Skocz do zawartości

[Blokada] Rock Shox Reba - wymiana manetki z Pushloc na Poploc


rafalsky76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z wiadomowych przyczyn działania manetki Pushloc postanowiłem wymienić ją na Poploc, sądziłem że wymiana odbywa się przysłowiowe 1:1, ale chyba nic z tych rzeczy.

Przeszukałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy mogę je podmienić, dlatego proszę o wyrozumiałość (jestem laikiem w tych tematach) a mianowicie:

Amortyzator Reba, po odkręceniu linki niebieskje pokrętło na tłumiku ,,ustawiło'' się w pozycji zamkniętej czyli pociągnięcie linki powoduje jego odblokowanie (w Pushloc to akurat działało) 

ale w Poplock działa na odwrót tzn. załączenie blokady na manetce (pociągnięcie linki) powoduje odblokowanie tłumika, jest to trochę irytujące, mogę to jakoś zmienić?

coś pokombinować przy pokrętle itp?, żeby działalo prawidłowo.

 

 

20210829_152146 (Kopiowanie).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda najprostsza to wymiana tłumika (350-500zł). Metoda związana z rzeźbieniem - wyjęcie tłumika, bardzo delikatne rozłożenie modułu MC i wymiana sprężyny na działającą odwrotnie (względnie może się będzie dało zaczepić tą istniejącą żeby działała w przeciwną stronę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o pushlock, który RS wstawiał do reby i sid'a na przełomie 2014/15 i szybko z tego się wycofali rakiem. W tym przypadku tłumik jest normalnie zamknięty (blokada) i ciąg linki go odblokowuje więc totalnie odwrotnie niż we wszystkich innych konstrukcjach. Żeby było ciekawiej w tym wynalazku zastosowano a jakże "innowacyjną" manetkę z bistabilnym przyciskiem (jak w długopisie automatycznym) i to cholerstwo psuło się trwale już w pierwszych miesiącach użytkowania (i jak łatwo się domyślić - nie są już dostępne). Problem z podmianą manetki na inną polega na tym, że manetki te są mało stabilne w pozycji naciągniętej linki (i często przypadkiem a nawet bardzo często w terenie się to otwiera) a niewiele jest rzeczy mniej przyjemnych niż podczas szybkiej jazdy w terenie samoczynne włączenie się blokady widelca (bo tak to zadziała z tłumikiem pushlock). 

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rebę z okolic 2015 roku. Standardowo była manetka pushlock która została wymieniona po 2 latach na poplock. W tym roku zmieniłem wysłużonego już poplocka na onelocka i wszystko ładnie działa (manetka pod lewą klamką hamulca). 

Manetka wyłączona to widelec stoi jak widły w gnoju, manetka wciśnięta to widelec pracuje.

Ważną sprawą jest też dbanie o stan pancerza linki. Wymieniam go minimum raz na rok (lubi podrdzewieć i upośledza to znacznie pracę blokady).

Edytowane przez schwinn0
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie, jedna sprawa nie daje mi spokoju. Miałem różne manetki i z tego co wiem to Pushlock nie jest zamienny z Poplockiem z powodu innego ciągu linki. Pushlock ciągnie 10 mm, a Poplock 17 mm. Wspomniany tutaj Onelock także ciągnie 10 mm i jest wymienny z Twistlockiem i Pushlockiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2021 o 09:51, Dokumosa napisał:

Tu chodzi o pushlock, który RS wstawiał do reby i sid'a na przełomie 2014/15 i szybko z tego się wycofali rakiem. W tym przypadku tłumik jest normalnie zamknięty (blokada) i ciąg linki go odblokowuje więc totalnie odwrotnie niż we wszystkich innych konstrukcjach. Żeby było ciekawiej w tym wynalazku zastosowano a jakże "innowacyjną" manetkę z bistabilnym przyciskiem (jak w długopisie automatycznym) i to cholerstwo psuło się trwale już w pierwszych miesiącach użytkowania (i jak łatwo się domyślić - nie są już dostępne). Problem z podmianą manetki na inną polega na tym, że manetki te są mało stabilne w pozycji naciągniętej linki (i często przypadkiem a nawet bardzo często w terenie się to otwiera) a niewiele jest rzeczy mniej przyjemnych niż podczas szybkiej jazdy w terenie samoczynne włączenie się blokady widelca (bo tak to zadziała z tłumikiem pushlock). 

Dziękuję za odpowiedź, spróbuje pojezdzić z Poploc - zobaczymy jak taka konfigaracja wytrzyma i czy faktycznie w terenie manetka będzie się otwierała blokując tłumik.

Nurtuje mnie jedno: różnica skoku manetki 10 a 18mm, czy w moim przypadku będzie to miało wpływ na poprawną pracę jak trwałość itp.?

W dniu 30.08.2021 o 10:16, schwinn0 napisał:

Mam rebę z okolic 2015 roku. Standardowo była manetka pushlock która została wymieniona po 2 latach na poplock. W tym roku zmieniłem wysłużonego już poplocka na onelocka i wszystko ładnie działa (manetka pod lewą klamką hamulca). 

Manetka wyłączona to widelec stoi jak widły w gnoju, manetka wciśnięta to widelec pracuje.

Ważną sprawą jest też dbanie o stan pancerza linki. Wymieniam go minimum raz na rok (lubi podrdzewieć i upośledza to znacznie pracę blokady).

A różnica w skoku miała wpływ na pracę amora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Blokada nie jest zero-jedynkowa. Ciąg linki powoduje przymykanie zaworu (w pushlocku otwieranie) im bardziej zamknięty tym olej przedostaje się przez niego wolniej więc kompresowanie amortyzatora wymaga więcej czasu przy tej samej siłę ew. większej siły aby utrzymać ten sam czas kompresji. Tak więc majac manetkę z ciągiem 10mm kiedy oryginał dawal 17mm mozna doprowadzić (poprzez wstępne naciągnięcie linki) do sytuacji np. niepełna blokada lub niepełnie otwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team

Suntour ciągnie 8 mm, więc za mało. O Foxie nic nie znalazłem. Pod koniec roku ma być dostępna manetka DT Swiss, która ciągnie około 10 mm linki, mam dostać info jak będzie do zamówienia. Panowie z DT4U twierdzą, że do amortyzatorów RS będzie pasowała. Na ten moment jest dostępna tylko wersja z trzema pozycjami. Cena w każdej opcji to okolice 270 zł.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
17 godzin temu, Dokumosa napisał:

Padaka w sensie rozsypującuch się tłumików kompresji do których nie są dostępne części czy servicekity.

W innym wątku, zadałem pytanie, co w takim razie najlepiej zrobic z takim nowym Sidem w pudełku, sprzedać? I co zamiast niego kupić? Jakos brak porad ...narzekać to każdy może, ale jakie sa lepsze opcje??? Porownywalny parametrami pracy  fox? oznacza chyba wydatek około 5tys pln, jakies inne opcje w cenie 3-5tys Pln

Za Sida zaplacilem 2tys i wydawało sie że to dobra opcja...

A jak mam kupić cos co psuje sie podobnie, to może ten Sid nie taki zły.

A może downgrade do Reby ?

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jest FOX 32 Step-Cast Float FIT4 Remote Factory 29"...bogato.

Jeden taki fox, to ze 2szt Sida ;-))

Chyba mi cycki opadły, bo damper pewnid tez ze 2tys, więc zmiana amortyzacji to jakies 6k pln ;-))

I tu pojawia się  pytanie, skad Orbea oiz m30 ma Fox 34 Float SC Performance 120 Grip Remote... chyba to jakis custom pod nich...

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...