Skocz do zawartości

[do 7000] rower dla wysokiego ~2m


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

prosiłbym o pomoc w wyborze pierwszego roweru kupionego świadomie. 

W maju żona zażyczyła sobie rower, więc pojechaliśmy, kupiliśmy taki jaki chciała i trochę z przymusu ja też wziąłem z założeniem, że wsiądę na niego raz na miesiąc. Tym czasem można powiedzieć, że "złapałem bakcyla", na rowerze (o ile czas i pogoda pozwoli) jeżdżę co dziennie, mam pełny strój, okulary, 2 bidony i wszystkie potrzebne lub nie akcesoria. 

Do rzeczy - mam Unibike Crossfire - kupiony bez wsiadania, mierzenia itd. był dostępny i Pan w sklepie powiedział, żeby brać bo zaraz nie będzie. 

https://www.unibike.pl/crossfiregts.html

Mam 198cm wzrostu, ważę 112kg, przekrok 96cm.

Roweru używam w 99% na 2 sposoby:

- wycieczka rodzinna po ścieżkach rowerowych, parkach, lekkie szutry; żona + 2 synów jeden w foteliku, drugi 6 lat na rowerze

- po pracy nocny trening cardio 20-30km po drodze utwardzonej głównie asfalt. 

* całodniowa wyprawa ze kolegą (byliśmy raz w tym sezonie)

W Unibike nie pasuje mi:

- amortyzator - jak tylko wsiądę na rower ugina się o 3cm  - jeżdżę teraz tylko z zablokowanym ale wydaje niepojące dźwięki. 

- rower strzela, skrzypi - sztyca, regulowany mostek, pedały,  pomimo wizyt w serwisie, smarowania, itd. (rower ma 120kg dmc, z fotelikiem i synkiem obciążam go do ~130kg)

- w moim rozmiarze waży 17kg

- chciałbym żeby był odrobinę szybszy (na mojej wieczornej trasie zostaje grubo w tyle za szosami) 

Rozmiar mojego roweru jest bardzo trafiony; rama 23" jest dla mnie idealna, pozycja na rowerze jest ok przy mostku ustawionym na 0 stopni i mógłbym się bardziej pochylić. Hamulce - SHIMANO MT410 (DISC BRAKE) są bardzo wystarczające do moich zastosowań. Co do napędu nie mam punktu odniesienia, z przodu używam tylko i wyłącznie większej zębatki i zarówno najmiększe i najtwardsze przełożenie w zupełności mi wystarcza.

Szukam roweru lekkiego, szybkiego, z oponą która da radę w lekkim szutrze,  ze sztywnym widelcem, dużą ramą, wysokim dmc (112kg + dziecko w foteliku lub bagaż na wycieczki). Przy tych założeniach za wielu rowerów nie znalazłem, idealny był TOUGHROAD SLR 1 (https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-1) ale w XL jest na mnie za mały.

Gravele, które mierzyłem są za małe:

https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-1 xl

https://www.scott.pl/produkt/1175/8229/Rower-Speedster-Gravel-30 61cm

*baranek mi nie przeszkadza ale nie specjalnie chce za niego dopłacać.

Meridy nie mierzyłem ale w większości modeli wychodzę poza skalę xl

Cube ma za niskie DMC

Spec ma za małe rowery z tych które mieszczą się w moim budżecie.

Giant ma za małe rowery rowery poza Talonem XXL, który był ok, ale będzie ciężki, wolniejszy i z amortyzatorem. 

Dziś już całkowicie zrezygnowany wygrzebałem z australijskiej strony model Trec FX 3 na rok 2022 i prosiłbym o ocenę tego pomysłu; dmc 136kg, ramy dostępne XXL, czytałem, że można wsadzić oponę 38mm, napęd deore 1x10  (czy mi wystarczy w porównaniu do Crossfire?), czy hamulce będą dużo gorsze? Tutaj zostanie mi sporo $ na siodełko, pedały, opony, ergo gripy i inne. 

https://cyclesgalleria.com.au/collections/urban-and-hybrid/products/trek-fx-3-disc-2022?variant=40560996810901

Ewentualnie prośba do osób o wzroście około ~2m na jakie rowery jeszcze mogę zwrócić uwagę, przy założeniu, że nie chce przekroczyć 7k PLN i nie chce żeby rower ze mną "rozmawiał".

