Tiburon Napisano 2 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2021 Witam. Zacznę nietypowo, ale sam do końca nie wiem jaki rower potrzebuję. Obecnie jeżdże na jakiejś budzetówce z marketu, po kilku latach czas na zmianę i na coś lepszego. Czytam opisy rowerów i są one dość mocno pogwatmane i każdy z w/w ma podobne zastosowanie, przynajmniej dla mnie totalnego amatora. Rower bede uzytkował do jazdy rekreacyjnej, 3-4 razy w tygodniu po 40 km. Przynajmniej teraz tyle jezdze, na obecnym sprzecie, zrobie 40km i mam dosc. Bardzo podobaja mi się gravele i baranki, ale czy do 3000 zl kupię cos wartego zainteresowania? Czy kupno gravela do jazdy po 40km ma sens? Czy przy mojej jezdzie, stosunkowo niewielkich odleglosciach wybrać jakiegos crossa? Dziekuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2021 Praktycznie nie kupisz nic co ma "Gravel" w nazwie do 3000 PLN. Jest Triban Gravel 120 w Decathlonie za 2800, Romet Aspre za 3200 i to właściwie tyle. Jeśli głównie jeździsz po utwardzonych drogach, i ma być baranek to lepszym wyborem może być szosa na nieco szerszych oponach, jak Triban RC500, w tej samej cenie. W rowerach z prostą kierownicą wybór będzie większy i części przeważnie trochę lepsze. Tak, wszystkie te rowery mają podobne zastosowanie, nie tylko dla totalnego amatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 3 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Dziekuje za odpowiedz. Zazwyczaj jezdze utwardzonymi drogami, ale nie koniecznie asfaltowymi, a i te asfaltowe są dziurawe, dlatego pomyslalem o gravelu. Zastanawialem sie nad tyn Rometem Aspre, albo Kroos eskar 1.0 Czym się rózni rower Crossowy od Gravela, pomijajac kierownicę i ceny? Chcę "wygodniejszy" i szybszy rower odbecnego, liczac ze moje wyjazdy będa dzięki temu trochę dluższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Głowna różnica, to widelec. Crossy, mają amortyzację z przodu, gravel sztywny widelec. Tylko, że sprężynowe widelce w tańszych crosach nic specjalnie poza dodatkową wagą nie dają. Pomysłem wartym rozważenia jest rower ze sztywnym (najlepiej carbonowym) widelcem, oponami ok 40mm i płaską kierownicą (taki gravel bez baranka). Tylko w tym budżecie dużego wyboru nie (zupełnie już pomijając dostępność). Ps. Jeżdże dokładnie takie trasy jak Ty, teraz mam crossa riverside 500. Też najpierw chciałem gravela, ale ostatecznie zdecydowałem się na Marin DSX 2 i mam nadzieję, że do początku przyszłego sezonu uda się go gdzieś kupić 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 A, jest jeszcze najtańszy Esker, racja. Ogólnie na crossie pozycja jest bardziej wyprostowana, co dla amatora może być wygodniejsze, kosztem oporów powietrza przy jeździe z dużą prędkością oraz mniejszej zwinności. Amortyzator, jeśli jest, cośtam pomaga na dużych dziurach, korzeniach czy krawężnikach, ale najwięcej i tak zależy od opon. Waga większa ze 2 kg, dla amatora nie ma dużego znaczenia. Oba typy nadają się do jazdy wokół komina jak i długich kilkudniowych wypadów. Taki Romet Aspre to w ogóle ma geometrię jak rower szosowy albo przełajowy. Cała Dyskusja może być mocno teoretyczna, bo tych rowerów może po prostu brakować w sklepach, zwłaszcza najpopularniejszych graveli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 3 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Niestety zauwazylem, że z dostępnoscią graveli jest masakra. Patrze obecnie na szosówki, aby zwiekszyc mozliwosci, jednak chyba szosówką po takich drogach jak na zdjeciu to nie bardzo... To sa zdjecia z internetu, ale mniej wiecej zdarza mi się po podobnych jezdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RowerowyMaciej Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Istotnie, po takich drogach jazda szosówką to kiepski pomysł. Na rynku nie brakuje tylko graveli, ale rowerów w ogóle. Być może wymarzony rower uda Ci się kupić dopiero na następny sezon. Takie realia. W moim Decathlon są ekspozycyjne Tribany. Może w Twoim też, a to dałoby okazje Ci się przymierzyć do roweru. Potem już bezpieczniej będzie kupić coś przez internet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 3 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Wczesniej nie bylem w temacie, więc zapytam, problem z dostępem był zawsze, czy to wina covida? Na 99,9% kupię gravela, strasznie się nakręciłem na baranka. Pewnie bedzie cos z najnizszej półki, czyli Kross esker 1.0 Romet Aspre 1 Triban 120 gravel I odnośnie tego ostatniego mam pytanie, czy napęd 1x10 będzie ok przy jezdzie po górkach, mieszkam w Sudetach i jest dość pagórkowato. Oczywiscie rower kupię jak będzie dostępny, realia są dość brutalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Pod górkę będzie trochę lżej na 1x, ale z górki aż tak bardzo nie dokręcisz, powyżej 40 km/h już trzeba będzie młynkować nogami. W lipcu/sierpniu rowery zawsze były już przebrane, ale tegoroczne braki to głównie COVID. Tylko wcale nie wiadomo, czy w przyszłym roku będzie o wiele lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 3 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 A ja myslalem, że 1x... pod górke bedzie sprawiał problemy i że to tam będzie brakować "biegu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Kalkulator przełożeń Romet vs Decathlon (tylko dałem 2x9 bo nie ma presetu dla 8 biegowej kasety). https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=38&RZ=11,13,15,18,21,24,28,32,36,42&UF=2185&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34,46&RZ2=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF2=2185 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 7 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2021 Tak jak pisaliście, gravel w najnizszych cenach niedodostania, obdzwonilem kilka sklepów, powiedziano mi że moze pod koniec/poczatek roku, ale trzeba się wstrzelić przed innymi. Jaki rower byście polecili do 2000zl z prostą kierownicą, zeby był w miarę szybki na asfalcie, ale też dawał radę na szutrze i asfalcie jak wyżej na fotkach. Obecna budżetówka dogorywa, strach tym jezdzić, a zabieranie ze sobą walizki z kluczami przestaje być zabawne. 