Skocz do zawartości

[2000-3000 zł] Do pracy i na wycieczki.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym się doradzić jaki rower teraz warto kupić na dojazdy do pracy i czasem weekendowy wyjazd. Większość tras będzie po asfalcie.
Dotychczas używałem rowerów holenderskich Sparta i Batavus. Niestety jak to bywa z rowerami używanymi przerzutki Shimano Nexus 7 i 8 szwankują, za dużo trzeba dołożyć do tych rowerów, żeby były sprawne. Dlatego postanowiłem kupić nowy rower, z którym nie będzie problemów.
Bardzo mi zależy na prostej pozycji lub bardzo zbliżonej i błotnikach, bo praktycznie dojeżdżam cały rok do pracy więc są różne warunki atmosferyczne. Bagażnik też byłby przydatny, bo często odbieram paczki, a także mam w planach kupno fotelika, żeby dziecko wozić.
Co do przerzutek to podobają mi się takie jak w rowerze Marin Muirwoods czyli 1 zębatka z przodu a reszta z tyłu (nie wiem jak fachowo takie przerzutki się nazywają).
Nie znam się na nowych rowerach jak i osprzęcie więc wolę dopytać kogoś kto ma taką wiedzę.

Czy w tej kwocie, jaką zamierzam przeznaczyć mogę kupić dobrej jakości rower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy Muirwoods ma jednoblatową korbę? Wersja RC tak, jednorzędowy napęd ale piasta Nexus. Jeśli jakieś widziałeś to już inwencja i przeróbki właścicieli. 

Ale, to rower daleki od pozycji "prostej" czyli jak sądzę wyprostowanej. 

Celuj w rower trekkingowy, ten zapewni Ci odpowiedni komfort. Z drugiej strony, w takich rowerach są często kierownice podobne do tych z mieszczuchów, "jaskółki" a rower z fotelikiem i taką kierownicą gorzej się prowadzi. 

Coś pokroju Muirwoodsa RC, ale właśnie z jedną przerzutką z tyłu byłoby idealne. Jest model Kentfield - możesz go poszukać. Założysz błotniki i wszystko gotowe. Bagażnik - może być przedni, taka miejska platforma, na paczki okej, a pozwala Ci zamocować fotelik na prętach - to lepsze rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że to była jakaś przeróbka, ale taki mechanizm byłby dla mnie świetnym wyborem.
Pozycja wyprostowana jest dla mnie ważna. Przeglądam rowery trekkingowe i taki typ wydaje się kompletny, posiadający bagażnik i błotniki.
Czy do codziennych dojazdów do pracy po asfalcie i chodnikach potrzebny jest amortyzator z przodu?
Czy znajdę rower trekkingowy z takim napędem i w założonym budżecie?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem jazdy z fotelikiem to nieco pochylona pozycja jest lepsza. Dziecko ma więcej miejsca i nie siedzi nosem w plecach taty 

Napędy 1x głównie są w nowych rowerach górskich czy grawelach z barankiem. W trekingach, crossach dość rzadko spotykane.

Amortyzator do asfaltu nie jest zbyt potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grę wchodzi przeróbka na napęd 1x, patrzyłbym czy korba 3x jest rozbieralna a nie nitowana, bo wtedy można przerobić ją stosunkowo łatwo. Ale domyślnie do trekkingów (nie licząc takich wyjątków jak np. Kentfield) nikt takiego napędu nie daje. W crossach jest, ale tych droższych. Bagażnik, błotniki zawsze możesz dołożyć. 

Z solidnych trekkingów śmiało mogę polecić Unibike Voyager, sporo takich rowerów widuję na mieście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony najbardziej mi odpowiada rower trekkingowy, ale z drugiej są elementy które mi nie pasują mianowicie praktycznie w każdym, który oglądałem są amortyzatory z przodu i pod siodełkiem. Do asfaltu średnio się przydadzą, zresztą teraz też mam z przodu amortyzator i średnio to działa, a jednak to dodatkowy element, który może się zepsuć. Pomijając kwestię amortyzatorów to ciekawym rowerem jest: https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/trans-6-0-czarny-srebrny-matowy, który posiada przerzutki Shimano Nexus 7 takie same jak teraz mam, i do których jestem przyzwyczajony. Są w ogóle trekkingi bez amortyzatorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są - amortyzator można wyrzucić, dać sztywny widelec i mieć święty spokój.

Ponieważ lepiej sprzedają się rowery z atrapą amortyzatora, bo 9/10 klientów taki wybierze to takie też są na rynku. 

