piomo Napisano 3 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Dobra, co kupiłem i dlaczego (ciągle uważam się za laika, więc ... bierzcie na to poprawkę) Poszedłem za (bardzo dobrą) radą: Cytat Ty sobie pojedź do Szczyrku czy BB, wypożycz rower enduro z taką geometrią, oponami, amortyzatorem I chyba jest ok. Pojeździłem na sztywnym karbonie od kumpla, pojeździłem na sztywnym trialu treka z zeszłego roku 9koła mniejsze niż 29), pojeździłem na giant trance, scott spark, jakimś sztywnym xc scotta. Nie udało mi się nigdzie dorwać fulla z decathlonu ani dartmoora. Moja opinia po tych testach - jeśli nie szukasz czegoś do ścigania, a bardziej interesuje cię żeby: - pokombinować na ścieżkach - pojechać (podjechać, zjechać) po jakimś szlaku bez kręcenia czasu na podjeździe i bicia rekordów dh (bo jesteś stary jak ja i nie masz odwagi na super zjazd siły na super podjazd) - pojechać z synem do parku / lasu To i tak full z możliwością blokowania zawieszenia jest wygodniejszy od każdego testowanego xc na odcinku do 40km. Jak już pojeździłem i przetestowałem (i dobrze że to zrobiłem), to zwiększyłem budżet i wylądowałem na Scott Spark. I generalnie zarąbisty rower. Moje spostrzeżenia (może się komuś przydadzą): - 2 razy zaliczyłem BB podjazdy i zjazdy bez skoków, super uczucie. Imho podjazdy dla laika wyglądają podobnie jak na twardym xc, zjazdy duuuużo przyjemniejsze. - Lokalne górki (do 400mnpm) / pola / lasy super. Mega uniwersalny rower. Po pumptracku też się da (jak nikt nie patrzy :P ) - jak jadę po betonie na najszybszych przełożeniach to imho muli w pi2du (do wybaczenia przy innych plusach tego roweru) - jazda na fulu nawet po płaskim lesie z nierównościami (ścieżki z kamieniami, korzeniami, bez wzniesień) daje dużo więcej przyjemności niż na twardym. Szczególnie przy scott z 3 ustawieniami sztywności zawieszenia Jeszcze jedno - pewnie dekatlon też byłby fajny, ale jak wspominałem nigdzie go nie widziałem i bałem się kota w worku kupić, a spark stał ... Jeszcze jedno - każdy rower był lepszy niż mój stary rockrider 5.1 ... Pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Cytat - jazda na fulu nawet po płaskim lesie z nierównościami (ścieżki z kamieniami, korzeniami, bez wzniesień) daje dużo więcej przyjemności niż na twardym. Szczególnie przy scott z 3 ustawieniami sztywności zawieszenia Bez ustawień i blokad również 😉. Cytat Moje spostrzeżenia (może się komuś przydadzą) Nie liczyłbym na to, bo tutaj dla większości to nieodpowiedni rower do takich jazd 🙃. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Po to własnie są fulle o skoku 120 mm, żeby wygodnie pojeździć w terenie, w komfortowej pozycji i na pluszowym zawieszeniu. Lekkie rowery XC są fajne na swój sposób, ale sportowa pozycja to nie jest szczyt wygody i przy długiej jeździe może być męcząca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enadxx Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 W dniu 3.09.2021 o 13:50, piomo napisał: zwiększyłem budżet i wylądowałem na Scott Spark. jaki model zakupiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 W dniu 3.09.2021 o 14:07, chudzinki napisał: Nie liczyłbym na to, bo tutaj dla większości to nieodpowiedni rower do takich jazd I IMHO mają rację. Rozróżnijmy dwie rzeczy - rzeczywiste potrzeby od chęci posiadania czegoś bo się podoba. Ja cenię jak ktoś spyta do czego to ma być i doradzi dobór sensownego narzędzia. Full 120mm? Owszem, jak masz konkretny teren pod nosem gdzie regularnie jeździsz inaczej to zwykłe chciejstwo/gadżeciarstwo. Oczywiście nikt nikomu nie broni i do portfela nie zagląda, tylko po co się wtedy rozwodzić w tym czy innym wątku - odpowiedź powinna być jedna: kup to co się podoba, dziękuję i zamykam. Tak BTW pamiętam, że w innym wątku niedawno ubolewałeś, że pytający nie napisał że mieszka w górach to by nie było głosów, że po co mu taki a nie inny sprzęt No kwintesencja forumowego "doradzania". W dniu 3.09.2021 o 15:38, Galvatron napisał: Po to własnie są fulle o skoku 120 mm, żeby wygodnie pojeździć w terenie, w komfortowej pozycji i na pluszowym zawieszeniu. Trzeba mieć jeszcze ten teren, a nie w 99% leśna ścieżka i ała rączki bolo kcem fóla Komfortowa pozycja ma niewiele wspólnego z tym czy rower jest fullem mtb czy nie, a "pluszowe zawieszenie" to zwykła strata energii i wkurzające bujanie (wiadomo, dla niektórych to kwintesencja fulla, co widać w sklepach jak miętoszą i uginają). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 "Trzeba mieć jeszcze ten teren, a nie w 99% leśna ścieżka" No właśnie nie trzeba. Full jest zawsze lepszym wyborem niż HT, poza ewentualnie ściganiem na maratonach ale to już świadomy wybór i konkretny sprzęt. Na leśne ścieżki można iść w gravela ale to też musi być świadomy wybór. Jeśli jednak ktoś chce mtb to poza aspektem finansowym HT nie ma sensu. Oczywiście w drugą stronę full enduro też nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 2 godziny temu, m0d napisał: pamiętam, że w innym wątku niedawno ubolewałeś, że pytający nie napisał że mieszka w górach to by nie było głosów, że po co mu taki a nie inny sprzęt No kwintesencja forumowego "doradzania". Nie ubolewałem tylko się śmiałem, a to jest ogromna różnica 😀. I nie przypominam sobie żebym komukolwiek doradzał fulla jeżeli sam o tym nie wspomni. Chce się amatorsko tłuc HT za, powiedzmy, 7 tys. to czemu nie? Ja się z tego już wyleczyłem 🤣. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 HT jest lżejszy, bardziej bezpośrednio przenosi moc na koła ... no i oczywiście znacznie mniej elementów psujnych. Porządny HT to kilkanaście tysięcy a full - drożej :/ Kompletnie nie widzę sensu skrajnego podejścia: full albo gravel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 "HT jest lżejszy" - no i właśnie dlatego można go rozważać na maratony. Dla zwykłego rowerzysty ta różnica w praktyce jest bez znaczenia. "bardziej bezpośrednio przenosi moc na koła" - jak też i skacze na nierównościach, podczas gdy przy zawieszeniu koło dłużej zachowuje kontakt z podłożem. "no i oczywiście znacznie mniej elementów psujnych" - to właśnie aspekt finansowy. Ale jeśli rozważamy HT w cenie fulla to schodzi na dalszy plan. "Kompletnie nie widzę sensu skrajnego podejścia: full albo gravel " - czyli brakuje Ci fulla i gravela, tylko jeszcze o tym nie wiesz Finansowo to głupi pomysł no ale w końcu mówimy o hobby. Swoją drogą znam znacznie bardziej skrajne podejścia na kołach 4,8". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Zupełnie się nie zrozumieliśmy. - Waga ma spore znaczenie. Szczególnie, gdy trzeba go wnieść na 4-e piętro, wsadzić do bagażnika albo na dach. A w jeździe - nie tylko na maratonach. Poczytaj sobie o dylematach dziewczyn które kupiły cięzki rower i pytają co dalej bo przenosiny przez błoto są nie do zniesienia na dłuższa metę. - bezpośrednie przeniesienie mocy - to kwestia radości z jazdy. Oczywiście full nie skacze na nierównościach ale nie każdy i nie zawsze jeździ po takich terenach, by to "skakanie" przewazało korzyści z HT. - psujne elementy - znowu nie zrozumiałeś. To oczywiście nie tylo aspekt finansowy ale też często być albo nie być. Na przykładzie - właśnie wczoraj, pierwszy dzień wakacji nad morzem dokręcając sztycę zniszczyłem obejmę. Zamówiłem około 11-ej w biosternie, za chwile będę