Skocz do zawartości

[Zakup roweru] Rower typu Cross do 4 tys


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje waszej rady :)

Jaki rower Cross do 4 tys? Mam 172 cm wzrostu, 70 kg wagi. Głównie jeżdżę po twardych ścieżkach rowerowych przy ulicy (kostka) lub ulica czyli asfalt oraz czasami jakieś tam leśne utwardzone ścieżki. Trasy max do 50 km. Aktualnie posiadam dość mocno wysłużony MTB Univega którego opory toczenia i małe koła (26) dają się mocno w znaki.

Generalnie jeżeli polecicie coś do 5 tys to również to poważnie rozważę :)

Jeżeli chodzi o ramę to ulubione malowania: czarny lub szary/grafit (najlepiej matowy). Natomiast pozycja im bardziej wyprostowana tym lepiej. Ale zdaje sobie sprawę ze ciężko jeszcze uwzględnić ten parametr w poszukiwaniu roweru.

 

na razie przeglądałem ofertę Cube, Scott, Merida bo te marki gdzieś tam mi się obiło o uszy ze są OK, ale moja wiedza w tym zakresie jest mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj jeszcze Gianta , Treka , i Kellysa . Za 4-5 tyś jaki byś nie kupił będzie dobry choć różnice w wyposażeniu mogą być spore . Zdaje się że giant w tej cenie daje powietrzny amor ( i to powinien być standard ) , a Trek sprężynowca .

Jeśli masz mocno sprecyzowane wymagania co do pozycji to przeglądanie netu nic nie da . Tylko wizyta w sklepie i przymiarka . W ogóle dzisiaj przeglądanie katalogów nie ma sensu bo mało co można znaleźć w sklepach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem po sklepach i tylko na Scotta trafiłem - fajnie się na nim jechało (przed sklepem :) ). Generalnie większość modeli niedostępna stacjonarnie albo dostępna ale nie w konkretnym rozmiarze ramy. Także pozostaje zamówienie przez internet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie skup się na rodzaju amortyzatora. Jak już musisz go koniecznie mieć, to kup coś co ma powietrzny amortyzator. Jeżdżę podobne trasy co Ty i właśnie kupiłem nowy rower świadomie rezygnując z amortyzatora. Kupiłem akurat gravela bo ciężko teraz znaleźć coś z płaską kierownicą, ale zainteresuj się takimi modelami jak:

Cube SL Road Pro

Specialized Sirrus X 3.0

Marin DSX 2

Giant ToughRoad SLR 2

Poza specem wszystkie są na karbonowych widelcach, co daje lekkość i odrobinę komfortu na nierównościach.

Lub właśnie jakieś gravele, może akurat Ci podpasuje.

Z tej czwórki ciężko będzie coś teraz kupić (może Giant, albo Spec), ale to bardziej po to żebyś zobaczył co mam na myśli. 

Te rowery mają bardziej sportową geometrię niż crossy, które projektowane są raczej do spokojniejszej jazdy. Będą też sporo lżejsze i szybsze.

 

Małe sprostowanie:

Napisałeś pozycja "wyprostowana" a ja przeczytałem "wysportowana" cokolwiek to znaczy, stąd moje bardziej wyczynowe propozycje.

W takim razie Może Marin Four Corners? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie troszkę wczytałem się w temat i finalnie ustawiamy poprzeczkę cenową w granicach 5 tys.

Wybierając wstępne modele patrzyłem na parametry wyposażenia oraz wygląd (chciałbym aby również był ładny :) ).

 

Poniżej kilka propozycji które w tym zakresie cenowym wyszukałem, napiszcie proszę co polecacie i dlaczego.

CUBE Nature EXT,  4 999 PLN - https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/city-tour/offroad/nature/cube-nature-exc-blackngrey/

TREK DualSport 4,  5 699 PLN - https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-4/p/32898/?colorCode=black

SCOTT Sub Cross 10 Men, 5 539 PLN - https://www.scott.pl/produkt/1178/8373/Rower-Sub-Cross-10-Men

GIANT ROAM 0 DISC, 4 699 PLN - https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc

MERIDA CrossWay 500, 4 399 PLN - https://www.merida-bikes.com/en/bike/2065/crossway-500

 

Na chwilę obecną patrząc na dane i wygląd najbardziej jestem nastawiony na CUBE. Podoba mi się również ten model TREKa (wizualnie) ale z tego co widzę po osprzęcie to mam wrażenie że cena jest mocno nieadekwatna do wyposażenia. Część osób pisze również że TREKi są bardzo wygodne. SCOTT to jedyny rower którym jechałem bo znalazłem go w sklepie stacjonarnym, co prawda modelem Sub Cross 30 Men ale całkiem spoko się jechało. GIANT - wizualnie średnio mi się podoba ale ma bardzo dużo pozytywnych ocen, głównie ze względu na bardzo dobry stosunek cena do wyposażenia. MERIDA - dorzuciłem aby było ciekawiej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zestawienia możemy dodać również rower KELLYS Phanatic 70, 4 799 PLN - https://www.kellysbike.com/pl/cross-c928/phanatic-70-p67915