Rower kupuje na następny sezon, ale chciałbym zamówić już teraz bo nie wiadomo jak będzie z dostępnością i cenami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cannondale ma w ofercie rower fitness Quick 1:

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/urban-fitness/fitness/quick/quick-1-c31100m

dokładniejsze zdjęcia roweru:

https://www.cannondale.com/en/bikes/active/fitness/quick/quick-1

Cena jest jak to u C'dale prawdziwie okazyjna ;) Myślę jednak, że realnie do zbicia o te 10-15%. Jeśli się nic nie zmieniło (do potwierdzenia) to rower ma następujące limity:

- dżokej 136 kg

- bagaż 14 kg

- total 150 kg

Rozmiary ram kończą się aż na 2XL. Z przodu jest widelec karbonowy ze sztywną osią. Sam rower ma typowo szosowy napęd 2x11. Tak więc twardych przełożeń nie zabraknie, a szeroka kaseta powoduje, że podjazdy też nie powinny być problemem. Przynajmniej póki jedziesz samemu. Zaplot w kole jest chyba na 32 szprychy. Nie wiem o ile szersza opona wejdzie do tej ramy. Jeśli chodzi o wagę roweru to C'dale podaje 10,6 kg, ale to pewnie dla jakiegoś średniego rozmiaru.

Jest też tańszy model Quick 3:

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/urban-fitness/fitness/quick/quick-3-c31300m

Swoją drogą to gdyby sklep zachował się profesjonalnie to od razu by Ci doradzili wymianę tej badziewnej sztycy na zwykłą. To było oczywiste, że przy Twojej wadzie się nie sprawdzi. Tak samo sprężyna śrubowa w amortyzatorze - ona jest po prostu przewidziana na niższą wagę. Dla Ciebie amortyzator musi mieć sprężynę powietrzną. 

W Unibike najtwardsze przełożenie masz 46(korba) / 11(kaseta) czyli 4,18. W Trek FX 40/11=3,63, czyli zauważalnie miększe.

Ewentualnie możesz też pomyśleć o przeróbce obecnego modelu, skoro sama rama pasuje pod względem rozmiaru. Wywalasz amortyzator i na jego miejsce wkładasz sztywny widelec, zakładasz zwykłą sztyce, zakładasz zwykły mostek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem kiedys w dowodzie 197 :P Szacunkowo 195-196, noga w 'inseam' jakies ~93cm, wagowo 93-98. Rozstaw ramion mam jakis mniejszy, moze max 180, a to wnosi troche do geometrii.

Mam kross'a b3 w L. Ten canon quick-3 podany wyzej o dziwo jest nawet krotszy od mojego, a to niby 2XL. To tyle w temacie rozmiarow a'la L/XL/XXL. Patrzymy na TT/ST/R i reszte, no i porownujemy to do tego jak chcemy siedziec :) 

Patent z mala przerobka nie jest zly o ile ma to obrecze 28. Gdzie dwa metry na 26"? :P Kiedys tak jezdzilem na 23" w giancie, ale kola zawsze glupio wygladaly.

Czasy mamy kijowe, bo przy wiekszej dostepnosci moglby zobaczyc w sklepie, ktora rama pasuje, a tu nawet na zamowienie sa problemy.

Jedyne czego bym nie robil to nie pchalbym 7k w mtb. Przy zbyt duzych cenach dostaje sie za duzo dziwnych rzeczy, tj. naped 1x/2x, mozna wyrwac nawet fulla i takie tam. Duzo osprzetu pro, ktory nie do konca pasuje do zalozen. Moze czasem lepiej taniej, ale zmienic kilka rzeczy. Pod katem obciazen wystarczy poczytac ile wytrzyma dana opona/obrecz i podzielic przez dwa. Markowa rama dzwignie. 112kg to nic :P

Tak pod katem mojego wzrostu i autora to najwazniejsza rzecz - dobrac odpowiednia rame, reszte da sie zmienic :) 
TIP: Skoro masz rame, ktora ci lezy i nie masz geometrii to ja zmierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mam kross'a b3 w L. Ten canon quick-3 podany wyzej o dziwo jest nawet krotszy od mojego, a to niby 2XL. To tyle w temacie rozmiarow a'la L/XL/XXL.

