Skocz do zawartości

[upgrade] Marin Muirwoods 2021


Sewer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.To mój pierwszy post, mam nadzieję że nie ostatni i zadomowię na dłużej :) 

Jestem nowym posiadaczem Marina Muirwoods, po przeprowadzce miałem przerwę w regularnej jeździe ale cały czas poszukiwałem coś odpowiedniego dla siebie.Byłem nastawiony na Gravela natomiast doszedłem do wniosku że Marin będzie dla mnie w tym momencie najodpowiedniejszy ale liczyłem się z tym że będę chciał go w niedalekiej przyszłości poddać upgrade'owi.Nie mam dużej wiedzy rowerowej ale dużo zapału do nauki dlatego zwracam się o pomoc :) Chciałbym rower dostosować do jazdy w terenie, 50-60% czasu nadal będzie użytkowany w mieście natomiast fajnie byłoby komfortowo wyjechać poza miasto, do lasu, na mniej lub bardziej utwardzone ścieżki.Lubię prostotę dlatego w głowie mam poniższy upgrade:muirwoods_29er-1080x808.thumb.jpg.7a53513d541b96a5f137e7935565528c.jpg

Tak jak już wcześniej wspomniałem nie mam dużej wiedzy na temat części ale chętnie zasięgnę wszelkich opinii czy ta koncepcja spełni moje oczekiwania a jeśli tak to informacje jakie części będą mi potrzebne i jak się do tego zabrać :) Nie znalazłem specyfikacji ale opony to prawdopodobnie Conti Race King a korba to XCR - tyle można wyczytać co do reszty jestem zielony.

BTW. Mój wzrost to 186 i posiadam rozmiar XL, chciałbym pozycję sportową ale wydaje mi się że w obecnym ustawieniu mam za bardzo leżącą pozycje.Wydaje mi się że siodełko jest ustawione na odpowiedniej wysokości ale kierownica jest za nisko - będą potrzebne podkładki do sterów czy wystarczy kierownica/ustawienie kierownicy jak na zdjęciu powyżej? Wybaczcie za banalne pytania ale jestem kompletnym laikiem, za każdą wskazówkę będę wdzięczny :) 

1.png.e9eb772cc1d640bd344f9e7796fed0f8.png

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień tylko opony. Jak napęd się zużyje to wtedy będziesz najwyżej myślał nad zmianą na 1x ale to są już koszty no chyba że nie zależy Ci na lekkich i ciężkich biegach to wystarczy zębatka NW

Odnośnie wysokości kierownicy to podkładek nie da się chyba że kupisz adapter do przedłużenia rury sterowej https://allegro.pl/oferta/adapter-przedluzka-rury-sterowej-ahead-1-1-8-alu-7396942743, ale możesz też kupić kierownice z dużym wzniosem i ewentualnie krótszy mostek

Edytowane przez bioly87
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sewer napisał:

Wydaje mi się że siodełko jest ustawione na odpowiedniej wysokości ale kierownica jest za nisko - będą potrzebne podkładki do sterów czy wystarczy kierownica/ustawienie kierownicy jak na zdjęciu powyżej? Wybaczcie za banalne pytania ale jestem kompletnym laikiem, za każdą wskazówkę będę wdzięczny :) 

Może i siodełko jest na odpowiedniej wysokości, ale z tak zadartym nosem (chodzi mi oczywiście o nos siodełka) to w pochylonej pozycji raczej nie będzie wygodnie.

Kierownicę możesz zmienić na jakiegoś risera, ale ja bym na początek zaczął od siodła, może trochę przyciął obecną kierownicę i założył rogi. Są rogi z taką wypustką do tyłu, które dają możliwość oparcia rąk nieco bliżej i trochę prostują sylwetkę. Kosztują grosze i można spróbować. https://www.bikestacja.pl/rogi-kcnc-tpr-zielone-promocja-50-p-1719.html?gclid=Cj0KCQjwkZiFBhD9ARIsAGxFX8DDpgFpzX_pDuF7VPF6JrFIIqA14DV1mtbKy6B5cNk0-szHJ9-2PXUaAn9IEALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc :) Kierownicę odkręciłem troszkę do góry, tzn do przodu i jest już trochę lepiej.W każdym razie na razie zmienię tylko opony prawdopodobnie na Conti Race King 29x2.2.Z napędem faktycznie poczekam aż się zużyje a do kiery może się przyzwyczaję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tylu wejdzie bez przedniej przerzutki lub z downswingiem. Z fabryczną przerzutką topswing wchodzi Raceking 2.0, z 2.2 może być problem.

1 godzinę temu, Sewer napisał:

Dzięki wszystkim za pomoc :) Kierownicę odkręciłem troszkę do góry, tzn do przodu i jest już trochę lepiej.W każdym razie na razie zmienię tylko opony prawdopodobnie na Conti Race King 29x2.2.Z napędem faktycznie poczekam aż się zużyje a do kiery może się przyzwyczaję :)

Siodełko też wyrównaj i ustaw prawidłowo przód/tyl.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podjąłem trud podobnej konwersji pod koniec zeszłego roku - szukałem dla siebie następcy na stanowisku roweru przygodowego i mój wybór padł na wersję ekonomiczną, tj. zakup Muirwoods'a i przeróbki napędu. Przed szczytem szaleńczych wzrostów cen zarezerwowałem rower, nabyłem tylną przerzutkę XT i manetkę do niej, łańcuch KMC X11 i kasetę SunRace CSMS8. Do tego zamówiłem jakąś chińska korbę z zębatką 34T NW. Suport SM-BB52 już miałem w częściach zapasowych. Na deser dokupiłem kierownicę M-Wave Doublebar.
Gdy tylko w lutym dotarł do mnie Muir, przeszczepiłem ww. części. Linkę przerzutki zapakowałem w pełny pancerz, a kapcie zmieniłem na opony Maxxis Icon 29x2.2. Zdjęte z nowego roweru elementy zostały skanibalizowane przez pozostałe welocypedy z garażu (z wyłączeniem kierownicy).

 

160206152_3844776615610783_4206725349736647442_n.jpg

  • +1 pomógł 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...