damianmks1 Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 Witam, szukam nowego roweru do codziennych przejażdżek po mieście, poza miastem, czasem jakieś górki. W lokalnych sklepach zwróciłem uwagę na: Trek Merlin 7, Kross level 5, trek roscoe 6 oraz unibike Evo 29. Czy ktoś może coś powiedzieć na ich temat, ewentualnie polecić coś innego w podanym przedziale cenowym? Może coś z gianta lub scotta? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 Jeśli chodzi o górski do miasta w tej kwocie to weź co Ci się podoba. Wszystko da radę i różnic żadnych nie wyłapiesz, bo to nie do tego rowery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianmks1 Napisano 14 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Głównie do miasta, co jakiś czas jednak lubię wyskoczyć na jakieś górki i chciałbym odczuwać komfort przy takiej jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Ale rada @seraph jest jak najbardziej słuszna Nie Ty pierwszy i nie ostatni koniecznie chcesz rower mtb i mydlisz nam i sobie oczy jakimiś "górkami" pomimo, że to pewnie grama terenu nie zobaczy a te górki to będą na trawniku pod blokiem. Wybierz co Ci się podoba, sprawdź faktyczną dostępność bo z tym teraz różnie, kup i ciesz się. Szkoda tracić czas na forach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 No nie końca z tym bierz co się podoba. Roscoe to taki trailowo-wyprawowy sztywniak na bardzo szerokich kapciach i takich samych obręczach. Do miasta czy jakieś polne drogi to jest na szarym końcu listy do kupienia jako MTB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Na bulwarach w Wawie bywa że zobaczysz i fata i zjazdówkę wyglądające jak prosto ze sklepu. Myślisz że takie niuanse obchodzą ich właścicieli? Kowalski kupuje oczami a nie według faktycznych potrzeb. Dodatkowo taki trail może spełnić rolę edukacyjną i po tym jak już ktoś się wymęczy jazdą na nim to wybierze coś bardziej sensownego. Albo spyta na forum czy można założyć wąskie opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 To, że Kowalski kupuje oczami to jedno ale jak już zakłada temat to pasuje wykluczyć coś co będzie kulą u nogi już na samym starcie. Inaczej można w ogóle zlikwidować ten dział a przecież ktoś prosi o wypowiedzenie się. No własnie będzie pytał o węższe bardziej miejskie opony a to będzie bardzo kiepsko zrobić przy wew obręczy na 35mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Ale już dostał odpowiedź na podstawie swojego opisu użytkowania, że bardziej adekwatny byłby inny typ sprzętu :) Mimo to dalej chce w to brnąć, co IMHO kończy temat. Szkoda czasu jego i naszego na dalsze dywagacje :) W tym sensie temat był zbędny, ale owszem dla "czystego sumienia" można zasugerować wybór "najmniej terenowego" wśród wybranych modeli. Tak BTW jak sam zauważyłeś, że są od sasa do lasa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Panowie, ale @Tyfon79dobrze prawi. Ja rozumiem, że trzeba naprowadzić na właściwe tory, wielu korzysta z rad i zmienia rodzaj roweru, ale nie dla każdego szybkość i lekkość to przewaga nad komfortem 😀. @damianmks1, przemyśl co chcesz i wrzucaj linki to będzie łatwiej dla forumowiczów, tak myślę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 A gdzie masz ten komfort w topornym emtebeku? Zresztą pewnie zaraz się zacznie walenie w opony po 3-4 bary i blokowanie widelca bo "na twardym źle idzie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Na asfaltach i szutrach lepiej sprawdzi się rower typu fitness/gravel/przełaj - będzie lżejszy i bardziej efektywny od MTB, a przy okazji też prostszy i tańszy w serwisie, bo odpada przedni amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Ja bardziej niż typem roweru, przejmował bym się pozycją - chodzi o to, by nie kupować do przejażdżek roweru wyścigowego - szosa czy XC - jeden grzyb - w jeździe rekreacyjnej będzie niewygodnie. Więc jak ktoś nie napiera, to te rowery fitness są ciekawą opcją, a jak ma duszę sportowca, to wtedy bardziej gravel. Natomiast w kwestii profil opony i amortyzacja - tu liczy się jednostkowa odporność na drgania - ja z wiekiem zrobiłem się delikatniejszy - kiedyś jeździłem po Beskidach na całkiem sztywnym rowerze (ponad 25 lat temu), teraz doceniam fulla w Lesie Kabackim . Ostanie byłem na Suwalszczyźnie - niby dość gładkie szutry, ale na zjeździe doceniałem opony 2.3. W miejskim rowerze mam widelec i sztycę amortyzowaną i każdemu polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianmks1 Napisano 14 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Do tej pory jeździłem krossem hexagon V8 z 2011-2012 roku, swoje już jednak zrobił i chciałbym rower w podobnym klimacie, aby można było z niego skorzystać przy różnych warunkach i nawierzchniach. Nie chciałbym aby był przeznaczony głównie do jednego typu terenu. @chudzinki @Tyfon79 @Galvatron- dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Nie ma sensu niczego polecać, bo wybierać możesz tylko to co jest dostępne. Treki sobie od razu daruj, bo mają ceny z najgłębszych czeluści wiadomo czego. Szukaj powietrznego amortyzatora i w zasadzie tylko to Cię powinno interesować w tej kwocie. Ewentualnie, gdyby miał taper i sztywną oś z przodu to już w ogóle wypas, bo wtedy ewentualnie amor można zmienić, co przy QR 9mm robi się problematyczne z braku nowych, dobrych części. Z tych co podałeś brałbym Unibike, o ile ten XCR jest powietrzny, a nie sprężynowy. Ma najbardziej sensowny napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 Przecież do 5000 zł może kupić rower ze sztywnymi osiami - przód i tył, taperem i powietrznym amortyzatorem lepszym od XCR bez większego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianmks1 Napisano 15 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 @kipciorpodałem modele które na obecną chwilę są dostępne w sklepie stacjonarnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelekgit Napisano 15 Maja 2021 Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 Górna granica Twojej kwoty na rower to Merida Big Nine 500 lite. Kupiłem i nie żałuję. Dzwoniłem do Meridy Poland i ostatnio były dostawy w sklepach i pod koniec maja znów mają być. Później tego modelu ma nie być do końca roku. Dożywotnia gwarancja na ramę, sztywne osie, taperowana główka, amor Manitou, rama przepiękna i nowoczesna na tle większości konkurencji w tym przedziale cenowym. Na tyle byłem w stanie się zorientować podczas 3 miesięcznych poszukiwań. Trochę tańszy jest Northtec Cayon. Warto sprawdzić. Też na dzień dzisiejszy już produkowany i wysyłany do sklepów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.