Skocz do zawartości

[3500-3700] Rower XC do codziennego użytku


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Skłaniam się do zakupu roweru, jednakże powiem szczerze, że wybrać coś ciekawego z obecnego ogromu oraz różnorodności ofert to niezbyt łatwa sprawa.. ;) Rower chciałbym użytkować na codzień. Głównie ruch wielkomiejski oraz regularne wypady na dłuższe przebiegi (głównie las, szuter). Mam 183 cm wzrostu.

Zależy mi na rowerze MTB/XC. Wstępnie rozważałem Rometa Mustanga M5, rama 21". Wizualnie mi się podoba, osprzęt jak na tą półkę cenową chyba nie najgorszy. Czytałem jedynie, że amor jest kwestią dyskusyjną. Jeżeli chodzi o napęd, to wolałbym mieć co najmniej dwa blaty z przodu. Oprócz wskazanego Rometa jest mi dobrać podobny wariant wyposażenia.

Włączam obserwacje tematu i będę na bieżąco odpowiadał na Wasze pytania, sugestie.

Pomożecie, podpowiecie, doradzicie? :)

Z góry dzięki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko sprężynowy amor ale także piasty HB-TX505 czyli Tourney. Tak na szybko co przyszło do głowy - XC 50, Cayon DR oba biją na łeb i głowę tego Rometa.

Jak jesteś ciężkim zawodnikiem to warto zapolować na XC 50 - sztywne osie, ale to napęd 1x12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. Zaraz po napisaniu tematu zagłębiłem się w temat kół wspomnianego Rometa i wyłapałem kwestię piast. Fakt - można by go kupić i w perspektywie czasu wymienić koła, ale przecież nie o to chodzi.

Apropo Cayona DR to trafiłem na ten model: https://nrowery.pl/mtb-29/141-2419-cayon-drxt-2x11.html#opis. Czy właśnie ten miałeś na myśli @keltu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia dopłaty 700 zł, ale zdecydowanie robi różnicę. Myślisz, że patrząc w perspektywie czasu DR 2X11 będzie lepszym rozwiązaniem niż DR 2X10? Na szybko podliczyłem sobie koszt przykładowego upgrade standardowego napędu w DR 2X10 do wersji z 2X11 i lekką ręką, przy pierwszych lepszych aukcjach wychodzi ponad 700 zł (przerzutki, kaseta, manetki). Z drugiej strony, kurcze, 4199 zł trochę mocno przekracza mój budżet, niemniej jednak chcę poznać Wasze zdanie na ten temat.

Czy oprócz zaproponowanego DR-a oraz XC 50 możecie podrzucić jeszcze coś, co plasowało by się w podobnych kryteriach funkcjonalności? Rometa M5 rzecz jasna odrzucam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za sugestię. Przejrzałem każdą z nich i w obecnej chwili skłaniam się do wyboru pomiędzy Indianą X-Pulser 6.9, Indianą X7 oraz Cayon DR 2X11. Z racji, że Indiany są w identycznej cenie, chciałbym podzielić się moją szybką analizą poniżej:

  • Indiana X-Pulser 6.9: deczko lepszy napęd, obydwie osie na szybkozamykacze,  łańcuch Indiana (?), obręcze Indiana (?), amor RS 30 Silver Solo AIR
  • Indiana Storm X7: deczko słabszy napęd, obydwie osie sztywne, łańcuch KMC, obręcze WTB STP i23, amor RS Recon TK R.L.

Ogólnie rzecz biorąc, moim okiem Storm X7 wydaje się bardziej atrakcyjny z uwagi na fakt, iż obydwie osie - względem zapewnienia producenta - montowane są na sztywno. Dokopałem się w sieci tematu, iż zdarzały się sytuacje, gdy montowany był QR na tylne koło - możecie to potwierdzić? Nie wiem też w jaki sposób interpretować zapisy dla X-Pulsera, iż obręcze i łańcuch są marki Indiana. Nie mogłem dokopać się żadnych charakterystyk technicznych dla tych dwóch rzeczy. W kwestii amortyzatora przedniego proszę Was o poradę, który z opisanych jest bardziej efektywny. Odnośnie wielkości ram to zakładam, że 21" będą optymalnym wyborem. 