miał ją w paczkomacie. Awaria elementów zawieszenia zepsuła by mi wakacje. I nie, nie rozważamy XC w cenie fulla Full a XC o podobnym osprzęcie, wadze to różnica dwadzieścia kilka vs kilkanaście tysięcy. Dla wielu - istotna. - Finansowo czygłupi czy nie - hmmm ... masz młodzieńczą łatwośc oceny i wartościowania. Gravela mi nie brakuje bo nie miałbym absolutnie gdzie nim jeździći w sumie mając dosyć solidnego XC 11,6 kg z pedałami nie widze różnicy. W sumie - mam już gravela tylko "flatbar" Raczej brakuje mi szosy. Za fullem czasem tęsknię żeby go wywieźć do lasu. PS: Postaraj się proszę pisac porządnie, ludzkimi kolorami bo nie da się tego czytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Nie no @wkg 😀. Cytat Szczególnie, gdy trzeba go wnieść na 4-e piętro, wsadzić do bagażnika albo na dach. A w jeździe - nie tylko na maratonach. Poczytaj sobie o dylematach dziewczyn które kupiły cięzki rower i pytają co dalej bo przenosiny przez błoto są nie do zniesienia na dłuższa metę. Facet nie będzie miał problemu z zapakowaniem 15 kg roweru, a płeć piękna zapuszczająca się w błotniste tereny nie przenosi roweru. Cytat bezpośrednie przeniesienie mocy - to kwestia radości z jazdy. Właśnie - nie każdy w jeździe na rowerze czerpie radość z tego samego. Mnie np. śmieje się micha jak po korzeniach, kamieniach bądź nierównościach wszelkiego rodzaju nie dotykam klamek, a przy skokach (niewielkich, bo nie mam wprawy i odwagi) zawieszenie tak pięknie siada 😀. Nie interesuje mnie w ogóle, że po szutrze czy pod górę pojadę 1 min. dłużej. Cytat Awaria elementów zawieszenia zepsuła by mi wakacje Takim myśleniem to wypadałoby zrezygnować z myk-myka, a może i z przedniego amortyzatora, bo też się może coś popsuć... Samochodem jedziesz na wakacje i też może Ci zrobić numer 😏. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 50 minut temu, wkg napisał: PS: Postaraj się proszę pisac porządnie, ludzkimi kolorami bo nie da się tego czytać. Ja mam normalne kolory, takie same jak Ty, o co Ci chodzi? Co do różnicy w wadzie to jest jakiś kilogram przy powiedzmy porównywalnych cenowo rowerach. Przecież to nie jest elektryk ważący 10kg więcej. To nie jest wielki problem. W kwestii awarii no proszę Cię. Zepsuć się może wszystko, po to się serwisuje rower żeby nie było takich niespodzianek. Z dnia na dzień to można go połamać co najwyżej. Godzinę temu, wkg napisał: masz młodzieńczą łatwośc oceny i wartościowania. No ba, w końcu mam dopiero 4 z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Trzeba by zrezygnować z mykmyka, amortyzacji, przerzutek, hydrauliki (bo cieknie), karbonowych części (bo pękają), stalowych części (bo rdzewieją), opon wypełnionych powietrzem (bo ucieka), a jadąc na wakacje nie rozkręcać roweru, bo zawsze jest ryzyko, że nie da się go skręcić z powrotem. 😄 Autor potestował różne rowery, więc nie można zarzucić, że kupił w ciemno po namowach na forum. Wybrał to co jemu najbardziej pasuje, opisał co kupił, całkiem sensownie podzielił się wrażeniami i super. Może się komuś przyda w przyszłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Ależ ja autorowi nic nie zarzucam! Śmieję się tylko z ortodoksyjnego podejścia: full super, grawel super a pośrodku nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 58 minut temu, kipcior napisał: Ja mam normalne kolory, takie same jak Ty, o co Ci chodzi? Jeśli kopiujesz czyjeś posty Ctrl-C, to wklejaj je do odpowiedzi usuwając formatowanie, inaczej wszystko co piszesz będzie na czarnym tle, niezależnie jak ktoś ma ustawione kolory. Ot taki babol przy korzystaniu z czarnej skórki forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.