O 2XL napisałem jedynie obrazowo. Quick to rower typu fitness, a te co do zasady mają krótsze ramy (górne rury) niż rowery mtb xc.

Quick 2XL ma ETT=628 mm, a Crossfire w rozmiarze 23 cale ma ETT=603 mm.

Cytat

Patent z mala przerobka nie jest zly o ile ma to obrecze 28. Gdzie dwa metry na 26"?

No a jaką ma mieć obręcz, skoro Unibike Crossfire to normalny rower crossowy?

28 minut temu, burchlak napisał:

Pod katem obciazen wystarczy poczytac ile wytrzyma dana opona/obrecz i podzielic przez dwa. Markowa rama dzwignie. 112kg to nic

To fakt, że to najczęściej koła są newralgicznym punktem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej jest prawda - jak rama ci pasuje, zostaw ją. Za dużo ofert na twoj wzrost nie ma. A teraz to w ogóle kiepsko jest z ofertami na każdy wzrost i w przyszlym roku to raczej się nie zmieni. A Unibike robi porządne rowery, jedyn z nielicznych z DMC 120.

- amor. Do wymiany na sztywny widelec. Aluminiowy lub karbon. Trzeba dobrać odpowiednią długość żeby nie zmienić geometrii roweru. Pogoogluj w tym na tym forum "axle to crown A2C". Ma też być bez tapera. Będziesz miał 1.5 kg mniej po wymianie. Ewentualnie opona do wymiany na szerszego smartsama w celu minimalizacji drgań.

- sztyca amortyzowana. Do wymiany na sztywna, znów Al lub karbon. Dobieraz wg średnicy, nie bierz wylajtowane. To samo mostek regulowany. Z długością i kątem można się pobawić się żeby uzyskać lepsza pozycje. Tutaj zejdzie z 500g pewnie. Też pedały pewnie do wymiany jakiś aluminium na maszynówkach.

- zostaję w tylu za szosą. OK, a co tam masz z kadencją? Absolutnie bezpłatny sposób na zwiększenie prędkości - szybczej kręcić pedały. :) Teraz masz najtwardsze przełożenie 46x11, właściwie jak w szosie. Koledzy mogą miec 50x11, co nie zbyt się różni. Tylko że oni ważą 80 kg a ty 30 kilo wiecej. I są pewnie w miarę wytrenowane na szosie, a tym masz rower od maja :) i kręcisz 60rpm zamiast 90.

- dobrym pomysłem też by była wymiana kół na coś co jest bardziej przystosowane do wagi. Na forum jest mistrz od kół (Daveo), warto do niego zagadać. To właściwie też dotyczy tego nowego roweru, jak coś kupisz.

 

upd. Ciekawe zestawienie i info na temat https://www.cyclingabout.com/list-of-xxl-xxxl-bikes-for-tall-cyclists-62-63-64cm/ 

Niby jest Spec Sirrus x 4.0 w rozmiarze XXL, to bylo by ciekawie. Nie widzę tego rozmiaru co prawda na stronie producenta, ale XL jest do 198. On wspomina tez Marin Four Corners XL, który jest dość latwy do nabycia. Ale mam tutaj wątpliwości. Chyba za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, zostaje póki co ze swoim Crossfire ale nie będę go rozwijał, poczekam aż pojawi się coś ciekawego u dystrybutorów w mojej okolicy. 

Przeglądałem na różnych forach real zdjęcia fitnessów w rozmiarach xxl i te rowery wyglądają niestety jak drabina, zupełnie nie podobne do zdjęć katalogowych... Wyjątkiem może być cannondale podlinkowany przez kolegę - tam wraz ze wzrostem reach i stack rośnie zauważalnie rozstaw kół i ten rower może być proporcjonalny.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...