Skocz do zawartości

[Pierwszy full] XC czy Trail


Rekomendowane odpowiedzi

 

7 minut temu, Kaloryfer napisał:

ty szukasz specyficznego singla aby udowodnić, że 26 jest lepszy. Gdyby tak było to w maratonach były by 26 a nie 29.

Czytaj uwaznie bo polemizujesz sam ze sobą - taka trochę donkiszoteria. Nigdzie nie pisałem, że jest lepszy - to twoje wypbrażenia, kreacje - stąd tak śmiesznie to sie czyta :) Poszerzyłem nieco horyzonty kształtowane przez marketingowe komunikaty.- to wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę na temat, choc może trudno ci to zrozumieć. Żeby by lo łatwiej: geometria progresywna ma swoje zalety, ale ma tez swoje bardzo powazne wady. Spróbuj ochłonąc i to przemyśleć. 

Bo na razie sadzisz takie dyrdymały, ze szkoda odpowiadać - więc juz mi się nie chce kontynuować  :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, 3citybike napisał:

Do XC przekonuje mnie zwrotność - nie sądziłem ze stabilność zjazdów Trail nie idzie w parze ze zwrotnym i zwinnym rowerem, a skoro wygodę poprawie bikefittingiem i zakładając moje preferencje wszystko ma sens

Namieszali ci w głowie już zupełnie. Bikefittingiem to sobie możesz poprawiać jak sobie kupisz szosę... Nawet enduro jak jest we właściwych rękach poleci szybciej niż każdy xc bo każdy rower w swoich założeniach jest tak dobry jak dobry jest jego użytkownik. Jak spotkasz jakąś melepetę wyowijaną jak ludzik Michelina to potem masz takie a nie inne opinie o zwinności i zwrotności. Oczywiście poziom kosmos ale krótki film z takiego byle co po bułki pod Wieliczką. Sławek Łukasik na rasowym enduraku. Chcesz wyciągać wnioski to od tego typu ludzi a nie teoretyków. Sam jestem leszczem i są ludzie ileś tam poziomów wyżej dlatego już mi się nie chce prostować tych przeinaczeń jakie tutaj padły. Jeden forumowicz spasował a ja jestem drugi. Kup co tam ci doradzą i jeździj. 

Tu masz trening Synonimem i pewne wnioski na koniec;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kaloryfer napisał:

Gdyby 26 były by lepsze to by nie wyginęły. Kto startuje teraz na 26? 29 maja więcej plusów więc są lepsze.

Były jeszcze rowery XC z kołami 27,5 ... 5 lat temu Włoszczowska jadąc na 29er przegrała złoto olimpijskie z zawodniczka jadąc na rowerze z kołami 27,5. Nino dopóki miał wybór to jeździł na kołach 27,5 i wygrywał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tyfon79 napisał:

Namieszali ci w głowie już zupełnie. Bikefittingiem to sobie możesz poprawiać jak sobie kupisz szosę... Nawet enduro jak jest we właściwych rękach poleci szybciej niż każdy xc bo każdy rower w swoich założeniach jest tak dobry jak dobry jest jego użytkownik. Jak spotkasz jakąś melepetę wyowijaną jak ludzik Michelina to potem masz takie a nie inne opinie o zwinności i zwrotności. Oczywiście poziom kosmos ale krótki film z takiego byle co po bułki pod Wieliczką. Sławek Łukasik na rasowym enduraku. Chcesz wyciągać wnioski to od tego typu ludzi a nie teoretyków. Sam jestem leszczem i są ludzie ileś tam poziomów wyżej dlatego już mi się nie chce prostować tych przeinaczeń jakie tutaj padły. Jeden forumowicz spasował a ja jestem drugi. Kup co tam ci doradzą i jeździj. 

