Skocz do zawartości

[koła] Karbonowe stożki do szosy Emonda - Bontrager, Evanlite, NoLimited


pdz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Trek Emonda SL5 disc a w nim standardowe koła , które ważą wg. katalogu 2160 gramów.

To moja pierwsza szosa, nie siedzę w sprzęcie, nie znam się, stąd prośba o opinie.

Wybrałem wstępnie koła :

Bontrager Aeolus Pro 50 TLR disc - DT350, fajna waga, szprychy - cena dość wysoka ok. 6000 pln , może dostanę jakiś rabat

Evanlite New Disk 50 - DT350, fajna waga, szprychy  - cena ok. 4250 (DT240 + 1000 pln)

NoLimited Pro Race 50 Disk - DT240, fajna waga, szprychy - cena ok. 4400

NoLimited Elite 50 Disk - piasty NoLimired SL, nieco droższe od Pro

Pytania :

Czy DT350 wystarczy, czy warto dopłacać za DT240 ? Opinie jakie znalazłem to takie, że to podobna konstrukcja i myśl techniczna, 240 lepiej uszczelnione a same 350-ki zbierają pochlebne opinie.

Czy do DT350 w przypadku Evanlite warto dopłacić za ratchet 36 - 350 pln lub 54 - 400 pln czy może jednak DT240 z ratchet 36

Co powiecie o piastach NoLimited SL ?

Czy warto dopłacać 300-350 pln do szprych aero

Czy macie jakieś uwagi co do w/w producentów w kwestii gwarancji , crash replacement itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nowe DT 350, to nie ma sensu dopłacać do 240-ek. Aktualne 350-tki mają już standardowo Ratchet 36t. Musiałbyś się dopytać, na czym składają, bo może jeszcze "wypychają" starą wersję.
A co do samych kół - Evanlite lub Bontrager. NoLimited to szajs, zresztą niedawno był o nich wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy DT350 wystarczy, czy warto dopłacać za DT240 ? Opinie jakie znalazłem to takie, że to podobna konstrukcja i myśl techniczna, 240 lepiej uszczelnione a same 350-ki zbierają pochlebne opinie.

Kwestia czy chcesz szastać kasą, 350 to świetne piasty

Cytat

Czy do DT350 w przypadku Evanlite warto dopłacić za ratchet 36 - 350 pln lub 54 - 400 pln czy może jednak DT240 z ratchet 36

Do tego bym chyba akurat dopłacił, do 54. Świetny dźwięk, bezawaryjna konstrukcja i prosty serwis

Cytat

Czy warto dopłacać 300-350 pln do szprych aero

Zależy jakie szprychy, jaka różnica w wadze, czy nie będzie później problemów z dostępnością. W większości przypadków kwestia wyłącznie wizualna, szybciej dzięki temu nie pojedziesz.

Z tego co wymieniasz wziąłbym evanlite (w bontragerach płacisz "za treka", który w ogóle ci nie jest potrzebny a o nolimited opinie są takie sobie - choć podejrzewam, że przy wyższych modelach bardziej się przykładają), poszukał coś od dandyhorse, zainwestował w tokena https://sklep.token-polska.pl/httpsskleptoken-polskapltoken-ventous-disc-konax-pro-disc-lekkie-i-szybkie-kola-karbonowe-n-58-p-113.html albo fulcrumy

https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-WIND-40-DB/7445

https://wertykal.com/pl/p/Kola-szosowe-Fulcrum-WIND-55-DB-C19-AFS-HG11/6323

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, DandyHorse. Budowali mi koła MTB - muszę przyznać, że są poskładane rewelacyjnie. Zrobiłem na nich prawie 1000km, skoki, sprinty, wszystko co robi się na hardtailu - koła są prościutkie jak w momencie odbioru. Nie wiem, jak jest z jakością ich części (ja przyniosłem swoje obręcze i piasty), ale składać umieją. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pdz napisał:

warto dopłacić za ratchet 36 - 350 pln lub 54 - 400 pln

https://www.bikestacja.pl/dt-swiss-star-ratchet-36-zebow-wersja-sl-40-taniej-p-3484.html wymiana dziecinnie prosta a masz jeszcze w rezerwie oryginalne.