No i ładniejszy oraz lepiej wyposażony model Phanatic 90 ale tutaj cena robi się zaporowa bo 5 999 PLN - https://www.kellysbike.com/pl/cross-c928/phanatic-90-p67914

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś też jak przeglądałem wpadł mi rower CANYON Pathlite 6,  5 699 PLN - https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-6/2792.html?dwvar_2792_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK

Ale malowanie średnie i cena już robi się bliżej 6 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem że pojadę do sklepu i w zależności co będzie dostępne to kupię... i tutaj moje zdziwienie :) Nie ma powyższych rowerków w sklepach... obdzwoniłem sklepy rowerowe w Poznaniu i Wrocławiu i wszędzie słyszałem że nie ma i nie będzie w tym roku :) Nie śledzę rynku rowerowego ale zakładam że wynika to z dwóch rzeczy, pierwsza to bardzo duży popyt na rowery pomimo rosnących ich cen rok do roku oraz ograniczona ich produkcja powodu Covid, a kolejna sprawa to zaczynamy wchodzić w okres gdzie producenci zaczynają prezentować rowery na rok 2022.

Nadal przeglądam wybrane wcześniej modele: CUBE Nature EXT, TREK DualSport 4, SCOTT Sub Cross 10 Men, GIANT ROAM 0 DISC, MERIDA CrossWay 500, Unibike XENON GTS.

 

 

https://www.giant-bicycles.com/au/roam-disc-0-2022

Na powyższej stronie dostępna jest nowa wersja roweru GIANT Roam Disc 0. To malowanie jest zdecydowanie ładniejsze aniżeli to które nadal widnieje na polskiej stronie GIANT.

CUBE również na stornie informuje że pokaże nowe produkty na 2022 w dniu 3.08

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak na crossowy to już dobrze wyposażony. 
Osobiście zauważyłem, że w tym roku szczególnie na hamulcach poczyniono oszczędności - co widać w Twoim rowerze. 
Natomiast cała reszta - bardzo dobrze. 
Ewentualnie można przyczepić się do kasety. Wrzucili 11-34 a mogli 11-36. 
Napisz opinie za jakiś czas. 
Szerokości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Unibike Zethos 2020. 
Przejechałem w różnym terenie 550 km - oczywiście głównie asfalt. 
Deore 48/36/26 i 11/36 - zębatki 11 nie używam. No może raz do zjazdu asfaltem i max 59,7 km/h.  
Napęd jest ok natomiast nie jest idealny.  
Góra za twarda jak na crossowy - jest twardsza niż napęd grawelowy GRX (46/30 - 11/34).
A na dole ideał to 42 na kasecie. 
Może kaseta 13-42 jeżeli tak istnieje ;).
Rower crossowy to często "pierwszy" i "jedyny" rower - szczególnie wtedy docenisz 26/36. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. Rower wstępnie przyjechał złożony, to co zostało zmontowałem ale jest jeden problem z tarczówką z przodu - jak delikatnie puszczę koło w ruch to w pewnym momencie podczas każdego obrotu słychać jak tarcza przyciera. Czy jest to krzywa tarcza czy problem który można wyregulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mam wrażenie że tarcza chodzi nierówno względem okładzin bo ociera o nie tylko w określonym miejscu podczas obracania. Gdyby była idealnie równoległa to powinna podczas pełnego obrotu cały czas ocierać się o okładziny. Czy może się mylę i źle kombinuje?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mocowaniu koła na haki dość często zdarza się, że trzeba podregulować hamulec albo chociaż odkręcić koło i dokręcić jeszcze raz, upewniając się, że jest prosto (wsuń w haki do oporu, zaciśnij hamulec i wtedy dokręć).

Tylko nie zaciskaj hamulca bez kola w rowerze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z tarczą i inne rozwiązane ale nie obyło się bez wizyty serwisowej. Generalnie problemów przy rowerze nazbierało się więcej, a finalnie wyszło że pomimo iż przed wysyłką miał zostać wyregulowany to chyba ktoś pominął ten etap :)

Mam do was pytanie odnośnie opon do tego roweru. Aktualnie mam założone Schwalbe Land Cruiser 28 x 2.00. Przejechałem kilkanaście kilometrów po asfalcie i innej twardej drodze i czuć opory toczenia. Przejrzałem jakie opony zastosowali inni producenci w swoich topowych rowerach typu Cross i wychodzi że Cube zastosował najszersze opony. Jakie polecilibyście opony do tego roweru aby zminimalizować trochę opory toczenia na asfalcie? Albo inaczej, czy zmiana opon zauważalnie wpłynie na opory toczenia?

