vampelt Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Cześć, szukam roweru MTB dla Janusza z Wwa. Jazda po mieście plus las. Budżet jak w temacie. Wolałby zmieścić się bardziej w 5k zł niż w 6 k zł. Poniżej moje propozycje: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/29760/ https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2320-3123/bignine-500-lite https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/33193/?colorCode=grey_black Poproszę o rady bo jestem kompletnym amatorem. Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Merida. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vampelt Napisano 6 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Light czy warto dorzucić do Limited? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Rockrider XC500 Bije wszystko pod względem wagi, osprzetu, zastosowanych standardów i gwarancji. Przerzutka Gx, kaseta Nx, sztywne osie, wszędzie łożyska maszynowe, taperowana główka ramy, Reba z blokada przy kierownicy O geometrii się nie wypowiem bo brak mi porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vampelt Napisano 6 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 kolor mi nie siedzi 😕 Chciałbym jakiś czarny/szary/srebrny/matowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Popatrz w tym wątku. Wrzucałem tam porównanie kilku rowerów. Może się przyda. Kolorem się nie jeździ 😉 ale wiem że dla niektórych to istotny aspekt. Dla mnie różowy był spoko to i lazurowy nie powinien przeszkadzac 😁 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 18 minut temu, vampelt napisał: Light czy warto dorzucić do Limited? Oba są light - i 500 i limited. Różnią się napędem - limited ma napęd 1x12, 500 ma napęd 2x11. Sam nie wiem co lepsze. 1x jest droższy w eksploatacji za to nie trzeba się bawić z przednią przerzutką. Rockrider ma lepszy amortyzator ale za to Merida ma hamulce. Rockrider - kaseta 11-50 - słabo, na mieście i w lekkim lesie nakręcsz się jak myszka w kołowrotku z tarczą 34. Z tych trzech - wybierałbym po urodzie bo rower musi być wygodny i się podobać. A jak nie wiadomo co - brałbym tańszy. A jak w tej 500 dojedziesz korbę to kupilbym 38-28, ta co jest jest bardzo miękka - na ostre góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vampelt Napisano 6 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Rozkminiam czy waga ma dla mnie (jazda rekreacyjna) większe znaczenie? Różnica jest 1.2kg na korzyść Meridy. Trochę mnie jednak wkurza brak pedałów.. Sprzedawca namawiał mnie na x-caliber 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Tylko zorientuj się ile kosztuje pierwszy przegląd gwarancyjny w Meridzie oraz dopytaj się jakie są skutki jego pominiecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 6 minut temu, vampelt napisał: Trochę mnie jednak wkurza brak pedałów No wiesz ! Skąd mają wiedzieć jakie Ty chcesz pedały ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vampelt Napisano 6 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 9 minut temu, PawelW84 napisał: Tylko zorientuj się ile kosztuje pierwszy przegląd gwarancyjny w Meridzie oraz dopytaj się jakie są skutki jego pominiecia Po co robić płatny serwis jak Merida udziela gwarancji na 2 lata? Skoro dają 2 lata to wolę korzystać z rękojmi ustawowej bez płacenia za serwisy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
To_JaT Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Treki pękajo, tak tylko nadmienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Nowy rower MTB Marin Team Marin srebrny L 2021 10672747111 - Allegro.pl Ogólnie lipa z dostępnością ale 1 sztuka się znalazła w rozmiarze L, myślę że ciekawa alternatywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Godzinę temu, wkg napisał: kaseta 11-50 - słabo, na mieście i w lekkim lesie nakręcsz się jak myszka w kołowrotku z tarczą 34 Nie ogarniam tego. Jaki kołowrotek ? 