Skocz do zawartości

[Pierwszy full] XC czy Trail


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, DarekH napisał:

Dokładnie, jak wymieniłem koła z fabrycznych na XR391 to Trance 29 zmienił się tylko na +

I to jest główny argument przeciwko bezmyślnemu kupowaniu endurowych kloców. Wielu ludzi popełnia ten błąd. Jeżeli nie używa ich sie w górach zgodne z przeznaczeniem  po prostu nie nadają sie do normalnej jazdy. Społeczeństwo najpierw kupuje rower kierując sie przekazem marketibgowym a potem zmienia koła na wylajtowane koła z ścigaczy  XC typu XR391 żeby to wogóle chciało jeździć :(

Dlatego zdecydowanie XC - tym bardziej, ze marketing zmienia je powoli w nie już ścieżkowe ale endurowe kobyły :(

Dokładnie na tej zasadzie ludzie kupuja "mtb" na miasto i robia z nich crossy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, 3citybike napisał:

Dziękuje Wam za podpowiedzi i opinie. Bardzo pomocne, fajnie mnie ukierunkowaliscie

A jak mogą być podzielone niech świadczy świeży test Neurona

https://enduro-mtb.com/en/canyon-neuron-cf-slx-9-2021-review/

 

 

Aż przejrzałem te testy. Tu np test Neurona 2020 na aluminiowej ramie(patrząc po geometrii taka sama) - mocno podzielone zdania w ich redakcji również :) 

https://enduro-mtb.com/en/canyon-neuron-al-7-2020-review/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DarekH napisał:

Dokładnie, jak wymieniłem koła z fabrycznych na XR391 to Trance 29 zmienił się tylko na +

Nie chciałbym tak delikatnych obręczy w fullu, zbyt często zdarzają mi się niedoloty... dlatego mam dwa rowery. W fullu już dwa wgnioty na ramie, trzy wgnioty na tylnej obręczy, raz pogięta korba... i jeździ dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, wkg napisał:

I to jest główny argument przeciwko bezmyślnemu kupowaniu endurowych kloców. Wielu ludzi popełnia ten błąd. Jeżeli nie używa ich sie w górach zgodne z przeznaczeniem  po prostu nie nadają sie do normalnej jazdy. Społeczeństwo najpierw kupuje rower kierując sie przekazem marketibgowym a potem zmienia koła na wylajtowane koła z ścigaczy  XC typu XR391 żeby to wogóle chciało jeździć :(

Dlatego zdecydowanie XC - tym bardziej, ze marketing zmienia je powoli w nie już ścieżkowe ale endurowe kobyły :(

Dokładnie na tej zasadzie ludzie kupuja "mtb" na miasto i robia z nich crossy 😕

Trance i enduro ?? Kolego Tobie to już wszystko poza XC to enduro ;) Akurat DHR/DHF to opony na wyrost do tego roweru i nawet w testach o tym pisaali, ale że zostały jako drugi komplet jak było więcej w dół niż pod górę, to miałem ten komfort że sobie przekładałem w zależności jak i gdzie jechałem. Jaki masz wybór kupując taki lekki trail, ba jakikolwiek rower na ogumienie ?? Neuron co tam ma za gumy ...NN no to rzeczywiście trailowa opona jak cholera :) :) :) ... tak tak marketing, Nino też wygrał WC bo marketingowcy go pchali na podjazdach w nowym enduro/Sparku, niedługo połączą EWS z XCO bo to przecież w sumie teraz to samo.  

@KSikorski

XR 391 dają radę, przy TPK bez łomotania jakiś wielkich gap-ów.  Trance 29 przy swoim skoku 130/115 to był taki najbliższy XC rower, gdzie w Trance 27,5 tam można się bardziej pobawić, co pokazują filmiki które pokazał @Tyfon79 . Miałem kilka przejazdów po BFW na tych "papierowych" obręczach i mimo kilku strzałów na obręczach nawet jednej ryski nie było (może za wolno było ;) ).

@Tyfon79

Co do HT i singli w TPK, to oczywiście że się da, sam jak tylko dorwę rame NS Eccentric zbuduje HT (mam graty, komplet kół 27,5 napęd, tylko widelec 150mm chyba będzie przegięciem), żeby dla odmiany od e-bike (tak wiem to nie rower) spróbować pojeździć m.in. po singlach od BFW. I tak pewnie, można tam spróbować XC pojeździć, tylko szczerze to średnia przyjemność, jeżdziłem Merida 500 Lite i to było nieporozumienie. Natomiast TPK ma mnóstwo fajnych interwałowych tras pod XC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wkg napisał:

Wszędzie można takie mistrzostwa zrobić. W Łagiewnikach pod Łodzią też. Pytanie jak kolega chce jeździć. Na takie trasy to trail ... 

XCO pewnie tak. XCM to raczej już nie bo trasa musi mieć te kilkadziesiąt kilometrów i dużo przewyższeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, 3citybike napisał:

W kierunku XC full

A może Canyon wypuści do wiosny nowego Neurona ...

pozdrawiam 

Myśle, że jest spora szansa, że będzie aktualizacja tego modelu. 

