Skocz do zawartości

[Do 3000zł] Uniwersalny - ciężko wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Planuję w najbliższym czasie zakup roweru, ponieważ zamierzam w końcu wziąć się za siebię i wrócić do poprzedniej aktywności sprzed kilku lat. Nie potrafię się zdecydować jaki rower wybrać, bo jestem w tym totalnie zielony.. Niby tam coś czytałem czym różni się np. góral od crossa albo jaka będzie najlepsza opcja dla początkującego, ale wiele z tego nie wyniosłem. Przeglądając internet natrafiłem na to forum i jak zobaczyłem ilość odpowiedzi w wątkach, to bez wahania założyłem konto i właśnie teraz piszę temat aby dowiedzieć się czegoś więcej i wysłuchać opinii innych użytkowników.

Przeznaczenie roweru jaki chce mieć jest ciężko określić (stąd właśnie założenie wątku na forum). Różnorakie trasy dla mnie nie sprawiają żadnego problemu, więc założmy, że często wyskoczę sobie na asfalt, a czasami wybiorę się na trudniejsze trasy np. w lesie. Wyczytałem, że rower crossowy jest „po środku”. To znaczy, że jest przeznaczony na dłuższe asfaltowe trasy ale nie straszne mu też bezdroża. Chciałbym mieć rower w miarę lekki z dobrymi przełożeniami np. 2x9 ale z drugiej strony fajnie by było mieć te szerokie opony z tym, że nie wiem czy właśnie na asfalt się sprawdzą.. To znaczy - jechać się da ale czy będę odczuwał dyskomfort załóżmy po przejechaniu tych 50-100km?

Z drugiej strony też pasowałoby mieć rower jakieś renomowanej marki aby nie było problemu z częściami czy serwisem w późniejszym czasie.. No i fakt, iż jaką ramę wybrać ;d

Jak to piszę, to się w sumie zastanawiam czy aby za dużo nie żądam jak za cenę max 3000zł 😂

Mam nadzieję, że znajdzie się tutaj dobra duszyczka albo i więcej duszyczek, które mnie naprowadzą na właściwe tory i doradzą co wybrać aby się nie przeliczyć.

Za wszelkie odpowiedzi i wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję!

Tak jeszcze na koniec:

Wzrost - 187cm

Waga - 78kg

 

Pozdrawiam, B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny to teraz trochę powariowały ale za 3 tyś myślę że znajdziesz co najmniej przyzwoity rower . Jaki typ ? To zależy ile km chcesz przejechać asfaltem , a ile trenem . Cudów nie ma i to co będzie lepsze w trudnym terenie na asfalcie będzie gorsze . Pytanie jeszcze czy bardziej zależy ci na prędkości na asfalcie czy na wygodzie i użyteczności w terenie . Przy twoich założeniach musisz iść na kompromis . Dla mnie takim kompromisem jest turystyczny MTB z uniwersalnymi oponami . Czyli kupujesz np coś takiego https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-3-ge ale od razu bierzesz pod uwagę wymianę opon na węższe i z mało agresywnym bieżnikiem . Ja stawiam na jakieś Geax-y . Teoretyzuję bo nie znam tych Maxisów z Gianta .  Na koła 29" w zależności od szerokości obręczy można założyć dość albo i bardzo wąskie opony . Tylko czy jest sens ? Gdyby bardziej zależało ci na asfaltowych przebiegach , a teren jednak okazał się nie taki trudny to lepiej będzie kupić crossa . I tu też przykład z Gianta https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-2-disc.Ten ma dość szerokie opony. Są jeszcze bardzo modne teraz rowery gravelowe ale baranek to nie moja bajka więc nie będę się wypowiadał .

To co napisałem ma sens przy założeniu , że mieszkasz w ,,niegórach" , bo jeśli w grę wchodzą górskie szlaki to tylko MTB . 

Jaka marka czy jaki konkretny model nie ma sensu pisać czy polecać . Idź do sklepu i zobacz co w ogóle możesz kupić .

Aha , przy dystansach 100 km  ( po twardym ) różnica w jeździe na oponach,, asfaltowych" i terenowych będzie wyraźnie zauważalna . Typ roweru mniej .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, chudzinki napisał:

Tak, przede wszystkim opory, ale tak sobie patrzę np. na http://www.unibike.pl/fusion29.html i są Smart Sam`y. więc przy odpowiednim ciśnieniu nawet na asfalcie "pójdą".

