_pv_rahmenfarbe=GY%2FRD

"XC Trail" czyli rower pokroju Marin Team, Grand Canyon, Cannondale Trail SE itp. Jest myk-myk, sztywny ogon, kąty bardziej trailowe niż w moim trailu z 2016. Nie można nigdzie tego przymierzyć w Trójmieście, tu same Treki, Scotty, Spece i Gianty.

BTW często jeżdżę na fullu po Jaśkowej Dolinie z racji że mam ją za oknem, dla mnie mnóstwo frajdy na FS, a rower XC znacznie podniósłby poziom trudności i  adrenalinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, c1ach napisał:

Wypluć płuca z satysfakcją można na każdym rowerze

Owszem, tylko po co? Miałem XC, lekki zwinny rower. Jechał niesamowicie dobrze, aż chciało się kręcić. Kupiłem Traila i po prostu jest psychicznie ciężko, gdy kręcisz jak oszalały a nawet odrobinę nie zbliżasz się do wyników z XC.

Zaletą jest to, że rzeczywiście siadasz i sobie komfortowo jedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2021 o 21:55, Gradory napisał:

Generalnie rowery XC HT mają dość leżącą pozycję. Czy zmiana pozycji przez zmianę mostka na dużo bardziej wyprostowaną jak w rowerach trail ma sens? Czy nie psuje to całej logiki, sensu i geometrii roweru XC?

Zrobiłem kiedyś taką podmiankę w typowym XC na ramie 21" i wyszło bardzo na plus. Zabrałem mostek 110mm, zamontowałem 60mm i jeździło dużo lepiej. Rower zyskał to czego mu brakowało... Tyle, że to była duża rama na kole 27,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że ja nie próbowałem zrobić z XC traila. Sama wymiana wymiana mostka to nie jest aż taka modyfikacja. Naczytałem sie wcześniej, że rower będzie mniej stabilny, narowisty, blablabla... a wyszło, że jeździł lepiej. 

Poza tym autor pyta o wymianę mostka i o to czy mu to nie popsuje geometrii, a nie o to jak przerobić XC na Trail. ;) Mi nic nie popsuło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2021 o 08:33, m0d napisał:

A to już IMHO jakaś totalna bzdura, ale ok - ważne że wygodnie się jeździło ;) A jakie w ogóle rowery obejmowała ta lista? Jakieś konkretne marki, modele czy po prostu to co było akurat dostępne w miejscu fittingu? ;) Z drugiej strony szukając np. roweru w niewymagający teren to chyba bym zasnął z nudów cisnąć na przesadzonym grzmocie bo "taki wyszedł na liście". Nie wierzę, że na niczym innym nie dało się dostosować pozycji. Najczęściej  fitting to dopasowanie już posiadanego roweru, oczywiście o ile nie wyjdzie że np. rozmiar jest przestrzelony.

Listę rowerów generuje program. Są to różne rower z całego świata. Normalna procedura. Studio bike fittingu nie sprzedaje rowerów. Bike fitting robi się przed kupnem roweru a nie po. 

W dniu 30.09.2021 o 09:27, Tyfon79 napisał:

Ale przychylam się do po prostu napisania jak to działa i jak szpece z tego badania wykluczyli rowery takie a nie inne. Jaka jest argumentacja. Co to za lista, jak powstaje i jakie uwzględnia rowery. 

Jak komuś wychodzi z badania raczej wyprostowana pozycja, to mu program nie zapronuje roweru z mocniej pochyloną pozycją. Sugeruję zrobić bike fitting, a nie wymądrzać się w temacie, o którym się mało wie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (customer_classifier(face.get_expression(camera.get_frame())) == 'NOOB') then bike_push_sell = shopDB.trash(randi(shopDB.trash.count()))

Fragment kodu wspomnianego programu odpowiedzialnego za wynik bike fittingu. Jak dla mnie wygląda "legitnie" więc nie rozumiem dlaczego koledzy się czepiają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie urządzenia są i działają od lat, nie musicie już się tak popisywać  https://www.bikeradar.com/news/new-retul-muve-fit-bike-offers-dynamic-bike-fitting/

Nie słyszałem, żeby za ich pomocą ktoś decydował się pomiędzy gravelem a enduro, z drugiej strony jak klient zażyczy sobie, że chce wyprostowaną pozycję, komputer odfiltruje rowery, na których takiej pozycji nie uzyska. Oczywiście nie sądzę, żeby program znał takie marki jak Romet czy Lazaro, ale zawsze można na własną rękę poszukać czegoś podobnego :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej osób poleca rower z wygenerowanej bazy:

Ciekawe czy przynajmniej jest jakiś standard tej usługi, żeby nie było że za każdym razem wychodzi inaczej :D 

Wygląda to trochę jak wędka na amatorów którzy utożsamiają się z byciem PRO, przy sojowej latte wygeneruje rozpiskę "dobrych" rowerów i od razu wszystko sprzedadzą, okaże się że trzeba zainwestować w buty, spodenki, wkładki, siodło, pedały itp. Potem kupić uchwyt do samochodu bo tanimi nie przewieziesz carbonu, modną nawigację do Stravy i tak się ubierze klienta po uszy. Jeszcze sam wróci po trenażer i grę komputerową do niego. Czysty biznes, dlaczego się śmiejecie?

