Skocz do zawartości

[2022] Nowy Scott Spark


Rafu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ja wiem czy nowy Spark jest taki „flex” nawet z włączoną blokadą?!

Przesiadłem  się z Anthema 29er (Alu) i w mojej skromnej ocenie Scott jest bardziej sztywny czy to sam tylny trójkąt podczas wjazdu/zjazdu przez ciasne nawroty, poprzez przekazywanie mocy podczas dynamicznego przyspieszania (warunek załączony przynajmniej pierwszy stopień blokady). Podejrzewam że testujący spodziewał się czegoś sztywnego prosto z pudelka niczym Epic.

Problem w tym, że porównywanie roweru FS typowo wyścigowego XC z rowerem downcountry do bardziej wszechstronnego używania z uwzględniłem płynnego FLOW w dół, to lekkie nieporozumienie. 
Dla mnie nowy Spark RC jest sztywny, czy powinien być bardziej sztywny, cóż nie mam prorównania do innego węgla FS ze skokiem 120mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Spark'a RC 900 Team 2019 i testowałem Spark'a Team Issue AXS 2022. To są dwa ZUPEŁNIE inne rowery. Gorszy/lepszy zależy. Jak ktoś wjeżdża wyciągiem i koncentruje się na zjeżdżaniu, to pewnie lepszy 😁 Podjeżdża gorzej, po płaskim gorzej. Jak dla mnie ten model to krok w niewłaściwa stronę, ale czy w dobie graveli auro, elektrycznych szos i temu podobnych wynalazków cos może dziwić ? 😁 

Bo tak prawdę powiedziawszy BOLD nie projektował tego roweru jako XC/XCM. To w założeniu zawsze było trail/enduro...

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu każdy porównuje Nowego Sparka do Bolda. To zupełnie inne rowery, owszem łączy je to, że oba mają schowany damper i również fakt, że Bold należy do Scotta.

Bold ma większy skok i obecnie inaczej umieszczony damper, nie w pionie, a w poziomie. Spark jest jednozawiasowcem (flex pivot), Bold ma łożyska w dolnej części widełek (chainstay).

Edytowane przez Shamtu
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeglądając Instagrama przypadkiem wpadłem na post, z którego dowiedzieć się można, że w wersjach RC i trail są różne dampery - różne, to znaczy o różnej wielkości i pojemności komory powietrznej, oczywiście masa też inna. 

https://www.instagram.com/flow_mtb/p/CZPi-8VFREG

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Scale będą z odświeżoną konstrukcją i malowaniami - design w stronę Sparka RC, geo nie znam. Rama używa haka UDH.

Scale 960 '23 z czeskiego rynku wychodzi 10k PLN dla rocznika 23, w porównaniu do 7.8k rocznika '22, czyli będą rabaty 😁. Opony zmieniły się na 2.4.

Tak wygląda alu

scale-965-green-big.jpg

A tak carbon

scale-925-big.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę ale gdyby to ludzie kupią rower w innej firmie... W sumie fajnie by było, bo przynajmniej zrobiłaby się luka dla innych fajnych firm typu GT, BMC, BH, Kona czy Mondraker których rowerów w naszym kraju w zasadzie nie zobaczysz. A nie sorry, marzyciel ze mnie... Większość poleci do DECA. 😁 

 

Edytowane przez Alsew
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ktoś go gdzieś napisał, ale cały ten zintegrowany design Sparka i Geniusa był po to, żeby wypuścić elektryka, który się od nich praktycznie nie różni wyglądem. Wystarczy dodać do tego rosnącą wagę rowerów "analogowych" i mamy przepis na kształtowanie przez producentów rynku pod kątem zwiększenia sprzedaży elektryków. To samo zrobił Trek z Fuel EX i EXe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pierwszy raz się z taką teorią spotykam, nawet chyba tutaj się już takie hasła pojawiały. Czy to ma sens? Ciężko powiedzieć. Jednym z głównych wyznaczników przy zakupie droższych rowerów jest nadal ich waga, producenci muszą mieć tego świadomość, więc jej zawyżanie w celu nakręcenia popytu na elektryki byłoby chyba trochę strzałem w stopę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TheJW napisał:

Jednym z głównych wyznaczników przy zakupie droższych rowerów jest nadal ich waga, producenci muszą mieć tego świadomość,

Mają. Dlatego podają ci wagę bez pedałów które są jakby nie patrzeć obowiązkowym wyposażeniem roweru. Do tego najczęściej to waga dla najmniejszych rozmiarów gdzie po za ramą też inne elementy są lżejsze. I tak kupujesz ht carbona za 12 tys i gotowy do jazdy waży 12kilo, bo się okazuje że mleka w oponach też nie było podczas ważenia 😉 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2022 o 19:15, Alsew napisał:

No to czeski film jak nie ma jeszcze oficjalnie na stronie producenta info o nowej ramie a tam już mają nawet ceny poszczególnych modeli 😁 Wygląda ciekawie, geo na oko zgodne z nowymi trendami.

U nas też są już Scale i są ceny. Tylko przy modelach 2022 usunęli ceny, czego wcześniej chyba nie robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...