Odnośnie Northeców Cayon DR 2X10 i 2X11 to szczerze powiem, że bardziej zdecydowany byłbym na DR 2X11 w ramie 18,5". Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zawężeniu wyboru jednośladu i rozważenie pomiędzy Indianami, a DR 2X11. Osobiście jestem najbardziej skłonny wziąć Storma X7, ale..

Zakup w Media Expert zapewne rządzi się swoimi prawami (szczególnie roweru). Głównie chodzi mi o gwarancję. Warunkiem 24 miesięcy jest realizacja przeglądu okresowego za bagatela 140 zł. W ogólnych warunkach usług gwarancyjnych jest wiele niewiadomych, dlatego nie rozważałbym dodatkowej płatności za przegląd. Rowery serwisuje samodzielnie, we własnym zakresie, dlatego uważam, że przegląd okresowy oferowany przez ME nie jest "must be".

Co o tym uważacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, to obowiązkowo! 😜 Nie wiem jedynie jak praktycznie podejść do tego problemu, ponieważ salony Media Expert chyba nie mają rowerów na ekspozycjach. Zweryfikuje to. @wkg- jeżeli analizujemy aspekty, które można ocenić w obecnej chwili, to który wariant wskazałbyś jako lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sRx napisał:

Odnośnie wielkości ram to zakładam, że 21" będą optymalnym wyborem. 

Do jazdy po mieście jak najbardziej 🤣.

 

8 godzin temu, sRx napisał:

Indiana Storm X7: deczko słabszy napęd, obydwie osie sztywne, łańcuch KMC, obręcze WTB STP i23, amor RS Recon TK R.L.

Dodam, że ma taper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zatem skupiam się wyłącznie na Storm X7. 19 cali jest ciężko dostępny, 21 cali trochę lepiej. Niestety w jednym sklepie nie ma dwóch modeli jednocześnie. Jutro mam zamiar wybrać się do dwóch sklepów, w których są teoretycznie dostępne i się do nich przymierzyć. W teorii powinny być na ekspozycji..

@chudzinki 21" stricte w miasto z uwagi na trochę większą geometrię? Mam na myśli fakt, że do 19" pewnie jest się lepiej spasować w terenie przy moim wzroście, chociaż przyznam szczerze, że te informacje o rozmiarach są o kant tyłka.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję przejechać się godzinę temu gravelem znajomego - LOCA Black Classic. Przyznam, że nigdy nie miałem szansy jechać tego typu rowerem i spodobało mi się. Zrobiłem około 10 kilometrów, przejechałem się drogą leśną, asfaltem, ścieżką rowerową. I niestety to przyprawiło mnie o kolejny dylemat.. ;)

@chudzinki - głównie chodziło mi o brak dostępnej tabeli, która zazwyczaj jest dostępna przy innych producentach. Popraw mnie proszę, ponieważ może ją przeoczyłem. Jedyna rozmiarówka, na która trafiłem to ogólnodostępny przymiar na stronie Indiany, która przelicza długość nogi użytkownika do wielkości ramy. Z tą ramą 21" to przyznaje, że zasugerowałem się zapisem w opisie produktu na stronie Media Expert. Niemniej jednak i tak nie kupiłbym roweru w ciemno bez przymiarki 😃

@Galvatron - powiem Ci szczerze, że dzisiaj trochę nad tym myślałem (w nawiązaniu do tego co napisałem w pierwszych wersach posta). Nie chcę kupić roweru z przymusu, dlatego raz jeszcze zastanowiłem się gdzie głównie będę nim jeździł. Zatem, aby było to najbardziej czytelne, robię chronologiczne zestawienie:

  1. Dojazd do pracy - głównie ścieżki rowerowe, boczne uliczki
  2. Rekreacja w terenie - głównie dłuższe wycieczki w terenie mieszanym tj. lasy, łąki, jakieś delikatne bezdroża
  3. Ruch wielkomiejski - tak naprawdę wszystko i nic, jednakże biorąc pod uwagę dostępna infrastrukturę mogę napisać, że głównie ścieżki rowerowe.

Odnośnie wspomnianego gravela - czy mógłbym Was prosić o jakieś sugestię modeli? Obawiam się, że dokonując zakupu Storma X7 nie będe w pełni wykorzystać jego potencjału terenowo-górskiego. Czy w budżecie omawianego Storma X7 (4000 zł) jest szansa dobrać coś ciekawego z segmentu gravela?

Zaczynam się już w tym motać, jednakże bardzo się cieszę z Waszej aktywności, zaangażowania i ślicznie za to dziękuję! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...