Skocz do zawartości
  • 0

Kross Level A2 2009 wymiana napędu


Gość Morphys

Pytanie

Gość Morphys

Wygląda to tak : http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/559/Kross.Level.A2/

 

Przerzutka przednia: Shimano Alivio FD-M412

Przerzutka tylna: Shimano Alivio ?

Korba: Shimano FC-M191 42/34/24

Środek suportu: Kaseta Alfred Thun

Kaseta: Sram PG-830 8-speed

Lańcuch: Shimano CN-HG40

Pedały: NATTY CS-90KA

Piasta tylna: Joy Industrial Obręcze: Mach 1 EXE Opony: Trax Trail Trax 26 x 2.1

 

Przyszedł czas na trochę zmian bo sprzęt się "nieco" zużył.

Potrzebuję wymienić cały napęd oraz opony. Próbowałem rozglądać się trochę, ale boję się, że pojawią się problemy z kompatybilnością. Więc mimo spędzonych godzi nadal stoję na niczym. Nie chcę też wydać majątku ale jednak fajnie by było kupić coś w miarę trwałego głównie do miasta, więc pewnie gdzieś w okolicach alivio. Potrzebuję więc

korby: z trzema blatami na octalinku tak by podeszła pod stare przerzutki

suport: octalink 68

kasety: 8rz tak by podeszła pod starą piastę i przerzutki

łańcuch: 8rz

opony: coś szosowo terenowego myślę, że jakieś 26"x1,95 chyba, że macie inne propozycje, coś węższego?

pedały: jakieś niedrogie żeby się kręciły 😜

na koniec pewnie wymiana linek z pancerzami i chyba tyle. Tak jak powiedziałem chciałbym zrobić to w miarę budżetowo ale trwale. Jeżdżę głównie po asfalcie, czasami wypad za miasto więc jakieś szutry, piasek, górki mogą się pojawić. Po latach rower zmienił trochę przeznaczenie i zamiast śmigać nim po lasach, jeżdżę do pracy, w sumie aktualnie to mój główny środek lokomocji, bo żona z córką przejęła całkowicie nasze auto 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Korbę kup ze zintegrowaną osią. Lepsze rozwiązanie, prostszy montaż i więcej możliwości wyboru. Model w zależności od budżetu. Do tego odpowiedni suport.

Kaseta dowolna Shimano 8s, łańcuch KMC X8, pedały bez znaczenia, mogą być jakieś z Ali poleca w na forum (co kto lubi).

Opony - ja preferuje większy balon o mniejszych oporach toczenia by zachować trochę komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morphys

Korba zintegrowana czyli HT II? A to nie jest tak że łożyska siadają co 500km i ciągle z tym problem? No i podobno trzeba planować mufę bo w tych fabrycznie nie przystosowanych chodzi to to krzywo? Czy głupot się naczytałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, przeglądam sobie te korby i np taka SHIMANO Alivio FC-T4060 ma blaty 44/32/22, a przerzutka ma podobno pojemność 20T, obsługuje korby 48 i 42 według specyfikacji. Stara korba ma blaty 42/34/24 co by to poniekąd potwierdzało.  Tu pojawia się pytanie czy bezpiecznie będzie zakupić korbę 44/32/22?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy jest sens pakować się w to Alivio 4060 z suportem za ~380 czy może lepiej jednak octalink  Alivio FC-T4010 z suportem za 260zł. Niby jest jeszcze FC-MT210 ale nie wiem co o nim myśleć, prócz tego, że kosztuje 150zł i jest nienaprawialny. Tylko czy 4060  za kolejne 10 lat jeszcze będę naprawiał, a jeśli nawet to będzie czym? HT2 z tego co widzę strasznie boi się wody, a ja jeżdżę dzień w dzień cały rok czy to deszcz czy śnieg. Niestety rower czasami po pracy wyglądał tak:

pobrane.png

Więc trochę się boję, że nie zda egzaminu.

W międzyczasie popatrzyłem też trochę na opony i wpadło mi w oko coś takiego :

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-pd7103/?v_Id=131544

trochę przydrogie https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/?v_Id=137805

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-michelin-country-dry-2-pd10380/

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-land-cruiser-plus-pd5321/?v_Id=101722

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-cx-comp-pd3071/?v_Id=20156

Jakieś sugestie?

Swoją drogą aktualny wybór i dostępność towarów jest powalająca.... albo brak albo kosmiczna cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jakościowo leci na łeb, a ceny w górę. Stary suport dzielnie kręci od nowości i żeby nie zajechane zęby to bym się tam nawet nie dotykał. Jeszcze parę rzeczy dorzucę do listy i będzie z 1000zł a liczyłem na 500-600zł. Powyżej tysiąca to już chyba się trzeba za nowym rowerem rozglądać :P :( Korba strasznie droga kurcze... a nic innego sensownego taniej nie widzę :( chyba, że nie wiem czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...