Kupilibyście to wszystko bez bike fittingu? Nawet nie będziecie wiedzieć że macie zły rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz @some1 ale dla mnie to nadal "usługa" typu "szukanie jelenia" ;) 

Przykładowo załóżmy że wciągnęła mnie szosa. Kupiłem pierwszy rower, niby fajnie ale nie do końca. Pojeździłem, zrobiłem "łydę", zacząłem startować w zawodach i liczę na więcej. Kolejny rower niby lepiej ale może można jeszcze lepiej. I wtedy powiedzmy zgłaszam się na fitting, a tam przy pomocy takich czy innych przyrządów i wiedzy dopasowują do mnie rower i wprowadzają korekty w pozycji. Owszem - może paść propozycje innego roweru, ale na zasadzie ewidentnie źle dobrany rozmiar czy geometria totalnie nie pozwalająca na optymalne ustawienie, tylko nadal będzie to rower szosowy bo chcę jeździć po asfalcie i tam się ścigać.

A tu mamy sytuację typu przeciętny Kowalski poszedł na "fitting" i powiedział, że chce siedzieć jak na tronie, to mu wygenerowali jakąś listę rowerów i wyszło że ma kupić trailówkę :)  Pomieszanie z poplątaniem. Choć jestem w stanie zrozumieć że coś takiego jest oferowane bo jak widać chętni się znajdą i nie marudzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że są te obecne trailówki czy enduro bo jak widać bez nich niektórzy byli by bez roweru. Polecajmy zatem tego typu rowery bo są wygodne... Chciał bym tylko by ktoś wytłumaczył mi jak dobiera się tego typu rower. Jakie są kryteria bo jak by nie było na szosie ma się względnie taką samą pozycję. Pomijam jakieś rowery do jazdy na czas, torze, triatlonowe. Wiadomo. Ale na trailówce cały czas pracujemy ciałem czy to na podjazdach czy zjazdach. I tu jest sedno czyli chyba ciapowaty styl jazdy typu elektryk klasy Turbo Levo na wałach Wiślanych. No to tutaj pole do popisu te szarlatany fittingowe mają ogromne. W tym to co napisał forumowicz wyżej czyli niejako łowienie frajerów na resztę. Potem trzeba kupić odpowiedni kask, buty, koszulki, ochraniacze i cholera wie co jeszcze z goglami włącznie. Oczywiście przesadzam bo w tych dziedzinach nie stosuje się tego typu badań. Ale znowu by kasa się zgadzała bo coraz więcej gęb jest do wykarmienia to naganiają na szkolenia z jazdy rowerem za niebotyczne pieniądze. Smutne jest tylko to, że ktoś kto jest zielony jak szczypiorek nagle po takim badaniu robi za eksperta i nagania na tego typu rzeczy. Z kolei czemu trailówka a nie enduro, które jest jeszcze bardziej wygodne czyż nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, m0d napisał:

Kolejny rower niby lepiej ale może można jeszcze lepiej. I wtedy powiedzmy zgłaszam się na fitting, a tam przy pomocy takich czy innych przyrządów i wiedzy dopasowują do mnie rower i wprowadzają korekty w pozycji. Owszem - może paść propozycje innego roweru, ale na zasadzie ewidentnie źle dobrany rozmiar czy geometria totalnie nie pozwalająca na optymalne ustawienie, tylko nadal będzie to rower szosowy bo chcę jeździć po asfalcie i tam się ścigać.

No przecież napisał, że jeździł wcześniej z mocno pochyloną pozycją jak na XC i to nie było to. Czym to się różni od tego co opisałeś? Rozumiem, że jakby zamiast sugerować Traila program odpowiedział "kup gravela", to zamiast żartów byłoby "uuuu, dobry algorytm😂

