Skocz do zawartości

[3500-3700] Rower XC do codziennego użytku


Rekomendowane odpowiedzi

@keltu - nie mogę namierzyć tego Marin-a w swojej okolicy.. 

Trafiłem na Kellysa Scoota 30 - czy może być war uwagi? https://www.kellysbike.com/pl/o-gravel-c703/soot-30-p64083 Jeżeli dobrze dekoduje zapisy, to przód/tył jest na sztywnych ośkach, natomiast jeżeli chodzi o grupę napędu Claris to nie miałem z nią żadnego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się po mieście z barankiem źle jeździ, może kwestia ustawienia kokpitu bo często coś zmieniam 🙂

Spróbuj może coś takiego wypożyczyć na dłużej, może w decathlonie.

Za ile tego soota znalazłeś? Nie wiem czy byłbym skłonny dopłacić do sztywnych opcji w gravelu, prędzej hamulce hydrauliczne, ale to wyższa półka cenowa. Kultura pracy claris do deore, to  w sumie nawet szkoda pisać :) Dla tego u mnie claris nie długo wyleci. Na płaskie w gravelu tylko 1x z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soota 30 znalazłem za 4299 zł, planuje go dzisiaj obejrzeć. Ogólnie, względem tego co pisałem wcześniej, czy uważacie że MTB XC będzie rozsądnym rozwiązaniem na moje planowane wykorzystanie jednośladu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sRx napisał:

czy uważacie że MTB XC będzie rozsądnym rozwiązaniem na moje planowane wykorzystanie jednośladu?

Przecież sam sobie odpowiedziałeś, że nie masz powodu patrzeć w kierunku mtb jak poniżej :) :

  1. Cytat

     

    1. Dojazd do pracy - głównie ścieżki rowerowe, boczne uliczki
    2. Rekreacja w terenie - głównie dłuższe wycieczki w terenie mieszanym tj. lasy, łąki, jakieś delikatne bezdroża
    3. Ruch wielkomiejski - tak naprawdę wszystko i nic, jednakże biorąc pod uwagę dostępna infrastrukturę mogę napisać, że głównie ścieżki rowerowe.

     

A z drugiej strony, to jak to u nas bywa pewnie i tak skończy się na rowerze a la mtb bo "każdy taki ma" i odpowiednio "wygląda" :) 

Zastanów się, pojeździj jeszcze na tej Loce jeśli możesz i zdecyduj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sRx napisał:

Soota 30 znalazłem za 4299 zł, planuje go dzisiaj obejrzeć. Ogólnie, względem tego co pisałem wcześniej, czy uważacie że MTB XC będzie rozsądnym rozwiązaniem na moje planowane wykorzystanie jednośladu?

Moim zdaniem nie, bo to nie jest sprzęt na asfalty i szutry. Nawet jak założysz bardziej szosowe opony, to pozostanie kwestia masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soot był na mojej krótkiej liście i niemal go kupiłem. Mnie tam Claris nie przeszkadza, do ciorania jest ok. Jak zajeździsz to wymienisz na coś lepszego. W pakiecie masz sztywne osie i suport z zewnętrznymi łożyskami. Przyzwoity rower ale ja się znam raczej mało :)

Wg mnie w Soocie jest trochę "za terenowa" opona jak na asfalty ale być może po prostu ja za rzadko jeżdżę po dziurach. Nie wziąłem Soota tylko dlatego, że obok stał inny rower, który kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

Wg mnie w Soocie jest trochę "za terenowa" opona jak na asfalty

Tak jakby nie można było jej wymienić... ;) Chyba powtórka a innego tematu jak dobrze pamiętam ;) Ja np. w swoim Soocie używam na przemian WTB Nano i Conti Speed Ride.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za kolejne sugestie, które są bardzo pomocne. Ruszam za parę chwil zrobić przymiarkę do Soot-a. 

@m0d - jak oceniasz eksploatacje Kellysa w dłuższym okresie czasu? Czy oprócz wymiany opon modernizowałeś napęd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sRx tylko ja mam Soota 50 z 2019r. :) Nie mam powodów żeby wymieniać w napędzie cokolwiek innego poza tym co się zużyło.

