Skocz do zawartości

[do 13000] Szosa z potencjałem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuję zakup pierwszej szosy. Jako że jestem zwolennikiem kupowania "raz a dobrze" wolę przeznaczyć na ten cel większy budżet, powiedzmy do 13tyś. Przeznaczenie to szybka jazda po płaskim. Wstępnie wybrałem sobie Cube Agree C62 z 2020 który jest w fajnej cenie (11500) ale będę wdzięczny za ewentualne propozycje bądź uwagi. Marzy mi się zintegrowany kokpit ale w tej cenie raczej nie ma co na niego liczyć. Link do Cube: https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Cube-Agree-C62-Race-carbonnwhite-2020/26458 Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link nie działa. BTW nic lepszego niż ten cube za taką kasę nie kupisz

Zintegrowany kokpit na start to dla mnie pomyłka, nie wiesz jakich ustawień zarówno kierownicy jak i mostka będziesz potrzebował. Zamiast kombinować z wymianą mostka za kilkadziesiąt złotych albo kierownicy za 2-3 stówki będziesz wymieniał kokpit za 2 tysiące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza szosa i od razu twarda wyścigówka aero na stożkach, ze zintegrowanym kokpitem i niestandardową sztycą żeby nie było za łatwo cokolwiek dopasować.

Za prawie 20 tysięcy, na raty. 

Pewnie, bierz, świetny wybór. W razie czego będzie ładny mebel do salonu, jeśli po dwóch jazdach stwierdzisz, że to jednak nie to. Choć w Canyonie może się udać przepchnąć zwrot. 

 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma racjonalnych powodów żeby kupić aeroad jako pierwszą szosę. Poszukaj siebie jakiegoś "uniwersalnego" roweru, pojeździć dwa lata a później decyduj czy chcesz pójść w stronę modeli aero czy wspinaczkowych. 20k na rower można wydać kiedy wiesz czego chcesz albo nie masz co z kasą robić, Ty natomiast pojęcia o szosach nie masz i chcesz kupować na raty sprzęt, którego możliwości (o ile trafisz w rozmiarem, geometrią, charakterystyką) będziesz w pełni wykorzystywał może za 5 lat

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, GIZIU napisał:

Heh, no to faktycznie klops. 

Czyli co, iść w kierunku:

- Cube Agree:C62

- Scott Addict

- Scott Addict RC

- Scott Foil 30

- Canyon Endurance CF SL 8

Z tego co wymieniasz szedlbym w addicta albo canyona. Tylko przeczytaj jeszcze raz nazwę modelu bo taki jak podałeś akurat nie istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, GIZIU napisał:

Heh, no to faktycznie klops. 

Czyli co, iść w kierunku:

- Cube Agree:C62

- Scott Addict

- Scott Addict RC

- Scott Foil 30

- Canyon Endurance CF SL 8

Wiesz co to za dużo zmiennych. Szczególnie na mazowieckie równiny warto pomyśleć o karbonowych kołach na wysokim stożku.

Brałbym więc rower, który ma :

- dobrą karbonową ramę

-  pełną grupę 105 razem z tarczowymi hamulcami. Dobrze by to była 105tka bo choćby można kupić tanio pomiar mocy. Tanio można wymienić korbę gdy sie okaże ze potrzebujesz ramię175mm a 170mm etc

- wszystko jedno jakie koła. Te które przyszły razem z rowerem zostawiasz treningowo i zostawiasz na góry. Odpalasz np https://evanlite.com/blog-wysokosc-stozka-w-kolach/zamawiasz dobre koła na mazowieckie drogi. Dobre koła robią ogromną różnicę. 

Tu masz dobrą odpowiedź sugeruje obejrzeć oba filmy

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dobre koła robią ogromną różnicę. 

3% za 4k PLN. Faktycznie bardzo istotna rzecz dla amatora przy zakupie pierwszej szosy. 😂

Zgadzam się z tym, że nie jest to coś na co należy patrzeć przy zakupie nowego roweru. Lepsze koła można dokupić później, jak już załapie się o co w tym chodzi i zorientuje we własnych potrzebach. Albo jak zdolność kredytowa wróci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem okazji jeszcze zapoznać się z tymi stożkami, ale... Mając te koła: Koła DT Swiss 350 road Mavic Open Pro UST 1610g - Bikestacja.pl  doświadczam takich niezbyt przyjemnych uderzeń bocznego wiatru, z czym wcześniej nigdy się nie spotkałem. Często też, ten wiat na tych kołach świszcze jak na wantach. A wieje u nas w Polsce non-stop, jak jeżdżę od wczesnej wiosny tak do dziś nie jechałem w bezwietrzny dzień. Obsługuje informatycznie jedną z firm w Bydgoszczy czyli na równinach i tak się zgadałem z jednym z kolegów, który też dużo jeździ na rowerze (nie tanim) i chce przejść na mniejszy stożek, właśnie ze względu na wiatr. Także tu trzeba być ostrożnym w zakupie, bo na takie koła można wydać kilka tysiaków i później wyrzucić je na śmietnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę że koła to istotna sprawa jak chcesz zrobić rozsądny zakup na start. Zauważ też proszę, że mówię o dobrej karbonowej ramie na 105tce, to raczej jest cennika i pewnie większośc jak nie wszystkie powyżej wymienione rowery są na ultegrze a ramy współdzielą te same z trochę tańszymi modelami. Jak będzie wiało mocno mocno zawsze jest drugi komplet kół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...