Skocz do zawartości

[opony] 28 x 1.75 do crossa, bardziej terenowe


Rekomendowane odpowiedzi

Popatrzyłem sobie dzisiaj na moje opony Schwalbe Hurricane, które przejechały ponad 3.5k km i stwierdziłem, że pora myśleć o wymianie. 

Główne powody to:

- kiepska przyczepność na szutrach (aczkolwiek podejrzewam, że szerokość opony robi swoje, bo na innym rowerze mam ten sam model w rozmiarze 26x1.9 i jest ok)

- widać nacięcia na bieżniku, a właściwie tej centralnej gładkiej części (od kamieni)

- za słaba odporność na przebicia

Czyli szukam oponki w cenie do 100 zł, która w terenie lepiej się sprawdzi i będzie miała lepszą odporność na przebicie. Myślałem o Schwalbe Marathon Plus Tour.

A może jakaś inna firma?  75% moich tras to asfalty, reszta symboliczny teren

Edytowane przez kosmonauta80
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marathon Mondial?
Mam w wersji zwijanej, więc nie gwarantuję, że performance też tak dobrze trzyma. Jak dla mnie całkiem niezłe w lekki teren. Będą lżejsze niż kowadła Marathon Plus.

Odnośnie trzymania, to pobaw się ciśnieniem, bo nabite na maksa pod asfalt, to żadna opona nie będzie dobrze trzymać na szutrach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie marathony są znacząco trwalsze od huricane'ów. To gumy robiące przebiegi po kilkadziesiąt kkm i trzymające sie nawet 5 lat bez pęknięć. Musisz sobie tylko dobrać profil bieżnika i opcje zabezpieczenia antyprzebiciowego. Jedyną ich wada jest masa (ale to domena wszystkich gum odpornych na przebicia).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podlinkujesz? Bo pod tymi nazwami może się sporo kryć. 

https://allegro.pl/oferta/schwalbe-marathon-mondial-28x1-60-40c-opona-reflex-10496297561

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-pd5743/ 

o tych bieżnikach mowa? 

Ani to szosa, ani semislick, po prostu opony uniwersalne. 

Mondial będzie trzymał lepiej niż Hurricane. 

Ja bym jeszcze podrzucił jednego fajnego semislicka, Contact Travel, ale z drugiej strony środek ma tak samo gładki jak Hurricane, więc odczucia możesz mieć podobne. Na pewno z tego powodu jest szybsza na asfalcie od Marathonów bez ciągłego środka. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Semislick. Bardziej slick to np. marathon supreme.

Mondiale na żywo wyglądają trochę inaczej niż na zdjęciu. One nie mają klocków bocznych tylko cały bieżnik wygląda jakby był wycięty z pełnego slicka. Do tego w rzeczywistości rowki są płytkie. Na renderach wydają się być 3x głębsze.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tych konkretnie modelach myślę:

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-mondial-performance-pd5749/?v_Id=34892

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-pd5743/

Mondial Performance z tego co widzę, w wersji szerszej niż 1.6 nie występuje. Za to ten drugi jest w wersji 1.75. Im szersza, tym lepsza w moim przypadku.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Dokumosa napisał:

Jedyną ich wada jest masa (ale to domena wszystkich gum odpornych na przebicia).

Opory toczenia pancernych opon też są przeważnie wyższe. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po asfalcie niekoniecznie. W terenie jak najbardziej. Dlatego też nie ma co przesadzać z grubością wkładki. Na leśne kolce każdą będzie dobra gorzej jak się jeździ np. po betonowych płytach ze sterczącymi drutami..

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Również zastanawiam się nad zmianą opon w Cross'ie w celu zmniejszenia oporów toczenia, głównie asfalt. Aktualnie mam założone Schwalbe Land Cruiser (28x2.00). I również zastanawiałem się nad Schwalbe Marathon Mondial 1.60 albo 1.75. Tylko pytanie czy faktycznie odczuje różnicę... nie chciałbym zapłacić i się rozczarować tym bardziej że tamte opony są praktycznie nowe. Alternatywnie jeszcze szybsze (na papierze) ponoć są Schwalbe Marathon Almotion ale tutaj 1.50 albo 2.00 i opona już raz droższa. Pytanie co bardziej wpływa na niższe opory toczenia - lepsza mieszanka gumy i odpowiedni bieżnik czy szerokość opony?

Edytowane przez Bike101
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schwalbe Marathon Mondial są odczuwalnie szybsze od Land Cruiser. Przy czym wcale nie mają gorszych własności terenowych. Natomiast z Almotion sprawa wygląda tak. Pierwsza wersja była bardzo szybka. Zachęcony wynikami testów na stronie: https://www.bicyclerollingresistance.com/ zakupiłem 1 sztukę wymieniając Mondial 1,75 na Almotion 2,0. Nie odczułem żadnej różnicy w oporach toczenia. Później ukazał się test na ww. stronie z którego wynika że aktualnie dostępny nowy model jest gorszy pod względem oporów toczenia od starego. Jedno trzeba im przyznać - są bardzo komfortowe. Ale przyczepność już w lekkim terenie mają zdecydowanie mniejszą niż Mondial. U mnie ta opona została na tylnym kole z uwagi na komfort ale na przód bym jej nie założył. Obydwie oferują wysoką odporność na przebicie co jest istotne w oponie turystycznej.

Jeżeli priorytetem dla Ciebie jest szybkość a jeździsz głównie po asfalcie możesz zdecydować się na opony gravelowe. Na ww. stronie masz ranking i możesz wybierać śmiało sugerując się danymi z testów. Wyniki są realne. Niestety te najszybsze będą również najdroższe. Dobre ceny na opony (i nie tylko) ma sklep Biostern ale nie wszystkie modele i nie w każdej konfiguracji mają dostępne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...