Skocz do zawartości

[szosy] do oceny


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Michau_, nie wiem, testuję. Do dziś przetestowałem dopiero jedną szosę TREKa (endurance) Było super. Jutro będę chciał się umówić w Warszawie i przejechać się tym: Cube Aerium HPA PRO rozmiar 55 szosa/tt triatlon - Kup teraz za: 4234,00 zł - Warszawa - Allegro Lokalnie  Nic mnie to nie kosztuje, bo jestem na miejscu. W razie co alternatywą jest też nówka: Rower Cube Aerium HPA Pro white/red 2016 - 55 cm 10012664055 - Allegro.pl

Jak można to bardziej bym Cię prosił nie o ocenę moich preferencje, bo ja sam ich do końca nie znam, to Ty tym bardziej :)

Proszę jak możesz, oceń je pod względem technicznym. Może coś w nich jest całkiem nie tak o czym ja nie wiem, co którąś dyskwalifikuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tu poświęcamy ludziom całkowicie charytatywnie, nawet bez umowy o wolontariat swój wolny czas. Tobie już kilka osób poświęciło masę czasu a to wszystko jak na razie idzie na marne. I w związku z tym nawet mi się nie chce dokładnie tych rowerów oglądać skoro nie jesteś w stanie pojąć (lub nie chcesz pojąć) kosmicznych różnic pomiędzy nimi. Nie mówiąc już o kolejnej kosmicznej różnicy między nawet najbardziej wyluzowanym z nich a tym co masz. 

Bez odbioru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo sam utrudniasz nam pomoc... 

Ci co się trochę na szosach znają mają taki obraz... przychodzi facet do sklepu z farbami i nie może się zdecydować... szkoda tylko że pomiędzy telewizorem a ogórkami... i weź mu panie doradź

Co Ci można napisać? Nie ten rozmiar, zostaw w spokoju di2 10s nie baw się w ulepy typu tt'ka z mostkiem do góry...

"Zapłatą" za pomoc jest satysfakcja że czemuś to służy... kiepsko płacisz.

O @Mihau_ mnie ubiegł.

Ps... tak na dobrą sprawę kolego... na chwilę obecną to wszystko poza rozmową o szosie endurance to absurdalna strata czasu. No Ty może jeszcze tego nie wiesz... my niestety od pierwszej Twojej wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur, a zgodziłbyś się przejechać ze mną obejrzeć ten w Warszawie? Szczegóły na PRIV możemy obgadać, oczywiście nie oczekuję pomocy charytatywnej, @Michau też od lat wspieram ogólnokrajową organizację pomagającą niepełnosprawnym, i nie mam pewności jak to dobro jest rozdysponowane, ale tego nie wypominam i nie jest to wsparcie "pisane" Ale jasne, dziękuję za dotychczasową pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy to chcesz mnie namówić wbrew temu co mi podpowiada intuicja i wystarczającr doświadczenie do oglądania roweru który... zdecydowanie Ci odradzam. ;)

No nie wiem co mam napisać, przesiadłeś się z krzesła ktore (na co wskazuje ta lemondka) Ci nie leży na szosę endurance po przetestowaniu ktorej byłes zachwycony. No ja rozumiem, że chcesz sobie potestować przeróżne rowery, ok. Testuj. Ale nie każ mi się wspierać w realizacji pomysłu ktory uważam za zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt czy półkę cenową to to tam się da zrozumieć... czasem człowiek jest w sytuacji że określony budżet nie istnieje a zamyka się np. w tym czy wyjmie zaskurniaki czy będzie musiał z żoną negocjować :) Wiem że sobie mogę kupić Dogmę, Oltrę (no akurat ja jak upoluję to Oltrę kupię) w zasadzie co tam sobie chcę... rozum podpowiada a na cholerę ci taki rower... i czasem po pierwotnym podnieceniu rozum wygrywa.

Tu nasz adwersarz ma chyba inny problem, dość jasno zdefiniowany. Bardzo dobrze pokazują to obecny rower kolegi i rower który teraz wrzucił. Pierwszy ma ewidentnie pozycję krzesła i niespecjalnie nadaje się na szybszą wygodną jazdę stąd próba ratunku lemondką... drugi to rower na którym ktoś też źle się czuł tyle że mechanizm odwrotny - "TT'ka" z przesunięciem pozycji w przód w stosunku do szosy, niski kokpit... i ktoś go podnosił i przesuwał w tył. Oba te rowery (ich dostosowania) dążą do klasycznej szosy mniej lub bardziej sport lub endurance... to widać (notabene kolega przejechał się domanką... i też dał sygnał - trafione w punkt). Tyle że suma doświadczeń kolegi który pyta jest niewielka i bazuje na tym co ma i wydaje się podobne... Nie wiem czy sam mając ograniczoną sumę doświadczeń ot tak przyjąłbym informacje "słuchaj Artur masz Ty średnio udane pomysły... my wiemy lepiej". Trzeba jednak trochę kilometrów zrobić na szosie żeby to zrozumieć, przyswoić i zaakceptować.

