Skocz do zawartości

[Pozycja] Gravel


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Potrzebuję Waszej sugestii odnośnie pozycji na Gravelu. Aktualnie jeździ mi się dobrze, ale po sezonie będę zmieniał kierownicę, bo aktualna mi nie pasuje. Nową kierownicę mam już kupioną, a wymiary podaję poniżej.

Wymiary kierownicy aktualnej/ nowej:

Reach: 85/78

Drop: 124/130

Szerokość > Flare: 42 > 49/ 40 > 43

Jak widać Reach się zmniejszy, Drop zwiększy, a pozycja pewnie lekko się wyprostuje przez 2 cm mniej w szerokości i znaczne zmniejszenie szerokości w dolnym chwycie.

Jak oceniacie aktualną pozycję? Jest coś co widać na pierwszy rzut oka?

Aktualny mostek ma 80 mm i -7 stopni. Mam na podmianę mostki -10 stopni o długości 90 i 100 mm.

Prosta matematyka wskazuje, że pewnie najlepiej by było wsadzić mostek 90 mm. Natomiast zastanawiam się czy aktualna pozycja nie jest nieco za mocno "zbita" i nie przydałoby się trochę ją rozciągnąć. Rower ma TTH 530 mm i o ile wierzyć tabelce, to Reach zaledwie 365 mm. Wydaje się to dość mało przy wzroście 173/174 cm. A jak dojdzie jeszcze kierownica z mniejszym Reachem...

Wiem że najlepiej by było wypróbować wszystkie kombinacje, ale nie bardzo mam na to czas ( rower stoi poza miejscem zamieszkania, jeżdżę nim 2-3 razy w miesiącu), więc chciałbym w miarę "wstrzelić" się w dobrą pozycję.

dolny.png

gorny.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem Filip żadnym fitterem, ale jak się tak pytasz na pierwszy rzut oka, to coś tu jest ewidentnie nie tak. Tylko nie wiem co :) Na pewno ja nie trzymam tak rąk w dolnym chwycie, co prawda jeżdżę w zasadzie non-stop na lemondce, ale juz już jeżdżę w dolnym chwycie to coś a'la na poniższym rysunku. Trzymając tak wysoko nadgarstki, mi się naturalnie mocniej łokcie uginają, jak chcę je ciut mocniej wyprostowane, to przesuwam dłonie niżej.

 

AdobeStock_67032597.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pozostaje kwestia, co zrobić po zmianie kierownicy. Sama zmiana Reach to sprawa oczywista, ale nie jestem pewny jak zmienia się pozycja przy 20 mm mniej w szerokości kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pojeździłem trochę więcej, ponad 3h i zaobserwowałem pewną rzecz, która potwierdziła się dzisiaj rano. Mam wrażenie że podczas jazdy mam plecy zgięte mniej więcej w połowie, a dzisiaj to czuję po mięśniach. Na ogół jak coś bolało po szosie, to odcinek lędźwiowy, a nie okolica poniżej łopatek którą dzisiaj czuję. Nie jest to ból, a raczej uczucie że ta partia wczoraj trochę więcej pracowała.

Mam wrażenie, może mylne, że rower jest na tyle krótki, że mimo że pozycja wydaje się wygodna, to jest na tyle krótka, że powoduje że muszę wykrzywiać plecy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Esker 4? One chyba wszystkie znane są z tego, że pozycja jest dość wyprostowana. Jak dla mnie na tym rowerze wyglądasz ok na 1 zdjęciu. Chociaż siodełko dość wysoko, masz też chyba długie ręce i nogi. Nie wiem, czy na tej ramie dużo zmienisz, chyba tak ma być w tym modelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ciekawe jest to, że pozycja niby wyprostowana, a główka niska. Razem z miskami, to zaledwie 145 mm.

Pojeździłem ostatnio trochę więcej. Chyba wleci mostek 100 mm, bo w dolnym chwycie czuje się ściśnięty. Po odjęciu Reach nowej kierownicy, wyjdzie 13 mm do przodu i kilka mm w dół ze względu na kąt (-8 vs -10)

Ten rower ogólnie jest dziwny. Miałem szosę z TTH 545, mostkiem 100 mm, główką 125 bez podkładek pod mostkiem, Reach chyba 381 i jeździłem. Ten rower jest znacznie mniejszy, a jak się usiądzie to jakoś tego nie czuć. Także stąd moje zdziwienie.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się patrzy na tabele Apexa i Eskera tth545/s540/r382 vs tth530/s574/r365 to odczucia że jest mniejszy bym się nie spodziewał. Dlaczego miałby się "wydawać" mniejszy skoro siedzisz bardziej wyprostowany - dużo bardziej. Przybliżyło niby kierownicę ale też podniosło, więc "plecy" zmieniły kąt. Niezależnie od wysokości główki to podniosłeś kokpit o ~3,5cm... przybliżając o niecałe 2... Tak samo "Cię starcza - Twojego tułowia" w obu rowerach.

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zrobię odkop i sam sobie podaruję "złotą łopatę".

W stosunku do zdjęć z pierwszego posta, wymieniłem:

  • Mostek
    • Był: 80mm -7
    • Jest: 100mm -10
  • Kierownica
    • Była: 42cc, Reach 85mm, Flare 49cc
    • Jest: 42cc, Reach 80

Nie pamiętam jaki był Drop kierownicy, nowa ma chyba 3mm więcej, ale właśnie PRO Vibe leży mi zdecydowanie lepiej. No i nie ma Flare, przez który rower zachowywał się jak autobus.

Pozycja nadal jest wygodna, nie czuję się nadmiernie wyciągnięty, nawet w dolnym chwycie. Fabryczny zestaw był zdecydowanie "za ciasny" jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ja pozwolę sobie podpiąć się z pytaniem, czy w szosie zmiana mostka na krótszy może pozytywnie wpłynąć na drętwienie i ból karku ?

Wydaje mi się że odrobinę bardziej wyprostowana pozycja powinna spowodować że mniej będę zadzierał głowę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...