Rozumiem. Będę miał na uwadze :)

Dzięki @WaGiantza wyczerpująca odpowiedź! Aktualnie jestem w pracy, więc jak znajdę trochę czasu to dokładnie przeanalizuje to co powiedziałeś i luknę w Twoje propozycje :D 

Ogólnie mieszkam na wsi, a co do podłoża, to myślę, że więcej czasu spędziłbym na asfalcie a las zaznaczyłem z tego względu, że czasami zrobiłbym wypad właśnie na takie typowo błotne/kamieniste szlaki :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie połączenie, czyli głównie asfalt, a czasami błoto i kamienie, to najlepszym wyborem będą dwa rowery, albo w ostateczności mtb z dwoma kompletami kół. Przy jednym rowerze, zawsze to będzie dużo kompromis i ani tu ani tu nie będzie sobie radził zbyt dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnym czasie dokładnie analizując odpowiedź @WaGiant i przy okazji dobre sprostowanie @Artur85 doszedłem do wniosku, że jednak będzie to cross. Na takie sporadyczne wypady w las nie ma sensu kupować górala i potem „płakać” na asfalcie.. Większość czasu i tak będę spędzał na asfalcie robiąc średnie dystane np. 50km a cross i tak wystarczy na takie bezdroża jak np. polany czy leśne ścieżki. Odpuszczę po prostu błoto i kamienie 😂

A z drugiej strony jak miałbym kupić górala i tam ładować opony asfaltowe to traci to sens xd Nie jest to rower przeznaczony na asfalt aczkolwiek i takie widoki można spotkać. Nieraz widziałem jak ludzie latali po mieście góralami 😄

Mniejsza o to.. Jeśli już zdecydowałem, że będzie to cross to mógłby ktoś podpowiedzieć czym się kierować aby kupić ten właściwy? Zaznaczam, że mój wzrost to 187cm i waga 78kg.

Myślałem o czymś takim: https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-trek-dual-sport-2-2021 Jest to podobna wersja do tego co mi poleciłeś @WaGiant:D

I też jak jest w przypadku rozmiaru? Bo L jest do 186cm a XL od 186 do 197cm. Lepiej będzie wybrać XL czy L skoro mam 187cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ok, poza tym, że wybrałeś sobie najdroższą markę na rynku. 3000 PLN i nawet hamulców hydraulicznych poskąpili.

Takie rowery prawie każdy producent ma w swojej ofercie. Najlepszy osprzęt w danej kwocie ma przeważnie Decathlon, potem polskie marki, potem zagraniczne, a na szarym końcu Trek i Specialized, które liczą za rowery jak za złoto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, some1 napisał:

Rowery Unibike mają dobrą opinię, sam jeżdżę na ich rowerze :)

 

W końcu polski producent :D Pewnie też się na tą markę zdecyduję i zapewne będę celował w model crossfire. Tak czy siak dzięki wszystkim za pomoc!

Ale jak ktoś ma jeszcze jakąś dobrą radę, to chętnie wysłucham!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poleciłem Gianta tylko podałem jako przykład przyzwoitego roweru mieszczącego się w budżecie . Ale faktycznie  moim zdaniem to ciekawa propozycja . Trek wypada w porównaniu gorzej . Szczególnie hamulce , napęd to klasyczne 3x8 z komponentami z dolnych poziomów  stanów średnich  . Teraz niemodny ale to uniwersalny napęd o dużym zakresie przełożeń . I tani w eksploatacji .

Z markowymi rowerami tak już to jest że płacisz więcej dostając pozornie mniej . Pozornie , bo dostajesz dobrą ramę i ogólnie przemyślaną konstrukcje . Napęd i tak się zużyje i można go wtedy zmodernizować . Popatrz na wagę Treka i Gianta , popatrz że do treka założysz opony 29x2,1 czyli możesz zrobić z niego mocno terenową maszynkę .

Jeśli chodzi o Gianta to warto dopłacić ( sporo ) do modelu 1 . Tu już nie ma kompromisów . https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc

Nie mam nic do Unibików . Kumpel przejechał na UNI Polskę wzdłuż i w poprzek . I to nie raz . Rower po wielu latach użytkowania jest w jednym kawałku . Ale to rower trekkingowy . One zawsze są ciężkie . Crossowki mają bardziej sportowy charakter i tu nadwaga przeszkadza . Crossfire to prawie 15kg !  Włożono do niego sporo ciężkiego , a dyskusyjnego osprzętu - amortyzowana sztyca , regulowany mostek , nóżka . To waży . Ale podejrzewam i przeczytałem kiedyś że ramy Uni są po prostu ciężkie . Nie ważyłem ale fakt że są dość toporne .

Tak czy siak , jak napisałem na początku nie ma sensu napalać się na rowery znalezione w katalogach tylko trzeba znaleźć coś w realu , w sklepie . A jak znajdziesz ( to możesz podesłać linki ) to oprócz specyfikacji technicznej , zwracaj uwagę na dopasowanie i wygodę . Nic nie dadzą super przerzutki jeśli rama będzie w złym rozmiarze albo z innych powodów niewygodna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...