Skocz do zawartości

[opony] pomoc w wyborze


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Pomożecie mi jeszcze z wyborem opon? Mam taki mały dylemat, którego sam nie potrafię rozwiązać.

Nie mam opon na zapas a przydałyby się pewnie.

Mam te, wydają się OK (choć ciut ciężkawe): Opona Continental Grand Prix 5000 TL 700x28C 10644119457 - Allegro.pl

Rozważam tę: OPONA PIRELLI P ZERO VELO RACE 700X28C 120TPI ZWIJ 10512324948 - Allegro.pl

lub tę: Opona Michelin Power Road 28-622 zwijana TLReady 10762715104 - Allegro.pl

lub tę: Continental Opona Grand Prix Force III BlackChili 10684585840 - Allegro.pl  fajna waga, ale węższa

Teraz tak, po rozmowie z kolegą @abdesign, uznałem, że mleczko nie dla mnie. Czy? W razie małej dziury te opony się jakoś klei/kołkuje, podobnie jak w samochodach?

i

Obecna opona o szerokości 28mm wchodzi ciasno w zacisk hamulcowy mimo, że jest poluzowany i też "rozkręcony" na lince mocniej, niż powinien być. Przejście na 25mm to dobry pomysł? Można jakoś sprawdzić bez zdejmowania opony, czy felga koła będzie odpowiedniej szerokości do węższej opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Opony TL są cięższe od nieprzystosowanych pod TL. Normalna wersja GP5000 28mm to ~240g.

Patrząc na wcześniejsze Twoje posty to w temacie wyboru opony pozostaje odesłać na Road Bike Tires Test Results | Bicycle Rolling Resistance - masz w miarę rzetelne porównania, także bierz tę, która generuje najmniejsze opory w tabelce ;) 

Czy potrzebujesz 25 czy 28 to już zależy od Ciebie. Jak masz dobrej jakości asfalty i ewentualne zmniejszenie komfortu (mniejsza szerokość to też zwykle wyższe ciśnienei) nie ma znaczenia to zakładaj 25. Co do obręczy to praktycznie każda szosowa ogarniająca 28mm ogarnie 25. Ogólnie zależy to od szerokości wewnętrznej obręczy (są tabelki, poszukaj). I tu też trzeba koniecznie nadmienić, że aerodynamika również definiuje dobór opony i obręczy. Generalnie uniwersalna reguła stanowi, że szerokość zewnętrzna obręczy powinna wynosić ~105% realnej szerokości opony. Także pogoń za każdym watem to nie jest taka prosta sprawa. Czekam z niecierpliwością na temat odnośnie doboru kół. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o rany... a prościej się nie da?? :)

Kup tę albo tę. Kupuję i załatwione. Nie no, kół nie wymieniam. Chciałbym po prostu sobie wymienić taką oponę, nigdy nie wymieniałem bezdętkowej. Nawet ot tak z ciekawości i parcia na wiedzę hehe Zamówiłem:

Płyn do montażu opon rowerowych Shwalbe Easy Fit 10748608026 - Allegro.pl

i to

SKS Adapter do pompki Rennkompressor AV do SV 9918618792 - Allegro.pl

Nie mam jeszcze opon, bo nie wiem jaką szerokość wziąć (chyba bym jednak został przy 28mm) No jak tak, to "pi x drzwi" da się to po zewnątrz suwmiarką złapać, to bym Ci jutro ten wymiar podał.

Napisze ktoś jeszcze coś nt. ewentualnej naprawy tych opon? Czy to się wyrzuca na śmietnik w razie uszkodzenia? W zasadzie nie łapałem gum w poprzednim rowerze, jeden przypadek na tyle lat pamiętam, to założyłem nową dętkę i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, widziałem tańsze, ale ten jakiś niby firmowy, to pierdółka jest, już zresztą zamówiona. No trzeba jakoś podać większą ilość tego powietrza, bo pompka nie poradzi a kompresor w garażu mam. @safian, Dzięki, jednak warto było poczytać :) jak nie kłamią, to zostanę "na dziś" przy: Opona Continental Grand Prix 5000 TL 700x28C 10644119457 - Allegro.pl

Je da się jakoś naprawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mnie wywołałeś do tablicy to dorzuć jeszcze do listy corsy i cottony i masz komplet opon z tdf'u, wszystkie genialne... wszystkie na zawody, ale po co Ci one nie mam pojęcia. A już poważniej sporawdzileś co masz w środku, bo rozmawialiśmy o wyborze samych wentyli z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert... zamówiłeś wentyle... to znaczy że masz w środku opon mleko zamiast dętek... bo sprawdziłeś to po naszej rozmowie. Albo kopiłeś sobie wentyle pomimo że masz w środku dętki... 

2 godziny temu, omegagl napisał:

uznałem, że mleczko nie dla mnie.