Teraz, Mateusz_Brycki napisał:

XCO pewnie tak. XCM to raczej już nie bo trasa musi mieć te kilkadziesiąt kilometrów i dużo przewyższeń

Oj stary, spokojnie TPK to nie jest lasek w koziej wólce, sam widzę jak chłopaki wrzucają na Strave trasy np. 40km i ok. 1400 m przewyższenia... no to nie ma co narzekać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie odnosiłem do Łagiewnik pod Łodzią. Co do TPK to nie mam cienia wątpliwości zwłaszcza ze w zeszłym roku były u Was MP XCM. Szczerze trochę Wam zazdroszczę tak dobrych terenów do jazdy na zimę.

https://www.traseo.pl/trasa/7r-cst-mtb-gdynia-maraton-uci-c1 to widze trasa tegorocznego maratonu - 2.5k w górę na 55km to jest konkret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2021 o 18:40, 3citybike napisał:

Tylko trasy leśne - wzgórza morenowe wokół Trójmiasta, ścieżki szutrowe, ścieżki leśne z korzeniami, droga asfaltowa to dojazdy do lasu. Nie skaczę, ale teren jest urozmaicony, sporo górek, podjazdów i zjazdów. Jeżdżę około 2h, bardzo sporadycznie dłuższe wycieczki. Nie ścigam się w maratonach. 

Co chcę kupić: full, lekki, wygodny i komfortowy.

Rozum podpowiada, że żaden z wymienionych typów.

Ale skoro po prostu chcesz kupić fulla, bo standardowo wyobrażasz sobie że zawieszenie jest "dla wygody", to i tak go kupisz. Dywagacje są zbędne, co najwyżej młyn na wodę kilku-kilkunastu forumowiczów którzy lubią sobie popytlować w takich tematach ;) 

8 godzin temu, Mateusz_Brycki napisał:

Przecież w TPK były mistrzostwa polski maratonie XC w zeszłym roku.

A w Warszawie były w XCO. tylko co z tego wynika? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Ale skoro po prostu chcesz kupić fulla, bo standardowo wyobrażasz sobie że zawieszenie jest "dla wygody", to i tak go kupisz. „

..no właśnie, częsty błąd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, m0d napisał:

Rozum podpowiada, że żaden z wymienionych typów.

Ale skoro po prostu chcesz kupić fulla, bo standardowo wyobrażasz sobie że zawieszenie jest "dla wygody", to i tak go kupisz. Dywagacje są zbędne, co najwyżej młyn na wodę kilku-kilkunastu forumowiczów którzy lubią sobie popytlować w takich tematach ;) 

A w Warszawie były w XCO. tylko co z tego wynika? ;) 

Jestem otwarty i na Twoja konkretna propozycje 🙂

Nigdy nie jeździłem fullem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fullu jest też łatwiej. W weekend byłem w Bielsku, na trasie, która była szczytem możliwości dla mnie na fullu, spotkałem gościa w Lycrze na HT XC. Nie zabił się, jechał z podobną prędkością. Znaczy - był dobry.... Ja jeżdżę po górach prawie od 30 lat, kolega, który kupił rower w tym roku też tam jechał - on miał 160mm skoku, ja 115, a ten ścigant na HT 0mm (no, może coś mu się ten karbon ugiął). Wiele błędów jest wybaczone, trakcja przy podjazdach zapewniona (byle serce wytrzymało), chwila nieuwagi albo pozostanie na siodełku nie skutkują wbiciem kręgosłupa w czaszkę.  Tak więc doświadczeni i sprawni kolarze będą pisać, że full nie potrzebny, a trochę słabsi, że im pomaga. Byle nie przegiąć i nie brać superenduro na Las Kabacki. Ja mam fulla od ponad 18 lat, ale wcześniej i bez amortyzowanego widelca się jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, DarekH napisał:

Co do HT i singli w TPK, to oczywiście że się da, sam jak tylko dorwę rame NS Eccentric zbuduje HT (mam graty, komplet kół 27,5 napęd, tylko widelec 150mm chyba będzie przegięciem), żeby dla odmiany od e-bike (tak wiem to nie rower) spróbować pojeździć m.in. po singlach od BFW. I tak pewnie, można tam spróbować XC pojeździć, tylko szczerze to średnia przyjemność, jeżdziłem Merida 500 Lite i to było nieporozumienie. Natomiast TPK ma mnóstwo fajnych interwałowych tras pod XC. 

Wszystkim się da tylko pytanie po co? Zobacz o czym tutaj w ogóle jest temat. Gość przesiada się ze starego roweru na współczesny, chce coś na 2 godz a jest gadanie między innymi o wadze. Taka zemsta nastała dla tych wszystkich frajerów co lata temu cudowali z wagą co to obecnie się robi. Ale w głowach nadal siedzi ta ciemnota co do wagi. Nie wiem czy mi się przewidziało ale widzę w Sparku Pike, dołożyć w niektórych myk myka i wagowo robi się praktycznie tyle samo co trailówka typu Spectral na ten przykład. Mój Reign warzy około 15 kg a niektóre Sparki 14,5 kg z tego co podają. Ale oni nadal będą tłukli bzdurne teorie o wadze. Doszły bardziej "siermiężne amorki, myk myki, szerokie obręcze a oni nadal tkwią mentalnie z 10 lat wstecz. Czy taki Spark nie jest na zawody xco? No jest więc w czym problem z tą wagą gdzie różnica to albo 1 kg albo max 2 i to ma być odczuwalne w poruszaniu się po lesie przypominam w wersji amatorskiej przez 2 godz?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...