Skocz do zawartości

[Gravel] specialized, Cannondale, Cinelli 11.000-21.000


Rekomendowane odpowiedzi

Myśle nad zakupem gravela i chciałbym zaciągnąć Panstwa opinii i rady.  
Wymagania :
Budżet 11.000 - 21.000 
Rama karbon
GRX najlepiej 810 (ale inne grupy tez wchodząc grę)
Komfort 
Rozmiar raczej M; mam 173 cm, przekrok 78cm;
Trasy - głównie okoliczne lasy (mieszkam w Brzegu woj. Opolskie) ; trochę asfaltu; raczej 1 dniowe jazdy bez ścigania; jeżeli mi wpadnie pomysł kilkudniowej wycieczki (choć wątpię, za wygodny jestem do bikepacking) to raz w roku ; będzie ze mną jeździł w delegacje (ale w bagażniku) oraz na wyjazdy wakacyjne; po bardzo trudnym terenie, błocie raczej nie będę jeździł - od tego pozostanie Synonym
 
I mam następujących kandydatów (ale otwarty jestem także na inne opcje)
  • Specialized Diverge Sport 
  • Specialized Diverge Comp
  • Cannondale Topstone 5
  • Cannondale Lefty 3
Oraz mój faworyt (wizualnie zakochany jestem)
  • Cinelli King Zydeco 2021 GRX 1X

 

Teraz użytkuje:
  • Trek Domanse SL5
  • NS Bikes Synonym TR2 
Gravel ma być 3 rowerem 
 
Bardzo będę wdzięczny za rady :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, w takim budżecie ciężko kupić zły rower, co najwyżej nie dopasowany. Więc jak chcesz to kupuj sercem ;)

Jeśli chodzi o Speca, to sporo sklepów może mieć błąd w specyfikacji, tam jest GRX600 a nie 800. Ma też starszą wersję FutureShocka na samej sprężynie, dopiero Comp ma tą nową z regulacją tłumienia. 

Przy takim budżecie możesz nawet się szarpnąć na Grizla z Ekarem 1x13 i karbonowymi kołami. Ale tańsze Grizle CF SL to też fajne rowery, mam i póki co mogę polecić. Wersja wyposażona jak ten Specialized Comp za 21 tysięcy kosztuje u Canyona 14, mam wątpliwości czy sam Future Shock jest wart takiej dopłaty. 

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-slx/

Choć w sumie zamiast kupować jeszcze jeden rower może po prostu wystarczy drugi komplet kół do Domane? Tam chyba jest spory prześwit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Tak Domane ma spory prześwit, ale zostanie u mnie tylko jako szosa Endurance;  Sprawdzę sobie propozycje Canyona (dziękuje bardzo), na pierwszy rzut oka wygląda ciekawie. 

Odnośnie Cinelli - tak byłby to zakup sercem; myślę aby ewentualnie go wyposażyć w sztycę carbonowa; wymienić mostek; może kierownicę; wiem geometria sportowo gravelowa (ale czy aż tak?); myślisz, że byłby to błędny/nie dopasowany wybór ? czytam o geometriach, gravelowych najlepszych wymiarach reach, stack` i wiem, że coraz mniej wiem :)   

odnośnie Spec`ów zdaje sobie sprawę w rozbieżnościach w specyfikacjach; rozważam głównie Comp; 

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-slx/grizl-cf-slx-8-1by/2716.html?dwvar_2716_pv_rahmenfarbe=GN%2FBK&dwvar_2716_pv_rahmengroesse=S

cena spora 😅 ale maszyna wyposażona olśniewająco ; przejrzę też na modele półkę niżej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ofertę Canyona to zwróć uwagę że oprócz Grizla jest jeszcze Canyon Grail, pozycjonowany jako mniej terenowy. Osobiście odrzuciłem go ze względu na nietypowy kokpit, ale może Tobie się spodoba. Choć ta terenowość Grizla to też głównie ze względu na prześwit opon, geometria jest bliżej szosy niż wiele modeli od innych producentów.

Geometrię najprościej porównać z tym co masz, patrząc głównie na długość górnej rury (TTH), długość mostka, stack i reach. Skoro masz już szosę endurance, to masz już punkt odniesienia i nawet na "sportowym" gravelu nie powinno być jakiegoś szoku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, some1 napisał:

Wersja wyposażona jak ten Specialized Comp za 21 tysięcy kosztuje u Canyona 14, mam wątpliwości czy sam Future Shock jest wart takiej dopłaty. 

Różnica w cenie katalogowej jest faktycznie bardzo duża. Niemniej jednak wydaje mi się, że chyba nikt ogarnięty nie kupuje drogiego Treka, Speca, czy C'dale w cenie katalogowej.

King Zydeco jest dość sportowym gravelem, ale pytanie czy jest to wada skoro i tak masz do dyspozycji wygodnego Domane. Może to być właśnie miła odmiana w stajni. No i nie jest oklepanym rowerem. W Polsce raczej czymś rzadziej spotykanym.