Czyli co uznałeś? Że mleko nie dla Ciebie i kopiłeś wentyle do mleka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur, weź no mi to jakoś łopatologicznie wytłumacz, nic jeszcze nie zamówiłem, bo kazali dziś dzwonić w sprawie wentyli czerwonych 44mm. Głowę bym dał, że to są wentyle do systemu bezdętkowego: WENTYLE ROWEROWE ZAWORY PRESTA TUBELESS + KLUCZYK 10627287171 - Allegro.pl a nie ma żadnego znaczenia czy jest wlane mleczko czy nie. TAK? Jak już mam ściągnąć oponę, to nie będę starej na powrót zakładał, założę nową. Tak na nosa wydaję mi się, że dętek nie ma, bo jednak raz na tydzień dobijam powietrza, czego nie robiłem wcześniej. Zresztą te wentyle co mam, wyglądają mi na te do systemu bezdętkowego właśnie. Ale tu właśnie zrozum mnie, że raczkuję i chcę się tego nauczyć. Raczej na 99% nie chcę tego mleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Chłopie, ale mieszasz, zacznij od poczytania materiałów w internecie i wszystko stanie się prostsze. Troszkę podstawowej samodzielności.

Skoro nie chcesz tubeless, którego na 99% i tak teraz nie masz to w czym problem? Bierzesz dowolną oponę (nie licząc hooklessów, ale są jeszcze mało popularne), nawet taką pod tubeless i zakładasz z dętką. Tyle.

Po co Ci ta opona w wersji TL, która poza większą wagą nic nie wniesie?

Chcesz być pewien czy masz tubeless? Zdejmij oponę i będziesz wiedział na 100%.

 

[Łatanie opony] Naprawa opony po najechaniu na gwóźdź - Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

[rozcięta opona] lekkie rozcięcie opony szosowej - Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

[Opony] Tubeless w szosie - Koła rowerowe - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, mam chwilę jeszcze to się biorę za czytanie. Żeby doprecyzować, chcę system bezdętkowy. ZERO DĘTKI :)

Mnie to jakoś podskórnie kusi ta opona: Opona Michelin Power Road 28-622 zwijana TLReady 10762715104 - Allegro.pl, ale nie ma jej na tej stronie którą poleciłeś: Opona Michelin Power Road 28-622 zwijana TLReady 10762715104 - Allegro.pl  To już wtórna decyzja będzie, coś się zawsze kupi, tylko trza się nauczyć tego do licha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No poczytałem ciut a i Artur radzi, żeby raczej nie. To mleczko na długo nie wystarcza, więc zaraz znowu trzeba by go dolewać. Nie łapię tych gum jakoś, więc "czuć", że nie powinno to być problemem. W zawodach itp. nie jeżdżę. Ostatecznie, jak złapię gumę to po kogoś znajomego zadzwonię (czy też po TAXI) Po 3-4 latach takiego dolewania co 2-3 miesiące to w tej oponie nie będzie już miejsca na powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To weź mi chłopie to konto wywal, masz władzę (może niewielką, ale zawsze) będzie spokój. Jakie kuźwa trolowanie??? Kolega @abdesign, pisał mi, ze nie używa tego uszczelniacza, więc jakaś logika w tym jest, ktoś inny pisze, ze jest obowiązkowy. To gdzie tu jest trolowanie?? Czytałem ok godziny różne artykuły i dalej nie mam odpowiedzi, czy mam to mleczko wlać czy nie. Trzeba lać to się będzie lało i tyle. Nie mnożna napisać "mleczko jest OBOWIĄZKOWE" lub "mleczko DO WYBORU"" Zobacz, ile tu padło już zdań bezproduktywnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, w skrócie:

- bierzesz obręcz pod TLR

- oklejasz ją wewnątrz taśmą uszczelniającą, niezależnie czy mleko lejesz czy nie , inaczej powietrze ujdzie przez nyple

- montujesz wentyl przebijając taśmę minimalnie, mocno skręcając rękami ile się da , wentyle najlepiej z okrągłą gumową stopką, ale takie właśnie wybrałeś

- zakładasz oponę TLR 

- pompujesz pompką podłogową lub kompresorem, opona wskakuje w ranty (jest słychać wyraźne pyknięcie , czasami głośny strzał)

- pompujesz max do 2bar , jeśli opona się uszczelniła to jakiś czas będzie trzymać ciśnienie, ale najpóźniej po dobie już będzie miękka

- teraz potrzebujesz mleka, rozkręcasz wentyl tym specjalnym kluczem, przez dużą strzykawkę dasz radę nalać mleka do środka nie zdejmując już opony

- wszelkie techniki 'machania kołem' w celu uszczelnienia zapewne znajdziesz w internetach

- po uszczelnieniu i pierwszych jazdach nadal z rantów może pociec 'woda'

To taki podstawowy opis tego jak to zazwyczaj się robi.

 

Problemem w przypadku nieużywania mleka będzie jakakolwiek dziurka w oponie. 

Przy mleku uszczelni się i nawet nie zauważysz że coś Cię trafiło , w sumie do tego służy ten system.

Nie wiem jak długo trzymać może opona bez uszczelnienia, u mnie trzymała kilka godzin , może wypowiedzą się osoby które coś takiego (jazdę bez dętki i mleka jak zrozumiałem) praktykują z powodzeniem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, problemem i to dużym w tej rozmowie jest brak pełnej interakcji niestety z Twojej strony... Nie dajesz informacji zwrotnej.