Poniżej przykładowe opony zastosowane przez innych producentów w rowerach Cross.

CUBE  |  Schwalbe Land Cruiser, Active Light  |  28 x 2.00
SCOTT  |  Kenda Booster  |  28 x 1.75
GIANT  |  Giant CrossCut AT ERT  |  28 x 1.75
UNIBIKE  |  Schwalbe Smart Sam Performance  |  28 x 1.65
TREK  |  Bontrager GR1 Expert  |  28 x 1.60
MERIDA  |  Maxxis Overdrive II  |  28 x 1.60
KELLYS  |  Michelin Protek Cross ReflectiveLine  |  28 x 1.60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w Zethosie Schwalbe Smart Sam 1.6 - dość uniwersalne. Między ciśnieniem 3 a 5 bar nie widać różnicy w oporach toczenia. Natomiast komfort odczuwalny. 
Trzymam ciśnienie 3 - 3.5 bar. Przy 2,5 i niżej czuć większe opory toczenia. 
Opona dobrze trzyma w zakrętach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spory wybór jeżeli chodzi o opony. Przejrzałem oferty producentów Schwalbe i Continental, poniżej przesiana już lista którą stworzyłem na bazie parametrów dostępnych na stronie producenta. W przypadku Continental zafiltrowałem do najwyższej prędkości w danej klasie opon.

Continental (cena Allegro od 65-110 zł za oponę):
28x1.60 - Speed Ride
28x1.60 - Contact
28x1.60 - Contact Plus City

Schwalbe (cena Allegro od 100-110 zł za oponę):
28x1.50 - Marathon
28x1.65 - Marathon
28x1.60 - Marathon Mondial 
28x1.50 - Marathon Racer

Bardzo dobrze prezentuje się na papierze również Continental Top Contact II 28x1.60 ale cena 220 zł za sztukę (280 zł zwijana).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na warunki asfalt/ścieżki + sporadycznie leśne ścieżki to polecam Panaracer GravelKing SS, w rozmiarze 700x38 lub 700x43 i będzie OK. Poczujesz ulgę.

https://allegro.pl/kategoria/opony-i-detki-opony-251495?strategy=NO_FALLBACK&string=gravelking ss

Ta Schwalbe Land Cruiser to jakiś mutant o wadzie 1 kg. Szkoda zdrowia ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2021 o 21:37, Bike101 napisał:

Mam do was pytanie odnośnie opon do tego roweru. Aktualnie mam założone Schwalbe Land Cruiser 28 x 2.00. Przejechałem kilkanaście kilometrów po asfalcie i innej twardej drodze i czuć opory toczenia. Przejrzałem jakie opony zastosowali inni producenci w swoich topowych rowerach typu Cross i wychodzi że Cube zastosował najszersze opony. Jakie polecilibyście opony do tego roweru aby zminimalizować trochę opory toczenia na asfalcie? Albo inaczej, czy zmiana opon zauważalnie wpłynie na opory toczenia?

Poniżej przykładowe opony zastosowane przez innych producentów w rowerach Cross.

CUBE  |  Schwalbe Land Cruiser, Active Light  |  28 x 2.00
SCOTT  |  Kenda Booster  |  28 x 1.75
GIANT  |  Giant CrossCut AT ERT  |  28 x 1.75
UNIBIKE  |  Schwalbe Smart Sam Performance  |  28 x 1.65
TREK  |  Bontrager GR1 Expert  |  28 x 1.60
MERIDA  |  Maxxis Overdrive II  |  28 x 1.60
KELLYS  |  Michelin Protek Cross ReflectiveLine  |  28 x 1.60

Miałem podobne doświadczenia z rowerami Cross mam podobne doświadczenia. Posiadałem Model Cube Nature (2017) i czły czas miałem uczucie że coś mnie hamuje szczgólnie powyżej prędkości 30kmh było ciężko. Opony wymieniłem na Coninental Speed Ride i troche było lepiej... ale tylko troche.

Kiedyś wypożyczyłem od kolegi rower MTB (Canyon Grand Canyon) i o dziwo był o wiele szybszy od Cube PO ASFALCIE. 

Natępnie do Cuba'a włożyłem opony Schwalbe Kojak ale nawet to nie pomogło. Trochę doczytałem i dzedzłem do wniosku że winny nie były opony a GEOMETRIA roweru.
Nawet ambitne rowery MTB mają bardziej sportową pozycję niż Crossy, a przy wyższych prędkościach liczy się głównie Areodynamika / pozycja na rowerze.
Cube sprzedałem i kupiłem Rower MTB (Kross Level 10)  Kross jest szybszy na asfalcie nie wspominając o lepszych własnościach terenowych.

Rowery Cross to nie rowery do szybkiej jazdy (ja sie tego nauczyłem na błędach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...