Skocz do zawartości

[E-bike do 11 tysięcy] do pracy i w las


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

jak w tytule, szukam roweru raczej w stronę mtb, którym oprócz dojeżdżania do pracy (10 min samochodem w centrum), mógłbym też wybrać się do lasu.

Szukam oczywiście roweru o najlepszym stosunku jakości wykonania do ceny, zależy mi na rowerze który mi dłużej posłuży, więc dobrze jakby można by go było łatwo serwisować w Polsce.

Rowerem raczej nie będę dużo jeździł, raczej chodzi o to żeby mieć tani transport po mieście i żeby nie przyjeżdżać do pracy spoconym (łatwo się pocę), a od czasu do czasu móc udać się na wypad do lasu na 1h.  

Na tę chwilę myślałem o tych modelach:

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-eplus-3-29

https://www.rowery-elektryczne.pl/produkt/622/rower-elektryczny-ecobike-sx300blue

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-kellys-tygon-10-pd23332/?v_Id=145357&gclid=Cj0KCQjwhr2FBhDbARIsACjwLo33u1KtF2nXiCClZ_e2PhTACHNc91iql9kFdM-JHaPKvJLieAOalUsaAjktEALw_wcB

Co sądzicie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dojazd do pracy to rzecz podstawowa, chodzi ogolnie o transport po miescie, wole wydac 11k na rower niz 50k na somochód którym będe stał w korkach, i koszta  znim związane będą dużo większe. Jeżeli pod względem jakości wykonania, wytrzymałości użytych materiałów nie ma różnicy między rowerem elektrycznym za 5k a 11k to faktycznie bym wybrał ten za 5k, ale nie wiem dlaczego wydaje mi się że jednak pewnie jest jakaś różnica.

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym budżecie kup 2 rowery.... Przed pandemią regularnie jeździłem do pracy na rowerze. Nie miałem możliwości kąpieli w biurze i starałem się przyjechać bez przepocenia. W tym celu potrzebny jest spokojny rower, o zrelaksowanej, pionowej pozycji. Konieczne są dobre błotniki i przede wszystkim osłona łańcucha. Jesienią oświetlenie. Może to ja tylko, ale na górskim rowerze napieram - przy sportowej pozycji trudno mi jechać powoli. Ja używałem miejskiego (NIE elektrycznego) roweru Cannondale i dodam, że  miejski rower za 6000 mija się z celem. Powinien być niezawodny, ale dać się zaparkować w miejscu bez uzbrojonej straży i kamer. Elektryczny będzie tyle kosztował.

Natomiast do lasu - coś o sportowej pozycji i z widelcem amortyzowanym. Jest moda na gravele, ale ja uważam, że to rowery wymyślone po to, aby łatwe szlaki uczynić trudnymi i wolę rower górski typu XC (jak chcesz szybko) albo trail (jak wygodniej) na kołach 29". Do sportu nie potrzeba prądu.

Jak jesteś jednak zmuszony do jednej sztuki to zobacz to - 

2000 Euro. Elektryczny. jedyny problem to trochę nietypowych części. 

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jednak mnie martwi to że nawet na reddicie Vanmoof'owym ludzie piszą o tym że nawet w pierwszym roku wielokrotnie musieli odsyłać rower do Holandii do naprawy:
https://www.reddit.com/r/vanmoofbicycle/comments/naveho/this_is_maybe_preaching_to_the_choir_but_how/

Z kolei w innych postach ludzie radzą że warto kupić ten rower tylko jeżeli ma się serwis w pobliżu. Jak już płacę 10k to bym wolał dodstać rower bardziej nie zawodny lub chociaż taki dla którego miałbym autoryzowany serwis w pobliżu.

W związku z tym moje pytanie, co sądzicie o rowerach EcoBike? Niby widzę że naprawy tych rowerów mogą być wykonywane w serwisie blisko mnie (mieszkam w Szczecinie).

