Gość Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Hej, Rozglądam się za oponami typu Slick do Gravela. Aktualnie mam Continental Contact Speed, ale trochę z nich ciężkie klocki. Sam bieżnik, a właściwie wzór na oponie mi odpowiada, więc szukam czegoś podobnego. Jeżdżę po asfalcie, szutrach i dość ostrych kamieniach wielkości 1-2 cm. Zakładałem kiedyś podobny temat, ale rozmył się zbyt mocno przy oponach z bieżnikiem. Szerokość w przedziale 38-42c, waga nie więcej niż 450 g, cena za komplet do około 350 zł. Aktualnie wpadły mi w oko: - Maxxis Velocita AR - Tufo Gravel Speedero - Continental Terra Speed ( trochę za dużo bieżnika, więc raczej spada na koniec kolejki) - Panaracer Gravelking+ Slick Jakieś doświadczenia z wymienionymi? Może coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Trzeci sezon jeżdżę na GravelKing 32c TLC. Opona lekka i naprawdę przyczepna. Użytkowana na trasach asfaltowych + sporo miasta. Jakieś szutry też się trafiały, ale raczej jako dodatek, niż stały element. Zero przebić. Miłym dodatkiem jest dostępność w różnych kolorach. Ja jestem z tych opon bardzo zadowolony, choć choć na obręcz zakłada się je ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Masz wersję Slick? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Tak, dokładnie z tej serii: http://velo.pl/ogumienie/opony/panaracer/gravelking-color-edition-0 Wersja bez dopisku ,,Plus'', czyli trochę lżejsza, bez tej tarczy ProTite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Dzięki za informację. Nie wiedziałem o co chodzi z tym Plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Zerknij sobie jeszcze na Schwalbe G-One Speed. Jest dostępna w rozmiarze 38c, choć chyba troszkę przekracza zakładaną wagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Też wertuję szerokości 35- 40 od jakiegoś czasu... w oponach Sch: Almotion ( ten lżejszy zwijany Vgard) Marathon Supreme, oraz: Kojak... Dwie pierwsze znam ( ale almotion z innego rozmiaru - ma genialną mieszankę, bieżnik) testy oporów toczenia są lepsze dla Almotion niż Kojaka ( co jest dziwne). Jest jeszcze Racer, ale chyba był za ciężki albo coś innego mi w nim nie odpowiadało. Ile ważą realnie te Cont? katalogowe 510 g ? czy poza wagą są jakieś takie szlaufowate /( grube gumowe ociężałe subiektywnie ?) generalnie szukam max 40 na przód i max 35 na tył... może skończę na dwa razy 28 jak się zdenerwuję... Gdy zdejmiesz swoje z obręczy też mogę rozważyć odkupienie, ale może być ciut za grubo... chyba optimum to będzie 2x 35 Dodam, że całkiem gładka guma to nie jest zły wybór na Mazowsze ( pomijając leśne najgłębsze piaskownice ) ale to już zależy od preferencji, i zadanego ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Nie mam porównania do innych opon tej szerokości i tego typu, jedynie do szosowych. No ale to inny rozmiar i inne ciśnienie. No cóż, są klockowate. Ogólnie rzecz ujmując, kawał gumy, nawet po bokach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 25 Maja 2021 Udostępnij Napisano 25 Maja 2021 @itr Co do "gładkich" opon. Miałem Schwalbe Marathon Supreme 32C na obu kołach. Jednak na kamieniach tylna nie wytrzymała. Kupiłem Conti Grand Prix 4 Season 32C. Mam teraz na przodzie Schwalbe, a na tyle Continental. Jak się przednia zużyje to zamienię też na Conti. Conti jest składana i waży 340g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Maja 2021 Udostępnij Napisano 25 Maja 2021 32c to o wiele za mało dla mnie. 38c to zupełne minimum, lepiej 40/42c. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 25 Maja 2021 Udostępnij Napisano 25 Maja 2021 Terra speed to bardzo szybka oponka i nie zmienia tego faktu, posiadanie bieżnika. Dodatkowo trakcja jest również bardzo dobra. Ale są to dość wąskie 40 stki. Na obręczy o szerokości wewnętrznej 19 mm ma 39 mm. Ciekawą opcją jest też Vittoria Terreno Dry. Szybka na asfalcie i szutrze. Oponka szeroka ( 42 mm na obręczy 19 mm przy rozmiarze 38c) i komfortowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 25 Maja 2021 Udostępnij Napisano 25 Maja 2021 Jeszcze takie Panaracery jednak pod inną marką z tzw własnym projektem, lekkie i droogie!!! Są też 38. https://www.renehersecycles.com/shop/components/tires/700c/700cx44-snoqualmie-pass/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Maja 2021 Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 Vittoria Terrano to chyba aktualnie dostępna jest tylko w katalogu. Szukałem, ale jakoś nie mogłem znaleźć. No i rozmiar 35c. Zamówiłem Tufo Gravel Speedero. Zobaczymy. Moje obawy jedynie budzi sporo opinii, że naprawdę ciężko je założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Maja 2021 Udostępnij Napisano 29 Maja 2021 Niestety opinia o ciężkim montażu się potwierdziła. Było naprawdę ciężko, a potem jeszcze nie chciała wskoczyć na rant. Mam nadzieję że jutro będzie pierwszy test, bo sama opona wygląda zachęcająco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 7 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2021 I jak pierwsze kilometry? Szybkość szybkość szybkość? Zakręty na szutrze? Mi po tych dysputach pozostało ... jeździć na tym co mam. Przypomniałem sobie szutry do znalezienia w kierunku Kalwaryjsko Czerskim, przeleciałem przez Puszczę, praska strona po ziemi przy Wiśle, i mieszanie szosy i ziemi. I mam wrażenie, że mniej tęsknię do slików!!! Jeszcze jak mam świadomość, że mój komplet opon z bieżnikiem, na drucie waży mniej niż wspomniane Conti, jakoś mam lepszy humor... Były dni z wiatrem, to jednak ciężko idzie !!! Ale radość z dowolności doboru trasy ogromna...mniej nudy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Niestety jeszcze nie jeździłem. Mieszkam w jednym miejscu, a Gravel jest w drugim. Także tylko weekendowe wypady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 @itr Wczoraj zrobiłem pierwsze 50 km. Był asfalt, wyschnięte szutrowe drogi pełne kurzu, trochę małych kamieni, trochę lasu suchego i lekko wilgotnego. Porównanie mam tylko do opony Continental Contact Speed 42c, która nie jest typowo Gravelową oponą. Wykonanie: Bardzo ładne, schludne, ciężko się do czegoś przyczepić. Małym zaskoczeniem było to, że na oponie nie ma absolutnie niczego oprócz nazwy producenta, modelu, ciśnienia i szerokości. Nie ma wytłoczonych informacji na boku opony, nawet kierunku obrotu. Sam bieżnik jest ostry, a obydwie opony proste. Rant bardzo sztywny. Montaż: Obręcz WTB i23, dętka. Było ciężko, ale bez tragedii, chociaż to chyba najciężej zakładająca się oponą jaką miałem we wszystkich rowerach. Musiałem pomagać sobie łyżką żeby wskoczyła. Potem był problem z ułożeniem na rancie, ale psiknięcie wodą z jakimś dodatkiem ( chyba szampon samochodowy, nie pamiętam co było w opryskiwaczu), załatwiło bardzo szybko sprawę. Mam nadzieję że się trochę rozciągną i będzie łatwiej. Szerokość: zapomniałem zmierzyć, może zrobię to dzisiaj. Ogólnie balon jest zdecydowanie mniejszy niż w 42c Continentala. Na początku uznałem to za wadę, ale teraz stwierdzam że to lepiej. Opony tak nie zamulają roweru, w sensie sterowności i reakcji na ruch kierownicą. Na tych Continentalach miałem wrażenie że jadę czołgiem. Zmierzę i dam znać. Szybkość: Jest wolniej niż na wspomnianym Slicku. O ile wolniej, ciężko powiedzieć, ale na tym samym ciśnieniu w Contact Speed bez większego problemy przekraczałem 