Tu masz trening Synonimem i pewne wnioski na koniec;

 

Stary masz u mnie pifko :) 

@3citybike chłopie jaki bikefitting... na 2h jazdy ?? To nawet na Wigry nie zacznie Ci mrowieć paznokieć w małym palcu w bucie ;) ale może te geo współczesne to sprawka foliarzy i w rzeczywistości będziesz wzmacniał sygnał 5G i zacznie Ci w mózgu buzzować,  proszę nie obraź się, ale chyba naprawdę masz za dużo $$$, więc popieram @karolyfer szczególnie w jednym:

5 godzin temu, Kaloryfer napisał:

- kup ładny i dobry żebyś później nie żałował zaoszczędzonych pieniędzy

Ze szczególnym nastawieniem na "ładny"... będzie ładny nawet super-enduro to przez współczynnik lansu podjedziesz w TPK wszystko, skoro kondycję masz :) i nie jest to żadna złośliwość. 

Btw kolego @karolyfer przejąłeś pałeczkę, więc z przyjemnością poczytam jak tu zostaniesz "uświadomiony" przez niosących kaganek edukacji rowerowej. 

4 godziny temu, 3citybike napisał:

stać mnie na FS i taki kupię ale skoro mam wydać trochę pieniędzy to słabo wtopić i żałować, stad uruchomiłem wątek. Pojeżdżę nim 10 lat a potem elektryk 🙂

Do XC przekonuje mnie zwrotność - nie sądziłem ze stabilność zjazdów Trail nie idzie w parze ze zwrotnym i zwinnym rowerem, a skoro wygodę poprawie bikefittingiem i zakładając moje preferencje wszystko ma sens

 Wiesz co jest najzabawniejsze... w pierwszym poście napisałeś, że jeździłeś Cannondale Scalpelem i po tym teście, wadą była dla Ciebie cena :) :) :) a po 6 stronach już nagle uświadomiłeś sobie (nie jeżdząc niczym innym), że jechałeś autobusem i to jeszcze nie skręcającym. 

Co do elektryka, to może umówmy się w TPK, dam Ci swojego na 1h i wtedy pogadamy... aha i konieczne weź pulsometr ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calkowicie sie zgadzam i potwierdzam. Gdyby nie internet to bym nie wiedział że ktokolwiek narzeka na nowoczesną geometrię w rowerach -> dla mnie super jest. A na elektryku można sie ujechać jak świnia, że tak kolokwialnie powiem. Autorze, dostałeś od Darka propozycje przejażdżki na elektryku, nie odpuszczaj :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wkg napisał:

Ale nie piszemy tu o mazowieckich pożarówkach. Choć tak prawdę mówiąc na tych pożarówkach to ja graveli nie widzę. Albo piach albo błoto. Jak się jakiś biedak zapuści gdześ w Kampinos albo MPK to się męczy "szlifując technikę"  czyli - mówiąc po ludzku - starając się nie pchać i nie utopić w piachu lub w błocie ale błyskawicznie ucieka na asfalt lub bulwary. Leśne przecinki gdzie leży igliwie to juz wogóle kosmos dla gravelka.

A Ty znowu te swoje fantasmagorie :) To że ktoś nie potrafi/nie chce/wydaje mu się to dziwne i nie na miejscu i niby czegoś nie widzi albo nie chce widzieć, to nie znaczy że coś takiego nie ma miejsca. Tak, wiem, "na emtebe pojedziesz szybciej ultra wymagającą fioletową trasę w empeka" ;) A ja wolniej, ale o ile więcej zabawy :) :D 

11 godzin temu, Tyfon79 napisał:

każdy rower w swoich założeniach jest tak dobry jak dobry jest jego użytkownik.

O to to :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2021 o 20:31, Kaloryfer napisał:

@3citybike

Spójrz sobie też na rowery Cube. Dobre parametry w podobnych pieniądzach.

 

 

Cube AMS ONE11 C:68X TM29 ~4.8k euro

https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/mountainbike/fullsuspension/ams/cube-ams-one11-c68x-tm-29-flashgreynolive/

 

 

Cube AMS ZERO99C:68X Race ~4.3k euro

https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-120/cube-stereo-120-hpc-slt-29-flatprizmblackncarbon/

 

Cube Stereo 120 HPC SLT 29 ~4.5k euro

https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-120/cube-stereo-120-hpc-slt-29-flatprizmblackncarbon/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW

Na stronie dystrybutora są podane miejsca, gdzie można przetestować. W Warszawie są 2 sklepy teoretycznie. Ja będę jechał (mam nadzieję) niedługo po zareklamowaną klamkę od mojego Geniusa, to sobie chociaż obejrzę nowego Sparka, bo na Mkę w moim przypadku to nawet wsiadać nie ma sensu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka rzeczy się nałożyło. Przede wszysktim - w końcu pojeździłem po górach. Co prawda hardtail mi na razie wystarcza, ale z drugiej strony - po co się ograniczać i jeździć ciągle w te same miejsca? :) Full, tym bardziej ze skokiem 120mm, daje więcej możliwości i frajdy.
Po drugie: nie chcę już za bardzo w obecny rower inwestować, a niestety jest na SRAMie, więc to niekończąca się opowieść - trwałość SRAMa Eagle to totalne nieporozumienie, a biorąc pod uwagę ceny, to już w ogóle. Myślę nad wymianą wiosną napędu na Shimano, ale jak tak pomyślę, to chyba jednak średnio mi się to teraz opłaca.
No i po trzecie - boję się, że za rok czy dwa ceny tak mocno pójdą w górę, że za odpowiednika Sparka RC Team Issue AXS 2022 w 2024 trzeba będzie zapłacić 26-27 tys...

Oczywiście od razu byłby swap napędu na Shimano. W cenie GX'a AXS spokojnie założę mix XT/XTR.


Pomyśleć, że po prezentacji nowego Sparka mówiłem "średni, nie bardzo mi podchodzi", "taki sobie"... A teraz strasznie mi się podoba. :)
Gdybym mógł sobie pozwolić na wydanie takiej kasy na rower, to z miejsca brałbym Sparka 900 Tuned AXS...no coś pięknego!
https://pictures.ssg-service.com/286/286281_1795785_png_zoom_5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW „Pomyśleć, że po prezentacji nowego Sparka mówiłem "średni, nie bardzo mi podchodzi", "taki sobie"... A teraz strasznie mi się podoba. :) „ ewolucja! Rower śliczny, waga niska , skok w sam raz , ino brać ! 
 

„ Po drugie: nie chcę już za bardzo w obecny rower inwestować, a niestety jest na SRAMie, więc to niekończąca się opowieść - trwałość SRAMa Eagle to totalne nieporozumienie, a biorąc pod uwagę ceny, to już w ogóle.„ na razie odpukać ok .. parę dni temu na trasie dh w Brdo całkiem zdrowo wypaliłem o kamień , przerzutka przetrwała i działa , haka nie urwałem , chyba cud? 
 

„Przede wszysktim - w końcu pojeździłem po górach.„ gdzie pojeździłeś? 
 

pozdr! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2021 o 08:38, m0d napisał:

A Ty znowu te swoje fantasmagorie :) To że ktoś nie potrafi/nie chce/wydaje mu się to dziwne i nie na miejscu i niby czegoś nie widzi albo nie chce widzieć, to nie znaczy że coś takiego nie ma miejsca. Tak, wiem, "na emtebe pojedziesz szybciej ultra wymagającą fioletową trasę w empeka" ;) A ja wolniej, ale o ile więcej zabawy :) :D 

Teraz rozumiem. Po prostu nie znasz MPK i jeździsz po nudnych pożarówkach - to fakt, można i na gravelku, Wigrach czy Ukrainie . Fioletowa nie jest wymagająca, tam można zrobić średnią 25. Czarna - szczególnie na południu, wydma już mocniej daje w kość, jest bardziej wymagająca. Długimi momentami i połowy tego 25 nie mogę zrobić. Tam na gravelku możesz sobie najwyżej poszlifowac technikę. Technikę noszenia roweru oczywiście. Ale nie widziałem, żeby ktos to robił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapłaciłem chyba ani razu więcej niż 150 zł za przegląd gwarancyjny...

1500 mogą krzyknąć, jak sobie zażyczysz serwisu amortyzacji, piast, wymiany napędu, klocków, przewodów... zwykły przegląd gwarancyjny polega na wizualnym sprawdzeniu ramy, sprawdzeniu połączeń śrubowych, usunięciu ewentualnych luzów, regulacji hamulca, biegów. Chyba na drugim przeglądzie jest wymagany serwis amortyzacji. Ale nie jest powiedziane, że musisz to robić w miejscu zakupu. Ba! Wręcz nie jest to wskazane, bo powinien to zrobić autoryzowany serwis. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...