Skocz do zawartości

[Opony] Continental Speed Ride - częste przebijanie dętek


Sk27

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, od ponad roku jeżdżę na oponach Continental Speed Ride (700x42C, wersja drutowa). Przez ten czas zrobiłem na nich niemal 6000 km, ale przez ostatnie 800 kilometrów przebiłem aż cztery dętki. Wcześniej miałem 3000 kilometrów bez kapcia. Nie wiem co jest przyczyną częstego przebijania dętek.

Problem pojawia się zarówno przy przedniej oponie jak i tylnej. Ciśnienie jakie daję to 3,5 bara przy mojej wadze około 65 kg. Jeżdżę w terenie adekwatnym dla tych opon (50% asfalt, drugie 50% szutry, ubite ścieżki itp.) Sprawdzałem dokładnie wnętrze opon pod kątem ewentualnych kolców czy gwoździ i wszystko jest w porządku. Taśma obręczy także jest w dobrym stanie.

Dętki przebijam w różnych miejscach, najczęściej jest przód opony ( nie boczna ścianka). Korzystam z dętek Continentala oraz Schwalbe. Bieżnik opon jest w dobrym stanie, przód niemal jak nowy, tył delikatnie wyjechany w górnej części opony. Czy przez ten przebieg (6000 km) mogła się osłabić struktura opon czy może przyczyna leży gdzieś indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony mają różną odporność na przebicie. Wg. testów na stronie: https://www.bicyclerollingresistance.com/ najlepsze pod tym względem mają 5-cio krotnie większą odporność od najsłabszych. Przez lata najlepszą wkładkę antyprzebiciową miały opony Schwalbe. Teraz sytuacja się zmieniła i nie wszystkie modele są tak dobre. Twoje opony nie były przetestowane więc trudno powiedzieć że należą do tych słabszych ale jest na to duża szansa. Możesz przejrzeć testy i wybrać inny model który będzie miał wysoką odporność a jednocześnie bieżnik będzie Ci odpowiadał.

Brak szczęścia jest możliwy ale przy takiej ilości kapci mało prawdopodobny. U mnie przy przebiegu około 75.000-80.000 na Schwalbe Marathon Mondial nie było żadnego przebicia. Pokrywa się to z cyferkami z ww. strony: Mondial - Total Puncture Score Tread - 108 Points co jest wartością z tych najwyższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się porównać opon z wkładką do opon bez wkładki. Na Mondialach z wkładką można jeździć pod potłuczonych butelkach i kapcia nie złapiesz, więc kilkadziesiąt tys. bez flaka świadczy tylko o tym, że dostałeś to za co zapłaciłeś. Niestety nie wszystkim odpowiada dodatkowa masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...