11 tył - 34 przód w MTB przy normalnej kadencji czyli 90 to 38-39 km/h. Kto jeździ po lesie czy mieście z taką prędkością ? Przecież nawet amatorzy na szosach jeżdżą wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Wiem, wiele osób niestety nie ogarnia przełożeń Odpowiedź jest prosta 1) nie jeździ sie na najmniejszej zębatce, to gruby błąd. Te 2 najmniejsze są na dokręcanie od święta. Inaczej błyskawicznie by się zużyły a skoki kadencji między nimi są masakryczne. 2) wiele osób jeździ z mniejszą kadencją niż 90, to przecież kadencja sportowców. 50-60 nie jest wyjątkiem dla turystycznej jazdy bez napinki. Tak ludzie mają - popatrz na rowerzystów. A 30 - 35 km/h jak wiaterek z tyłu to często normalka. Tak patrzę sobie na moje dzisiejsze jazdy - na wschód po ścieżce rowerowej bez większej napinki przelotowa 35 km/h i już musiałem na koronce 13. Zmiana 11-13, 13-15 to jakaś masakra w skokach kadencji A mam blat 38. Za to pod wiatr po błotku na zachód 22 km/h i do takiej jazdy ten napęd się nadaje doskonale. Po prostu napęd 34x11-cośtam to napęd terenowy a nie na Warszawę. MPK - a i owszem. Na szczęście producenci rowerów crossowych, graveli, szosek endurance - czyli rowerów do potrzeb takich jak założyciel wątku - ogarniają doskonale i dlatego wsadzają korby 40 do 50 na największej zębatce z przodu. 34 to młynek ale na młynku nikt po płaskim nie jeździ. A kolega nic nie pisal o górach i cięzkim terenie, nie pisał też o mtb (jak ktoś wie co to znaczy) tylko o HT XC - uniwersalnym rowerze - trochę miasta trochę lasu. Mam nadzieję, że pomogłem ogarnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Przeciętny rowerzysta porusza się z prędkością 15-22 km/h. Tak mniej więcej. Dlatego nie wydaje mi się że jest mu potrzebna zębatka większa niż 34. Co do tych największych zębatek typu 40 czy nawet 50 to nikt z tych przeciętnych rowerzystów na nich nie jeździ. Nawet z górki. Oni ustawiają środkową zębatkę w korbie trzy rzędowej i tak już zostaje na zawsze. Czyli przedział 30-36 jest absolutnie wystarczający. Natomiast ci którzy jeżdżą 25+ km/h z reguły mają prawidłową kadencję i ogarniają temat rowerów zapewne w stopniu większym niż podstawowy. Żeby daleko nie szukać : Godzinę temu, wkg napisał: przelotowa 35 km/h i już musiałem na koronce 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Też mi się wydaje że do normalnej jazdy blat 34 z kaseta 11-50 spokojnie daje rade, nawet zakładając sporadyczne użycie koronki 11 Kadencja w okolicach 70- 80 nie jest niczym strasznym nawet dla amatora i nie nazwał bym tego młynkiem. Dużo osób jeździ z taką prędkością obrotowa naturalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vampelt Napisano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Panowie, a ten X-Caliber 9 za 6.3k zł warto w to wchodzić w stosunku do tej lepszej Meridy? Różnica 1 k zł. X-Caliber mam na miejscu - Marida wysyłka, ale plus minus 1 k zł tańsza. HELP :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Cześć Jeśli jeździsz tylko tak jak piszesz to w zasadzie każdy nowy rower ze sklepu rowerowego będzie dobry. Wiadomo,że jeden bardziej Ci się podoba drugi mniej ale każdy spełni swoje zadanie. W zasadzie nieważne są dla Ciebie standardy, boosty, osie czy inne duperele. Patrz na to co Ci się podoba i tak żebyś wmieścił się z założonym budżecie. Te nad którymi się zastanawiasz są nawet ponadto czego oczekujesz, jeśli to faktycznie jazda tylko po mieście i do lasu. Na pewno nie uznasz po czasie,że któryś jest niewystarczający. Każdy będzie dobry a wybieraj ze względu na wygląd. Jeśli ten X caliber bardziej Ci się podoba i naprawdę go chcesz to warto dołożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 @chrismelbrawo Wreszcie ktoś kwituje te nonsensy o złych napędach 1x, jakichś koronkach zarezerwowanych do użycia na zjazdach, itp. Co do używania napędów 3x mam identyczne spostrzeżenia, niemniej zawsze ktoś wyskoczy że to najbardziej uniwersalne i najlepsze mimo że używa tego dokładnie tak jak piszesz 7 godzin temu, wkg napisał: nie pisał też o mtb (jak ktoś wie co to znaczy) tylko o HT XC - uniwersalnym rowerze - trochę miasta trochę lasu. Hardtail xc to także rower mtb A XC to konkretna kolarska dyscyplina, zawody się w tym organizuje, itp. MTB jest to sprzęt