Edyta: patrzę sobie dalej na tego CUBA... i staram się wyjść poza swoją "strefę komfortu" a cholera @omegagl wiesz co przejedź się, dziwnie będzie ale się przejedź, może konfrontacja z Domanką, która Ci podeszła dużo wyjaśni. Z uwag "pozageometrycznych" korba i generalnie napęd nie dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Księgowa" oczywiście finansami zarządza, ale że jestem jedynym żywicielem, to mam małe co nieco do wtrącenia. Artur, byłem w Rembertowie, przejechałem się. Sprzedający też taki trochę "rowerowy świr". Jechało się inaczej, (dziwnie skręca) jest bardzo wąska kierownica, co ja osobiście lubię, ale tak wąska (40cm) że w dolnym chwycie przeszkadza lemondka, nie dużo, ale przeszkadza. Lemondkę da radę jeszcze przesunąć do środka i także dostałbym nową kierownice z tego roweru: TREK Emonda 2021 SL 6 Disc Pro rozm.54 wzrost 178 - Cena: 16500,00 zł - Warszawa - Allegro Lokalnie która jest ok 2cm szersza. To powinno załatwić problem. Ogólnie rower jest na moje oko nowy, prośba o ocenę dołączonych zdjęć. W poniedziałek najprawdopodobniej wezmę go, trzeba gdzieś te doświadczenia złapać. Umówiliśmy cenę 3500k zł także myślę, że to takie win win i każdy będzie zadowolony. Jak nie będzie mi odpowiadał "pójdzie do kosza" a ja zakończę przygodę z szosą. Zeszło mi się trochę, bo sprzedający też z branży IT (mały rynek ludzki) więc są wspólne tryby, które się zazębiają a on sam kupił kolejnego TREKa za nieprzyzwoitą sumę z DI2 więc jak się znudzi zabawką, poproszę o pierwszy kontakt do mnie. Artur, napisz jeszcze co nie tak z tą korbą? I czy mogę przełożyć pedały z mojego SPECA które są MTB czy to nie passe? Siodełko jest bardzo przyjemne, też po raz pierwszy na takim jeździłem. No i też nauczyłem się kolejnej rzeczy, że przednia przerzutka ULTEGRA ma taki dodatkowy bieg, który gdy łańcuch ocierał o prowadnicę, można skorygować. Jeździłem tym wypożyczonym TREKiem i nawet tego nie zauważyłem, może dlatego, że jeździłem w zasadzie na blacie.

ps. Może nawet kolega MICHAU_ spojrzy na mnie przychylnym okiem, no jeszcze nie dziś, ale w poniedziałek :)

cube1.jpg

cube2.jpg

cube3.jpg

cube4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba z dużą ilością zębów i ciasno zestopniowana kaseta. Na blacie, uwzględniając przekosy nie da się jechać z prawidłową kadencją z prędkością poniżej 30kmh

"Dodatkowy bieg" to trymowanie i przerzutka nic do tego nie ma bo jest prostym mechanizmem, kawałek metalu i sprężyna, to funkcja klamkomanetki, ma ja praktycznie każda szosowa klamka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michau_, ale kasetę to chyba łatwo zmienić na większą rozpiętość?  Tu jeszcze jest założony inny mostek, bo oryginał jest taki: Cube Aerium HPA PRO rozmiar 55 szosa/tt triatlon - Kup teraz za: 4234,00 zł - Warszawa - Allegro Lokalnie  i ten mostek chyba bym zamienił. Ja mam dużą gibkość w krzyżu, czego nie ma sprzedający. No i owijka będzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek się obraca. Najpierw zrób sobie kilkadziesiąt kilometrów a później pisz o wyimaginowanych gibkościach

