Skocz do zawartości

[modernizacja] Peugeot Geneve


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, sprowadziłem z Niemiec rower trekkingowy Peugeot Geneve za śmieszną kwotę, który urzekł mnie od pierwszego spojrzenia. Chcę zrobić z niego rower do jazdy głównie po asfalcie, być może też do pracy (18km w jedną stronę asfalt 90%, szuter 10%) oraz na rodzinne wypady z córką w foteliku nad bagażnikiem. Mam inny trekking (Kross), choć to staruszek, a być może uda się wykrzesać coś więcej z Peugeota i Kross pójdzie na emeryturę ;)

Praktycznie nie ma żadnych info o tym rowerze, dlatego proszę Was o pomoc. Takie komponenty udało mi się z niego odczytać:

Rama alu, 

obręcz - Rigida Aries,  opony - tył innova  38" 40-622 700x38c   przód - 28x1 3/4 47-622

Klamkomanetki - Shimano Nexave ST-T300 3x7   

Wolnobieg -  Shimano 34 Megarange

Amor - SR Suntour T870

Pytania: 

1. Muszę wymienić tylne koło i wolnobieg.  Co lepiej kupić - wolnobieg czy kasete?  

2. Wolnobieg/Kaseta 3x7 czy ją zostawić czy wymienić na np 8 czy 9 z tyłu. czy ma to sens, czy poprawi jazde, słowem - czy warto?   

3. Po zakupie koła i wolnobieg/kasety - Jaki łańcuch do tego? (założony jest już mocno rozciągnięty)

4. Jakie opony do tego zestawu polecacie?

5. Amor przedni - mało info na jego temat w necie, tak czy siak wymieniać go czy zostawiać?

Korbę i przednie przerzutki myśle że zostawie tak jak są. Szczerze to podobają mi się klamkomanetki w tym rowerze ;) 

Proszę o pomoc i rady :)

https://imgupload.pl/images/2021/09/04/20210901_173049.jpg
https://imgupload.pl/images/2021/09/04/20210901_173107.jpg
https://imgupload.pl/images/2021/09/04/20210901_173013.jpg
https://imgupload.pl/images/2021/09/04/20210901_173251.jpg

 

 

Edytowane przez speedwayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że kasetę - możesz nawet zostać przy 7 rzędowej, bo bez problemu taką jeszcze dostaniesz i zamontujesz na bębenek 8 rzędowy (z podkładką). No i jak chcesz zostawiać manetki to akurat. Łańcuch KMC X8 jest często polecany i mogę potwierdzić, że jest ok.

Jaki budżet na opony? Schwalbe Marathon, albo jakieś Continental Tour.

Amortyzator bym przejrzał, nasmarował i zostawił, chyba, że marzy Ci się taki naprawdę działający?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, seraph napisał:

Jasne, że kasetę - możesz nawet zostać przy 7 rzędowej, bo bez problemu taką jeszcze dostaniesz i zamontujesz na bębenek 8 rzędowy (z podkładką). No i jak chcesz zostawiać manetki to akurat. Łańcuch KMC X8 jest często polecany i mogę potwierdzić, że jest ok.

Jaki budżet na opony? Schwalbe Marathon, albo jakieś Continental Tour.

Amortyzator bym przejrzał, nasmarował i zostawił, chyba, że marzy Ci się taki naprawdę działający?

Polecisz jakąś konkretną kasetę?  

Duża różnica w jeździe będzie jeśli zamontuje 8 z tyłu? Ma to sens?

Opony poniżej 100 zł. Do tego jakąś konkretną obręcz wzmacnianą, w dobrej cenie?

Generalnie amor wg mnie nie działa, nadaje się do serwisu, pytanie czy dam radę sam to zrobić jeśli nigdy nie robiłem. Jaki ewentualnie amorek na podmiane byłby dobry do tego roweru? Czy to gra warta świeczki?

@woojj   rozebrałem koła i wolnobieg i niestety, koło jest skrzywione i kiepskiej jakości, a do tego ma krzywą oś. Wolnobieg natomiast, tzw. rekinki i jeden ząbek zjechany na maxa. Muszę to wymienić i chce ;)

Edytowane przez speedwayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta w sumie może być dowolna byleby Ci przełożenia odpowiadały. Jakościowo wszystkie wypadają podobnie, bo to w lwiej części łańcuch decyduje o żywotności napędu.