w teren, do miasta czy szerzej na asfalt zbędny i w formie jakiej kupuje go przeciętny Kowalski zbyt toporny (te wszystkie budżetowe, "rekreacyjne" mtb jak to nazywają). Nie jest to rower uniwersalny. A raczej jest uniwersalny co najwyżej w mniemaniu przeciętnego Polaka, co zostało chyba w spadku po latach 90-tych. Jak ktoś wie co to znaczy - WTF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Dziś rowery mtb są do siebie bardzo podobne czy to za 4 tysiące czy za 20. Mają tylko osprzęt z innych półek cenowych/jakościowych. Wszystkie mają napedy 1x12 (więkoszść) lub 2x11. Dla amatora nieważne czy to napęd xtr czy korba fc mt500 plus kaseta deore, czy widelec z przodu to xcr czy fox ani czy są boosty, szywne osie, taperowane główki. Każdy pojedzie i wjedzie w te same miejsca. Waga schodzi na dalszy plan i nie sądze aby amatorzy szukali coraz to innych komponentów i zmieniali koła. Także jak pisalem wyżej uważam,że powieneś szukać roweru który będzie odpowiadał twoim upodobaniom wizualnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Troszeczkę przesadzasz. Są duperele jak sztywne osie czy inny taper, które dają niewiele albo nic, ale to nowsze standardy i mogą mieć znaczenie jakby się chciało części wymieniać. I są rzeczy ważne jak amortyzator czy hamulce, bo to czuć od razu. I daje zupełnie inne wrażenia z jazdy. Napęd trzeba dobierać pod teren w jakim się jeździ i tak samo z wagą. Parę kilogramów różnicy na płaskim to najwyżej będzie gorzej przyśpieszać ale pod górę może decydować czy wyjedziesz czy wypchasz. I to właśnie w przypadku amatorów lepszy sprzęt potrafi "dodawać" umiejętności tylko dlatego, że robi co ma robić i nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 55 minut temu, Przecietny napisał: powieneś szukać roweru który będzie odpowiadał twoim upodobaniom wizualnym. Duża część kupuje oczami Dlatego są to zwykle zakupy bez sensu. A i po to żeby kupić coś co "ładnie wygląda" nie ma sensu się doktoryzować na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 No raczej między najtańszymi podłymi piastami/kołami a jednak nazwijmy to wytrzymalszymi w tym za 20 tys różnica jest. Tak samo między XCR-em a Sid-em i odczuje każdy amator. Taki Judy w tym Treku to jeden z najbardziej reklamowanych amorów na rynku. Można też podać pewne wersje najtańszych przerzutek, które jednak wymagają znacznie częściej regulacji niż XT. Natomiast mnie przeraża co innego bo przy prawie co drugim temacie pojawiają się Treki. Nie mogę pojąć o co w tym chodzi? Czy nie ma innych marek na rynku i tu wymieniać nie ma sensu. Czy oni narobili tyle rowerów, że aż mają taki duży wybór? Napis na ramie rozumie ale bez przesady. W przypadku lat ubiegłych miał bym podejrzenia, że ktoś celowo nagania na te rowery. Ale w obecnych czasach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przecietny Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Masz rację,że są standardy które mogą a nawet będą mieć znaczenie przy wymianie w przyszłości ale zakładam,że zwykły użytkownik nie wymienia części jeśli wszystko jest sprawne, nie robi tzw upgreadów bo nie ma potrzeby. Amortyzator jest ważny ale dla kogoś bardziej zaawansowanego. Przeciętny użytkownik nawet nie ma pompki aby go dostosować ani wiedzy jak to zrobić, w sklepie najczęściej zapytają o wagę raz napompują i taki człowiek jeździ kilka lat. Hamulce mają znaczenie przy bardziej agresywnej jeździe której to amator nie stosuje, amator też nie jeżdzi po górach ani nie wybiera trudniejszych terenów. Oczywiście jest to najważniejszy element roweru dbający o Nasze bezpieczeństwo ale z doświadczenia wiem,że nawet tańsze zestawy są wystarczające właśnie dla amatrorów. Nie sądze,że sprzęt z rowerów z przedziału cenowego powiedzmy do 6000 zl w jakiś sposób jest problematyczny czy nietrwały lub by nie można było wykorzystać swoich umiejętności na nim. Rozumiem o co Ci chodzi ale mam wrażenie,że patrzysz z perspektywy kogoś bardziej zaawansowanego, kto nie boi się cięższych szlakow, gór czy technicznych odcinków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.