30km/h, tutaj jednak trzeba trochę energii włożyć. Oczywiście nie pisze że są to opony wolne, ale są wolniejsze niż typowy Slick. Trzymanie na zakrętach: no cóż, serpentyn to u mnie nie ma, a ja jakoś bardzo nie szaleję. Po prostu jeżdżę normalnie, bez zbędnego zwalniania. Nie zauważyłem niczego niepokojącego, czułem się dość pewnie, nawet na sypkim piachu czy żwirze obok asfaltu. Tutaj było zdecydowanie lepiej niż na Slicku. Może to nie opona MTB, ale nie ma tego strachu że zaraz rower odjedzie spod tyłka. Komfort: tu mam mieszane uczucia, ale prawdopodobnie wynika to z braku obycia z Gravelem i przyzwyczajenia do ultra niskiego ciśnienia w MTB (1,4 Bara) lub wysokiego w szosie (6 Barów). W tych mam 2,5 Bara przy 60kg wagi w kombinezonie, ale chyba zejdę nieco niżej. Czasami byłem zaskoczony jak ładnie wybiera progi, a czasami zatelepało. Ogólnie odczucie jest takie, że jeździ się przyjemnie i ciężko do czegoś się przyczepić. Czas pokaże: Inne uwagi: szum jaki generuje ta opona jest niesamowity, a zaczyna być słyszalny już przy jakiś 20km/h. Na asfalcie rower wydaje dźwięk jak samochód elektryczny. Czy to przeszkadza? Mi nie, raczej powoduje banana na ustach Czy mogę ją polecić, ciężko powiedzieć po 50 km. Na pewno nie jest tak, że ta opona to jakiś bubel. Porównania do opon Gravelowych nie mam, ale trochę różnych MTB i szosowych miałem. Sprawia wrażenie naprawdę solidnego produktu, zdecydowanie nie jest to jakaś taniocha sprzedawana jako "Premium". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Update. Kupiłem nowe koła, chciałem zdjąć opony. Nie udało się. Z jednego koła udało mi zdjąć jeden rant, drugiego nie. Z drugiego koła nie byłem w stanie ruszyć nawet centymetra. Po 40 minutach zostawiłem, bo zrobiły mi się bąble na rękach. Jeździ się na nich dobrze, ale nie wyobrażam sobie takiej sytuacji na wyjeździe. Chyba pora rozejrzeć się za czymś sprawdzonym, bo to jest dramat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Ok 1000km temu kupiłem sobie Tufo Gravel Thundero. Nie mam żadnego problemu z zakładaniem czy zdejmowaniem opon. Problemem jak już to zawsze jest zestaw obręcz + opona. U mnie jest DT Swiss. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 U mnie WTB i23. To jest chyba klucz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Nawet z łyżkami nie szło zdjąć? Ała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Nie. Żeby wsadzić łyżkę, trzeba zdjąć rant. W jednej się udało, ale druga strona już nie zeszła. Nawet po wyjęciu dętki, nie byłem w stanie wyrwać opony z rantu obręczy. Drugiego koła nie mogłem ruszyć wcale. Ja wiem że jak ktoś ma parę w łapach, to ją pewnie zdejmie. No ale bez przesady, nie zawsze się to robi jak jest ciepło i sucho. Co z tego że jeździ się fajnie, jak tak istotna rzecz zawodzi. Kupiłem teraz koła z obręczami DT, ale aż się boję próbować je zakładać ( oczywiście gdybym jakimś cudem je zdjął). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Dzisiaj (właściwie to wczoraj ale dzisiaj to już definitywnie) cosik się z mlekiem popsuło i powietrze zaczęło schodzić. Bez żadnych problemów w terenie zdjąłem ją z rantu i założyłem dętkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Może sprawdzę jak wchodzą na nowe DT. Tylko trzeba najpierw zdjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
epon Napisano 5 Września 2021 Udostępnij Napisano 5 Września 2021 @skom25Może to jakiś feralny egzemplarz Ci się trafił ? Też mam obręcz WTB i23 i Tufo speedero wchodzą i zachodzą z faktycznie większym oporem niż moje poprzednie IRC ale nie aż takim żeby potrzeba było dźwigu do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.