Skocz do zawartości

[~12000zł] full,trail, co wybrać? jakieś alternatywy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Przymierzam się powoli do zmiany uniwersalnego roweru crossowego na bardziej "wyczynowy", wiem już gdzie chcę tym rowerem jeździć ;)

Trail na 29 wydaje mi się być właściwym kompromisem, gdzie mogę spokojnie wybrać się na górskie ścieżki czy kamieniste zjazdy (80%) ale obleci też na "niedzielnej rundce" po szutrze (20%).

Szczególny nacisk kładę na wymagające podjazdy, gdzie sztywny widelec z przodu dużo daje.. podpowiedzcie jak się to ma do full-i, jak ustawić taki rower? da się wysterować amorkami czy trzeba doinwestowac w manetkę blokady. Niestety rowery nie widziane na żywo, trzeba się wspierać informacjami z netu..

Mam już kilka typów, prośba o opinie ewentualnie jakieś alternatywy.  

 

wzrost 183cm, noga 85cm, waga 78kg

 

Ghost Trail Essential

https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/fully/bike/riot-trail-essential-2021

Marin Rift Zone 29 3

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-rift-zone-3

Canyon Neuron 7

https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/neuron/neuron-7/2627.html

 

dzięki, pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rowery nie nadają się do deptania pod górkę na stojąco, a raczej do równego pedałowania na siedząco.

Przy pedałowaniu na siedząco blokada nie ma wielkiego znaczenia.

Inną sprawą jest fakt, że w zastosowanych tam amortyzatorach można mówić raczej o regulacji wolnej kompresji niż o blokadzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, SirTomm napisał:

Szczególny nacisk kładę na wymagające podjazdy, gdzie sztywny widelec z przodu dużo daje

akurat tutaj blokada widelca daje dużo mniej, niż usztywnienie dampera.

Niedawno powstał podobny wątek, w którym autor kupił Treka Fuel EX 8, bo jako jedyny był dostępny w sklepie. Z tych, które podałeś, lepiej podjeżdżać powinien Canyon i Marin. Ghost ma ramę modułową, która również stosowana jest w modelach i myślę, że ta ceną uniwersalności będzie waga tej konstrukcji. Z drugiej strony geometrycznie Ghost najbardziej mi się podoba, dalej jest Marin, a na końcu Canyon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SirTomm napisał:

podpowiedzcie jak się to ma do full-i, jak ustawić taki rower? da się wysterować amorkami czy trzeba doinwestowac w manetkę blokady.

Blokada jest dla tych, którzy potrzebują wyciskać ostatnie waty i drzeć do góry z językiem na ziemi. Amator ma problem żeby w ogóle pamiętać jej używaniu. Fakt, na podjazdach pomaga, ale teraz w rowerach montuje się coraz lepsze cuda i powoli staje się przeżytkiem. 

Full w góry ma mieć prosty w obsłudze kokpit. Jak masz przerzutkę na 2/3 blaty, manetkę sztycy, klamki hamulca, osobne blokady na zawias, lampki, dzwonki, GPSy, liczniki itp... to efekt jest taki, że w terenie nie nadążasz tego klikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...