Ale zastanawiam się nad jakością wykonania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pare słów o Ecobike RS, przez ponad rok przejechałem 3800km w tym czasie rower był dwa razy w serwisie .Pierwszy raz praca silnika wydawała mi się za głośna ,bez problemów wymieniono mi cały silnik /czas trwania naprawy 3 tyg./W tym roku ,problem z odpaleniem roweru ,wymieniono baterie ,trwało to niecałe 3 tyg.Serwis bez zarzutu ,mieszkam niedaleko 

Wrocławia wiec poszło to sprawnie.Sam rower to swietna zabawka na asfalt i szutry.Możliwość odblokowania roweru z poziomu wyświetlacza daje dużo frajdy .Oczywiśćie mówie tu o jezdzie poza drogami miejskimi.Drugi plus to manetka gazu ,która też można odblokować.Rower ,o ktory pytałes w linku ma bardzo zbliżoną specyfikacje do mojego.

Teraz RS to RX 500 .Swój rower śmiało mogę polecić,w tym sezonie przesiadłem sie już na fulla ,bo na śmiganie po trudniejszych traskach ten byl za "sztywn".

Polece Ci też sklep we  Wrocławiu gdzie mają duży wybór  Ecobików ,można podjechać potestować.

Electofun na Legnickiej.

 

Edytowane przez jankos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chodzi o Gianta to spokojnie mogę polecić - ma on napęd Yamaha który można odłączyć całkowicie, tak że pedałujesz bez żadnych oporów. To przydatny bo zrobisz więcej kilometrów na tej samej ilości prądu co w takim który się nie odłącza. Jeśli chodzi o trwałość to my mamy dwa egzemplarze czwarty sezon, zrobione 10 tyś. km i poza wymianą w obu łańcucha z kasetą co uważam za eksploatacyjną normę to jeszcze w jednym kilka tygodni temu urwał się wózek od przerzutki Alivio, kupiłem za trochę ponad 2 stówy Deore i działa. Jeśli chodzi o silniki i baterie to żadnych problemów.

Z tym że jeśli chcesz jeździć po mieście i lesie to proponował bym Ci raczej coś o geometrii crossowy - trekkingowej, będzie w takich warunkach wygodniejsze od MTB. Na przykład Giant Explorer E+ 3. I jak nie jesteś z tych dla których najważniejsze jest to co o tobie sądzą inni to kup damkę, jest zdecydowanie wygodniejsza w użytkowaniu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Tomooo napisał:

Od trzech tygodni jeżdżę Ecobike Rx 500 z najsilniejszą baterią którą musiałem ładować po przejechaniu 60km.Żenada oczywiście rower odblokowany. Myślałem że zrobię chociaż 100km

naprawdę uwierzyłeś, że odblokujesz i zrobisz 100km na odblokowanym ? Nie jestem żadnym dystrybutorem tego roweru, ale te zasięgi to podawane są dla trybu ECO i prędkościach które na pewno nie wymagają zdejmowania blokady. Pochwal się może, jaką średnią prędkość miałeś na tych 60km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chudzinki napisał:

Ponad 12 tys. złociszy i NEX - fajne połączenie 🙂.

E- bike z napędem centralnym i baterią w ramie za 12 tyś to niska półka cenowa, coś jak full za 6 tyś. Żeby dostać RST Pulse Air musisz wybrać się na półkę od 20 tyś.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy z brzegu https://www.unibike.pl/rapidgts.html - pełne Deore i zostaje 2700 zł w kieszenie na ewentualną wymianę amortyzatora, który i tak jest lepszy niż w Giant.

A z potężną baterią w ramie i na Paragonie https://kross.eu/pl/rowery/ebike/ebike-trekking/trans-hybrid-6-0-czarny-grafitowy-polysk 

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba na Steps 6010 to typowy silnik miejski, 60 a 85 NM robi wielką różnicę, zdecydowanie większą niż jakość amortyzatora o skoku 60 mm, oczywiście jakość amortyzatora przy skoku 120 mm i powyżej jest bardzo ważna. Serwisman z naszego sklepu rowerowego który jeździ na podobnych monstrach jak ty a jednocześnie ma możliwość testowania różnych rowerów twierdzi że niezależnie od klasy tego typu amortyzator nie działa. Mi się też tak wydawało - w poprzednim rowerze miałem RST i nie czułem żeby pracował, ten Santour ma możliwość blokady więc by się przekonać czy coś daje zablokowałem go i po 40 km przekonałem się że działa - bo z zablokowanym bolały mnie nadgarstki. W e-biku do lasu ważniejszy silnik i baterią niż amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogubiłem się... Albo raczej Ty pisząc:

Cytat

jeździ na podobnych monstrach jak ty

 

 

Cytat

W e-biku do lasu ważniejszy silnik i baterią niż amortyzator.

