SirTomm Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Witam wszystkich Przymierzam się powoli do zmiany uniwersalnego roweru crossowego na bardziej "wyczynowy", wiem już gdzie chcę tym rowerem jeździć Trail na 29 wydaje mi się być właściwym kompromisem, gdzie mogę spokojnie wybrać się na górskie ścieżki czy kamieniste zjazdy (80%) ale obleci też na "niedzielnej rundce" po szutrze (20%). Szczególny nacisk kładę na wymagające podjazdy, gdzie sztywny widelec z przodu dużo daje.. podpowiedzcie jak się to ma do full-i, jak ustawić taki rower? da się wysterować amorkami czy trzeba doinwestowac w manetkę blokady. Niestety rowery nie widziane na żywo, trzeba się wspierać informacjami z netu.. Mam już kilka typów, prośba o opinie ewentualnie jakieś alternatywy. wzrost 183cm, noga 85cm, waga 78kg Ghost Trail Essential https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/fully/bike/riot-trail-essential-2021 Marin Rift Zone 29 3 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-rift-zone-3 Canyon Neuron 7 https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/neuron/neuron-7/2627.html dzięki, pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Te rowery nie nadają się do deptania pod górkę na stojąco, a raczej do równego pedałowania na siedząco. Przy pedałowaniu na siedząco blokada nie ma wielkiego znaczenia. Inną sprawą jest fakt, że w zastosowanych tam amortyzatorach można mówić raczej o regulacji wolnej kompresji niż o blokadzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 48 minut temu, SirTomm napisał: Szczególny nacisk kładę na wymagające podjazdy, gdzie sztywny widelec z przodu dużo daje akurat tutaj blokada widelca daje dużo mniej, niż usztywnienie dampera. Niedawno powstał podobny wątek, w którym autor kupił Treka Fuel EX 8, bo jako jedyny był dostępny w sklepie. Z tych, które podałeś, lepiej podjeżdżać powinien Canyon i Marin. Ghost ma ramę modułową, która również stosowana jest w modelach i myślę, że ta ceną uniwersalności będzie waga tej konstrukcji. Z drugiej strony geometrycznie Ghost najbardziej mi się podoba, dalej jest Marin, a na końcu Canyon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 1 godzinę temu, SirTomm napisał: podpowiedzcie jak się to ma do full-i, jak ustawić taki rower? da się wysterować amorkami czy trzeba doinwestowac w manetkę blokady. Blokada jest dla tych, którzy potrzebują wyciskać ostatnie waty i drzeć do góry z językiem na ziemi. Amator ma problem żeby w ogóle pamiętać jej używaniu. Fakt, na podjazdach pomaga, ale teraz w rowerach montuje się coraz lepsze cuda i powoli staje się przeżytkiem. Full w góry ma mieć prosty w obsłudze kokpit. Jak masz przerzutkę na 2/3 blaty, manetkę sztycy, klamki hamulca, osobne blokady na zawias, lampki, dzwonki, GPSy, liczniki itp... to efekt jest taki, że w terenie nie nadążasz tego klikać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.