2000zł dlatego, że podobno można kupić rower o podobnej specyfice co gravel w nizszej cenie , z uwagi na kierownicę, a na baranka będę polował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 7 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2021 Może Presidio 1 ale też słabo z dostępnością. Bez problemu przemieszczam się po takich drogach jak wrzuciłeś wyżej, o szutrach nie wspominając. Rower jest szybki - dość twarde przełożenia, przyjmie całkiem szeroką oponę obecnie mam założone 37 mm. Continentale Double Fighter III i w tylnych widełkach jest jeszcze 1 cm. luzu z każdej strony a z przodu prawie 2 cm. Nie wiem tylko co z tym barankiem, czy geometria w tym rowerze wogóle pozwalała by na taką modyfikację to już pytanie do bardziej doświadczonych. Z oryginalnym mostkiem jakoś sobie tego nie wyobrażam. 😄 ps. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 7 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2021 Dziekuje, z barankiem mam na myśli, ze kiedyś kupię "klasycznego" gravela. Z tym przełożeniem 1x8 nie na problemów pod większe podjazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 7 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2021 Zależy jakie podjazdy, tu w okolicach Krakowa nie miałem dotychczas większych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 7 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2021 Dostępność na poziomie graveli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gazpacho Napisano 13 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2021 Co do Gravela to polecam: Triban Gravel 120 lub Kross Vento 1.0 2021. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 14 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Triban odpada, boję się że będę miał problemy na podjazdach. Do Vento jako gravelove opony zalozę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gazpacho Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Vento to rower szosowy :D Dalej polecam Marin Nicasio albo Kross Esker 1.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiburon Napisano 14 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Cytat Vento to rower szosowy Dlatego pytam o opony, niektóre szosówki można zaadaptować na gravela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Tak patrząc po wysokości głowki to właściwie mieszczuch TTH 554 HT 175 dla M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 W dniu 7.07.2021 o 14:03, Tiburon napisał: Z tym przełożeniem 1x8 nie na problemów pod większe podjazdy? Mam Tribana 100, który wyjściowo miał 1x7 na gównobiegu, wcześniej jeździłem na starym krosie z 7-mką Sram w piaście. Ten drugi dodatkowo był ciężki i podjazdy faktycznie były problemem. Ale to były też moje początki z rowerem po latach, noga słaba. Przy Tribanie nauczyłem się jeździć bardziej "technicznie" podjazdy (mowa o asfalcie), a nie siłowo, więc nie paliłem nogi. Nie wiem, czym dla Ciebie są "większe podjazdy" ale ja jeździłem np. po asfaltach koło Masywu Ślęży albo Park Krajobrazowy "Chełmy" - Dolnośląskie. Możesz pobawić się w wymianę napędu ale ekonomicznie nie ma to sensu, bo łatwo zwielokrotnić wartość roweru a jego potencjał aż tak znacznie nie wzrośnie. Taki Triban nadaje się jako jeden z rowerów, zapas, muł do tyrania itp. Poszukaj Soota 30, wprawdzie kosztuje jakieś 4300 ale ma Clarisa 2x8, sztywne osie i zewnętrzne łożyska, Minus - brak mocowań na bagażniki. W dodatku widziałem w tym roku ze dwa egzemplarz fizycznie na sklepach, sam omal nie kupiłem. Claris zły nie jest, nie jest to wprawdzie Tiagra czy 105, z którą mam porównanie ale w zupełności wystarczy do jazdy. Ja wsadziłem go właśnie do swojego Tribana 100 i odbyłem na nim dwie kilkudniowe wyprawy oraz objeżdżam okolice - pagóry i dziurawe asfalty właśnie. Jak go trochę ogarnę (podstawowy serwis), to idzie na OLX Rozmiar M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 6 godzin temu, wkg napisał: Tak patrząc po wysokości głowki to właściwie mieszczuch TTH 554 HT 175 dla M Główka ramy nic nie mówi w dzisiejszych czasach. Kross jest nizszy i dłuższy niż niejedna szosa enudrance. Tak czy siak, zwykła szosa na szczękach, bez sensu w tej dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 Cytat zwykła szosa na szczękach Szczęki dadzą radę na asfalcie ale jak się trafi błoto, to będą je zbierać z obręczy. Kilka metrów jazdy i masz dodatkowy bagaż w postaci dwóch brył błota i prawie działające hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 Bardziej miałem na myśli ograniczenie szerokości opon do 28mm. Do tego szosowy napęd z przełożeniem 34/28. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.