Skocz do zawartości

[6tyś] Kellys Phanatic 90 czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam roweru na co dzień, głównie szutry, lasy, asfalt, dojazdy do pracy. Wpadł mi w oko wyżej wymieniony rower. Czy to dobra propozycja czy lepiej szukać coś innego typu mtb plus węższe opony? Gravele mnie nie interesują, waga mogą to 110kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2021 o 13:42, chudzinki napisał:

http://www.unibike.pl/flite29.html (sztywne osie, taper) lub model wyższy. Jedyny minus w stosunku do crossa - nie dokręcisz z górki jak to niektórzy mówią 😀.

4900 i SR Suntour ;) Ten rynek jest obłędny.

W dniu 9.06.2021 o 13:56, chudzinki napisał:

Może Merida 300 Lite lub 500 Lite

No, no, przynajmniej potrafili wsadzić coś wyżej niż XCR ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie napisałem tak:

W dniu 9.06.2021 o 13:56, chudzinki napisał:

Może Merida 300 Lite lub 500 Lite, ale na asfalt bardziej pasuje Unibike, bo ma twardsze przełożenie.

😀.

Poza tym sugeruję się tym:

W dniu 8.06.2021 o 08:40, LICHU napisał:

szukam roweru na co dzień, głównie szutry, lasy, asfalt, dojazdy do pracy.

więc ja osobiście nie widzę żadnych przeciwskazań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, some1 napisał:

Jedynie kosztem hamulców

Ups, faktycznie w Unibike dali Deorki.

15 minut temu, some1 napisał:

kół

W Meridzie są znośne, nie ma im co zarzucić

15 minut temu, some1 napisał:

Markhora na 30mm goleniach to nie wiem, czy bym tak polecał dla 110kg jeźdźca. 

Nie było (przynajmniej ja nie znalazłem) złych opini o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z crossa zrobił się trail na oponach 2.3.... rozstrzał na wszystkie strony.

Budżet na rower na co dzień jest wręcz za duży. Cross za 4 - 4,5 tys. to już jest na wypasie (choćby Phanatic 70 żeby daleko nie szukać). Droższe to zbędna większości biżuteria. Z kolei w przypadku MTB rowery powyżej 5 tysięcy to przeważnie już specjalizowane konstrukcje XC nastawione na sportową jazdę, albo cięższe terenówki do zabawy w lesie. Po bułki oczywiście też takim da się pojechać jak się człowiek uprze. 

Przy tak ogólnych wymaganiach ("rower do wszystkiego") każda konstrukcja teoretycznie się nada. Jeden rower będzie lepszy w lesie, drugi podczas dojazdów do pracy. Idź najlepiej do sklepu z większym asortymentem i wypróbuj kilka różnych typów rowerów, to będziesz miał jakiś ogląd czy wolisz bardziej wyprostowaną pozycję na crossie, czy bardziej pochyloną na XC, czy może jakieś bardziej terenowe traile jak ten Marin. Ewentualnie zaproponują jakieś tańsze "rekreacyjne" MTB. 

Poza tym w tym roku dostępność rowerów jest marna, sam musisz się zorientować co jest dostępne i wrzucać do oceny to, co możesz kupić. My tu możemy proponować różne modele, które ostatnio były w sklepach w styczniu albo na które co prawda możesz się zapisać, tylko dostawa będzie za pół roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższych przemyśleniach i rozmowie z żoną doszedłem do wniosku iż tak, trekking to pomyłka, gravel nie dla mnie nie lubię baranka (jeździłem przez rok) typowy cross to też nie dla mnie, delikatny rower z uginaczem z przodu, wszystkie fitnesy bez sensu. Dla tego wolę postawić na mtb z porządnym osprzętem i amortyzatorem a w razie W wrzucić mu lekko węższe opony. Nie ścigam się, na prędkości mi nie zależy a przy korbie 32t i 11/51 myślę ze średnia prędkość 25km/h nie będzie problemem (asfalt). Nie będzie również problemu pojechać w las w weekend. Żona też stwierdziła. że swoją crossówkę chętnie wymieni na mtb bo już ma dość jazdy tym złomem po lesie czy hałdach gdzie ani podjechać ani zjechać bezpiecznie. Także możecie się śmiać ale będę szukał mtb tym bardziej, że sporo ważę. A jak się trochę bardziej zmęczę na asfalcie to plus dla mnie. Do pracy mam 4 km także nie będzie to myślę problem. A i na co dzień z żoną mogę zjechać w las i pośmigać bez problemu. Ogólnie i tak unikamy ulic..... Tylko teraz pytanie jakie MTB o nie aż tak agresywnej pozycji do ścigania ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...