Jedyne co wyleciało od razu poza fabrycznymi oponami to kierownica - tutaj Kellys zaoszczędził i zamontował szosowe barachło IMHO nijak nie przystające do przeznaczenia tego roweru. Dlatego od razu wskoczył Ritchey Venture Max w najszerszej wersji :) 

Z eksploatacyjnych rzeczy to tylko kolejne łańcuchy i klocki hamulcowe, a za niedługo przydałyby się też nowe linki i pancerze oraz owijka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, Soota 50 przeglądałem :) Zatem z tego co widzę, Soot 30/50 posiada identyczną kierownicę, zatem z perspektywy czasu wypadałoby zainteresować się oponkami i kierownicę. Pytanie jedynie, czy z racji, że jestem świeżakiem na rowerach typu gravel, będę w stanie odczuć różnicę na węższej i szerszej kierownicy barankowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odczujesz, chyba że będziesz porównywał, albo po przesiadce z jednej na drugą. Jak to pierwszy baranek to każdy będzie wymagał przyzwyczajenia Pewnie większe znaczenie będzie miało prawidłowe ustawienie, żeby Ci ręce nie cierpły czy kark nie drętwiał. Tzn. na początku pewnie i tak będziesz cierpiał ale jest ból związany ze zmianą typu kierownicy, który powinien przejść i taki, który wynika ze złej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, sRx napisał:

zatem z perspektywy czasu wypadałoby zainteresować się oponkami i kierownicę. 

Niekoniecznie. Możliwe, ze fabryczne opony będą pasować to tego jak jeździsz i czego oczekujesz. Możliwe też, że kierownica będzie ok ;) Między wspomnianym Riczejem a stricte szosową kierownica to naprawdę trudno nie poczuć różnicy - szerokość, rozchylenie, głębokość gięcia są diametralnie różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobieństwo, że trafisz od razu idealny rower jest chyba niewielkie. Trudno też zakładać, czy coś Ci bardziej podpasuje czy nie, np. kultura pracy przerzutek, kształt kierownicy czy siodełko. Na pewno coś będziesz chciał wymienić, jak się z rowerem poznasz. Ale zakładanie z góry, że coś od razu wymienisz, też nie jest dobrym pomysłem. Jest to dość droga impreza, chyba że masz części z innych rowerów albo zamawiasz u Chińczyka. Kupowanie w detalu sporo kosztuje. Takie moje zdanie. Oczywiście wujowe siodełko należy bezwzględnie wymienić ale nie po to kupujesz nie tani przecież rower, żeby wywalić kilkaset złotych albo i kilka tysięcy na wymianę podzespołów (nawet jak częściowo odzyskasz pieniądze z odsprzedaży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

Chciałbym poinformować, iż zdecydowałem się na Kellysa Soota 30 w rozmiarze ramy M. Dzisiaj zakupiłem rower 😎 Przed transakcją zrobiłem nim swobodną jazdę (około 10 minut) i to mnie definitywnie utwierdziło w fakcie, że taki rower chciałbym mieć. Zrobiłem też rundkę dwoma MTB-kami, które osprzętem były bardzo zbliżone do Kellysa. Na tym samym odcinku drogi, który pokonałem trzema rowerami, zdecydowanie najlepiej jechało mi się Sootem (droga asfaltowa, kawałek pola). Myślę, że determinującym czynnikiem, który mnie przekonał, jest znacząca różnica w odczuwalnej wadze rowerów. Pozostaje mi jedynie kwestia, aby nauczyć się odpowiednich odruchów na tego typu jednośladzie i będzie cacy.

Z tego miejsca chciałbym bardzo podziękować każdej osobie, która dodała swoją cegiełkę do tego tematu. Naprawdę bardzo pomogliście. Jak widzicie nazwa wątku nijak pokrywa się z zakupionym Sootem, ale stanowiła ona punkt zaczepny do przeprowadzenia naprawdę fajnej dyskusji. Dostarczyło mi to wiele nowej wiedzy z zakresu porównywania rowerów - z pozoru takich samych, różniących się w większości sytuacji ceną. Każdy rower na swój sposób jest świetny, jeśli wykorzystywany w dedykowanym dla swoich funkcjonalności środowisku.

Odnośnie samej nazwy tematu - jeżeli istnieje taka konieczność, zwrócę się z prośbą o jej poprawienie (temat może wprowadzać w błąd innych użytkowników, jakoby cała dyskusja dotyczyła jedynie rowerów z kategorii MTB XC).

Jeszcze raz dzięki! 👋👊👍

 

186488039_2911858589134016_6949672153793222014_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie zrobiłem chwilkę po przyjeździe do domu, ale masz rację - zdecydowanie za duży kąt ma, dupsko mi się z roweru zsuwało :) Zaraz się zabieram za wstępną regulację siodła i zakresu pracy klamkomanetek. Zamawiam też folię ochronną na ramę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...