Napisałem Ci że nie leję mleka w szosie bo rozmawialiśmy o wentylach do mleka... a nie o doszczelnianiu np. szytek. Stary chaos wynika z Twojej komunikacji. Denerwujesz się i kolegów nie tym że nie masz pojęcia, albo masz pojęcie i jaja sobie z nas robisz, albo że ktoś się z czymś zgadza czy nie zgadza... tylko tym że dostawszy pytanie z prośbą o doprecyzowanie swojego problemu - nie odpowiadasz, celowo czy nie celowo, bo nie wiesz, że to ma znaczenie, ale to rodzi problem.

W tym wątku napisałeś ciurkiem wykluczające się twierdzenia "nie chce mleka" "chce bezdętkowo" "nie zamierzam zmienić kół" "wybieram opony które wybieram" - no stary Ty tu nie widzisz problemów a z nami rozmawiasz po chińsku - tak się nie da.

edytowane, bo niegramatycznie było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
27 minut temu, omegagl napisał:

pisał mi, ze nie używa tego uszczelniacza

Jak ktoś pisze, że nie ma mleka w rowerze to zwykle ma na myśli, że jeździ z dętką a nie to, że jeździ i bez dętki i bez mleka. Nie bierz wszystkiego tak dosłownie, bo następnym Twoim pytaniem byłoby "czy lepiej wlać mleko 2% UHT, czy 3,2% bez laktozy", no stary...

Poza tym jeśli godzinę zmarnowałeś na "czytaniu" artykułów to powinieneś już wiedzieć, że jednak uszczelniacz jest niezbędny przy bezdętkach w szosie. 

 

Tak samo piszesz, że chyba masz wentyle pod bezdętki, ale jednak kupujesz nowe. Gdzie tu sens, gdzie logika? Wprowadzasz zamieszanie a potem się dziwisz, że wszyscy biorą Twoje wpisy jako trollowanie.

 

BTW. Używaj na forum nicków a nie imion, łatwiej wtedy ogarnąć o kogo chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@safian 

Cytat

Jak ktoś pisze, że nie ma mleka w rowerze to zwykle ma na myśli, że jeździ z dętką a nie to, że jeździ i bez dętki i bez mleka.

ten ktoś to nikomu niczego nie kazał się domyślać: 

Cytat

Mam między innymi akurat zwykły model GP5000 (które są 100gram lżejsze i mam je na butylowych dętkach - bajka)

Tak więc jeszcze raz prośba @omegagl jak ktoś prosi w odpowiedzi na Twoje pytanie - doprecyzuj - to to zrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że nie odpowiadam aktywnie, ale jeszcze trzeba od czasu do czasu popracować. Za coś trzeba te opony kupować :) @RafalxM i @abdesign oraz admin dziękuję za odpowiedzi. To już wiem, że jak zakładam oponę nową (a pewnie i starą po wyczyszczeniu) to: 1. pompuję, 2. spuszczam powietrze, 3. zalewam mleczkiem ok 50ml przez zawór, 4. pompuję na gotowo. Rafał, ja już mam koła pod system bezdętkowy i chyba nawet teraz tych dętek nie ma, nie wiem, bo rower używka, ale po zaworze wygląda, że to nie z dętki on pochodzi.

Czy później po upływie kilku miesięcy mam to mleczko jeszcze uzupełniać? Czy jak nie ma problemu, to tylko dopompowywać i jeździć?

@safian, szerokość po zewnątrz obręczy to 22mm a tabele podają szerokości wewnątrz, nie wiem czy się nie mylę, ale przyjmijmy, że wewnątrz ma ~19mm to chyba opona o szerokości 25mm jest już za wąska? Tu nie mam aż takiego zgrzytu, bo ona po prostu nie przechodzi bezstykowo przez zacisk, ale delikatnie trzeba w nią puknąć. Żadnej tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

ale po zaworze wygląda, że to nie z dętki on pochodzi.

Patrzysz na zawór zamontowany w kole z oponą?

Jeśli tak to nie poznasz czy to bezdętka czy dętka - po prostu w środku zawór jest zakończony dętką, albo 'niczym', z zewnątrz może wyglądać tak samo.

Mleko uzupełnia się jak wyschnie - jak nie słychać już chlupotania to można przez rozkręcany zawór sprawdzić nawet wykałaczką/patyczkiem do ciasta  ustawiając koło zaworem do dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@abdesign, tak mniej/więcej raz w tygodniu. Pompuje na max odczytany z opony tj. 6.5Bar i po ok 7 dniach schodzi tak do ok 5-5,5Bar

@RafalxM, no, tego nie stwierdzę na 100% Sugeruję się oringiem przy feldze, których nie zauważyłem w zaworach w dętkach, ale to nie ma i tak większego znaczenia, bo obręcze na 100% przystosowane do systemu bezdętkowego i na takim systemie chciałbym jeździć.

z tego co wyczytałem, to już po kilku miesiącach wyschnie. No nic, na razie dzięki, muszę skompletować graty, bo teraz widzę, że i mleczko muszę domówić. Artur, ten pomysł z szerokością opony 25mm będzie dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...