Pomyśl nad tym zdaniem.

Rozumiem, że polecane przez Ciebie Gianty są właśnie takimi rowerami do lasu i mają silniki 85 Nm...?

Ja twierdzę, że nie są i nawet jak mają te 85 Nm (Giant to ukrywa) to założyłbym się, że w jeździe do której zostały stworzone nie odczuje się różnicy w momencie obrotowym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem możliwość tygodniowego testowania roweru z Steps 6010,  Boschem chyba 2 czy 3 generacji - 2018 rok- i Gianta z Yamahą. Steps był wyraźnie słabszy - to w końcu 30% mniej momentu obrotowego- Bosch miał wtedy malutką tarczę z przodu -  chyba 18 - więc wybrałam Yamahę, zrobiłem ją już 10 tyś. i jestem zadowolony. 

Testowałeś jakieś e- bike czy tylko wypisujesz bzdury wyczytane w internecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chudzinki napisał:

 

Rozumiem, że polecane przez Ciebie Gianty są właśnie takimi rowerami do lasu i mają silniki 85 Nm...?

Ja twierdzę, że nie są i nawet jak mają te 85 Nm (Giant to ukrywa) to założyłbym się, że w jeździe do której zostały stworzone nie odczuje się różnicy w momencie obrotowym.

 

 

A ja jak ktoś bez powołania się na źródło twierdzi że jakaś firma oszukuje. 85 Nm jest w wielu źródłach, oprócz strony Yamahy podają tak wszyscy produkujący rowery z tym napędem ale Ciebie oświecił duch święty że się zmówili i oszukują.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaż proszę, w którym miejscu napisałem, że oszukują. To który silnik 85 Nm Yamahy https://www.yamaha-motor.eu/pl/pl/b2b/e-bike/products/#/ jest w Giant` ach, które polecasz? 

Na jednej z niemieckich stron https://www.fahrrad-xxl.de/giant-explore-e-3-gts-p00058897m001 jest napisane 50 Nm.

I ponawiam pytanie: to są rowery do lasu czy jednak trekkingi, które ja przytoczyłem dla porównania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.liv-cycling.com/si/amiti-eplus-2-2018

Ja mam taki, rzeczywiście 80Nm a nie 85 ale nie 50 czy 60. W polskich materiałach chyba podawali że 85, ale nie umiem ich znaleźć.

Poza tym Yamaha inaczej wspomaga niż Bosch, przynajmniej 3 gen. Moi znajomi zw sklepu rowerowego którzy mają możliwość próbowania prawie wszystkiego - handlują Krossem, Trekiem, Giantem twierdzą, że Bosch dopiero w tym roku poprawił swój napęd, poprzednio jak określili nie był to wcale  bike, a częściowo e-bike, a yamahę określili jako przede wszystkim bike, przy okazji całkiem e. Spróbuj a zobaczysz. Jeśli chodzi o Shimano to mówią że tylko E8010, o Browse sie nie wyrażają bo nie jeździli.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie polecam E+3, mogę polecić E+2, który ma taki sam silnik jak mój. Jak kupowaliśmy nasze to był jeden model, szczerze mówiąc nie wpadłem na pomysł że mogli dać typowo miejski silnik do roweru trekkingowego. Ale jak widać jest to niestety powszechny proceder - te rowery które Ty znalazłeś też miały typowo miejski napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to są 3 modele i tylko model Pro ma 80Nm, bazuje na PW-X2 Yamahy. 

Teraz poszperałem i jest Core/Sport/Pro odpowiednio 50/70/80Nm. Też kiedyś czytałem, że wielu sprzedawców celowo lub nie wprowadzało w błąd klientów i twierdziło, że Sport ma 80Nm. Poza tym naprawdę, już nie mogę czytać jak to 60Nm nie napędza wystarczająco ? Silniki 80-85Nm pakowane są do trailówek/enduro gdzie tam się tym jedzie w prawdziwe góry (w założeniu). Żona moja ma Kellys Tygon 50 na Steps E7000 z 60Nm motorem... no to zapraszam na przejażdżkę... jak to nie jedzie, to ja nie wiem, już tylko monster bike chyba albo motocykl jest w stanie niektórych usatysfakcjonować. 

Edytowane przez DarekH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...