Na 99% żeby zmienić kasetę do zmiany masz też przerzutkę bo obecna tego nie ogarnie. Do tego łańcuch co oczywiste. Żeby to zrobić na ultegrze to jakieś 6-7 stów i będziesz miał skopane stopniowanie, lepiej wymienić blat/korbę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny mostek ma sprzedawca, także będzie można poeksperymentować. Na korbie 52, czyli dokładnie takiej samej jeździłem na TREKu i było OK, fakt, nie wiem jaka była kaseta, ale chyba nie aż tak ciasna. W razie co będziem myśleć. Dzięki. Wierzę że jak kupię, także z Twoją pomocą. Najważniejsze dla mnie jest to, czy ja się będę na tym ogólnie dobrze czuł w tej geometrii i czy idę właściwą drogą a do tego trzeba jak zaznaczył Artur po prostu pojeździć. Nie da się tego w teorii dokładnie oszacować. Jako ciekawostkę dodam, że ten TREK na DI2 którego kupił, trzeba było po tzw. zerowym przeglądzie jeszcze raz ustawiać. Jeszcze nawet niektóre Warszawskie serwisy "boją" się tego dotykać/składać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Di2'kę ogarnie w zasadzie każdy serwis który babrze się w rowerach premium. Do pierwszego za rogiem nikt Oltry i tak nie zaniesie. Więc pewnie że są takie które wolą nie robić... Jak ktoś sam nie ogarnia serwisu a sporo jeździ to wie gdzie zanieść swój rower. Warszawa nie ma tu nic do rzeczy w Hiszpanii jest tak samo.

Korbę Ci wyjaśnił Michał, bierz cokolwiek za rower byś nie kupił kompakt! 50-34 a na nasze warszawskie warunki kasetę 12-25. Z 11t to raczej nie skorzystasz bo to nawet przy kompakcie do kręcenia powyżej 45km/h. Proszę masz zdjęcie- ja nie mam na Warszawę kasety od 11t tylko właśnie kasetę 12-25 co prawda z korbą 52-36 ale trochę więcej pewnie od Ciebie przejechałem...

Te dwie czy trzy górki przy kamieniu, przed kawiarnią albo na Grójec da radę pyknąć na 34/25 nawet "przedszkolak". Odwdzieczy Ci się zestaw który Ci sugeruję brakiem dziur i płynną jazdą. Nie będzie tylko OK, polubisz szyyyybko.

USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca_share_media1622054596841_6803390083748613517.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na początku po płaskim pojeżdżę na dużych przekosach to się nic nie stanie, bo wiesz przecież, ze nie w tym sedno jest. Najpierw sobie go spokojnie ustawię pod siebie jako-tako, wymienię te kierownice, mostek na fabryczny, pooglądam na youtube jak się wymienia owijki, zrobię kilkaset km i jak stara wyga, będę się mógł wypowiedzieć :)

Za 3500zl jestem gotów takie ryzyko ponieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedno... nie jest w szosie w przekosach tylko w biegach ktore zmieniają się po 7-9% a nie po 15 czy więcej, no i dostępnością wiecej niż 5 biegów na krzyż w 11 rzedowej kasecie bo dół kasery przy tym blacie i predkosciach do 30km/h jest poza zasiegiem.

Wymiana na poczatku mostka na fabryczny... też może być ciekawym doświadczeniem... po rowerze na jakim jeździsz obecnie.

Cytat

Jechało się inaczej, (dziwnie skręca)

Opuścisz kokpit do normalnego poziomu... bedzie jeszcze dziwniej.

No ale wszystko przed Tobą, sam do tego dojdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur, napisz proszę 2-3 zdania odnośnie tych pedałów i zapięć (bloków) MTB vs Szosa. Chętnie bym te buty i pedały zostawił co mam, bo praktycznie nówki są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedały możesz mieć jakie tylko chcesz. Bardzo dużo ludzi dla wygody bo ma różne rowery, czy chce też moc chodzić więcej niż parę metrów w butach rowerowych więc świadomie używa po prostu bloków mtb (w szosowych blokach to na pietach można dokuśtykać jak paralita na stronę na siku i tyle) Szosowe są oczywiście efektywniejsze ale wiesz docenia i zysk z tego ma to "koń co owsem pachnie".

Edyta: jeszcze Ci uzupełnię wiedzę o to: http://mikemtb.pl/porady/20121216-kalkulator-do-obliczania-stopniowania-napedu

Mowisz że gnieciesz kapustę, ok. Wpisz obwod koła 2105, kadencję 80 czyli niską albo nawet 70 czyli baaaardzo niską, zebatki jakie tam są czy na jaką kasetę chciałbyś zmienić (jak nie znasz to Ci sprawdzę) i zobacz jakie biegi będziesz używał z tego blatu co tam siedzi przy prędkościach do 35km/h... zdziwisz się jak mało masz dostępnych z 11-stu i jak bardzo brakuje pośrednich żeby stale kręcić nogami z podobną częstotliwością. Sam zrozumiesz potrzebę innych blatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...