8 z tyłu to wymiana manetek i sens to ma tylko wtedy jeśli czegoś Ci brakuje obecnie. Dojdzie Ci 1 bieg - dodatkowy lżejszy, lub 1 gdzieś w środku dla płynniejszego stopniowania. Minimalne zębatki są prawie zawsze jednakowe niezależnie od ich ilości.

Ten amortyzator jest tak prosto zbudowany, że każdy da radę o ile jest jeszcze opcja go rozebrać, bo może być przerdzewiały na wskroś.  Podmiana na coś rzeczywiście dobrego może być bardzo ciężka, bo masz stary standard sterów (1 cal i skręcane), a wymiana na coś podobnej jakości jest bez sensu jeśli ten da się przynajmniej nasmarować i cokolwiek będzie się uginał.

Koła radziłbym poszukać w całości zależnie od budżetu. Będzie łatwiej. Chyba, że planujesz jakieś grube wyprawy i konkretne obciążenia. Do zwykłej, codziennie jazdy budżetowe koła się nadają. Porządny zaplot jest więcej wart niż nawet najtwardsza obręcz.

Continental Ride Tour

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seraph  Dziękuje serdecznie za merytoryczne podpowiedzi. 

To przerzutki a co za tym idzie klamkomanetki zostawiam.

Amor zostawiam i spróbuje z nim powalczyć.

Opona -  bardzo mi se podoba zaproponowana przez Ciebie! Biorę ;)

Co do kasety - znalazłem dwie, różnica w cenie duża, dlaczego? Która wybrać lepiej? :

https://allegro.pl/oferta/shimano-cs-hg200-7-kaseta-7-rzedowa-12-32-oryginal-10563376381

https://allegro.pl/oferta/kaseta-shimano-7-rz-czarna-12-32t-cshg200-36952-10626519946

Myślę o tym hyperrange, gdyż łatwiej się podjeżdża, chyba że nie sugerować się tym?

+ do tego łańcuch który polecałeś czyli https://allegro.pl/oferta/kmc-x8-lancuch-6-7-8s-sr-sz-x8-93-spinka-8770079932

muszę tylko spojrzeć na ilość ogniw w moim starym.

koło: czy warto opłacać do tego Kands czy brać tańsze Shimano?

https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-28-wzmacniane-shimano-na-kasete-7s-10414436540

https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-28-29-kands-tarcza-vbrak-maszynowe-kt801-9981457006

I myślę że można wszystko sklejać do kupy i będzie ok...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są te same kasety. Różnica w cenie pewnie wynika z tego cyrku, który się teraz odstawia z cenami wszystkiego. "Za moich czasów" to taka kaseta kosztowała 30 zł😆 To Twoje hyperrange to pewnie zębatka 34T, a w tych kasetach jest 32T, więc jeśli nie używałeś najlżejszego biegu podczas każdej wycieczki to sobie pewnie poradzisz.

Łańcucha i tak nie znajdziesz pewnie idealnie tej samej długości co Twój, bo prawie zawsze się go skraca do konkretnego napędu i roweru. Skuwacz to jest przydatna rzecz.

Koła jak koła. Ja bym wziął to pierwsze, bo piasta nie ma zbędnego mocowania na tarcze hamulcową.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zrobiłem wszystko o czym pisałem z Wami, dziękuję za porady i proszę o jeszcze jedną - przednia korba.

Zauważyłem że i korba nie wygląda najlepiej i dlatego chce ją wymienić, oczywiście przerzutki zostają (przód 3 i tył 7 z Hyperglide). Oczywiście nie ma żadnych napisów, ale szperając w necie sądzę że jest to korba Shimano Nexave i na 99% jest na kwadrat.

Pytanie czy jakakolwiek będzie pasować. Np taka: https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-fc-ty301-170-mm-48x38x28-170-mm-10785723038

Czy jednak zastanowić się nad modelem wyższym np. Alivio?  A może wymieć tez suport?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...