Zgodnie z forumową opinią 54 są delikatne i lubią się zmielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czekam na info z Trek/Bontrager odnośnie dostępności i ewentualnego rabatu ale w tym roku będzie o jedno i drugie ciężko 😉

Bontrager Aeolus Pro 51 TLR Disc - katalogowo 6.000 pln , waga 1590 gramów , nie wiem jaki ratchet , to piasty DT350 z naklejką Bontrager

 

Wstępnie wybrałem Evanlite New Disk 50 Black

Podstawowa konfiguracja to DT 350 + ratchet 18 + Sapim D-Light = 3900 pln

DT Swiss 350 ratchet 36 - dopłata 350 pln

DT Swiss 350 ratchet 54 - dopłata 390 pln

DT Swiss 350 ratchet 18 > DT Swiss 240 ratchet 36 - dopłata 1.000 pln

Szprychy Sapim D-Light > DT Swiss Aerolite - dopłata 350 pln , zysk wagowy ok. 30 gramów - 1570 vs 1540 gramów

 

Pytania :
1. Zysk na szprychach to raptem 30 gramów, rozłożone po całym kole, nie na jego obwodzie, cenowo to jednak 350 pln.
Czy warto dopłacić do szprych DT Aerolite pomijając wagę w kontekście dostępności, wytrzymałości ?

2.Piasta
W przypadku piast widzę 3 opcje :
DT350 + 18 - w cenie
DT350 + 54 - +390 pln , pomijam 36, różnica 40 pln
DT240 + 36 - +1000 pln , chyba mało opłacalny wybór, piasta lżejsza od 350 o ok. 80 gramów ale to blisko osi, więc nie rotuje mocno a budowa wg. info z netu podobna, w cenie różnica spora - ok. 600-1000 pln w zależności od ratchet w DT350

Czy lepszy będzie 36 czy 54, pytam w kwestii trwałości, cena podobna ? (Ewentualnie mogę wziąć 18 i dokupić ratchet.)

Pytam, bo nigdy nie miałem, jedynie "słyszałem" pracę piasty w grupie.

Czy może DT240 są jednak znacznie lepsze i warto wydać 1000 pln ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej - jeśli mowa o nowych 350-tkach, to kupowanie 240-tek nie ma sensu. Pisałem o tym nieco więcej tutaj:

Jeśli chodzi o szprychy, to zysk wagowy jest pomijalny. Różnica w cenie za to zauważalna. No ale jak to tak...szosa bez płaskich szprych? Przecież to w ogóle jeździć nie będzie panie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem "onanistą" sprzętowym , kupiłem rower i jeżdżę , nie przeglądam nowości itp. itd.

Jeżeli w kwestii wytrzymałości i dostępności jest podobnie, to bez sensu wywalać 350 pln za 30 gramów.

Co do piast, to pewnie wezmę 350 ze standardowym ratchetem i ewentualnie dokupię inny jak mnie nie zadowoli, może wcześniej przejadę się rowerem kogoś z taką piastą aby ocenić.

 

Pozostaje jeszcze temat opon , tubeless , 25 mm (takie mam teraz i mi pasują) , małe opory (aby szybko jechać) , dobre trzymanie (ale nie do przesady, kosztem wytrzymałości) i rozsądna wytrzymałość (żeby co sezon nie kupować nowych) .... nie ścigam się , większość jazd szosą solo , czasami grupa kilka/kilkanaście osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważyłem ale znalazłem takie info na jakiejś stronie (link poniżej) , Trek/Bontrager jakoś nawet w ofercie tego nie ma, wg. katalogu cały rower waży ok. 9 kg.

https://www.theproscloset.com/products/bontrager-affinity-tlr-disc-aluminum-clincher-700c-wheelset

Wiem, że w przypadku MTB jak kupiłem lekkie koła to czuć było różnicę, tutaj liczę na to samo + efekt aero, wg. Evanlite to zysk 1-3 km/h.

Jest też efekt łatwiejszego/szybszego przyspieszenia, łatwiej rozkręcić lekkie koła, jednak jak pisałem, nie ścigam się a latam głównie spokojnie sam lub w grupie.

Jak będzie w praktyce to się okaże, jak koła dojadą, to przejadę swoją ulubioną trasę ok. 80 km i obczaję średnią, obecnie robię to ze średnią 30-31 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem

https://evanlite.com/pl/product/black-50-disc/

Byłem pomiędzy NoLimited i Evanlite ale faktycznie w necie jest parę złych opinii i to jest ok, bo zdarzają się wpadki ale sposób załatwienia pozostawia wiele do życzenia.

Trek ... mooooże na październik jak nie będzie obsuwy, więc już nie pytałem o rabat z katalogowych 6.000

Co ciekawe , nie ma opcji w cenniku ale można za dopłatą zamówić malowanie w innym kolorze ale wydłużony termin , więc już o kwotę dopłaty nie pytałem , do czarnej szosy z czerwonymi napisami i akcentami wziąłem całe czarne, do tego opony GP5000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...