I zgadzam się, że bikefitting, prefitting, czy jak to się nazywa, to nie jest cyk, zdjęcie, pomiar kątów i wrzucamy w komputer. Tylko przede wszystkim wywiad z klientem i dobór roweru do jego potrzeb i oczkiwań. To, czy na koniec klient dostanie listę rowerów przygotowaną z głowy przez sprzedawcę, czy z komputera, ma już drugorzędne znaczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@some1kolega co z nim polemizujesz dokładnie napisał w czym rzecz a ty obracasz kota ogonem. Nie mógł by być żaden gravel bo żaden nie jest tak wygodny jak trailówka. Czego tu nie rozumiesz? W skrócie jak ktoś szuka super wygody nawet na Mazowsze niech sobie kupi traila lub enduro. Albo jeszcze inaczej czyli po raz kolejny nie ma ani jednego roweru xc, który nie ma sportowej geo i trzeba było kupić traila. To ja się pytam po raz kolejny czemu nie enduro? Jak program definiuje oba te rowery albo jak wygląda ten wywiad. To chyba nie są skomplikowane pytania dla fachury, który kogoś wysyła na takie badania. Bo to jak wygląda to w przypadku szosy, kwestia ustawień na samym kokpicie to ja wiem. Pytam o traila gdzie co by nie pisać manewrować za bardzo się nie da. No chyba, że będzie ktoś sobie robił jajca i wstawiał dziwne mostki i jakieś gięte w kosmos kiery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz duże kłopoty z interpretacją tego co się pisze. Nigdzie nie neguję fittingu jako takiego a piszemy o konkretnym przykładzie. I nic mi nie wkleiłeś poza tym co wszyscy wiemy znający się w temacie dotyczącym rowerów szosowych. Ja pytam o fitting w przypadku traila czy enduro a to nie to samo co szosa. Już nawet pomijam kwestię filozofii jazdy miedzy oboma kategoriami rowerów. Jak program czy jak człowiek nawet z 50 fakultetami zdefiniuje temat między takim Giantem Trance, Spectralem, jakimś trailowym Trekiem czy inną Santą o ile nie różnią te przypadki rozmiary ram. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretny przypadek opisany w tym wątku jest taki: Gość jeździł z mocno pochyloną pozycją "jak na XC", nie było mu wygodnie, poszedł na fitting, dostał propozycję rowerów trailowych, bo na nich będzie bardziej wyprostowany. Koniec tematu.

Cała reszta czyli teorie o programie, który decyduje za kogoś czy chce szosę czy enduro, albo ma uwzględniać charakterystykę zawieszenia i zachowanie na szlaku, to już tylko Twoje wymysły o które wykłócasz się już drugą stronę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, some1 napisał:

Rozumiem, że jakby zamiast sugerować Traila program odpowiedział "kup gravela", to zamiast żartów byłoby "uuuu, dobry algorytm😂

Nie, źle rozumiesz :) To była by taka sama bzdura jak podpowiedź kupna traila żeby mieć bardziej wyprostowaną sylwetkę bez patrzenia na to gdzie i jak delikwent ma zamiar jeździć.

3 godziny temu, some1 napisał:

No przecież napisał, że jeździł wcześniej z mocno pochyloną pozycją jak na XC i to nie było to.

Myślę, że jeśli nie miał ewidentnie złego rozmiaru, to było możliwość ustawienia tamtego roweru pod siebie. I to jest właśnie fitting :) 

Generalnie sama usługa polegająca na doradzeniu jak przychodzi ktoś zielony prosto z ulicy i mówi czego chce, po czym proponuje mu się ileś rozwiązań, byłaby ok. Ale nie w tej formie jak opisana, że dostajesz info żeby kupić traila mimo że jeździsz co najwyżej w prostym terenie, tylko dlatego żeby uzyskać nieco bardziej wyprostowaną sylwetkę... Myślę, że samych rowerów typu "mtb xc" czy "rekreacyjne mtb" jest na tyle dużo, że rzeczywiście w skrajnym przypadku można było co najwyżej zaproponować inny model pozostający w danej konwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, some1 napisał:

Konkretny przypadek opisany w tym wątku jest taki: Gość jeździł z mocno pochyloną pozycją "jak na XC", nie było mu wygodnie, poszedł na fitting, dostał propozycję rowerów trailowych, bo na nich będzie bardziej wyprostowany. Koniec tematu.

Cała reszta czyli teorie o programie, który decyduje za kogoś czy chce szosę czy enduro, albo ma uwzględniać charakterystykę zawieszenia i zachowanie na szlaku, to już tylko Twoje wymysły o które wykłócasz się już drugą stronę. 

 

@some1jak ja się wykłócam to ty zachowujesz się co najmniej agresywnie. @m0dtrybi o co chodzi ty nadal nie. Skoro dla ciebie polecanie od tak dla pozycji wygodnej trailówki jest normalne to wyrazy gratulacji w takim razie. Mam zupełnie odmienne poglądy w tej kwestii i ta tym kończę temat bo nic tu ciekawego nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, m0d napisał:

Generalnie sama usługa polegająca na doradzeniu jak przychodzi ktoś zielony prosto z ulicy i mówi czego chce, po czym proponuje mu się ileś rozwiązań, byłaby ok. Ale nie w tej formie jak opisana, że dostajesz info żeby kupić traila mimo że jeździsz co najwyżej w prostym terenie, tylko dlatego żeby uzyskać nieco bardziej wyprostowaną sylwetkę...

Skąd w ogóle teza, że ten trail był kupiony do jazdy w prostym terenie? Nic tu takiego nie padło albom ślepy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...