Marin jest jednym z niewielu producentów który sztywnych widelców się nie boi, podobnie Decathlon, tam też w wielu rowerach można je spotkać. Poza tymi dwoma markami chyba nie kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przekroczysz budżet to za 3400 jest i nawet aż 1 sztuka dostępna: 
https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-300795?mc=8405267&c=Szary

Amortyzator daje radę nawet na asfalcie, bo nie przejmujesz się za bardzo dziurami ale żeby działał to nie może być tandetą. Ten wyżej ma już najtańszy powietrzny.

Pod siodełkiem to też jest dobre na wszelkiej maści dziury ale raczej coś w stylu Suntoura NCX, a nie prosta rura ze sprężyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daliście mi trochę do przemyślenia, muszę się na spokojnie zastanowić czy w miarę wyprostowana pozycja w trekkingu jest mi tak bardzo potrzebna, skoro mam w miarę krótki dojazd do pracy. Czy może jednak iść w stronę crossa.
Czy do crossa bez problemu można zamontować bagażnik i błotniki?
Riverside wygląda na solidny sprzęt, może uda się zwiększyć budżet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu się da. To jest częsty błąd, zakładanie że jak błotniki i bagażnik to od razu trekking. Śmiało szukaj sobie odpowiedniego crossa i wszystko do niego zamontujesz a z fotelikiem taki rower będzie się dużo lepiej prowadził. Pozycję wyprostowaną też spokojnie osiągniesz - kwestia dobrania mostka, kierownicy, chwytów itd. 

Nieco powyżej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Teraz tylko znaleźć rower bez amortyzatora z błotnikami i bagażnikiem.

Jak byście ocenili trekkinga z Decathlonu?

https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-312723?mc=8575005&snrai_campaign=Lxw8DCCc03df

Wymieniłbym tylko kierownicę na podobną do takiej jak w Krossie Trans, czyli regulowaną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup nowego roweru nie daje mi spać 😋
Wygląda na to, że rower, który już wcześniej mi polecaliście to jest to czego szukam. Mam na myśli Marin Kentfield 2, piękny rower, zwłaszcza w kolorze szarym. Ale już widzę, że są problemy z dostępnością Kentfielda, co mnie bardzo zmartwiło. Może uda się go kupić.
Jeśli się nie uda to może będzie dostępny Kentfield 1. Są duże różnice pomiędzy 1 a 2 ?

Czy na 181 cm wzrostu odpowiednim rozmiarem będzie L ?
Zastanawiam się jakie błotniki i bagażnik do niego kupić. Do pracy rowerem jeżdżę cały rok, 1 km w jedną stronę i mam dylemat czy kupić błotniki zdejmowane czy montowane na stałe?
Jeśli macie w swoich crossach sprawdzony bagażnik to proszę o podesłanie modelu albo zdjęcia z zamontowanym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L będzie odpowiedni, ja mam 182 cm. i na XL opierałbym się klejnotami o ramę. 😄 Różnice są w napędzie - 2'ka ma więcej przełożeń, kaseta ze znacznie szerszym zakresem, korba z zębatką Narrow Wide, Advent X ze sprzęgłem. (lepszy naciąg łańcucha) Tym rowerem właściwie wszędzie podjedziesz, prędkości też nie zabraknie. 1'ka ma twardsze przełożenia ale w sumie jeśli mieszkasz w mieście to też nie powinieneś narzekać mam identyczny zakres w Presidio 1 i w Krakowie ze skrajnych przełożeń właściwie wogóle nie korzystam.

O gustach się nie dyskutuje ale mi się brązowy dużo bardziej podoba, pięknie zgrywa się z tymi gripami i oponami. Z błotnikami nie pomogę sam coś będę musiał niedługo założyć. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Presidio 1, Kentfield 2 był priorytetem na mojej liście właśnie przez ten napęd ale nie było szans go kupić kilka miesięcy temu i wziąłem to co było dostępne bo chciałem jak najszybciej zacząć jeździć. Akurat jeszcze mi się udało kupić przed Covidowymi podwyżkami. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować napisać do tego Janusza biznesu, chociaż wątpię żeby zszedł z ceną.. https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-rower-marin-kentfield-2-rozm-l-2021r-sportowy-i-wygodny-1x10-CID767-IDJUFG6.html#d52a81c248

Nie wiem jak bardzo jesteś zdesperowany ale tutaj jest 2 ST czyli ten z obniżoną górną rurą, teoretycznie damka / dla starszych osób.. https://www.narowery.pl/pl/p/Rower-Marin-Kentfield-2-ST-zielony-L-/30956

Generalnie najlepiej podzwonić po dealerach bywa tak że mają złożone zamówienia na dane modele i jakiś przybliżony czas dostawy od importera, może coś upolujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...