wkg Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 Godzinę temu, some1 napisał: Główka ramy nic nie mówi w dzisiejszych czasach. Dlatego podałem główkę + TTH. Ale fakt, wąska opona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 Główka nic nie mówi o wysokości roweru. Po prostu. Karbonowy Canyon Endurace ma główkę krótszą o 2 cm a i tak jest wyżej niż w tym Krossie. Całą różnicę zjada widelec o innym kształcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 A widzisz, tego - jako dziecko "mtb" nie wiedziałem. Porównuję właśnie z Endurace i Ultimate. Czyli tak naprawdę te tabelki z geometrią w szoskach są o kant potłuc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 Niekoniecznie, po prostu trzeba patrzeć na inne parametry. Porównanie długości HT ma sens tylko w rowerach tego samego typu i z tym samym widelcem, czy to szosa czy MTB. Do oceny wysokości ramy wystarczy stack, bo pozwala porównać dwa rowery niezależnie od tego jakie mają widelce, pod jakim kątem, i na jakiej wysokości suport. Długość, przynajmniej tak jak rower wyjeżdża z fabryki, to TTH + mostek. Dlatego, że obecnie mamy różne filozofie projektowania, przykładowo gravel od Scotta w moim rozmiarze ma fabrycznie mostek 120mm a Meridy 80 mm. Toż to różnica jak 3 rozmiary ramy, wszelkie wyliczenia stack/reach przestają mieć sens przy takich różnicach. Do tego różnica w gięciu kierownicy i ilości podkładek pod mostkiem... ale to już trzeba szukać zdjęć roweru w interesującym nas rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 29 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Witam ponownie. Po przemysleniu i zmierzeniu sie z rzeczywistościa zdecydowałem, ze gravel typu Aspre 1 nie jest dla mnie, zbyt agresywna geometria, zdecydowanie bardziej pasuje mi Triban 500 i tutaj mam do Was kolejną prosbe o pomoc. Przy adaptacji Tribana 500 na gravela koszt calkowity bedzie do 4000 zł, czy Waszym zdaniem kupię jakiegoś gravela właśnie do tej kwoty z komfortową geometrią, czy raczej brać tego Tribana? Chodzi tylko o nowe rowery i niestety, ale budżet 4000zł jest nieprzekraczalny. Pozdrawiam i dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Miesiąc czy dwa temu Four Corners kosztował 3999 zł (czy nawet jeszcze mniej, już sam nie pamiętam), ale to już po ptakach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 1 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2021 Serdecznie dziękuję za wszystkie wpisy. Wczoraj zamówiłem Tribana rc 500. Cieszę się jak dziecko, aż boję sie jakiegoś rozczarowania. Rower pewnie sam w sobie mnie nie rozczaruje, ale boje sie jakis mankamentów serwisowych... Jak na razie czekam z wielką radością. Jeszcze raz dziękuję! Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.