Ja miałem styczność z Diverge Comp. Poza ceną i może wagą mogę jedynie polecić. Niezwykle przyjemna mieszanka świetnej, wyważonej geometrii + fajne działanie FS. Sam od trzech sezonów użytkuję rower z podstawowym FS i jestem bardzo zadowolony. Natomiast czy obecność FS w rowerze jest decydującym czynnikiem o jego zakupie to już każdy musi ocenić sam. Najlepiej po jeździe próbnej. Diverge Comp 2022 ma już napęd Rival 1x11.

Nie wiem czy widziałeś, ale na 2022 Trek będzie miał nowego Checkpointa. Rower dostał zupełnie nową ramę ze zmienioną geometrią.

P.S. Ze sportowych graveli od ,,ciekawych'' marek to jest też Cervelo Aspero:

https://www.cervelo.com/en/aspero

polska cena wersji GX 2x11 i na kołach Reserve:

https://mrozbike.pl/rower-cervelo-aspero-grx-rx810-carbonred-p-1955.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki ; no to sprawdzam Treka :) nie wiedziałem że 2022 ma przynieść spore zmiany; 👍;

Na Speca na bank wyrwę ewentualny rabat; FS nie jest decydujący, ale jest to element robiący różnicę ; 

King Zydeco - oprócz pięknego malowania; będzie unikatowy; dla mnie to zaleta; może będę miał za tydzień/dwa okazję zobaczyć na żywo 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję Pitof i Some1; w międzyczasie dochodzi jeden argument przeciwko Cinelli - znane marki będzie ewentualnie łatwiej odsprzedać

Grail - też odrzuciłem przez kokpit ; jakoś nie moja bajka 

Cervelo znam, rozważałem; w sumie nie wiem czemu nie umieściłem w zestawieniu 

i tak robi się coraz ciężej... :) ; dzięki za podesłanie scott`a wygląda super ; ciekawe na ile go wycenią  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw się zastanów czy chcesz ciekawy rower dla siebie i ma się podobać tobie czy priorytetem jest to jak łatwo go będzie kiedyś sprzedać. 

BTW kupować gravela, który będzie bardziej agresywny niż posiadania 'szosa"? Opchnąć domane, kupić normalną szosę i gravela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, jakub.romanowski napisał:

King Zydeco - oprócz pięknego malowania; będzie unikatowy; dla mnie to zaleta; może będę miał za tydzień/dwa okazję zobaczyć na żywo 

Również uważam, że to bardzo ładny rower. Mnie jedynie w nim razi ten ciągnący się po widelcu przewód hamulcowy. No, ale to już są takie moje małe, prywatne zboczenia ;)

Scott Addict Gavel 20 to też ciekawa propozycja. Cena w Niemczech to 2999 EUR.

Aha, FS 2.0, w przeciwieństwie do FS 1.5, wymaga już serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Mihau_ napisał:

Najpierw się zastanów czy chcesz ciekawy rower dla siebie i ma się podobać tobie czy priorytetem jest to jak łatwo go będzie kiedyś sprzedać. 

BTW kupować gravela, który będzie bardziej agresywny niż posiadania 'szosa"? Opchnąć domane, kupić normalną szosę i gravela

kupię zdecydowanie taki, który mi podpasuje; odsprzedaż to nie priorytet; ale stety/niestety takie późniejsze uwarunkowania biorę pod uwagę (nie jest to priorytet);  

Odnośnie Domane -  bardzo lubię ten rower; nie mam zamiaru się go pozbywać ; dla mnie jako szosa na trasy 30-80 km spełnia oczekiwania plus jest pięknym rowerem (malowanie bordowo - czarne); 

Cinelli możliwe, że jako gravel będzie nieco agresywniejszy; lecz nadal będzie to gravel i będę się starał się nim zjeżdżać z asfaltu i wjeżdżać do lasu (na utwardzone ścieżki) jak najczęściej - związane jest to niestety z sytuacją na polskich drogach - mam za sobą przygody - zajechanie drogi przez samochód i stłuczka; zepchnięcie z drogi przez Tira! (tylko w tym roku) ; Stąd pomysł na częściową ucieczkę z tradycyjnych tras

Podobny zgryz miałem przy wyborze MTB  - wybrałem NS Bike Synonym - pomimo, że jego geometria była nazwijmy to specyficzna,  jest to chyba mój ulubiony rower.  

Godzinę temu, Pitof napisał:

Również uważam, że to bardzo ładny rower. Mnie jedynie w nim razi ten ciągnący się po widelcu przewód hamulcowy. No, ale to już są takie moje małe, prywatne zboczenia ;)

Scott Addict Gavel 20 to też ciekawa propozycja. Cena w Niemczech to 2999 EUR.

Aha, FS 2.0, w przeciwieństwie do FS 1.5, wymaga już serwisu.

jestem z Brzegu - z podstawowym serwisem nie ma problemu; natomiast z FS 2.0 (lub przeglądami gwarancyjnymi) pewnie konieczne byłyby wycieczki do Wrocławia; co jest mocno upierdliwe (zwykle kończy się zostawieniem roweru i powrotem kolejnego dnia w celu odbioru) ale 2 rowery tak już wożę i jakoś żyje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...